Guest Nicolai's mor

Toastmaster

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi gør. Af flere grunde:

Ham vi har valgt er møg underholdende. Hvis taler er kedelige - så kan han lige peppe stemningen op.

Vi er mange mennesker og vil gerne undgå at sidde til bords i 6 timer - dvs der skal :griner:-

Alle taler/sange skal tilmeldes på forhånd, så vi undgår spontane ting og for mange sange fra onkler og tanter - men vi vil stå for den opgavde da vi ikke vil vide hvem der kommer med noget (gav det mening)

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Personligt synes jeg det er rarest med en toastmaster, både som gæst og vært.

Hvis jeg som gæst havde forberedt et indslag og der ikke var en toastmaster, ville jeg have svært ved at finde ud af hvornår det ville være passende at mit indslag kom, både med hensyn til rækkefølgen, men også fordi jeg ville være nervøs for at vi var to der valgte at rejse os og slå på glasset på det samme tidspunkt. For køkkenet vil det også være rarest at der er én person der står for koordineringen, så de ikke er på vej ind med mad eller sang, når der er en der rejser sig for at holde tale.

Som vært vil jeg også være mere rolig ved at jeg ved at der er en der står for koordineringen af indslag og med køkkenet og musikken. Både så jeg ved at tidsplanen bliver nogenlunde overholdt og ikke skal stresse i forhold til om vi når brudevalsen inden tolv, fordi middagen trækker ud, men også så jeg ved at køkkenpersonalet ikke er irreteret over at folk rejser sig, lige når de er på vej ind med næste ret eller andet (Det er nemlig altid en god ide at holde sig gode venner med køkkenet ;) ).

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt at bruge en toastmaster.

Det bliver ham der sørger for gæsterne mens vi er ude til fotograf, holde styr på taler og sange, samt være den der har overblikket, så vi bare kan nyde dagen. :super:

Så hvis du spørger mig, er han ihvertfald ikke overflødig, men det er jo en smagssag...

:griner:- Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt ikke at have toastmaster, da min kæreste tidligere er uddannet tjener og vi skal holde det der hvor han er udlært, og han siger at det klarer de bedst selv at styre og de har så fået at vide hvornår vi gerne vil være færdige ved bordet.

Inge

0

Del dette indlæg

Vi havde også en toastmaster og det er jeg glad for, ellers tror jeg der var gået kage i alle talerne, det kan godt være at serveringen godt kunne klare det med sangene, men jeg har svært ved at se hvem der skulle holde styr på talerrækkefælgen, hvis der ikke er en toastmaster, der var mange taler til vores bryllup, flere end jeg havde regnet med, de var godt nok ikke så lange, men de skulle alligevel passes ind.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skal også have en toastmaster til at holde styr på alle tingene for os.

Vi ved af erfaring, at begge vores familier holder mange taler og laver mange sange, så hvis vi ikke skal sidde ved bordet hele natten må der holdes lidt styr på det hele.

Og så er det da meget rart at man ikke selv skal tænke på at have overblikket og dermed bare kan nyde dagen.

0

Del dette indlæg

Hvorfor syntes du det er overflødigt. De få gange jeg har spillet til et bryllup uden toastmaster har man tydeligt kunne mærke det i form af manglende styring. Nogle vælger så at overlade den del til personalet men tør man det. De kender ikke jeres gæster og har også andre ting at koncentrere sig om.

0

Del dette indlæg

Jeg tænker også for køkkenpersonalets skyld må det da være rart at der er en fra selskabet de kan koordinere med i forhold til diverse indslag og i og med at gæsterne er oplyst om toastmaster kommer der ikke nogle helt uoplyste indslag som der skal presses ind i programmet og gøre maden kold..........

0

Del dette indlæg

Jeg mener slet ikke at en toastmaster kan undværes..

Vi har selvfølglig også valgt én - og faktisk alene på grund af maden og personalet i køkkenet.

Der må jo ikke serveres under en tale/sang og jeg ved at kokken vil blive flinterne hvis onkel Ib pludselig starter hans 20 min. indslag lige som hovedretten er klar.. Jeg ville ikke være glad for det kolde kød...

Ved en toastmaster holdes "talerækken" og den blive jævn fordelt over hele middagen...

Jeg kan ikke forestille mig en fest uden - men er da nysgerrig hvorfor nogle mener den funktion er overflødig??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:biggrin:

Vi have valgt en toastmaster det var min søster simpelthen fordi vi ikke var interesseret i at det skulle gå op i sange og taler og så havde vi sat et max antal indslag på også... det virkede helt vildt godt det var rigtigt godt

:blush:

0

Del dette indlæg

Prøv at stil din kæreste nogle spørgsmål:

- Hvem skal varetage kontakten til køkkenet undervejs og afgøre om I skal have hovedretten nu eller vente 10 minutter ?

- Hvem skal påtale det overfor tjenerne hvis der er noget som ikke helt er som det bør være.

- Hvem skal tjenerne gå til hvis de skal snakke om tidsplanen/serveringen.

- Hvem skal musikken have sine øjne på undervejs så man er sikker på at musikken stopper når der klimtes - selv meget stille - på et glas i forbindelse med taler.

- Hvem sørger for at instruere personalet om hvornår sangene skal deles rundt.

- Hvem skal folk henvende sig til hvis de har taler/indslag. De henvender sig jo ikke til jer da det er overraskelser og stiller de sig bare op og snakker helt tilfældigt går der nemt koks i serveringen med risiko for at få kold mad og bryde tidsplanen.

Måske vil det være nemmere at du prøver at sætte hoved på en person som du/I ved vil kunne løfte opgaven at være toastmaster.

Udover at forklare overfor din kæreste hvad en toastmasters funktion egentlig er, så handler det jo om at hans svar - uden en toastmaster - vanskeligt kan blive andet end "os selv". Herefter kan han så overveje om det er det han ønsker ved jeres bryllupsfest, eller om han ønsker at kunne koncentrere sig om det væsentlige: at more sig og være midtpunkt.

Forklar samtidig din kommende at en toastmaster ikke nødvendigvis er det samme som en stand in der skal fortælle indstuderede vittigheder. En toastmaster behøver ikke at være humoristisk og dominerende. En toastmaster skal ikke nødvendigvis slavisk præsentere hver tale, og være på podiet konstant. Man kan godt være en rigtig god toastmaster uden rigtig at sige noget. Dvs. at man prikker den næste taler på ryggen når det er ved at være tid, taler med personalet etc. Afgørende er at man kan styre begivenhederne og forløbet. Om toastmasterrollen så skal krydrees mere afhænger helt af personen og af parrets ønsker og det er så her din kæreste kan komme på banen.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var rigtig glade for, at vi havde valgt at have en toastmaster. Han havde overblikket over aftenens forløb. Der var ikke på noget tidspunkt, at vi blev spurgt om noget som helst. Vi havde tid til at nyde vores fest.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt at have en toastmaster af den grund at det gør det hele meget mere overskueligt både for os og for vores gæster.

Vores toastmaster kender os og ved hvad vi gider og ikke gider så derfor har vi vist ikke rigtig noget at frygte mht upassende indslag til den store dag.. :sm:

Toastmasteren sørger for kordinering af taler sange og så videre også mht til køkkenet etc. Så derfor er jeg helt klart for brugen af en toastmaster....

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi havde ikke toastmaster og festen gik fint :blush: Vi holdt festen på en kro og spurgte personalet om de foretrak en toastmaster det gjorde de ikke. I velkomsttalen fortalte min mand hvem af tjenerne gæsterne skulle give besked hvis de havde et indslag og så sørgede hun for at de fik besked om hvornår det var deres tur.

Jeg har hørt fra flere der har været toastmaster at det er et ret anstrengende job at holde styr på det hele og koordinere med køkkenet og jeg ville ikke byde en af vores gæster det job.

Iøvrigt er det ingen garanti for at man ikke sidder til bords hele natten. Det er jo mængden af indslag der afgør det. Jeg har været til et bryllup hvor der var toastmaster og alligevel sad vi til bords til kl. 02.00 men der var også MANGE indslag.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Jeg spillede til et bryllup i lørdags hvor der ikke var nogen toastmaster. Det gik da også fint, men man skal jo altid overveje om det kunne være gjort bedre. Da jeg kom derned vidste personalet ikke hvilket ben de skulle stå på. Der var indkommet 10 sange og det var bare fra receptionsgæsterne. Nogle af gæsterne kom først til middagen og man ante derfor ikke om der ville være 10 eller 20 sange. Herudover vidste man ikke hvor mange taler der var. Folk kunne bare rejse sig op når de syntes.

Det betød at serveringspigerne sendte 4 af indslagene ind, inden hovedretten blev serveret. Det viste sig senere at det ikke var nødvendigt da der ikke var så mange taler, men det vidste man jo ikke på forhånd, og derfor var det helt ok at de gjorde det.

Et indslag med en dukke som spillede "I got you babe", skulle overrækkes til brudeparret men ligesom at dem der havde lavet den står parat til at gå ind fra køkkenet, jeg havde sat baggrundsmusikken på som aftalt, og den tilhørende sang er ved at blive delt ud, er der en der rejser sig for at holde en tale.

Efter selve middagen var overstået sad gæsterne en time og hang på trods af at der var dækket op til kaffe ude i siden af rummet, og der var lidt dødvande. Så bad gommen dem om at sætte sig op. At han ikke gjorde det noget før skyldtes selvfølgelig at han havde fokus på noget andet.

Middagen gik da fint. Folk hyggede sig - men havde man haft en toastmaster ville indslagene kunne blive fordelt mere jævnt, selvom serveringspersonalet gjorde det godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm... vi snakkede faktisk om selv samme emne i weekenden og blev enige om at vi ikke ville ha toastmaster fordi vi har været til et bryllup hvor personen der var valgt til toastmaster ikke rigtig vidste hvad ben han skulle stå på og imine øjne ikke opfyldte sit job særlig godt også har vi været til et sølvbryllup hvor der var en MEGET dominerende toastmaster der egentlig gjorde det meget godt men var bare lige en tand for meget... vores trommehinder var blandt andet ved at sprænges hver gang han bimlede med klokken for at få opmærksomhed også snakkede han enomrt meget før hvert indslag....

så derfor havde vi besluttet at den ny modens pjat behøvede vi ikke men nu må jeg da sige at jeg bliver noget i tvivl og det må overvejes en gang til..... men hvem søren vælger man til det jeg tror ikke at der er nogle af dem der skal med der har prøvet det før... hm det må overvejes grundigt

0

Del dette indlæg

Vi skal også have toastmaster.

Har fået det anbefalet af min søster som efterhånden har været til en del bryllupper.

Vi ved endnu ikke hvem det skal være.

Kunne godt tænke mig at det var min far, men han har jo så mange andre ting i hovedet den dag: Skal køre mig til kirke, følge mig op af gulvet, holde tale (uden at tude) osv.

Han er ellers rigtig sød og humoristisk.

Tror nok ellers at det bliver min onkel hvis min kæreste synes det er en ok idé at bruge ham.

Redigeret af ncd76
0

Del dette indlæg

Vi skal også have en toastmaster, som er en af vores gode venner. Vi har valgt det pga. tre ting:

1. Det er en tradition (i hvart fald i vores familier)

2. Vi vil ikke selv stå for at koordinere ting såsom sange/taler med køkkenet

3. En anden af vores gode venner skal være vidne, og derfor syntes vi det var på sin plads at den anden ven også fik en central rolle.

God weekend :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg vil helt klar anbefale en toatsmaster!

Jeg har kun været til bryllupper hvor der har været toastmaster (nogle restauranter kræver det også af hensyn til køkkenet).

Nogle toastmastere har været bedre end andre, men jeg tøt slet ikke tænke på hvordan det ville gå uden en toastmaster.

Hvis man f.eks. er veninde til bruden og har lavet en sang, hvordan ved man så hvornår den skal deles ud? Det skal jo passe både med de andre indslag og med køkkenet. Skal man så rende rundt og spørge alle om de har planlagt et indslag og hvornår ?

Men hvis I kun regner med 3 taler, så kan det måske godt fungere uden.....

Held & Lykke :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer