Guest Lavendel

Æresport

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Gamle traditioner siger vist at det er familien der gør det på feststedet og vennerne der gør det derhjemme..

Hos os var det næsten sådan, de havde blandet sig lidt, og det blev gjort dagen før vores brylllup..

0

Del dette indlæg

Hos os tror jeg, at det er familien, der gør det på feststedet og naboerne, der gør det herhjemme. I nabolaget bruger vi godt nok, at det skal være "hemmeligt", at æresporten sættes op, så mn laver den, og "lister" afsted for at sætte den op. Selvom det både larmer, og nok ikke kommer så meget bag på dem, der får æresporten :griner:- Men det er alligevel hyggeligt på den måde.

Vi sætter vist også en kurv med øl og vand ud - og måske lidt slik ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bor i Nordsjælland og der er det absolut heller ikke skik at lave æresport, så jeg er osse 10000 % sikker på at vi heller ikke får en.

Det gør ik noget, må indrømme at jeg kun har hørt at man lavede æresport til kobberbryllup og sølvbryllup, det var først her i dette forum, jeg hørte om det.

Heidi

0

Del dette indlæg

Jeg har heller ikke hørt at der bliver lavet æresport andet end til kobber og sølvbryllup og selvfølgelig efterfølgene også... Så jeg regner ikke med at vi får nogle.. Syntes måske også på en måde at det ikke høre sig til det ved jeg faktisk ikke måske alligevel..

knus

elisa

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har aldrig hørt andet, end at det skulle være en tradtition til bryllupper også, så jeg er helt overrasket over at høre, at nogen landsdele ikke har den tradition. Det er utroligt så forskellige traditioner er fra egn til egn :denmarkflag: Men til alle de bryllupper, jeg har været til, der har altid været æresporte - både hjemme og ved feststed. Men indrømmet - alle bryllupper har også foregået i Jylland :)

Vi glæder os nu til vores. Jeg synes, at det er rigtig festligt :bearhug: Men det er selvfølgelig også fordi, at vi ved, vi får 1 eller 2.

0

Del dette indlæg

Det er jeg ked af at høre :)

Måske bliver du rigtig meget overrasket - det ville da bare være dejligt. Men igen - det er jo ikke en æresport der gør, om festen bliver god eller ej :bearhug:

Det skal du ikke være!!

Jeg er glad for vi ikke for en, for for at være ærlig så er det ikke lige mig, sådan noget:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer