Guest hjul

Bryllupsstress

10 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg har en masse op- og nedture hvad angår bryllupsstress. Den ene dag tager jeg det hele roligt og tænker at jeg når det nok, men dagen efter er jeg ved at rive håret af mig selv og græder over at der er så meget at se til og fordi jeg tror en masse går galt, osv osv...

Har I det også sådan?

Jeg vil ikke være en rigtig bridezilla, men føler mig tit som én, fordi jeg gerne vil have at det hele skal være "perfekt"...

Helene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :blink:

Hvor er jeg glad for at du skriver netop dette indlæg. Troede det bare var mig, der var ved at blive vanvittig.

Først (for en del måneder siden) alle drømmene og nu stressen. Ja det er frustrerende med alle de op og ned ture.

Men tænker, at det må være normalt, det er en stor dag som du selv skriver, gerne skal være perfekt. Dertil kommer, at det er en STOR beslutning, at gifte sig, og tror faktisk at vores psyker kan have lidt svært ved at følge med til tider :blush:

Men vi må forsøge at tage en dag ad gangen, og mon ikke vi kommer levende igennem det så? tudeturene og alt det andet må vi så tage med, som en del af oplevelsen.

:bearhug: november-bruden

0

Del dette indlæg

Åhh jo kender det godt.

Somme tider glæder jeg mig bare til at det er overstået, men så har jeg bare 3 andre store ting til at stresse mig i stedet for.

Hvor har jeg da godt nok haft nogle nedture, hvor jeg har tudet og råbt og tvivlet om det overhovedet er det jeg vil, men hver gang kommer jeg stærkt tilbage igen med støtte fra min kæreste og pludselig er jeg på toppen igen i et lille stykke tid.

0

Del dette indlæg

Jeps det kender jeg alt alt alt for godt. Vores invitationer er først i weekenden kommet ud til folk - heldigvis har jeg sendt før-invitationer ud omkring påske :blush: men jeg har simpelthen bare ikke haft overskud.

Og idag kan jeg så mærke stressen komme snigende igen, huske dit... huske dat... tjekke her og tjekke der!

:bearhug: Lisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det "dejligt" at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan! Det er selvfølgelig ikke fedt at vi render rundt og er ved at stresse os selv ihjel, men det er rart at vide at jeg ikke er unormal.

På et tidspunkt begyndte jeg at blive nervøs over, om jeg ville få stressknopper i ansigtet op til brylluppet, fordi jeg går og stresser sådan, og så stressede jeg over at jeg stressede, og så Er det jo netop at jeg får de skide knopper, så nu stresser jeg over at jeg stresser... Det er lidt svært at forklare, forstår I hvad jeg mener? Det er en ond cirkel...

Helene

0

Del dette indlæg

Ja forstår det sagtens. Igår hørte jeg mig selv sige " ihh...hvor er jeg dog stresset", da jeg hørte mig selv sige disse ord, mens jeg sad og slappede af, fortalte jeg mig selv, at jeg nu lige må tænke mig lidt om. For lige præcis der slappede jeg af og stressede IKKE. Men tankerne i hovedet bliver hurtig mange for tiden, specielt fordi jeg starter nyt og krævende (for mig ihvertfald) studie nu og så bryllup samtidigt, men det gælder om, IKKE at bekræfitge mig selv i, at ja du er vel nok stresset. Men istedet forsøge at sige. Ok du stresser altså, hvilke ting skal du så have ud af verden lige her og nu, for st du ikke stresser mere? - OG så gøre det.

Ved ikke om det er helt volapyk, men tror nogle gange jeg kan have tendens til at stresse helt vildt, uden at det er grund til at stresse helt så meget. Kunne måske nøjes med den halve portion stress :blush:

Knus :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg arbejder i en branche med mange deadlines. Jeg har virkelig øvet mig i at kende forskel på at være presset og stresset.

Presset er at have mange ting at gøre - og måske for lidt tid til at gøre dem.

Stress handler ikke om hvor meget du har at lave - men om, at du føler du ikke når det hele.

Jeg siger ofte: Stress - det kan man planlægge sig ud af. Og det kan man altså også.

Lav en to do liste med alt hvad du skal lave op til brylluppet. (MENER ALT - også plukke bryn og ringe til din farmor)

Byg listen op i tjekbokse. Ex.

Opgave. Hvem er ansvarlig. Deadline. Evt. opfølgning. færdig.

Deadline på tingene skal selvfølgelig ikke kun være din bryllupsdag.

Lav et tidsskema. ex.

Onsdag uge 35 - købe gaveposer. Ringe til musikken m.m.

Når du skriver alting ned - og sætter krydser når al ting er færdigt - så ved du præcis hvor meget du skal lave og hvor langt du er. Det er de ubekendte faktorer der giver dig stress.

Jeg har også fået det råd, at på bryllupsdagen skal jeg udelegere ALT! Lav en tjekliste til dem der hjælper dig. Så behøver du ikke bekymre dig.

/Fortuna - stressfri.

0

Del dette indlæg

Jeg forstår jeres stress! - Jeg lærte utrolig meget af den konfirmationsfest, min kommende mand :loveshower: og jeg holdt for hans datter og min søn for et par år siden. Børnene ønskede mexicansk mad, vi tænkte så skal vi også have Tequilla. Vi dækkede op med 5 glas til hver, - Rød, hvid, hedvin, øl og snaps. Så var der frit valg.

Tequillaen var en succes, overraskende nok, alle var i højt humør og vi måtte glemme at om at synge velbekomme-sang og flytte rundt på bordene inden kaffen. Glade fulde mennesker flytter man ikke på..... - Det var en rigtig god fest, en dag vi aldrig glemmer.

Så lige meget hvor meget vi planlægger, må vi huske det er mennesker og nogle gange er det spontane det sjoveste. Måske får vi selv en sjovere dag når der er plads til lidt afvigelser fra programmet!

Rigtig god dag, jeg håber for jer alle I får en fantastisk bryllupsdag

Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kender jeg godt. :blush:

Lige nu kan jeg grine af det men og et par timer tuder jeg sikkert igen. *fnis*

For nogle dage siden blev vi nødt til at få en ny forrude i vores bil.

De penge hvad vi jo ikke lige regnet med at skulle af med på det her tidspunkt. :bearhug:

Vores budget skrider, og vejrudsigten siger regn på lørdag.

Og vi har kun en udendørsforograf. :blink:

På nyværende tidspunk kan jeg kun glæde mig til på søndag.

Se evt. mit kaos.

Redigeret af Sidy
0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg skal først giftes om 7 mdr. men er gået igang med forberedelserne dertil. Jeg er også typen der kan stresse utroligt meget, specielt fordi min kommende mand er meget modsat mig - at det hele nok skal gå og "vi når det nok"...og det kan jeg ikke tåle - altså stressen - pga en sygdom jeg har, så allerede nu er jeg ved at forbygge det.

Jeg går til yoga, som virkelig hjælper - jeg lærer at slappe mere af og håber også det hjælper når den store dag kommer...at jeg kan sætte mig ned inden det hele sker og finde ro...også snakker jeg så meget som muligt om de tanker og føleser jeg har, da jeg ved det er bedst at komme af med det...også får man også mange gode råd med på vejen.

Derudover har jeg lavet en liste over hvad der skal laves hvornår - som også er nævnt tidligere - for så ved jeg, at når der er sat et hak udenfor, så behøver jeg ikke at tænke på det.

Derudover, så prøver jeg også at give så mange opgaver væk som overhovedet muligt, så jeg bare kan nyde dagen med min kommende mand og venner samt familie.

Tænk positivt hele tiden...du får kun denne dag en gang - forhåbenligt - så nyd den...man får intet ud af få nedture over det...så vær åben og ærlig overfor andre om hvordan du har det...det plejer at gå meget bedre :blush:

Og sidst men ikke mindst..hvis man alligevel får nedtur over det, så gør noget du ved der får dig i godt humør igen...

- det lyder så let det hele, men jeg ved godt det ikke er det - for jeg kæmper virkelig også med frygten for at bliver stresset og hvad der kan ske efterfølgende, men det her er den bedste måde jeg kommer igennem det...og hele tiden have troen på - det skal nok gå :bearhug:

Ha' det godt allesammen og pøj pøj med dagen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer