løvefod

Sort/hvid billede....

12 indlæg i dette emne

Hej ()()

Jeg har set så mange flotte billeder som er blevet lavet om til sort/hvid, men "højdepunktet" på billedet er bevaret med farver. Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg gør det...???

Jeg bruger et program som hedder: Adobe Photoshop.

Jeg må jo indrømme at jeg er en klovn til at finde ud af sådan nogle ting, :baa: så jeg håber på jeres hjælp....

På forhånd TAK..!! :thanks:

(y)

Løvefod

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Du skal bruge den magnetiske lasso, som du så markerer rundt om billedet. dvs. du skal faktisk markere det som du skal farve sort/hvid....derefter går du ind i billeder, justeringer og farvebilled-mætning - vælger derefter den midterste(farvemætning)og kører den helt ned til -100 eller hvad du nu lige ønsker....(y)

så enkelt er det egentlig....Håber at du forstår min forklaring ()()

post-9204-1152441036.jpg

0

Del dette indlæg

hmm... hvor er den lasso henne..? Jeg kan overhoved ikke finde den... :thanks:

Kan det være mit program der er anderledes, eller er det bare mig som ikke kan hitte ud af det....??? (y)

()()

Løvefod

HVis du kan finde lassoen - altså den almindelige - så højreklikker du på den og så skulle der gerne komme andre muligheder frem...-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har kun skrabe udgaven som hedder catalog adobe photoshop album 2,0 starter edition

som man kan downloade gratis og der er der vist ingen lasso.

Så med det program kan man vist ikke lave det.

Mvh. AM

0

Del dette indlæg

Man kan lave den slags billeder med alle fotoredigeringsprogrammer som kan arbejde med lag...

Jeg bruger selv Adope Photoshop, men det er ikke lige et program som man render ud og køber for at lave et enkelt billede (dyrt).

Man kan lave det nogenlunde sådan her:

Åben farvebilledet som normalt i redigeringsprogrammet.

Kopier hele billedet

Lav "originalen" om til sort/hvid

Indsæt kopien af billedet i farver til et nyt lag

Med viskelæder værktøjet fjernes den del af farvebilledet som skal være sort/hvid (eller omvendt)

..... gav det nogen mening?

Jeg er ikke så god til at forklare, og ved hverken hvilke programmer du har og hvor meget du kender til dem på forhånd -HAHA-

Til gengæld vil jeg da gerne lave et billede til dig, hvis du lige har et du gerne vil have redigeret på den måde ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer