Guest boxer

Ave Maria

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ave Maria er en katolsk melodi, så hvis din præst er meget traditionel lutheransk får du nok ikke lov at bruge den...

Personligt har jeg det sådan, at hvis jeg ikke vil ha' den folkekirkelige liturgi, ville jeg nok vælge en frikirke eller et helt andet sted at blive gift.

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Der er massere af andre indgagnsmelodier at vælge imellem end "here comes the bride/bridal march" (hvis det er den du mener med den traditionelle?)

Man kan goså finde flere af dem på nettet - kan bare ikke lige huske hvor.

- prøv at snak med organisten, jeg er helt sikker på at han/hun kan komme med flere gode forslag til, hvad i skal vælge.

:bearhug: Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med den traditionelle går jeg ud fra at du mener brudemarchen fra Wagners opera Lohengrin? (også kaldet "Here comes the bride"). Det er ellers et helt ufatteligt smukt stykke musik. Måske var det noget af spille en cd med den originale version i stedet for at spille den på orgel som man traditionelt gør (den originale er sunget af kor). Den originale er meget lys og smuk og hvis du kan lide Ave Maria, så tror jeg også du vil kunne lide brudemarchen. Prøv at låne operaen på biblioteket.

Du kan også sagtens spille noget andet - det er der mange der gør. Men det er op til den enkelte præst hvad han tillader, så spørg ham.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Ja de fleste får here comes the bride. men jeg har været til mange bryllupper, hvor der ikke er blevet spillet noget traditionelt til hverken ind eller udgang.

Og til vores eget bryllup har vi også i sidne at finde nogle alternative stykker musik, som passer bedre til tidsalderen i vores bryllup, som jo er middelalderen.

Så måske noget keltisk indspireret eller noget helt traditionelt middelaldermusik, hvis vi vel at mærke kan finde noget.

Så hvis i virkelig gerne vil have ave maria, så sig det og så bør i også få den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer