Braae

Stig og Pernille 17. juni 2006

18 indlæg i dette emne

Vi havde det mest fantastiske bryllup lørdag d. 17. juni.

Fredag morgen tog jeg til frisøren og fik farvet garnet. Da jeg igen var hjemme kørte vi alle ud og gik og pyntede op og dækkede op til lørdag. Det var super hyggeligt. Mange af vores tætteste var med og hjælpe.

Min brudepige/bedste veninde tog hjem til os og sov, mens min mand tog ud og sov hos hans bestman. Mn skal jo holde de gamle ritualer.

Lørdag morgen køre min brudepige og jeg til frisøren og får sat hår og lagt make-up. Hold da op hvor folk de glor når men kommer vadene i campinghabit, 3m. slør og en spartelmasse der slår Paris Hiltons.

Det skal lige siges at vi bor på en ø, så der var jo en færge vi skulle nå for at holde tidsplanen. Vi kørte bag 3 biler der altså mente at man ikke skulle køre mere end 40 km/t. Jeg måtte få min veninde til at ringe og holde færgen for at vi kunne nå den. Da vi så kommer ned til færgen ser vi at der er et helt spor(1er sporet) frit, og søde som de er så bliver jeg gelejdet ind i sporet så jeg kan køre af først :biggrin: ALLE gloede.

Nåh men vi kører så hjem til min mor og far og kommer i kjolerne. Min far skulle køre os derop i vores store BMW 540i, men da jeg skulle ind i bilen synes den pludselig mega lille. Min far fik næsten helt sved på panden da han skulle hjælpe mig ind på bagsædet i min kæmpe kjole. Det lykkedes da til sidst.

Ud af bilen og ind i kirken hvor jeg får den smukkeste buket!!! Den var bare så flot- lyslilla roser og hvide callaer.

Min brudepige går ind først og jeg ser bare hele kirken rejse sig op og vende deres blikke mod døråbningen. Stolt fører min far mig ind gennem døren og holder et lækkert roligt tempo hele vejen. Min mand kommer ned og tager imod buketten og min far hjælper mig på plads og retter lige lidt på min kjole. Så var jeg klar, nu kunne hele verdenen bare komme an.

Ude foran kirken blev vi lykkeønsket af alle de mange gæster der var kommet kun for vores skyld, og så blev vi ellers bombarderet af tonsvis af ris og fuglefrø. Og da vi skulle køre i min svigerfars Chevrolet BelAir '55 convertible måtte der ikke blive kastet ris i bilen, men der havde min mor en cool overraskelse. Hun og en veninde havde siddet hele morgenen og plukke rosenhovedblade som der så blev kastet efter os der.

Fotograferingen foregik på stranden og tog ca. 30-40 min.

Ude til receptionen ventede ca. 80 personer på at vi dukkede op. Alle var der bare. Og hold da op for et gavebord de ventede os. Vi havde planlagt at vi først ville åbne gaver næste dag, men sådan skulle det ikke være. Der blev råbt på at vi skulle åbne nu, nu, nu!!!

Så det gjorde vi. Der var så mange gaver, det var helt overvældene.

Omkring kl. 18 gik vi ind og satte os til bords og kort tid efter blev forretten serveret.

Maden var så god så mange havde sneget sig ud i køkkenet for at rose kokken, og alle troede de at de var de eneste-kokken kunne ikke lade være med at smile stort til sidst.

Taler og sange gik igang. Jeg vidste at min far og mor ikke ville holde tale da der ikk er nogen af dem der kan, så vi var lidt spændte på hvad de havde fundet på. De havde hyret 2 damer forklædt som mænd med ølvom, skægstubbe og svenskerrøv i bukserne. De var virkelig sjove.

Stig havde sagt til mig at han havde det virklig dårligt med at skulle holde en tale, så sød som han er havde han lavet sin allerede skrevne tale om til en sang. Den var virkelig sød.

Under hoveretten skete et lille uheld da Stig går på wc. Alle mændene rejser sig og løber op for at kysse på mig, og Stigs lillebror støder sammen med en af vores meget store kammerater, så det ressulterer i at Benjamin rammer ind i vores bord så bordpladen tipper og alt rødvin og den store 5 armede lysestage vælter lige ned i skødet på min mor og ødelægger hele hendes kjole. Hun havde heldigvis sin gode veninde lige ved hånden, så de kørte lige hjem og skiftede tøj. -HAHA- Men festen måtte jo bare gå vidre derfra.

Lige efter desserten rejser vorrs toatmaster sig op og siger at nu ville aftenens sidste taler gerne have ordet....."versgo Anja".....What...Anja(vores gode veninde) holder bare ALDRIG tale. Hun rejste sig op kiggede på os, smilede og sagde "JEg elsker jer jo, og i troede lige at i var færdige....men det er i bare ikke...." og så hev hun en rød kuffert frem fra under bordet. Den indeholdte vors pas, 2 billetter til Karpathos med afrejse dagen efter, 4500,- i lommepenge, solcreme, champagne og håndjern. Hun havde åbentbart samlet sammen fra 79 fra familien og venner. Der kunne jeg ikke holde tårene længere. Jeg blev sgu så rørt over den gave, det havde vi aldrig nogensinde troet. Bryllupsrejse-FEDT!!! :bearhug:

Ved 22-tiden kom bandet og stillede op. De var også bare super gode.

Pludselig spiller de op til brudevals. Den var vi meget nervøse for, for Stig han blev ved med at træde mig over tæerne når vi øvede, men det kørte bare, som om at vi aldrig havde bestilt andet. Det var en fed fornemmelse.

Så skulle der klippes og rives. Jeg havde lige hurtigt fået sat mit riv-i-stykker-slør fast inden jeg nåede hen til dansegulvet, så der blev revet i det rigtige. Stig havde lånt noget af mit neglelak så hans storetæt var fint dekoreret da de blev frigivet fra strømperne. Det var vildt sjovt.

Lige efter blev der råbt på strømpebånd, så jeg blev hjulpet op på en stol og Stig gik igang med at pille det af med tænderne hvorefter det blev kastet ud til alle de ugifte fyre. Og så var det min tur-buketten skulle kastes. Jeg var spændt på hvem der ville gribe den, det gjore min brudepige.

Senere hen mod natten havde min mand arrangeret fyrværkeri for mig som vi stod og så på arm i arm.

Kort tid efter krakkelerer glansbilledet i en stund, da min mand fortæller mig at da han og en veninde lige havde været hjemme for at hente penge til kokken så han at de havde splittet hele vores hus ad. Vi har hund(med angst) og kat(drægtig), så vi havde sagt til to af vores gode veninder at vi helst så at der ikke blev gjort noget indendørs. Det var også blevet sagt vidre, men den var åbenbart ikke sevet ind, for de havde smidt vores 2 store lædersofaer op i bryllupssengen(som jeg havde brugt det meste af morgenen på at gøre lækker) + ris og kattegrus under dynerne, lavet et solidt tæppe af vasketøj ris og kattegrus over ALT og smidt ris i alt vores tøj og i alle skabe og skuffer. Jeg blev pisse ked da jeg hørte det med sengen-MAN RØR KRAFD EDME IKKE EN BRYLLUPSSENG!!!

Det endte med at min svigermor, med tilladelse fra mig, gik ind til festen og tog mikrofonen og sagde at de personer der havde været med til at lave ravage nede i vores hus burde skamme sig og så skulle de se at hurtigst muligt at få ordnet det hus igen. Og lynhurtigt var der 6 der rejste sig og kørte væk fra festen med hjulspin.

Da vi så kom hjem(ved 3-tiden) så vi til vores store forargelse at det de havde haft malet ude på vejen havde de forsøgt at male over igen. Følte os virkelig trådt på!!! Men resten af huset så sådan nogenlunde normalt ud. De havde vidst ikke været særlig søde da de havde været nede for at ryde op, for min hund gik direkte ud og brækkede sig 3 gange og min kat var ikke til at kalde ind fra haven.

Grunden til at vi ikke selv kunne have ordnet sengen er at jeg har en rideskade i ryggen som gør at jeg ikke kan løfte, og hvis jeg gør det kan jeg hverken sidde, stå eller ligge uden at jeg tuder af smerte.

Men Tillykke dem tænkte vi, en god nats søvn oven på en lang og lækker dag skulle gøre godt. Vi stod tidligt op dagen efter for vi havde jo lig en kuffert der skulle pakkes. Min mor og min veninde kom heldigvis og hjalp os. Kl 13 kom min svigerfar og hentede os og kørte os til lufthavnen. Afsted med os!!!! Goodbye oprydning, rengøring, sure venner og regninger- hello postkortstrande, 35* grader og bikini. Den tur hjalp os til at falde ned igen.

Puha for en smørre jeg fik skrevet der.... men nu til billederne :biggrin:

post-15981-1152182453.jpg

Redigeret af Braae
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

WAAUUUW

Allerførst et forsinket men STORT tillykke med jeres store dag!!!!

Dernæst.... WAAUUUW....

Hvor er i bare et SUPER smukt par!!! I klær' hinanden så utroligt meget!!!

SUPER DEJLIGE BILLEDER!!!

Og der må da gerne komme flere... hi hi hi

Knus Nanna.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

STORT TILLYKKE MED BRYLLUPPET

Det lyder da som den dejligste bryllupsdag. Det er da nogle skønne venner og familier, sådan komme med en bryllupsrejse. Jeg håber I havde en god tur.

Jeg er en af dem der synes at lidt spøg og skæmt i huset er en del af brylluppet. Men fanme ikke vandalisme. Hvad bilder de sig ind :bask: :bask: :bask: Godt de blev sat på plads, og måtte rejse sig, så alle kunne se synderne. (y)

Flere billeder ()()

Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer