Bryllup 26/8

Vidner??

11 posts in this topic

Min svigermor spurgte mig om hvem der skulle være vidner, men det har jeg ik hørt noget om, at man ska vælge. Det sagde præsten da ik noget om.

Altså i så fald så er det vel min far og min svigerfar som står oppe sammen med os? ell. hvad er der nogle der ved noget. :griner:-

Knus Heidi 26. august 2006 brud http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Der skal altid være to der bevidner at vielsen har fundet sted, om det så foregår på rådhuset, i kirken, i en skov eller hvad. De skal bare skrive under på at de har overværet vielsen og begge parter frivilligt har valgt at indgå ægteskab. Alle og enhver kan være vidne, sålænge de er myndige. Ved bl.a. at min mor har været vidne til et hav af bryllupper hvor hun ikke kendte personerne, når par har valgt at blive gift i hemmelighed på rådhuset (Så skaffer de nemlig bare to fra et af kontorene, som går ind og overværer vielsen og skriver under).

Men reglerne for hvem der kan vidne må kunne slåes op inde på retsinfo. :griner:-

0

Annonce ♥

Hej hej

Det der med vidner i kirken er sådan set bare man skriver navn og adresse ned på to personer som man er sikker på vil være i kirken, og giver oplysningerne til præsten. De to vidner ikke selv foretage sig noget - når det er i kirken skal de ikke engang skrive under.

Easy peacy

Edited by sissel
0

Men huske lige at spørge dem I skriver på først, ikke ;)

:balloons:

Birgit

De skal jo ikke andet end, at være til stede i kirken, så kan ikke lige se, at der er noget man behøver at spørge dem om.

Vi har bare sagt vores mødre, for de kommer da med i kirken.

0

Men huske lige at spørge dem I skriver på først, ikke ;)

:balloons:

Birgit

De skal jo ikke andet end, at være til stede i kirken, så kan ikke lige se, at der er noget man behøver at spørge dem om.

Vi har bare sagt vores mødre, for de kommer da med i kirken.

Det er vel bare almen høflighed at spørge folk når man fører deres navn til protokols nogen steder... :butterfly:

0