NilliQ

Leje af kjole...

38 indlæg i dette emne

Jeg sidder og tænker lidt over det med kjole.

Jeg vil ikke købe kjole og må jo så leje en. Jeg er ret så kræsen så jeg kunne forestille mig at det blev en ret dyr kjole jeg ville leje. Men hvad koster sådan noget ca? Jeg havde forestillet mig 2000-3000kr ca. men er det helt urealistisk?

Og hvad gør man med tilpasning på en lejet kjole. SKAL man bare kunne passe kjolen eller kan man mon få den tilpasset og hvad koster sådan noget?

Og er det de fleste steder der lejer ud? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde oplysninger om det på de forskelliges hp'er.

Nogen der vil dele deres erfaringer?

På forhånd tak.

NilliQ :biggrin:

Redigeret af NilliQ
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En mulighed er også at købe brugt. Man kan købe nogle meget flotte bruge kjoler for den pris du vil leje for. Du kan prøve at kigge bk salgstråd igennem. Den blå avis er også en mulighed - der har jeg fundet min.

Jeg kender ikke til mulighederne for tilretning når du lejer - men jeg ville ringe og spørge udlejningsfirmaerne hvis jeg var dig - jeg har hørt godt om det firma der hedder Amor.

Beatles

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg arbejder til dagligt i en brudekjole butik, så jeg kommer lige med et udlæg fra butikken.

Vores lejepris hos Cinderella er 60 % af købsprisen

Prisen er inkl tilretning og lån af skørt og evt rens ( hvis den er i butikken )

Hvis vi får en ny kjole hjem til kunden så renser vi den sjældent da den jo er ny :)

Håber det gav dig lidt svar på dine spørgsmål

:biggrin: Heidi

Ps. Du kan også vælge at købe en brugt kjole. Dem sælger vi som regel til den halve pris af den oprigtige pris. Vores kjoler bliver kun lejet ud 1 gang og derefter solgt billigere

Redigeret af ryberg
0

Del dette indlæg

Hov jeg glemte at sige, at hvis du har lyst til at prøve - og se mange forskellige brugte kjoler, har Askepot i Esrum amnge forskellige at vælge i mellem. Du kan se kjolerne på nettet.

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg arbejder til dagligt i en brudekjole butik, så jeg kommer lige med et udlæg fra butikken.

Vores lejepris hos Cinderella er 60 % af købsprisen

Prisen er inkl tilretning og lån af skørt og evt rens ( hvis den er i butikken )

Hvis vi får en ny kjole hjem til kunden så renser vi den sjældent da den jo er ny :bearhug:

Håber det gav dig lidt svar på dine spørgsmål

:biggrin: Heidi

Ps. Du kan også vælge at købe en brugt kjole. Dem sælger vi som regel til den halve pris af den oprigtige pris. Vores kjoler bliver kun lejet ud 1 gang og derefter solgt billigere

Mange tak for dit uddybende svar. Jeg har været inde på Cinderellas hp og kigge lidt og jeg kan se at der står hvilke str kjoler er i og hvor mange der er. Hvis feks en kjole jeg gerne vil leje ikke er hjemme i min str, hvad så? Og kan man få en anden hjem fra kollektionerne som i ikke har?

Rart at der lige er en her der arbejder sådan et sted :)

0

Del dette indlæg

Hov jeg glemte at sige, at hvis du har lyst til at prøve - og se mange forskellige brugte kjoler, har Askepot i Esrum amnge forskellige at vælge i mellem. Du kan se kjolerne på nettet.

Beatles

Tak for det. :biggrin:

Hvor ligger Esrum? Jeg er fra østjylland.

0

Del dette indlæg

Ok, godt så......bum, bum,bum. Esrum ligger desværre på Sjælland. Jeg er ikke lige inde i det jyske, men jeg har set tråde herinde med tilsvarende butikker i jylland. SÅ OPRÅB JYSKE TØSER, forretninger der sælger brugte kjoler i jylland - hvor findes de???????

Har du kigget i den blå avis på nettet?, der findes altså en del kjoler i din prisklasse - det er helt sikkert muligt at finde en kjole til den pris du søger.

Jeg har også stødt på flere piger der har købt meget billige nye kjoler på udsalg - under prisen for at leje.

Der er en sidste mulighed - jeg tror ikke jeg selv ville turde, men et par piger herinde har købt deres kjole fra udlandet over nettet - du kan jo spørge dem hvor og hvordan - men som sagt jeg ville nok ikke turde.......heller ikke selvom det har været meget billigt.

Jeg har læst i din tråd hvornår du skal giftes, men nu spørger jeg igen - hvor lang tid har du til at finde kjole i?

Held og lykke med jagten - det skal nok gå :biggrin:

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, godt så......bum, bum,bum. Esrum ligger desværre på Sjælland. Jeg er ikke lige inde i det jyske, men jeg har set tråde herinde med tilsvarende butikker i jylland. SÅ OPRÅB JYSKE TØSER, forretninger der sælger brugte kjoler i jylland - hvor findes de???????

Har du kigget i den blå avis på nettet?, der findes altså en del kjoler i din prisklasse - det er helt sikkert muligt at finde en kjole til den pris du søger.

Jeg har også stødt på flere piger der har købt meget billige nye kjoler på udsalg - under prisen for at leje.

Der er en sidste mulighed - jeg tror ikke jeg selv ville turde, men et par piger herinde har købt deres kjole fra udlandet over nettet - du kan jo spørge dem hvor og hvordan - men som sagt jeg ville nok ikke turde.......heller ikke selvom det har været meget billigt.

Jeg har læst i din tråd hvornår du skal giftes, men nu spørger jeg igen - hvor lang tid har du til at finde kjole i?

Held og lykke med jagten - det skal nok gå :biggrin:

Beatles

Jeg skal giftes om et år præcis idag. Så jeg har god tid. Jeg vil helst leje og jeg er frygtelig kræsen og ville helst have en kjole fra Panoyotis i Vejle men jeg mener ikke de lejer ud :bearhug: Og drømmekjolen som jeg ønsker mig har de heller ikke mere alligevel.

Jeg har været nede og kigge i 'salg' her på siden, men kun en falder lidt i min smag og den er ikke i min str.

Hvis jeg skal betale mere for at leje end de 3000 ville jeg ikke være glad, men hvis det er strengt nødvendig for at få drømmekjolen så må det være sådan.

NilliQ :)

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg har selv været i tvivl om jeg skulle leje min eller købe en. Men da jeg så priserne på at leje en kjole ændrede jeg mening med det samme.

Man kan jo få utallige flotte kjoler til langt under den pris man skal give for at leje en kjole.

Jeg fandt min kjole inde på den blå avis og jeg fik den for 3000 kr og så er den helt ny. Den har stået som udstilling og der er selvfølgelig nogen som har prøvet den på, men den har aldrig været brugt som sådan.. Altså i en kirke.

Hvis jeg var dig, så ville jeg helt klart gå på udkig efter en brugt kjole (eller ny) som koster omkring de der 2000-3000 kr. som du alligevel vil give. Så kan du jo altid sælge den bagefter. Det er der jo mange der gør.

post-19776-1152866054.jpg

0

Del dette indlæg

Altså, du beder du mig ikke om min mening, men du får den altså alligevel :biggrin: Hvis jeg var dig ville jeg ikke leje, jeg synes du får så meget mere ved at købe brugt i forhold til lejeprisen. (og hvis du er bare lidt heldig, kan du sælge kjolen igen bagefter og få lidt af dine penge tilbage igen). Hvis du søger under Panayotis i den blå avis, kommer der ret mange kjoler frem. Panayotis er ikke et mærke som sådan og de kjoler (mærker) du finder der, findes også i andre store kæder. Hvad er mærket på de kjoler du kan lide?

Nu kan jeg se i din planlægning, at I går efter et bryllup der er småt og intimt. Hvis jeg heler ikke tager meget fejl - heller ikke altfor dyrt, så et lille tip til ringene. Prøv Chiantis hjemmeside, de har smukke ringe i god kvalitet, til 50% af prisen i forretningerne. Der er ikke noget lusket ved Chianti - det er helt helt reelt firma.

Beatles

0

Del dette indlæg

Hej Nilliq

Jeg har været inde og søge kjoler til dig. Jeg fik altså ikke kigget på størrelsen, men umuligt er det altså ikke. Jeg har valgt kun at sætte kjoler ind, hvor det er billeder af model - så der findes mange flere. Jeg har prøvet om jeg kunne ramme den stil du søger - jeg ved ikke rigtig om det lykkedes.

Max prisen for de kjoler jeg har sat ind er 4000 - altså lidt mere end du havde tænkt dig at give ( men mon ikke du kan sælge sådan en kjole bagefter til mellem 1500 - 2500 - og så passer prisen jo).

Beatles

post-16868-1152869627.jpg

post-16868-1152869642.jpg

post-16868-1152869660.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg har selv været i tvivl om jeg skulle leje min eller købe en. Men da jeg så priserne på at leje en kjole ændrede jeg mening med det samme.

Man kan jo få utallige flotte kjoler til langt under den pris man skal give for at leje en kjole.

Jeg fandt min kjole inde på den blå avis og jeg fik den for 3000 kr og så er den helt ny. Den har stået som udstilling og der er selvfølgelig nogen som har prøvet den på, men den har aldrig været brugt som sådan.. Altså i en kirke.

Hvis jeg var dig, så ville jeg helt klart gå på udkig efter en brugt kjole (eller ny) som koster omkring de der 2000-3000 kr. som du alligevel vil give. Så kan du jo altid sælge den bagefter. Det er der jo mange der gør.

Mit problem er at jeg ikke kan finde en kjole til 2000-3000kr jeg kan lide. Desuden tror jeg ikke det bliver nemt at finde en brugt kjole i str34 der ikke skal rettes til.

Jeg har intet ønske om at eje en kjole som bare kommer til at fylde i skabet og jeg ønsker heller ikke besværligheder med at sælge igen. Jeg vil bare have det nemt ;)

Jeg håber at kunne leje min drømmekjole et sted, så jeg får den i den rigtige størrelse og ikke selv skal gøre noget arbejde og ikke give en bondegård :) Man har jo lov at drømme :bearhug:

0

Del dette indlæg

og et par mere.....

Tusind tak for din hjælp.

Der er ikke lige en af kjolerne der taler til mig(dog lidt den sidste) men det er da der henad i den stil. Utroligt at de fåes til den pris alligevel :biggrin:

Problemerne med at købe kjole for mig er; at det nok ikke bliver nemt at finde en brugt drømmekjole i en str 34, at jeg så skal have den tilrettet og at jeg skal af med den igen bagefter.

Jeg vil helst leje, da det er nemmest.

Tusind tak for Jeres indput det er godt med lidt inspiration.

EDIT: jeg har lige været inde på den dba og kigge brugte kjoler det sælges. Jeg fandt kun to i str 34 og ingen i min smag. Hvor har du fundet billederne henne derinde?

Redigeret af NilliQ
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvad med at låne en kjole????det må man da også kunne....hvis du kender nogel som er blevet gift hvor du bare syntes wow en kjole!!!!!!

Det gør jeg ikke.

Har lige ringet til et sted som jeg så som en mulighed, men de udlejer desværre heller ikke mere. Øv.

0

Del dette indlæg

og et par mere.....

Der er ikke lige en af kjolerne der taler til mig(dog lidt den sidste) men det er da der henad i den stil. Utroligt at de fåes til den pris alligevel :biggrin:

Problemerne med at købe kjole for mig er; at det nok ikke bliver nemt at finde en brugt drømmekjole i en str 34, at jeg så skal have den tilrettet og at jeg skal af med den igen bagefter.

EDIT: jeg har lige været inde på den dba og kigge brugte kjoler det sælges. Jeg fandt kun to i str 34 og ingen i min smag. Hvor har du fundet billederne henne derinde?

Søgte under brudekjoler og panayotis - der kom to sider frem med kjoler. Du vil kunne lave en mere præcis søgning derinde, hvis du ikke bruger et navn på en brudekjolekorretning, men på det mærke du ønsker.

Endnu et råd vil være at du alligevel tager ud til en forretning for at prøve kjoler ( når de spørger om pris behøver du jo ikke nødvendigvis at være ærlig). Rigtig mange af pigerne herinde har oplevet, at den type kjole de troede de skulle have, ikke var den type de i sidste ende faldt for. Der er ret mange eksempler på piger der ville noget enkelt og endte i noget stort eller omvendt. Det er næsten umuligt at forudse før man har prøvet.

Beatles

0

Del dette indlæg

og et par mere.....

Der er ikke lige en af kjolerne der taler til mig(dog lidt den sidste) men det er da der henad i den stil. Utroligt at de fåes til den pris alligevel :)

NilliQ :bearhug:

Søgte under brudekjoler og panayotis - der kom to sider frem med kjoler. Du vil kunne lave en mere præcis søgning derinde, hvis du ikke bruger et navn på en brudekjolekorretning, men på det mærke du ønsker.

Endnu et råd vil være at du alligevel tager ud til en forretning for at prøve kjoler ( når de spørger om pris behøver du jo ikke nødvendigvis at være ærlig). Rigtig mange af pigerne herinde har oplevet, at den type kjole de troede de skulle have, ikke var den type de i sidste ende faldt for. Der er ret mange eksempler på piger der ville noget enkelt og endte i noget stort eller omvendt. Det er næsten umuligt at forudse før man har prøvet.

Beatles

Mærkeligt. Når jeg søger på 'brudekjoler og panayotis' kommer der en besked om at der intet er...

Ja det bliver spændende at se hvad jeg ender i :biggrin:

0

Del dette indlæg

og et par mere.....

Der er ikke lige en af kjolerne der taler til mig(dog lidt den sidste) men det er da der henad i den stil. Utroligt at de fåes til den pris alligevel :)

Beatles

Mærkeligt. Når jeg søger på 'brudekjoler og panayotis' kommer der en besked om at der intet er...

Min fejl undskyld - jeg forklarer lidt nærmere. På dba - forside, er der en lang række emner. Et af dem hedder modetøj til dig og dine børn - den klikker du på. Derefter kommer der en rulletekst hvor der står brudekjoler. Du klikker på brudekjoler og kommer hen til brudekjolesiderne, derfra kan du søge på Panayotis

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kunne prøve at kigge under læsernes køb og salg. Jeg så et indlæg af Macca, hvor hun havde en smuk kjole i str 34 til salg for 500.

Til den pris kan du jo bare smide kjole væk efter du har brugt den, så har du intet besvær med den :biggrin:

Redigeret af SPA
0

Del dette indlæg

og et par mere.....

Der er ikke lige en af kjolerne der taler til mig(dog lidt den sidste) men det er da der henad i den stil. Utroligt at de fåes til den pris alligevel :bearhug:

Beatles

Min fejl undskyld - jeg forklarer lidt nærmere. På dba - forside, er der en lang række emner. Et af dem hedder modetøj til dig og dine børn - den klikker du på. Derefter kommer der en rulletekst hvor der står brudekjoler. Du klikker på brudekjoler og kommer hen til brudekjolesiderne, derfra kan du søge på Panayotis

Beatles

Tusind tak for hjælpen. Der er ikke lige så mange i min størrelse og smag lige nu, men det kan jo være jeg bliver heldig. Så jeg må bare kigge flittigt.

Meeen jeg vil nu helst leje så jeg er fri for at skulle finde evt skørt og have den tilpasset og solgt igen :)

Men nu ved jeg da der er andre muligheder :bearhug:

Redigeret af NilliQ
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer