Trudelutt

Sjove taler

3 indlæg i dette emne

Hej tøzer

Jeg synes det er rigtig mange smukke taler her inde på siden, men jeg savner lidt de sjove... Jeg vil gerne holde en sød men sjov tale til min kæreste, da den jo kommer lidt sent på aftenen og jeg tror gæsterne kan trænge til noget som ikke er så alvorligt... Er der nogen som ligger inde med nogle sjove idéer, eller har nogen af jer gifte tøser måske en man må kigge på?

:biggrin: Trudelutt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med dig.. :biggrin:

Jeg har til min fars bryllup brugt den ide, at jeg havde fundet hans dagbog.. og vi havde sørme også fundet hans kones dagbog. Talen var så lavet lige som, var det en dagbog der var skrevet - med tanker osv.... det fungerede rigtig godt og folk morede sig - da vi selvfølgelig havde digtet en masse - kun fantasien sætter grænser for hvad man finder på..

En anden ting jeg før har brugt er, at tage nogle sange med ind i talen..

Fx.. kunne du starte med at synge...: Det kom som et chock... (Slut) - og så derefter forsætte med at sige... dengang jeg mødte dig... du var et fantastisk menneske og inden længe var der "syng igen - Love is in the air".... Ved ikke om du kan følge mig - lidt svært at forklare.

lavde den til min mors 50 års fødselsdag og det fungerede også bare super godt... Det bliver i al fald knap så stift...

Håber du kan bruge lidt af ideerne...

Held og lykke

Olise

0

Del dette indlæg

Jeg har lige fået skrevet min tale til kæresten - synes selv, at den både er lidt sød og sjov.

Jeg har hugget noget af det herinde fra, og andet har jeg selv fundet på...

Jeg vil starte med at sige, at jeg har brugt lang tid på at overveje, om jeg også skulle holde en tale eller om jeg bare, som sædvanligt, skulle sidde her og se vidunderlig ud. Jeg besluttede så, at jeg jo sådan set kunne begge dele – både holde tale og se vidunderlig ud.

Da jeg så beslutte mig for, at jeg ville holde en tale begyndte jeg jo at kigge på nettet efter, hvordan man holder en helt fantastisk tale. Den første side jeg kiggede på, stod der, at man skulle indlede talen med ” kære Anne Mette” – jeg synes det var lidt mærkeligt, for jeg kunne da regne ud, at det ville lyde bedre med ”kære René”. Derfor besluttede jeg mig for at lave min helt egen tale til dig.

I der kender mig godt ved, at jeg har nemt til tårer – så I må lige bære over med mig:

Kære René

Da vi mødte hinanden for 6½ år siden tror jeg, at vi begge kunne føle, at der var noget helt specielt mellem os to. Det var dog ikke alle, der kunne se det, men vi var selv ret overbeviste og troede begge på det.

Selvom det er svært har jeg fundet et græsk sagn, som jeg synes beskriver mine følelser for dig ret godt.

”I starten havde mennesket 2 hoveder, 4 arme og 4 ben. De blev hurtigt så kloge og hurtige, at God havde svært ved at styre dem, og derfor delte han dem i 2. Siden den dag har mennesket søgt efter sin anden halvdel”.

René, med dig føler jeg, at jeg har fundet min anden halvdel.

Vi supplerer hinanden godt. Fx når mit temperament løber af med mig, er du der (i hvert fald som regel) til at få mig ned på jorden igen, og du bærer over med mig når det sker. Derimod rusker jeg måske nogle gange op i dig, når du har brug for det. Du har også accepteret min store trang til uhæmmet at købe sko og tasker, ligesom jeg har måttet konstatere og acceptere, at du bare MÅ pille ved alt der har knapper, og andet der kan undersøges og skilles ad. Mange kuglepenne har måttet lade livet på den bekostning.

Jeg tror også, at vi allerede har lært noget af hinanden. Da vi lærte hinanden at kende var du ikke en person der sagde så meget – nu føler jeg, at du er blevet mere sikker på dig selv og siger fra, når der er noget du ikke vil eller har lyst til, hvilket jeg har presset dig til at gøre nogle gange (problemet er dog bare, at det også gælder overfor mig, så det skal vi nok lige have snakket om).

Jeg har blandt andet lært af dig, at det ikke altid kan betale sig at sige sin mening om alting – at man nogle gange må vælge sine kampe.

Jeg glæder mig til at lære mere af dig i det liv vi skal have sammen.

Jeg glæder mig til at skal have købt hus – til at vi skal have en familie sammen.

Til sidst vil jeg citere Tove Ditlevsen:

"Så tag mit hjerte i dine hænder,

men tag det varsomt og tag det blidt,

det røde hjerte - nu er det dit

Jeg elsker dig.

_______

Ja, det var så det, håber du kan bruge lidt.

:biggrin:

sbj

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer