betina pedersen

Kage hjælp......

14 indlæg i dette emne

Hej...

Jeg skal til at lave Bettys kage. er der nogle der ved hvor magge personer opskriften er til???

Jeg vil gerne overtrække med sugarpaste pga den smukke hvide farve, men vil også gerne ha lidt af marzipanens smag, kan man blande sugarpaste og marzipan sammen og overtrække med det???

og så lige den sidste, smiler. ang frysning kan man fryse kagen når den er lagt sammen og overtrukket (altså så man kun skal pynte den når den er taget/ tøet op???

Håber virkelig at i kan hjælpe mig. Jeg skal giftes på Lørdag og vil selv bage kagen, så mpske jeg skulle skynde mig ud i køkkenet... Smiler

Knus Betina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej...

Jeg skal til at lave Bettys kage. er der nogle der ved hvor magge personer opskriften er til??? Jeg tror nok den er til en 65 stykker.

Jeg vil gerne overtrække med sugarpaste pga den smukke hvide farve, men vil også gerne ha lidt af marzipanens smag, kan man blande sugarpaste og marzipan sammen og overtrække med det??? Jeg ville vælge at overtrække med marcipan først og dernæst sugarpaste - lige ledes på grund af smag og farve. Det kan sagtens lade sig gøre - jeg har prøvet.og så lige den sidste, smiler. ang frysning kan man fryse kagen når den er lagt sammen og overtrukket (altså så man kun skal pynte den når den er taget/ tøet op??? Du kan godt fryse den efter der er lagt marcipan og sp på...men, du risikerer at den bliver blank. Under alle omstændigheder skal den tø op i køleskabet - altså ganske langsomt. Hvis jeg var dig ville jeg dog nok bare lave den. Du kan lave bunde mv. klar. Tage dem op fra fryseren. Lægge dem sammen med fyldet. Lade kagen stå koldt en dag. Betrække kagen med marcipan og sp. Og så kan du pynte den dagen efter (fredag) og servere den til dit bryllup fredag.Håber virkelig at i kan hjælpe mig. Jeg skal giftes på Lørdag og vil selv bage kagen, så mpske jeg skulle skynde mig ud i køkkenet... Smiler Jeg ønsker dig held og lykke med projektet - du er velkommen til at pm'e mig (in case jeg ikke ser i denne tråd), hvis du har flere spørgsmål :biggrin:

Knus Betina

Redigeret af Snutti
0

Del dette indlæg

Jeg skal også igang med denne kage - ville nu tro at det det er ALT for sødt med både suparpaste og marcipan - overvejer lidt om vores kage skal være lyserød, da jeg ikke synes marcipanfarven er pæn...

Vi laver kagen de sidste par dage op til bryllup - altså ingenting bliver frosset ned.

held og lykke

0

Del dette indlæg

Tjekkede lige i min opskrift - der står at kagen er til 60 pers. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Med hensyn til om kagen bliver for sød med begge dele på så mener jeg ikke at den gør det - det kræver bare at man ruller fint ud. Jeg vil anbefale dig at købe udrullet marcipan hos en bager - det er så nemt. Sp'en kan rulles MEGET tyndt ud. Den skal jo ikke holde på noget - det gør marcipanen - den skal bare se godt ud :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal lave bryllupskagen fra Karolines kogebog hvor der skal marzipan og hvid chokolade på men kunne man istedet fior den hvide chokolade putte sugar pasta på og hvor meget skal der til ?? :loveflag::bearhug:

Det kan du sagtens gøre. Jeg vil tro at du skal bruge 1½ pk for at være på den sikre siden (alt efter hvor rutineret du er). Det vil sige 750 g. Du kan bl.a. købe det hos Panduro, Kagebutikken og Kagekompaniet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Fandt lige denne opskrift til dem som har mod på at lave det selv:

1 bøtte pasteuriserede æggehvider (1½ æggehvide)

2 store spiseskefulde flydende glucose

evt. 10 dråber smagsessens eks kokos eller karamel

ca. 750 gram flormelis

1 lille teskefuld Tylose pulver (CMC)

bland æggehvide og flydende glucose så godt du kan

tilsæt smagsessens hvis det ønskes

tilsæt flormelis lidt efter lidt.

Når det begynder at blive som en dej tages det ud på bordet og du ælter flormelis i til det ikke klistrer mere. Ælt til sidst tylosepulveret ind i massen.

Kan holde 1 måned i plastikpose og bøtte med tætsluttet låg.

Kan fryses (max 3 mrd)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer