Guest September06

Æresport i hjemmet

11 indlæg i dette emne

Igår var vi samlet for at planlægge et par ting til vores venners bryllup midt i september. Vi skal lave en æresport til deres hus - familien tager sig af den til feststedet.

Så kom vi til at diskutere, hvornår man sætter sådan én op. Personligt er jeg HELT ligeglad med, hvornår vi skal sætte den op, for jeg hænger mig ikke så meget i traditioner, men jeg mener nu alligevel, at det er kotyme at sætte den op aftenen før?!

Er det ikke noget med at man ifølge gammel skik skal komme anstigende og larme så meget som muligt, så brudeparret inviterer på lidt mad og drikke??? En anden i flokken ringede og spurgte sin mor - hun mente, den skulle sættes op om lørdagen, men jeg mener nu stadig, det er mig, der har ret :huh:

Alle eksperter i Emma Gad........kom frit frem - så jeg kan få stillet min nysgerrighed :biggrin:

Vi endte nu med at beslutte at hænge den op om lørdagen, for vi skal alligevel lave lidt sjov med deres hus :carrot:

Jeg mener bare IKKE, at det er ifølge traditionen!!!

KH Jeanne (stædigheden selv :blush: )

:sm:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Her fik vi sat æresport op aftenen før - vi inviterede så folk ind bagefter til en nybagt bolle og kaffe.....:biggrin: J's familie var så på feststedet om aftenen og sætte den op og kom over til os bagefter.

vi har altid brugt at sætte den op aftenen før.....

ugen efter kom der så en del af dem igen, hvor vi så grillede - og det var en dejlig måde at slutte det hele af på.

Overtro= brudeparret må IKKE gå igennem æresporten om fredagen men nok stå under den...:sm:

0

Del dette indlæg

Igår var vi samlet for at planlægge et par ting til vores venners bryllup midt i september. Vi skal lave en æresport til deres hus - familien tager sig af den til feststedet.

Så kom vi til at diskutere, hvornår man sætter sådan én op. Personligt er jeg HELT ligeglad med, hvornår vi skal sætte den op, for jeg hænger mig ikke så meget i traditioner, men jeg mener nu alligevel, at det er kotyme at sætte den op aftenen før?!

Er det ikke noget med at man ifølge gammel skik skal komme anstigende og larme så meget som muligt, så brudeparret inviterer på lidt mad og drikke??? En anden i flokken ringede og spurgte sin mor - hun mente, den skulle sættes op om lørdagen, men jeg mener nu stadig, det er mig, der har ret :biggrin:

Alle eksperter i Emma Gad........kom frit frem - så jeg kan få stillet min nysgerrighed :balloons:

Vi endte nu med at beslutte at hænge den op om lørdagen, for vi skal alligevel lave lidt sjov med deres hus :carrot:

Jeg mener bare IKKE, at det er ifølge traditionen!!!

KH Jeanne (stædigheden selv :kiss: )

:bearhug:

Jeg er fuldstændig enig med dig - den skal sættes op aftenen før og det gælder om det så er til bryllup, kobberbryllup, søvbryllup etc.... og ja man skal larme alt hvad man kan så for så giver de nok en lille en.... :kiss:

Og i øvrigt så er der ikke noget i vejen med at være stædig..... :carrot:

Hvis der skal laves to kan man evt sætte den op hjemme aftenen før og den ved feststedet om lørdagen.....

:)

0

Del dette indlæg

Vores blev sat op fredag aften, og Brian´s familie morede sig gevaldigt med det, vi kunne ikke undgå at høre dem. De fik øl og vand udenfor, mens vi pænt holdt os indendøre. Vi rejste på bryllupsrejse om mandagen, så vi var ikke hjemme, da den blev pillet ned. Så ikke noget med at bespise dem der.

De gange jeg har været med til at lave æresport, er den også blevet sat op fredag aften. Den kan dog være svært, at få lov til på feststedet, da de kan have fest om fredagen.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer