Guest viasum

Talen til min brud

13 indlæg i dette emne

Hej

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til min tale. Skal giftes på Lørdag og er lidt nervøs over min tale til min brud. Hvad synes i om den? - er den for lang? Er den sød nok? osv. Alt må kommenteres, og man må godt være kritisk :-)

Først vil jeg gerne takke alle jer, der sidder her i dag og er med til at gøre Trine og min dag til noget helt specielt. Det betyder utrolig meget for os begge, at i er her til at dele denne dag med os.

Så vil jeg også gerne takke mine kære forældre. Jeg er dybt taknemlig over i altid står bag mig, uanset hvad jeg gør. I har altid støttet og hjulpet os, og det er jeg utrolig taknemlig for. Tak fordi i fra starten har taget godt imod Trine – det betyder rigtig meget for mig. Jeg ved hun i dag føler sig som jeres egen datter.

Jeg vil også gerne sige en speciel tak til mine svigerforældre, fordi jeg er blevet så godt modtaget i jeres familie. Jeg har altid følt mig velkommen i jeres hjem. Tak Ove, fordi du kunne acceptere mig, selvom jeg ikke er det mest praktiske menneske på denne jord og er født med 10 tommelfingre :balloons:. Det er nu ikke noget vi behøver at komme nærmere ind på, da det sikkert bliver kommenteret senere -HAHA-.

Kære Trine…

Dengang vi mødte hinanden på et diskotek i Vejle for lidt over 5 ½ år siden, havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg i dag skulle stå her som din mand.

Jeg kan huske, jeg spurgte om du ville danse, og du sagde ja. Med dit fantastiske smil, din dejlige udstråling og dine smukke blå øjne fejede du benene væk under mig den aften, og jeg har været betaget af dig lige siden… Jeg kyssede dig den aften – Et helt uforglemmeligt kys! – desværre ikke så romantisk :bearhug: – vi knaldede bogstaveligt talt tænderne sammen! -HAHA- … Heldigvis tog du det med et smil, og du gav du mig en chance til, og det er jeg utrolig taknemlig for.

Vi har været sammen i præcis 5 år og 7 måneder, og jeg føler den tid har været den bedste i mit liv. Jeg føler tiden er fløjet af sted. Jeg blev hurtig dybt forelsket i dig, og vi var nyforelsket i meget lang tid. Vi har oplevet og prøvet meget sammen. Et af de øjeblikke, der står klarest for mig, var dengang vi lå flettet ind i hinanden under et palmetræ i Spanien. Under en romantisk klar stjernehimmel sagde jeg til dig, at jeg elskede dig, og jeg troede vi skulle være sammen resten af vores liv… Du smilede til mig og sagde du elskede mig mere end noget andet… Indtil i dag er det er uden tvivl det bedste øjeblik i mit liv, og jeg bliver nyforelsket, hver eneste gang jeg tænker på det. Det var kun få måneder inde i vores forhold, at jeg kom med denne kærlighedserklæring, men allerede dengang følte jeg, du var den helt rigtige for mig. Vi har ofte fået at vide, at vi har meget fart på i vores forhold og vi bare springer ud i nye udfordringer – og ja vi har haft fart på – men jeg føler aldrig det har gået for stærkt, da jeg ikke har været i tvivl om, at du er pigen for mig.

Vi flyttede sammen i en lille etværelseslejlighed i Vejle – og der må jeg sige – vi virkelig lærte hinanden at kende! Der var desværre kun en dør at smække med, når man var sur (altså den ud til toilettet :cheerleader3:). Jeg vidste ikke særlig meget om huslige pligter, madlavning osv., og jeg var sikkert til tider en pestilens at bo sammen. Jeg vil gerne sige tak, fordi du holdte mig ud – trods mine mangler -HAHA-... og jeg ER da blevet bedre til at fjerne mine brødkrummer på køkkenbordet :super:.

Du har altid været der for mig, når jeg har haft brug for dig. Du altid støttet mig i mine valg, og hvad jeg gør. Uden dig ville jeg ikke kunne klare mine studier.

Vi er på mange punkter vidt forskellige. Vi tænker forskelligt (til tider vil du nok påstå, at jeg slet ikke tænker :hug:), vi gør mange ting vidt forskelligt, og vi har vidt forskellige grader af temperament. Men jeg er sikker på, at dét, at vi er så forskellige, gøre os så gode sammen. Jeg er sikker på, at du er den helt rette pige for mig. Vi er på mange punkter hinandens modsætning, men vi deler de samme drømme for livet, og jeg elsker den tanke, at du en dag skal være mor til mine børn.

Du er meget organisatorisk anlagt, og du kan planlægge alt ned til mindste detalje... Men nogle gange går livet ikke som planlagt, og så kan dit temperament godt løbe af med dig!:-)Min skat… Jeg elsker dig for den du er – og du må aldrig forandre dig. Jeg elsker din lidenskab og dit nærvær i alt du foretager dig. Jeg elsker det liv vi har sammen. Jeg elsker at vågne op hver morgen og vide du ligger ved siden af mig. Jeg elsker dét, at vi savner hinanden, hvis vi er væk fra hinanden mere end et par timer – og er derfor nødt til at skrive sms’er til hinanden hele tiden. Den følelse jeg får i maven, når jeg ser ind i dine smukke blå øjne og du smiler til mig, er slet ikke til at beskrive. I mine øjne er du den smukkeste pige i verden, og du har aldrig set smukkere ud, end du gør i dag.

Jeg utrolig taknemlig for du har sagt ja til mig i dag, og jeg føler mig som den lykkeligste mand i verden. Vi har oplevet meget sammen og jeg glæder mig til opleve endnu flere ting med dig i fremtiden. Jeg lærer noget nyt om dig hver eneste dag… og jeg er SÅ lykkelig for, at du har valgt mig, så jeg kan bruge resten af mit liv til at lære dig at kende.

Jeg elsker dig…

(jeg kysser hende:) – jeg sidder mig ned – vores pianist begynder at spille vores sang - ”Your song” af Elton John)

Redigeret af viasum
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg vil bare sige til dig, at det er en fantastisk tale du har lavet.

Jeg fik tårerne i øjnene :cheerleader3: ..........og kan kun blive misundelig på din kone, at hun får en mand der kan formulere sig så smukt.

Held og lykke til Jer begge,

ps. jeg kan godt være kritisk, men ikke her :balloons: . Du skal endelig ikke lave om på talen.

Mange knus K

0

Del dette indlæg

Hej...

Super duper tale.... den er rigtig sød og dejlig personlig

Nå, men jeg kommer lige med et par små-ting i talen - men vil lige starte med at sige, at det jo bare er MIN MENING, og ikke sikkert at det er det rigtige, men nu spurgte du jo selv.

Har skrevet kommentarer i teksten

Hej

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til min tale. Skal giftes på Lørdag og er lidt nervøs over min tale til min brud. Hvad synes i om den? - er den for lang? Er den sød nok? osv. Alt må kommenteres, og man må godt være kritisk :-)

Først vil jeg genre takke alle jer, der sidder her i dag og er med til at gøre Trine og min dag til noget helt specielt. Det betyder utrolig meget for os begge, at i er her til at dele denne dag med os.

Så vil jeg også gerne takke mine kære forældre. Jeg er dybt taknemlig over i altid står bag mig, uanset hvad jeg gør. I har altid støttet og hjulpet os, og det er jeg utrolig taknemlig for. Tak fordi i fra starten har taget godt imod Trine – det betyder rigtig meget for mig. Jeg ved hun i dag føler sig som jeres egen datter.

Jeg vil også gerne sige en speciel tak til mine svigerforældre, fordi jeg er blevet så godt modtaget i jeres familie. Jeg har altid følt mig velkommen i jeres hjem. Tak Ove, fordi du kunne acceptere mig, selvom jeg ikke er det mest praktiske menneske på denne jord og er født med 10 tommelfingre :balloons:. Det er nu ikke noget vi behøver at komme nærmere ind på, da det sikkert bliver kommenteret senere -HAHA-.

Nu vil jeg gerne gå over til grunden for, at vi er her i dag… min skat – min Trine…

(Her ville jeg bare holde en pause, kigge på hende og sige ... "min skat - min Trine")

Dengang vi mødte hinanden på et diskotek i Vejle for lidt over 5 ½ år siden, havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg i dag skulle stå her som din mand.

Jeg kan huske, jeg spurgte om du ville danse, og du sagde ja. Med dit fantastiske smil, din dejlige udstråling og dine smukke blå øjne fejede du benene væk under mig den aften, og jeg har været betaget af dig lige siden… Jeg kyssede dig den aften – Et helt uforglemmeligt kys! – desværre ikke så romantisk :bearhug: – vi knaldede bogstaveligt talt tænderne sammen! -HAHA- … Heldigvis tog du det med et smil, og du gav du mig en chance til, og det er jeg utrolig taknemlig for.

Vi har været sammen i præcis 5 år og 7 måneder, og jeg føler den tid har været den bedste i mit liv. Jeg føler tiden er fløjet af sted. Jeg blev hurtig dybt forelsket i dig, og vi var nyforelsket i meget lang tid. Vi har oplevet og prøvet meget sammen. Et af de øjeblikke, der står klarest for mig, var dengang vi lå flettet ind i hinanden under et palmetræ i Spanien. Under en romantisk klar stjernehimmel sagde jeg til dig, at jeg elskede dig, og jeg troede vi skulle være sammen resten af vores liv… Du smilede til mig og sagde du elskede mig mere end noget andet… Indtil i dag er det er uden tvivl det bedste øjeblik i mit liv, og jeg bliver nyforelsket, hver eneste gang jeg tænker på det. Det var kun få måneder inde i vores forhold, at jeg kom med denne kærlighedserklæring, men allerede dengang følte jeg, du var den helt rigtige for mig. Vi har ofte fået at vide, at vi har meget fart på i vores forhold og vi bare springer ud i nye udfordringer – og ja vi har haft fart på – men jeg føler aldrig det har gået for stærkt, da jeg ikke har været i tvivl om, at du er pigen for mig.

Vi flyttede sammen i en lille etværelseslejlighed i Vejle – og der må jeg sige – vi virkelig lærte hinanden at kende! Der var desværre kun en dør at smække med, når man var sur (altså den ud til toilettet :cheerleader3:). Jeg vidste ikke særlig meget om huslige pligter, madlavning osv., og jeg var sikkert til tider en pestilens at bo sammen. Jeg vil gerne sige tak, fordi du holdte mig ud – trods mine mangler -HAHA- . Nu har vi købt lejlighed sammen i Århus, og efterhånden ER jeg da blevet bedre til at fjerne mine brødkrummer på køkkenbordet :super:.

(Her ville jeg droppe fra "Nu har vi købt......." og bare skrive - "og jeg er da blevet bedre til at fjerne.....")

Du har altid været der for mig, når jeg har haft brug for dig. Du altid støttet mig i mine valg, og hvad jeg gør. Uden dig ville jeg ikke kunne klare mine studier.

Vi er på mange punkter vidt forskellige. Vi tænker forskelligt (til tider vil du nok påstå, at jeg slet ikke tænker :hug:), vi gør mange ting vidt forskelligt, og vi har vidt forskellige grader af temperament. Men jeg er sikker på, at dét, at vi er så forskellige, gøre os så gode sammen. Jeg er sikker på, at du er den helt rette pige for mig. Vi er på mange punkter hinandens modsætning, men vi deler de samme drømme for livet, og jeg elsker den tanke, at du en dag skal være mor til mine børn.

Du er meget organisatorisk anlagt, og du kan planlægge alt ned til mindste detalje, men det er bestemt ikke noget der gør dig kedelig.

(Her ville jeg nøjes med at sige noget i stil af "og du kan planlægge, men nogen gange...osv") Nogle gange går livet ikke som planlagt og så kan dit temperament godt løbe af med dig! Min skat… Jeg elsker dig for den du er – og du må aldrig forandre dig. Jeg elsker din lidenskab og dit nærvær i alt du foretager dig. Jeg elsker det liv vi har sammen. Jeg elsker at vågne op hver morgen og vide du ligger ved siden af mig. Jeg elsker dét, at vi savner hinanden, hvis vi er væk fra hinanden mere end et par timer – og er derfor nødt til at skrive sms’er til hinanden hele tiden. Den følelse jeg får i maven, når jeg ser ind i dine smukke blå øjne og du smiler til mig, er slet ikke til at beskrive. I mine øjne er du den smukkeste pige i verden, og du har aldrig set smukkere ud, end du gør i dag.

(Resten af dette afsnit er bare super godt - tror du skal være ret cool for ikke selv at trille en tåre, når du ser hendes ned af kinderne... :-) )

Jeg utrolig taknemlig for du har sagt ja til mig i dag, og jeg føler mig som den lykkeligste mand i verden. Vi har oplevet meget sammen og jeg glæder mig til opleve endnu flere ting med dig i fremtiden. Jeg lærer noget nyt om dig hver eneste dag… og jeg er SÅ lykkelig for, at du har valgt mig, så jeg kan bruge resten af mit liv til at lære dig at kende.

Jeg elsker dig skat…

(jeg kysser hende:) – jeg sidder mig ned – vores pianist begynder at spille vores sang –

”Your song”)

Nå, men det var bar det jeg havde......håber at det er okay jeg kommer med mine forslag :)

Ellers vil jeg give dig det råd, at skrive det ned i stikord i stedet for hele teksten når du skal holde selve talen....

Held og lykke og ha' et godt bryllup!

0

Del dette indlæg

WOW -sikke en flot tale !!! Det der er vigtigt er, at den kommer fra hjertet, og at det du siger falder dig naturligt. Jeg er sikker på, at din kommende kone laver en "frederik" (hvis kvinder altså kan det :super: ??).

Vi skal også giftes d. 12, så jeg ved, hvordan det er her de sidste par dage, man vil gerne have styr på tingene, og jeg synes du har meget godt styr på talen :cheerleader3:

Held og lykke.

:balloons:

sbj

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for kritikken - såvel positiv som negativ. Det er noget som jeg kan bruge. :super: Jeg vil da gerne have nogle flere meninger, hvis det er muligt. Så mange som muligt! :balloons:

PS. Jeg glæder mig helt vild til på lørdag! Jeg er dog bange for, at jeg kommer til at tude, når jeg holder min tale... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Meget smuk tale - og du skal ikke være bange for at komme til at fælde en tåre selv, når du holder den - jeg var til bryllup i lørdags, hvor gommen også havde svært ved at holde stemmen klar, og det var helt klart med til at de fleste af de kvindelige gæster (mig selv inkl.) også sad og tudede - og det er da kun fedt at i mænner også kan vise jeres følelser :balloons:

Men HVIS du er bange for at det bliver for følelsesladet, så kunne du måske prøve at få nogle flere sjove anekdoter ind i talen, i stedet for "alt det romantiske" - misforstå mig ret, for alt det romantiske er jo netop med til at gøre den god - men det er tit nemmere at holde lidt distance til det, hvis man kan trække lidt grin frem fra gæsterne også.

Men no matter what - så er jeg sikker på at din kommende kone bliver lykkelig for din tale.

Held og lykke med det - og husk at komme tilbage og fortælle hvordan det hele gik, inkl. talen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jamen, hvis du efterlyser så mange kommentarer som muligt, vil jeg da gerne tilføje mine :super:

Jeg synes du er kommet rigtig godt ind på dine følelser for din kommende brud, men jeg synes også den er liiiige på kanten til at blive for lang, der er jo også andre gæster MEN hver sin smag. Måske kan du redigere lidt i detaljerne/afsnittene, så den ikke er for "Barbara Cartland"?

Pøj-pøj på lørdag!Det skal nok blive lige i øjet :griner:-

0

Del dette indlæg

:super: den er da bare for GOD! jeg vil stortude hvis min kommende mand holder sådan en flot tale til vores bryllup.

Den er lige den rigtige længde.

Sørg for gummistøvler, for der kommer til at flyde vand i salen :bearhug:

Held og lykke :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er sgu blevet en gift mand :blush::angry:HUUG

Sikke en fest det var i Lørdags! :biggrin:

Hold da op jeg lavede en "frederik" i kirken - min brud så eventyrlig ud!!! Festen gik forrygende - ingenting at klage over! Jeg fik også holdt min tale - til alle dem der hjalp med den herinde, vil jeg gerne sige mange tak. Min kone (sjovt at sige :)) var helt vild med den - tårerne trillede ned af hendes kinder! Så det var helt perfekt!

Gæsterne roste den til skyerne (hvilket de nok ville have gjort lige meget hvad:)) Jeg hørte dog fra mange, at talen var den bedste tale de nogensinde havde hørt, så det var skønt at høre:-)

KH ægtemanden :blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer