Daisymus

En god bog

22 indlæg i dette emne

Hej Piger

Nu er der 1 uge til vi tager afsted på ferie... :bearhug:

Men nu er det sådan, at jeg kun har ca. 200 siders læsestof tilbage i bogreolen som ikke er absorberet mindst 1 gang :bearhug:

Har fødselsdag tirsdag og får derfor nok nogle nye bøger (håber jeg) ellers skal jeg ud og købe nogen inden vi tager afsted...

Det skal nok lige siges, at jeg læser meget - alt muligt... sidste år på min ferie i 14 dage havde jeg selv 2 danielle stell romaner med og en shopaholic bog. Da de var absorberet på 1 uge var jeg nødt til at begynde på min venindes ringenes herre selv om jeg egentlig ikke gad læse den igen - indtil jeg fandt en engelsk boghandler i en nærliggende by... :( (vi var i spanien)

Nogen gode forslag???

:bearhug: fra Daisy

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du læst de øvrige shopaholic bøger(S i New York, S i med og modgang, og S & søster)? Sushi for begyndere, mine Hemmeligheder, sidste udkald, mm.

Jeg sluger bøger af Sophie Kinsella, og Marian Keyes, på ingen tid..... De er alle let læselige, dvs der skal ikke bruges for meget hjerne kapacitet...

Er selv i gang med hundehovede, men sidder lidt fast.

Kongemordet er også ret god, det samme er "den lukkede bog", for ikke at komme ind på Dan Browns bøger.....

Håber du finder noget godt læsestof

:bearhug: Omzig

Redigeret af Omzig
0

Del dette indlæg

Jeg er ikke så meget for Dan Brown...

Jeg har læst shopaholic 1+2+3 på dansk og det meste af nr 5 på engelsk

Jeg har fået 1+2 i paperback så det vil jeg også have de andre - derfor kommer jeg nok til at vente lidt med at læse de sidste ØV jeg har en mani med at de alle skal passe sammen på reolen.

Har læst mine hemmeligheder - den er rigtig god.

Sophie Kinsella & Marian Keyes er begge rigtig gode forfattere... jeg sluger dem også råt.

Tak for anbefalingen, det kan være jeg skal se lidt på den der sushi ting...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nej undskyld det er mig der har set galt i min engelske bog. De har nemlig listet "can you keep a secret" sammen med shopaholic bøgerne.

Har de engelske titler:

The secret dreamworld af a shopaholic

Shopaholic aboard

Shopaholic ties the knot

Shopaholic & sister

Jeg må da straks ud og finde

Can you keep a secret

Den kan da klart absorberes - men ville gerne have et par stykker mere med for at være sikker på jeg har nok at læse i... :(

:bearhug: fra Daisy (der går i panik hvis hun ikke har en god bog lige ved hånden)

0

Del dette indlæg

Can you keep a secret, er mine hemmeligheder, er det ikke ????

Fandt lige over "vandmelon"..... den er heller ikke dum.

Det er godt nok nogle tøsebøger vi har gang i :bearhug:

Nu vil jeg prøve at lokke manden ind i dynerne, det er sguda lidt formeget at vi sidder med hver vores computer i hver sin ende af sofaen..... :(

Nat fra mig

Ps jeg kan da godt låne lidt ud af mine hyldemetre med mindre du vil læse bøgerne på engelsk......

0

Del dette indlæg

Jo selvfølgelig er det da den - det havde jeg slet ikke overvejet i farten - DUMME MIG

Det kan godt være, at jeg tager dig på ordet og gerne vil låne lidt... Jeg vil helst læse på dansk men der er bare noget der er bedre på engelsk... så dem tager jeg også lidt af indimellem men ikke for meget...

Sov godt.

Andre der har forslag?

Jeg har ønsket mig "lys i livet" i fødselsdagsgave - håber virkelig at den ligger der...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er i øjeblikket igang med "The world according to Clarkson" af Jeremy Clarkson fra bilprogrammet "Topgear", der i øjeblikket kører på 3+..... :bearhug:

Bogen har intet med bilprogrammet at gøre, men indeholder hans klummer fra Sunday Times, hvor han filosoferer over alt muligt lige fra amerikanernes mærkelige adfærd over det østrigske toldvæsen til britisk arbejdssikkerheds-lovgivning.

Han her simpelthen hylende morsom og jeg vrider mig af grin hver gang jeg tager fat i bogen. Så både den og de andre, han har udgivet af samme slags, kan MEGET varmt anbefales! :loveshower:

:( fra Marianne

0

Del dette indlæg

Jeg kan varmt anbefale "Jordens søjler" af Ken Follett på 800 sider. Den har alt hvad en god bog bør have, læste den selv på min ferie i år. Den foregår i England i 1100-tallet og er helt fantastisk spændende.......Hvis du er mere til tøse-bøger, kan jeg også anbefale den nye Keys bog, kan ikke lige huske hvad den hedder, men den er kun udkommet på engelsk, den samler virkelig trådene op fra hendes tidligere bøger....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan da lige nævne de bøger jeg har kvalt i løbet af ferien:

Nynnes Dagbog (hylemorsom)

Engle og dæmoner (virkelig god)

Da vinci mysteriet (lettere opreklameret, men rigtig god)

Michael Laudrups tænder ( tuder af grin hver gang jeg åbner den bog)

Andre gode bøger:

Sofies dagbog

De frie kvinders klub

Hvide løgne (nej det er ikke serien)

Tanker fra en kanibal

Intermezzo

Ja det var en del, det er alle nogle rigtig gode bøger, dog i lidt forskellige genrer! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg kan varmt anbefale "Jordens søjler" af Ken Follett på 800 sider. Den har alt hvad en god bog bør have, læste den selv på min ferie i år. Den foregår i England i 1100-tallet og er helt fantastisk spændende.......Hvis du er mere til tøse-bøger, kan jeg også anbefale den nye Keys bog, kan ikke lige huske hvad den hedder, men den er kun udkommet på engelsk, den samler virkelig trådene op fra hendes tidligere bøger....

Jeg er helt med på jordens søjler....... ellers prøv mankels serie om krimminalkommisær Wallander - er ellers ikke til den slags, men føler mig rigtigt godt underholdt af præcis den serie.

"Undtagelsen" er også en mulighed.

Beatles

0

Del dette indlæg

Jeg er helt vild med:

Harry Potter bøgerne, engelske :(

Dan Brows bøger - har læst den alle fire, på engelsk

Richard North Pattersons bøger - krimi

Michael Palmers bøger - krimi

Jeg skal også altid have en hel del sider med når jeg er på ferie. Jeg læste Dan Browns Digital Fortress og en anden beg jeg ikke lige kan huske hvem har skrevet, men den hed Templets sidste hemmelighed, da vi var i Caribien. Kunne sagtens have snuppet en bog eller to mere.

:bearhug: fra en lille læsehest

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De bedste bøger jeg har læst det sidste år er:

Undtagelsen (Christian Jungersen)

Alt bliver oplyst (Jonathan Safran Foer)

Ekstremt højt og utrolig tæt på (Også Foer)

Faren ved at være en Skrake (Kjell Westö)

Mindernes land (Henrik Dahl - debatbog)

Ellers kan man jo altid støve klassikerne af.

God læselyst

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Jeg er inde i en stime af Nick Hornby-bøger... About a Boy er hylemorsom, og lige nu er jeg i gang med 'A Long Way Down', som også lover godt. Men der er også 'Fever Pitch' og 'How to be Good' som begge ligger næst i rækken for mig. Nick Hornby har en helt fantastisk humor, som jeg holder meget af. Læser ham dog helst på engelsk, da meget går tabt i oversættelserne...

Ellers kan jeg også varmt anbefale alt af Marian Keyes - Sushi for begyndere, Angels (hedder vist Engle på dansk), Last Chance Saloon og Other Side of The Story.. Hun har også humor, og så er de dejligt nemme og tøsede. Perfekte feriebøger i mine øjne.

Ellers har jeg netop - i forbindelse med arbejdet - læst en helt ny bog 'I Jakobs hus' af Birgitte Bartholdy. Den var faktisk også rigtig god. Den handler om en mand, som mister sin kone og derefter skal forsøge at finde hovede og hale i sit liv. Den er først lige udkommet i sidste uge, men den burde være til at finde...

Jeg kan desuden give 'thumbs up' til Sofies Verden, diverse af Hanne Vibeke-Holst og Jane Aamund. En anden af mine favoritter er faktisk 'Shamran' af Bjarne Reuter, som jeg har læst tusind gange efterhånden - det er vist en børnebog, men det gør vel ikke noget...

Håber du finder noget godt. Og rigtig god ferie!

0

Del dette indlæg

De bedste bøger jeg har læst det sidste år er:

Undtagelsen (Christian Jungersen)

Alt bliver oplyst (Jonathan Safran Foer)

Ekstremt højt og utrolig tæt på (Også Foer)

Faren ved at være en Skrake (Kjell Westö)

Mindernes land (Henrik Dahl - debatbog)

Ellers kan man jo altid støve klassikerne af.

God læselyst

/Fortuna

Uha ja Undtagelsen :banned: den kan virkelig få dig til at se på dig selv som kollega. Hold da op den er god!

0

Del dette indlæg

frank McCourts angelas ashes og `tis er heller ikke dårlig ...... lidt af en askepothistorie.

er du til noget grænseoverskridende og hårdt synes jeg at Michel Houllebecqs platform er god. Jacob Eilersbos Nordkraft er også god læsning.

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også med på Michael Laudrups tænder - den er bare så sjov :heart:

Hvis det skal være mere seriøst, kan jeg anbefale Drageløberen (Mener han hedder Khalad Hosseini)

Nick Hornby er også rigtig sjov, og lidt mere seriøs end andre tøsebøger.

Og så endeligt, hvad som helst af Pauls Auster - i sær New York triologien - men man skal nok være lidt til de underlige/sorte historier for at kunne lide hans bøger.

0

Del dette indlæg

Hej Piger

Jeg har i dag fået "Lys i Livet" af mine forældre i fødselsdags gave

Jeg skal så i eftermiddag ud og se om jeg kan finde nogle andre bøger - fx nogle af dem i har anbefalet....

Jeg har også læst drageløberen - den er helt fantastisk god... meget gribende fortælling som klart kan anbefales

:heart: fra Daisy

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer