Guest Lavendel

19.august brude

87 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej

Lige ned til vannet, det lyder da dejligt :-).

Har du styr på all planlæggning?

Jeg skal ha min tilrættning af kjole den 28.juni. Bliver spænnende å se kjolen igjen.

Ellers er jeg i gang med å finne mig undertøj og sko. Det skal jo være klart til den 28 da jeg skal prøve kjolen igjen.

Kh

Lavendel

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug:

Vi skal også giftes den 19/8 - kl. 12.00 i Kollund Kirke.

Festen skal holdes i et telt på sportspladsen i Kollund (ligger ved Herning), så det er ret afslappet og uformelt.

:blush:

Simone

0

Del dette indlæg

:bearhug: Os´mig :blush: Os´mig -HAHA-

Er I klar over, at der på mandag kun er 2 måneder til

Vi skal giftes i Nordre Kirke, Nykøbing Falster kl. 13.30!!

Er meget godt med, hvis jeg selv skal sige det!!

Sort = fix & færdig

Rød = mangler

Nordre Kirke, Nykøbing

dato og tid: 19. august 2006 kl. 13.30

Pynt til kirken?

Feststed:

Lysemosen

Transport:

Kim - Ford A

Indbydelser:

Skabelon

Ståltrådshjerter

Stregtegning af kirke

Stregtegning feststed

monogram

Bordhæfte:

Tyl

Ståltrådshjerter

Velkommen/velbekommen

Bordplan

Gaveposer:

Ståltrådshjerter

Tyl?

Chokolade

Dufte

Panodiler

Plastre

Haribo poser

Tandstikker

Mintpastiller

Digt

blomsterfrø

bordkort

Tændstiksæsker:

Søren og jeg

Risposer:

Grødris

Tyl

fersken farvet satinbånd

Gæstebog:

præges forside

ståltrådshjerte

Forord

Fotograf:

Haug

Videooptagelse:

Palle Tækker

Musik:

Kasper

Bryllupskage:

Lysemosen

topfigur

Brudekjole.

kjole til Sisse

skal syes

sko

Sko:

Ok

Undertøj:

Ok

Smykker:

armbåndet skal klares til

Hår og makeup:

Frisør?

Make-up

Brudebuket:

Skal være dråbeformet

Tøj til Søren:

Evt. Leje?

Vielsesringe:

Er bestilt

Gæsteliste:

ok

Bestman:

Glenn

Toastmaster?:

Klaus

Krea-liste:

Gaveposer:

laves hul til tyl

limes hjerter på

samles

Pap med navne

Haribo

Pastiller

servietter

chokolade

Blomsterfrø:

klippes

limes

frø i.

Ordensregler:

Præges

limes sammen

Digtet:

bagside klippes

digtet klippes

hul til tyl

limes sammen

Bordhæfter:

klippes rispapir

limes

perlehjerter limes på

klippes tyl

Print velkommen/velbekommen

bordplan

Stor Bordplan:

Bagside

Skal printes

Tyl

Gæstebog:

præges forside

laves perlehjerte

monteres

skrive indledning

Toastmasterklokke:

Beklædes med hvidt satinbånd!!

Topfigur:

2 perlehjerter

chokolade indkøbes

Svale

Redigeret af Svale
0

Del dette indlæg

:blush:-HAHA- Hej ehj

Rigtig god ide, så kan vi følge med i hinandens planlægning, og jeg kan allered se nu at jeg er lidt bagud, men er sikker på jeg når det. :bearhug:

Skal giftes i Taulov kirke ved Fredericia, og vi skal holde festen på Frk. Jensen (kulturøen) i Middelfart. :denmarkflag:

Glæder mig til at følge Jer.

Og ja 2 md på Mandag, det er for vildt :bearhug:

:denmarkflag: August bruden Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

puha 2 måneder til!!! vi skal ud og snakke med fotografen lige om lidt..... Det begynder at være tæt på.. :blush:

Vi har sidste svarfrist på mandag og vi mangler stadig en del fra gæsterne til reception, gad vide om de tror de ikke skal give besked selv om der står SU. ??

:bearhug: pia

0

Del dette indlæg

Hej

2 mnd!!! Man er til tider ved å gå i panikk!

Vi mangler godt nok en del vi også.

Topfigur (Må ringe å høre med fest stedet om de bruger dette på jeres kage)

Gave til forlovere.

Sko

Parefyme

Undertøj.

Planleggning pyntig bil.

Kørsel til kirke

Veske

Champagne/musserende ved kirke?

Lave ferdig bordplan som lægges ved menuen og bordplan som skal stå i rom hvor velkomst drink holdes.

Ikke minst taler.

Make up.(Høre om jeg får købt eventuelt lebestift eller annet af kosmetologen jeg skal til. Eller skal jeg selv ha med mig?(Tar med favorit i tilfelle.)

Hvad skal i bryllupstasken.

Lånt

Gammelt(kan forlovelse ringene være dette)

I tilfelle af regn.

Barnevagt til vor sønn som også døbes samme dag.

Neglelak.

Film til kamera og digital kamera.

Og det mangler sikkert en hel del til. Bare det med champage ved kirken, var en ide som jeg læste om her inne i går.

Og husk nu å passe på med hvor i får skille efter solen. Jeg skal have en kjole som går ned på skuldrene. Så jeg vil helst undgå skille efter stropper.

Nordbag, måske du kan ringe til nogen for å høre om de kommer? De burde gi besked selv, men du ved, det er altid nogen som tror de har gjort det via nogen andre eller noget helt annet. Jeg ville ha ringt til de som ikke har svart, så var jeg sikker.

Kh

Lavendel

0

Del dette indlæg

Her skal jeg da også være med kan jeg se.

Vi skal giftes i Munkebjergkirke i Odense kl 13.00. Festen skal holdes i en spejderhytte ved Føns, lidt syd for Middelfart.

Ja vi mangler stadig rigtig meget, f.eks. mangler jeg stadig kjolen, men regner med at gå i aktion i de næste par uger (syr selv). Vi mangler også at få helt styr på maden og at købe alle drikkevarer. Ja jeg kan blive ved, men vi tager den med ophøjet ro, der skal mere end et bryllup til at hyle os ud af den :blush: . Som sagt vi når det nok, selvom den der 2 mdrs. dag om lidt selvfølgelig ligger et vis pres.

:bearhug: Tine

0

Del dette indlæg

Godt initiativ, Lavendel :bearhug:

Vi skal vies 19/8 i Sulsted kirke (lige nord for Aalborg), og holder bryllups- og fødselsdagsfest på Hotel Søparken i Aabybro efterfølgende.

Jeg tror egentlig nok, vi er godt med nu igen.

Jeg er i gang med at gravere fyrfadsstager, der skal fungere som bordkort, men får vist slidt slibespidserne op inden. ved nogen af jer, hvor jeg kan få nye? Jeg satser på en tømmerhandel, for firmaet jeg købte maskinen hos, sælger kun maskine inkl. enkelte spidser. Ville være meget ærgerligt at skulle droppe ideen pga. manglende slibespidser.

Jeg er også ved at pynte en kam til håret med perler og sølvtråd, som jeg vil bruge i stdet for diadem.

Vi har S.U. på mandag (19/6), og mangler svar fra 18 personer. Måske bliver vi nødt til at kontakte dem, for mange sagde jo sådan set ja til invitationen, da vi bad alle afsætte dagen til os for længe siden. Det er lidt bøvlet, når man fortæller tidligt om datoen, men vi ville jo nødig, at nogen bestilte ferie den 19/8.

Vi har aftalt møde med fotografen 26/6.

Kjoletilretning er 17/7.

Smokinger (gom + 2 brudesvende) skal rettes til primo august (gommens opgave)

Der er lidt småting, men ikke noget jeg bekymrer mig om. Jeg føler, at jeg har kontrol med tingene.

Hvordan ser det ud med polterabend for jer?

Vi skal i weekenden om en uge til Sjælland på polterweekend, som jeg forventer er en hyggeweekend med min bedste veninde og hendes mand. Polterabend som et overraskende moment tvivler jeg på her, men hvad med I andre?

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Denne tråd er et :super: initiativ

Jeg skal også giftes d. 19. august kl. 13 i Borup kirke (ved Roskilde). Receptionen holdes i vores have og festen på Osted kro.

Vi har nået en del, men har stadig laaaaaaaaaaaaaaaaan vej endnu -HAHA-

Forresten har I andre 19. august brude nogle gode forslag til mad ved en stående reception?

Jeg har tænkt på små frikadeller, pølsehorn og mini sandvich, men synes måske også at det er lidt originalt/kedeligt :sleepy:

Jeg glæder mig til at høre fra jer! :biggrin:

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Lisa

Redigeret af LisaOlsen
0

Del dette indlæg

Godt initiativ, Lavendel :)

Vi skal vies 19/8 i Sulsted kirke (lige nord for Aalborg), og holder bryllups- og fødselsdagsfest på Hotel Søparken i Aabybro efterfølgende.

Jeg tror egentlig nok, vi er godt med nu igen.

Jeg er i gang med at gravere fyrfadsstager, der skal fungere som bordkort, men får vist slidt slibespidserne op inden. ved nogen af jer, hvor jeg kan få nye? Jeg satser på en tømmerhandel, for firmaet jeg købte maskinen hos, sælger kun maskine inkl. enkelte spidser. Ville være meget ærgerligt at skulle droppe ideen pga. manglende slibespidser.

Jeg er også ved at pynte en kam til håret med perler og sølvtråd, som jeg vil bruge i stdet for diadem.

Vi har S.U. på mandag (19/6), og mangler svar fra 18 personer. Måske bliver vi nødt til at kontakte dem, for mange sagde jo sådan set ja til invitationen, da vi bad alle afsætte dagen til os for længe siden. Det er lidt bøvlet, når man fortæller tidligt om datoen, men vi ville jo nødig, at nogen bestilte ferie den 19/8.

Vi har aftalt møde med fotografen 26/6.

Kjoletilretning er 17/7.

Smokinger (gom + 2 brudesvende) skal rettes til primo august (gommens opgave)

Der er lidt småting, men ikke noget jeg bekymrer mig om. Jeg føler, at jeg har kontrol med tingene.

Hvordan ser det ud med polterabend for jer?

Vi skal i weekenden om en uge til Sjælland på polterweekend, som jeg forventer er en hyggeweekend med min bedste veninde og hendes mand. Polterabend som et overraskende moment tvivler jeg på her, men hvad med I andre?

Kh Bettina

Hej Bettina

Først og fremmest er jeg dybt imponeret over hvor langt du er med din bryllupsplanlægning http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/respekt.gif

Jeg ved med sikkerhed at min polterabend ligger efter d. 17. juli, da jeg har sagt til ALLE at jeg VIL have min svigerinde med til polterabend (hvis jeg får sådan en) og hun er i Korea nu!

Mht. overraskelsesmomentet så skal jeg da være ærlig at indrømme, at jeg synes at det er dejligt at have en fornemmelse af hvornår polterabend kommer - ikke fordi jeg ikke kan lide overraskelser, men mere fordi jeg har tendens til at booke alle mine weekender til 1000 aktiviteter -HAHA-

Jeg er spændt på at høre, hvad der sker til din polterabend :biggrin:

:super: Lisa

0

Del dette indlæg

Hej

2 mnd!!! Man er til tider ved å gå i panikk!

Vi mangler godt nok en del vi også.

Topfigur (Må ringe å høre med fest stedet om de bruger dette på jeres kage)

Gave til forlovere.

Sko

Parefyme

Undertøj.

Planleggning pyntig bil.

Kørsel til kirke

Veske

Champagne/musserende ved kirke?

Lave ferdig bordplan som lægges ved menuen og bordplan som skal stå i rom hvor velkomst drink holdes.

Ikke minst taler.

Make up.(Høre om jeg får købt eventuelt lebestift eller annet af kosmetologen jeg skal til. Eller skal jeg selv ha med mig?(Tar med favorit i tilfelle.)

Hvad skal i bryllupstasken.

Lånt

Gammelt(kan forlovelse ringene være dette)

I tilfelle af regn.

Barnevagt til vor sønn som også døbes samme dag.

Neglelak.

Film til kamera og digital kamera.

Og det mangler sikkert en hel del til. Bare det med champage ved kirken, var en ide som jeg læste om her inne i går.

Og husk nu å passe på med hvor i får skille efter solen. Jeg skal have en kjole som går ned på skuldrene. Så jeg vil helst undgå skille efter stropper.

Nordbag, måske du kan ringe til nogen for å høre om de kommer? De burde gi besked selv, men du ved, det er altid nogen som tror de har gjort det via nogen andre eller noget helt annet. Jeg ville ha ringt til de som ikke har svart, så var jeg sikker.

Kh

Lavendel

Hej Lavendel

Mht. champagnen så har jeg faktisk selv lige købt 22 flasker Martini Asti Spumanti (en sød men meget frisk mousserende vin) i SuperBest. Den er sat ned fra kr. 69,95 til kr. 49,95 i denne uge.

Den kan VIRKELIG anbefales. Smager væsentligt "dyrere" end den egentlig er :biggrin:

Hvis du vil "slå til" så har SuperBest som regel også søndagsåbent :carrot:

Bare et forslag :blushsmiley:

Hilsen Lisa

0

Del dette indlæg

Denne tråd er et -HAHA- initiativ

Jeg skal også giftes d. 19. august kl. 13 i Borup kirke (ved Roskilde). Receptionen holdes i vores have og festen på Osted kro.

Vi har nået en del, men har stadig laaaaaaaaaaaaaaaaan vej endnu :)

Forresten har I andre 19. august brude nogle gode forslag til mad ved en stående reception?

Jeg har tænkt på små frikadeller, pølsehorn og mini sandvich, men synes måske også at det er lidt originalt/kedeligt :sleepy:

Hej Lisa

Tak for rosen :super:

Er det ikke normalt, at man serverer kransekage eller måske bryllupskagen til receptionen? Jeg tror ikke, det er meningen, at man skal have et måltid som sådan, men blot en lille ting til et glas champagne, kaffe osv.

Hvis I vil have "rigtig mad" til receptionen, kunne det være sjovt med noget lidt anderledes, ikk'? Hvem skal stå for det? Er det noget, du skal lave f.eks. eller skal det bestilles udefra?

Vi har talt om, at vi måske skulle lave noget frokostagtigt til de gæster, der ligesom os skal overnatte på hotellet. De vil formentlig gerne med omkring vores hjem dagen efter, og det vil sikkert også være rart nok med hjælp til gaverne og tøjet. Har I andre tænkt på noget lignende?

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Denne tråd er et -HAHA- initiativ

Vi har nået en del, men har stadig laaaaaaaaaaaaaaaaan vej endnu :)

Hej Lisa

Tak for rosen :super:

Er det ikke normalt, at man serverer kransekage eller måske bryllupskagen til receptionen? Jeg tror ikke, det er meningen, at man skal have et måltid som sådan, men blot en lille ting til et glas champagne, kaffe osv.

Hvis I vil have "rigtig mad" til receptionen, kunne det være sjovt med noget lidt anderledes, ikk'? Hvem skal stå for det? Er det noget, du skal lave f.eks. eller skal det bestilles udefra?

Vi har talt om, at vi måske skulle lave noget frokostagtigt til de gæster, der ligesom os skal overnatte på hotellet. De vil formentlig gerne med omkring vores hjem dagen efter, og det vil sikkert også være rart nok med hjælp til gaverne og tøjet. Har I andre tænkt på noget lignende?

Kh Bettina

Hej Bettina

Vi bliver viet kl. 13 og derefter tager alle gæsterne hjem til os, mens Brian og jeg bliver fotograferet. Når vi kommer hjem fra fotograferingen ca. kl. 15, havde vi tænkt os at servere bryllupskagen.

Men under ventetiden (men cvi bliver fotograferet) synes vi, at de skal have noget let at spise, som de kan spise stående ved høje caféborde!

Har du nogle gode forslag?

Hilsen Lisa

0

Del dette indlæg

Hej Bettina

Vi bliver viet kl. 13 og derefter tager alle gæsterne hjem til os, mens Brian og jeg bliver fotograferet. Når vi kommer hjem fra fotograferingen ca. kl. 15, havde vi tænkt os at servere bryllupskagen.

Men under ventetiden (men cvi bliver fotograferet) synes vi, at de skal have noget let at spise, som de kan spise stående ved høje caféborde!

Hilsen Lisa

Hvis der er mange børn, er pølsehorn og minipizzaer et hit.

Til de voksne kunne det være pindemadder, men det tager enormt lang tid at lave. Frikadeller er altid populære til både børn og voksne. Hvad med stykker af honningmelon omrullet med tynde skiver røget skinke? Der kunne også være halve små tomater med æggefyld og purløg. Jeg skal gerne tænke lidt mere over det, og se om der dukker andre ideer op.

Husk også masser af æblebåde og agurke- og gulerodsstave. Det vil være populært, hvis det bliver meget varmt.

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Hej Bettina

Hilsen Lisa

Hvis der er mange børn, er pølsehorn og minipizzaer et hit.

Til de voksne kunne det være pindemadder, men det tager enormt lang tid at lave. Frikadeller er altid populære til både børn og voksne. Hvad med stykker af honningmelon omrullet med tynde skiver røget skinke? Der kunne også være halve små tomater med æggefyld og purløg. Jeg skal gerne tænke lidt mere over det, og se om der dukker andre ideer op.

Husk også masser af æblebåde og agurke- og gulerodsstave. Det vil være populært, hvis det bliver meget varmt.

Kh Bettina

Hej Bettina

Du er simpelthen FANTASTOISK - tak for idéerne. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/tak.gif

I øvrigt har jeg læst din "tråd" :super: Jeg er ved at dø af nysgerrighed over at se din kjole (du har jo fjernet billederne fra tråden) :biggrin:

Er der mulighed for at jeg kan se kjolen - med dig i den selvfølgelig?

Hilsen Lisa

0

Del dette indlæg

Hej

Så har jeg funnet sko :biggrin: Og de kostet ikke mer end 300,- http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

post-15389-1150696007.jpg

I dag vil jeg forsøge å skylle risen til risposene. Det er rart med alt som er gjort.

Hvad er i igang med nu med planlæggning?

Lisa, takk for tipset med Martini Asti. Jeg nåede ikke tilbudet. Men den er jo også meget god. Så det kan være jeg vil bruge den uansett.

Hvad gør i med kørsel af gæster fra kirke til fest sted?

Kh

Lavendel

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også med. Vi skal giftes i Gentofte kirke kl 14, og holde fest i telt i min moster og onkels have.

Jeg mangler lidt småting blandt andet at købe undertøj. Der er bare det dillemma at jeg ville købe det når jeg have fået kjolen, men ham jeg talte med sagde at jeg skulle have min bh med når jeg prøvede. Hvad gør man så? det er en corsage..

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej Krasdina

Jeg har også fået samme besked. Jeg skal også have corsage. Hvis jeg har stropper på min BH så vil de sy noget i corsagen som skuler stroppene. Jeg har købt en almindelig BH, men har også lest nu i det sidste at det er mange med corsage som ikke skal have noget under, for corsagen holder det hele på plass.

Men det er vel for sikkerheds skyld. For hvad nu hvis du finner noget undertøy og så kommer BH´n til å stikke op over corsagen ect...

Men du ved jo måske bedst selv hvilen type BH du ønsker og måske du har nogen tilsvarende der hjemme. Så burde det vel lade sig gjøre at du køber efter at du har fået kjolen.

Men jeg har begynt å vurdere det med å droppe hele BH´n. Det finner jeg jo snart ud af. Jeg skal jo til tilrettning den 28 juni :-)

Kh

Lavendel

0

Del dette indlæg

Hej tøser i dag er der 2 mdr til er i klar over det?

Det jeg gerne skulle have nået de næste par dage er:

Kontakt og info til serveringstøserne

Købe lidt flere vin til prøvesmagning.

Sende prøvelsesattest.

Købe stof til kjole (og igang med sy processen)

Med hensyn til polterabend så tror jeg helt sikkert der bliver en, men jeg har ingen ide om hvornår. Det er min søster der arrangere og hun har planer i næsten alle weekender (men det har jeg også næsten selv), men jeg venter i spænding...

0

Del dette indlæg

Hej Krasdina

Jeg har også fået samme besked. Jeg skal også have corsage. Hvis jeg har stropper på min BH så vil de sy noget i corsagen som skuler stroppene. Jeg har købt en almindelig BH, men har også lest nu i det sidste at det er mange med corsage som ikke skal have noget under, for corsagen holder det hele på plass.

Men det er vel for sikkerheds skyld. For hvad nu hvis du finner noget undertøy og så kommer BH´n til å stikke op over corsagen ect...

Men du ved jo måske bedst selv hvilen type BH du ønsker og måske du har nogen tilsvarende der hjemme. Så burde det vel lade sig gjøre at du køber efter at du har fået kjolen.

Men jeg har begynt å vurdere det med å droppe hele BH´n. Det finner jeg jo snart ud af. Jeg skal jo til tilrettning den 28 juni :-)

Kh

Lavendel

Hej Lavendel.

Tak for dit svar. ja, det er ikke nemt. Nu er det sådan at jeg ikke rigtig ejer andet end amme bh´er, og sådan en går næppe godt til brudekjolen :biggrin: Jeg tror jeg støver en op fra bunden af skuffen, og så må jeg få min super undertøjsekspedient til at hjælpe mig, når jeg har kjolen.

Tænk 2 måneder i dag! Vi har købt en masse sprut på tilbud, hvor er det sjovt som folk de kigger, som om de aldrig selv drikker :baa:

KH. Krasdina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer