Sign in to follow this  
Followers 0
Guest TinamuZen

Jeg har oz brug for hjælp

3 posts in this topic

Her er den foreløbige tale til min mand - hvad synes I?

Kære Bjarne

Ja, du er vel ikke i tvivl om at dette er en meget stor dag for mig…..

Alle små piger drømmer om det store bryllup, med efterfølgende hus og børn. I vores tilfælde kom det hele nu i en lidt anden rækkefølge…. Først børn (tænk de var der allerede inden vi mødtes og nu har jeg fået en ekstra søn med i købet), så kom huset og nu vores fantastiske bryllup.

Inden jeg fortsætter med det jeg vil sige til dig, har jeg lige et par andre personer jeg vil takke:

Kære gæster – tak for den flotte nye Citroen C5…..(tænkepause – hviske til Bjarne) nej bare glem den del…hmm

Mor – tak for at du har taget så godt imod Bjarne … selv om du lige i starten var lidt bange for at han ville bortføre os til Bogø :bearhug:) Tak for at du tager dig så godt af Sille når hun er på ferie hos dig.

Kjeld/svigerfar – jeg vil gerne takke dig for din altid glade og positive måde at være på. Du er en rigtig farfar for mine børn og en vidunderlig svigerfar for mig.

Inger/svigermor – Det er umuligt at samle det hele her. Du er den svigermor jeg kun turde drømme om. Du er altid klar til at hjælpe, om det så betyder at du skal køre hele vejen fra Møn til Kirke Helsinge for at tapetsere eller hjælpe med flytning… Du er altid lidt nervøs for at jeg tror du vil blande dig i vores ting, men bare rolig – jeg ved du kun vil hjælpe, og er dig meget taknemmelig.

Tak for hjælpen med min kjole og drengenes tøj – vi havde ikke klaret det uden dig.

Der er mange andre jeg gerne ville takke, men det er altså min kære mand det skal handle om nu.

Min elskede skat….

Tak.

Tak fordi du tør kaste dig ud i et ægteskab med mig (guderne skal vide at jeg ikke er helt nem altid ) Jeg vil love at behandle dig godt – eller i hvert fald efter fortjeneste :))

For lidt over 2 år siden chattede jeg en smule på internettet – mest for sjovt, men det kunne jo være at Mr. Right en dag dukkede op. Det må man sige at han gjorde….Bjarne og jeg virkede fuldstændig forskellige – Han var interesseret i politik og golf… jeg var linedancer med stort L. Derfor regnede vi faktisk ikke med at vi ville blive mere end venner, men der var nu alligevel et eller andet…

I dag er du nu blevet min mand, og jeg har ændret status fra frøken til frue…

Du er den perfekte far for vores børn – du giver dig tid til at tumle rundt med dem på græsplænen, og selv om du ikke kender teksten på ”se den lille kattekilling", forsøger du dig alligevel igennem den med stor hjælp fra Sebastian. Hvis de engang imellem er på ferie eller weekend væk fra os, så tæller du timerne til de er hjemme igen. Din kærlighed til mine børn, gør min kærlighed til dig endnu større – hvis det da er muligt.

Udover at være min elskede, er du min allerbedste ven. Du er altid klar med rosende, opmuntrende eller trøstende ord hvis verden går mig imod. Du husker altid at fortælle mig hvor højt du elsker mig og hvor glad du er for mig. Du passer og plejer mig når jeg ligger med migræne, og nusser mine tæer når jeg har haft lang torsdag på arbejdet.

Kære skat – Jeg elsker din evige glæde og smittende latter. Jeg elsker vores liv sammen med vores børn .

Jeg ved hvis min far var her i dag ville han give mig ret i at du er den perfekte mand for mig.

Jeg elsker dig højere end jeg troede var muligt og jeg vil altid være din.

Jeg vil spille et stykke musik for jer som fortæller alt om Bjarne – set fra et barns øjne.

(Blaine Larsen – The best man.)

Sangen hørte I selvfølgelig efter vielsen, men den betyder så meget for mig at den lige skal spilles en gang til… Tak til Elsebeth for at du gav os vores sang.

Efter musikken vil jeg gerne bede jer skåle sammen med mig for min elskede.

Teksten handler om en lille dreng og hans søster, hvis mor møder en ny mand ca. 3 år efter at hun var blevet såret af deres far… Denne mand viser børnene hvordan man elsker en kvinde og hvordan en far skal være. En dag knæler han for deres mor og beder hende blive hans kone, og beder drengen være hans ”best man”.

He was the best man, my momma ever loved, not the kind that walks away, but the kind that wont give up. He said I Do, and she did to, and she walked down by the isle holding hands – with the best man.

MUSIK

Jeg venter spændt på jeres dom.... :carrot:

0

Annonce ♥

Hej.

SUUKK - hvor jeg sys det er en god tale! Helt som den skal være - efter min mening! Både humoristisk og alvorlig......Så lav endelig ikke om i den - især det med sangen og "best man" sys jeg er helt vildt sødt - det fik tårer frem i mine øjne i hvert fald!

Sys også det er fint at du starter med at tale til din mand - og så går over til at takke forældre og svigerforældre - for så at gå tilbage til at tale til ham. Har selv haft lidt svært ved at se hvordan jeg skulle indlede....

Jeg står nemlig selv for at skulle skrive TALEN til min mand - og jeg sys det er utrolig svært! Er begyndt - men er gået lidt i stå igen. Vi skal giftes den 26. august - såååå der er jo ikke så lang tid igen. Men der er i hvert fald nogle linier fra din tale som sagtens kan bruges i min også - så håber det er i orden jeg låner lidt!!??..........

Er sikker på din mand bliver meget rørt når han får sådan en flot tale!.....

Knus

Heidi

0