Guest Bettina.J

At ændre planer..

10 indlæg i dette emne

Hej..

Det har hele tiden været vores mening at vi ville holde en reception efter vielsen,hvorefter nogle skulle vidre med til middag..

MEn vi har haft enormt sværdt at finde grænsen til hvem der "kun" skal med til reception og hvem der skal med til det hele..

Det var vores plan at indvitere 57 til reception og "kun" 43 til middagen. MEn det er sq lidt sværdt, for alle min mostre og onkler vil jeg gerne have med.. Vi vil også begge gerne have Martins onkler og tanter med fra hans mors side,men ikke hans far..Af det årsag at vi ikke rigtig kender dem..

Men hans far vil blive skuffet nar alle andre skal med "hele vejen" men ikke hans familie..

Derfor har vi nu besluttet at der kun vil blive holdt reception, efter vielsen og 5 timer frem,hvorefter vi vil spise middag med vores forældre og søskende..

Der vil blive serveret en lækker receptionsmenu og bryllupskage med frisk frugt til..øl vand og vin..kaffe the lidt chips osv.. Vi regner med at få en pianist til at komme og spille imens, og vi vi også danse brudevalsen..

Lyder det helt tosset..?

Vi er lidt nervøse for at fortælle det til vores forældre,som allerede har høje tanker om vores bryllup.. :banned:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Først og fremmest må det jo være det som I to gerne vil have der gælder! Jeg ville personlig ikke give afkald på min bryllupsfest pga. nogle gæster som jeg ikke ville træde over tæerne ved at holde noget de ikke var inviteret til..... Ikke tale om!!! vores bryllup skal da være det helt store bord, med musik, mad og fest hele vejen igennem! :biggrin:

Men jeg forstår måske ikke helt hvorfor en enkelt kuvert mere til hans far vælter hele jeres program....? Ja jeg kan godt se at du skriver at han vil blive skuffet over at resten af hans familie ikke skal med - men bliver han ikke mere skuffet over at I kun holder reception og ingen stor fest?

Hmmm..... synd at I skal stå i det dilemma -HAHA- Men I må altså huske på at gøre det I to drømmer om og ønsker på jeres dag - man kan aldrig gøre alle tilfreds... :biggrin:

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg synes faktisk ikke det lyder så tosset. Selvfølgelig vil vi allesammen helt have at alle bliver inviteret med til middag, men det lille ord penge, betyder altså en del når vi taler bryllup. Hvis I forklarer baggrunden for Jeres forældre, tror du så ikke de vil forstå det?

:bearhug:

beatles

0

Del dette indlæg

Nej den idé synes jeg ikke er tosset. Men I skal gøre jer selv klar hvad det er I vil have. Vi vil f.eks. have et stort bryllup men alle vores venner og har derfor inviteret alle til det hele. Personligt ville jeg invitere alle 57 til det hele, men pengene skal jo også være der og I skal have en rar fornemmelse med det I gør.

Held og lykke med de nye planer - synes bestemt godt I kan "tillade" jer at ændre planer

Knus SIGNE

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi overvejede selv kun at holde en reception og så bruge de sparede penge på en bryllupsrejse, men det har ændret sig siden -HAHA-

Jeg syntes absolut ikke der er noget i galt med kun at holde en reception. I skal bare ikke kun holde en reception fordi i tror nogle i familien vil føle sig trådt på hvis i ikke inviterer alle til middag...

Det er JERES dag og det er JER der bestemmer.... Husk det.

:bearhug::biggrin::biggrin:

M

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar..

Jeg ved godt at det kan virke lidt småligt, at spare 14 kuverter væk, men seriøst så kunne Martin ikke engang huske hvad han ene faster hed.. :biggrin:

Derefter vil jeg da også sige at vi egentligt har det fint med at det bliver stille og roligt..Vi har det faktisk også ret godt med ikke at skulle bruge helt så mange penge på det,som først planlagt :bearhug: Syntes at 65.000 kr er rigtig mange penge :biggrin:

Men igen tusind tak for jeres forståelse, og ja.. det er vores dag,så det er jo ikke op til vores forældre hvordan det skal forløbe.. :bask:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi gør det nemt vi holder begge dele...reception hos svigermor og svigerfar...de gir kaffen

og så holder vi festen hjemme hos os i et telt der er inviteret 42 til selve festen og de der ikke er inviteret er velkommen til at komme til reception......vi for en slagter til at komme og lave helstegt okseinderlår....det er noget af det der gør at vi bedre hat råd til at samle så mange......

0

Del dette indlæg

Vi har stået i samme dilemma, da jeg har en del af mine fætre og kusiner, som jeg ikke kan huske navnene på, da jeg ikke ser dem så ofte.

Men vi besluttede os til sidst for at de skulle inviteres med til festen, da vi fandt ud af at de godt kunne være med inden for grænsen af de 80, som vi havde sat for festen. Dog bliver deres børn ikke inviteret med, da vi så er helt ude i grankusine og granfætre og vi på den måde ville blive langt over 80 mennesker. Dog har jeg en grankusine, der er næsten jævnaldrende med mig, som kommer med, da hun nok skal være vores fotograf.

Men synes da jeres valg lyder ganske godt og hvis i selv har det godt med det valg, jamen så skal i da ikke bruge et eneste minut eller sekund på, at tænke på hvad andre tænker om det.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer