Louiseh79

Louise og Williams bryllup 7/7-07

2,558 posts in this topic

Synes det er så smart, når folk har lidt mere styr på deres tråd, en jeg har haft endnu nu. Derfor kommer der lige en lille oversigt her øverst i første indlæg.

:balloons:BORDPYNT - ideer til min simple udsmykning

:biggrin: RINGE - første prøve, dårlige billeder

:blush:RINGE - nu færdige og på finger

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif FESTSTED - første kig på potentielt sted

:balloons:ENDELIGT FESTSTED

:hug: PÅ PLADS OG MANGLER - meget ufærdig liste...

:( SMYKKERNE

-HAHA- FØRSTE KJOLEPRØVNING

-HAHA-KJOLEN!!! - CORSAGE + SLØR + STRØMPEBÅND

GPMENUEN - indtil videre

:heart:KIRKEN - og lige et link til Brønshøj Kirkes hjemmeside.

:heart:INVITATIONERNE - Første prototype. ENDELIG UDGAVE

:heart:DE SMUKKESTE SMYKKER - mine nye, smukke smykker til den store dag...

---------

Ja, nu har jeg været afhængig af dette forum i 14 dage, men da stort set intet er på plads, har jeg ikke startet en planlægningstråd før nu...

Min søde kæreste - hov forlovede - og jeg har været sammen siden november 2001, og den 22. august friede han til mig på Svaneke Havn på Bornholm. Ikke helt det frieri, han havde planlagt, men det var alligevel helt perfekt. Egentlig ville han have friet til mig sidste sommer, da vi var i Canada til min venindes bryllup, men han mente ikke, det perfekte lejlighed bød sig. Da vi var på Bornholm besluttede han så, at han ikke længere kunne vente på det der perfekte øjeblik - og det resulterede i, at frieriet blev perfekt.

Nå, men vi har ikke sat en dato endnu, da vi gerne vil være sikre på at kunne få kirke, sted og mad samme dag :blink: Men det bliver i løbet af sommeren 2007. Har snakket om 7. juli, men det er vist en meget populær dag, så det kan måske blive svært at få det hele til at passe sammen den dag...

Håber snart at få noget til at falde på plads, men desværre kunne vi alligevel ikke leje de lokaler, vi havde udset os...

Jeg drømmer om at holde mit bryllup et sted, hvor vores gæster kan overnatte uden det koster en formue. På den måde varer festen jo længere, man kan feste til man triller i seng, ligesom man kan vente med at sige farvel til dagen efter. Desværre er det ikke så let at finde den slags lokaler til almindelige menneskepenge.

Men jeg er stadig optimistisk

Hvis denne drøm ikke lykkes for os, så bliver det nok et sted i København, hvor vi bor. Og så skal vi nok giftes i Brønshøj Kirke, hvor min kæreste er døbt og konfirmeret af den nuværede præst. Men også her har jeg svært ved at finde/vælge lokaler...

Jeg er utrolig glad for at have fundet dette forum, og jeg har allerede fået en hel del hjælp af mange af jer. Og tro mig, det bliver nok ikke sidste gang, jeg får brug for det...

Som i måske kan tyde af dette indlæg, har jeg lidt svært ved at fatte mig i korthed. Det håber jeg, i vil bære over med - både på min planlægningstråd og i den øvrige debat.

Glæder mig som et lille barn til de næste ca. 10 måneders planlægning!!!

Indtil videre er følgende besluttet:

Dato - engang i juni/juli (evt. august) 2007

Forlover - min kærestes bedste ven

Mad - forret ved bordet, buffet og hvis alt går efter mit hoved chokoladefontæne og bryllupskage til dessert

Drikke - menuen skal tilpasses, så der både er vin og specialøl, som passer til. Der vil desuden være masser af gode specialøl under hele festen.

Musik - min kærestes far er musiker, så vi håber på, at han kan hjælpe os til et 'billigt' band

Gæsteliste - er næsten på plads - vi bliver omkring 60, hvis alle kommer

Farver - bliver nok creme og rød (måske lidt sort) med masser af røde roser og rosenblade

Ringene - skal vi nok ind og kigge på igen i morgen

- Og så har min far lovet at følge mig op

Og så selvfølgelig et billede af 'The Happy Couple' foran Lake Louise - taget på vores Canada-tur sidste år.

post-22121-1157742806.jpg

Edited by Louiseh79
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Efter en weekend uden forum er jeg ved at blive tosset over endnu ikke at have fundet det perfekte sted at holde festen. Jeg har jo forelsket mig i det sted, hvor min fætter og hans kone blev gift. Men da jeg ringede, fortalte de, at de ikke lejede festlokalet ud længere, da de havde haft nogle dårlige oplevelser... Typisk hva? Hvorfor skal andre ødelægge det for mig?

Nå, men nu har jeg lokket kæresten - som er ekstremt god til at snakke med folk - til at ringe og trygle... Håber det virker, men jeg skal nok ikke sætte snuden op efter det :balloons: Godt nok har han argumenteret flere af sine kammerater ud af parkeringsbøder, men jeg tør ikke tro, at det virker denne gang.

Så jeg må nok lede videre. Vi ender nok i et trist forsamlingshus med gule vægge og rødblomstrede stole. Men det er vel heller ikke det, der er det vigtigste, vel?

Hvem der bare vandt den store pulje i Lotto... Så kunne man arrangere bryllup, præcis som man altid har drømt, det skulle være. Men det er der vel også mange andre her, som drømmer om...

0

Velkommen til dig/jer. Glæd dig for det at planlægge et bryllup betyder mange gode timer foran pc´en og ikke mindst med småsnakke med din kommende mand

Jeg kan se at i stadig leder efter det perfekte sted. Der findes da spejderhytter og rimelige "godser" rundt omkring som man kan leje. Hvor mange regner i med at blive?

:biggrin: Lisen

0

Kære Louise!

Velkoemmen til! Bare rolig i skal nok finde det perfekte sted, ser du blomster, pynt og humør kan gøre meget ved selv det kedeligste forsamlingshus!

Som lise siger - hvad med en spejderhytte - en smuk træhytte ude i en skov, måske med en lille sø i nærheden, inden i er det pyntet op til den store guldmedalje og udenfor er det selvfølgelig en æresport (som jeres dejlige familie laver) og ellers lidt pynt her og der, måske en sti lavet med fakler som leder ned til søen, og ellers skaber en hyggelig stemning?

Ja min pointe, det er kun fantasien der sætter grænser :biggrin:

0

tillykke og velkommen til. Stemmer nu på august som bryllupsmåned.... :biggrin:

Der var været flere tråde om bryllupssteder på sjælland/københavn så måske du skal se i dem efter inspiration? Der er ihverfald mange gode forslag...

Håber det løser sig!

0

Annonce ♥

Tak for alle hilsenerne :biggrin:

Har lige haft en helt fantastisk aften med nogle gamle efterskoleveninder, som jeg ikke har set i flere år! Super hygge - og endelig nogle nye, som gad høre på alle mine bryllupstanker ;) Den ene er designer, så hun gav mig også lige nogle tips til kjolen, så det er jeg superdejligt!

Det er vist mig, der har postet de tråde, der handler om feststeder på Sjælland/København. Og jeg har søgt og søgt og søgt...

Hvis jeg bare kunne finde det sted, som Katharina netop har beskrevet, så ville jeg være overlykkelig. Men det har jeg ikke formået endnu... Og tro mig, jeg har søgt på samtlige spejderhytter og lign. Problemet med mange af dem er bare, at man enten ikke må spille musik, eller at de f.eks. kun udlejer til spejdere.

Kæresten har ikke fået fat i hende fra mit 'drømmested' endnu, men jeg skal nok heller ikke sætte snuden op efter at det lykkes.

Men jeg er stadig fortrøstningsfuld - og ved, at det ikke er lokalet, som betyder det hele. Det vigtigste for mig er, at min kæreste, vores gæster og jeg er sammen, at der er gode øl i rigelige mængder (og et glas vin...), god mad og godt humør - så vi kan feste til den lyse morgen!

Øl, mad og vin skal jeg nok sørge for og det gode humør er jeg ikke i tvivl om, gæsterne medbringer. Og så er det vel bare at nyde det :bearhug:

Og til Lisen - vi regner med at blive omkring 50. Heraf kun ca. 10, som er over 40 år, da vi har meget lidt familie, som skal med...

0

Hej Louise

Tillykke med frieriet. Glæder mig til at følge dig herinde.

Jeg tror på du finder det rette for dig, når datoen ikke er fundet endnu, er det jo nok muligt at findet stedet.

Jeg har tænkt over det med øllet, kunne et mikrobryggeri ikke være stedet for jer? Her kan i godt nok ikke selv medbringe øl, men det er jo heller ikke Carlsberg der flyder i hanerne. Her tænker jeg især på Skovlyst i Hareskoven.

Kig lige her: http://www.bryggeriskovlyst.dk/

Omzig

post-21218-1158215313.jpg

post-21218-1158215328.jpg

post-21218-1158215369.jpg

0

I går var vi igen hos Milas for at kigge på ringe.

Det var det første sted, vi kiggede, og uanset hvad vi så derefter, var det bare ikke nær så godt. Så vi vendte tilbage i går og besluttede os for den overordnede facon. Nu er de så i gang med at lave en model i voks, som vi skal ind og prøve i næste uge.

De gør det, at de støber en ring i voks, så man kan få en fornemmelse af, hvordan de ser ud. Så kan man jo rette dem lidt til alt efter hvad man ønsker, og derefter støber de en form i gips ud fra voksringen. Denne form bruger de så til at støbe den endelige ring i. Til sidst skal vi så afgøre, hvilke(n) sten, der skal i.

Vores ringe bliver organiske i formen, i gult guld og de bliver helt unikke!!! Det er så spændende!

Jeg glemte selvfølgelig kameraet, men jeg lover at tage billeder, når vi skal ind og prøve voksringene i næste uge... Indtil videre har jeg fundet et billede, som minder lidt om den...

post-22121-1158501321.gif

Og så skal jeg lige rose mig selv lidt. Efter vi havde kigget på ringe, købte jeg et par nye løbesko. Jeg har aldrig været særlig god til at løbe, men jeg tænkte, at hvis jeg skal smide et par kilo inden brylluppet, så er det nok den bedste løsning for mig. I morges, da jeg vågnede op med kæmpetømmermænd efter en fødselsdagsfest, tog jeg så løbeskoene på og løb en tur. Det var så dejligt! Og mine sko er så fantastiske, at det er en hel nydelse at løbe afsted i dem!!!

Til orientering kan jeg lige nævne, at jeg slet ikke har spist chokolade - som jeg ellers elsker meget højt - siden kæresten friede til mig den 22. august. Sodavand har jeg også lagt på hylden, og det har jeg det supergodt med. En af mine kolleger sagde faktisk forleden, at han synes jeg havde tabt mig. Det er sgu da meget godt gået på tre uger!

Det skal lige nævnes, at jeg er typen, som absolut ikke hænger sig i kilo. Jeg husker ikke, hvornår jeg sidst har været oppe på en vægt... Jeg vil gerne tabe mig, men jeg vil stadig væk leve ordentligt. Så jeg gider ikke gå på Vægtvogterkur eller sådan noget. Der skal stadig være plads til en pizza i ny og næ. Ligesom jeg ikke gider opgive alkohol. Ikke desto mindre tror jeg på, at jeg kan smide et par kilo ved at skære ned på sukker og junkfood og samtidig bevæge mig lidt mere.

Og det er jo dejligt at have et bryllup som motivationen :)

0

Annonce ♥

Hej Louiseh 79!

Tillykke med frieriet.... :balloons: sikken en dejlig nyhed.

Og selvfølgelig....VELKOMMEN til BK. :balloon::):blink::rolleyes:

Jeg håber du må nyde den kommende tid, og at I må hygge jer unden for meget stress og jag.

Mon ikke I finder et sted, som I kan holde festen, der er jo et stykke tid til, og så længe I ikke har en dato, som er et MUST, så skal det nok gå.

Vi har f.eks. lagt vores dato i september, så alle vi har snakket med har sagt at vi er ude i god tid. Jeg er sikker på at I nok skal finde et sted som passer jer !

Glæder mig følge med i din/jeres planlægning....husk at vi elsker billeder. Det er altid dejligt med lidt inspiration. :)

Edited by MTF
0

eiii hvor er det altså bare ærgeligt at i ikke bor herovre, ellers kunne Fur bryghus have været genialt for jer! De laver noget virkelig godt speciealøl, og har restaurant og selskabslokaler!

Hvad med nørrebro bryghus, har i undersøgt det? Eller var der noget med et prisleje der skulle overholdes??

:)

0

Jeg har faktisk overvejet Fur Bryghus, da jeg selv kommer fra Mors. Mine forældre bor der stadig, men langt de fleste af gæsterne kommer fra København, så det bliver nok herovre.

Hvis jeg skulle giftes 'hjemme' i Nordjylland, skulle det være i Vestervig Kirke, hvor mine forældre er gift. Det er sådan en smuk kirke :) Og så er der jo lidt langt til Fur bagefter...

Jeg kender Nørrebro Bryghus særdeles godt, og har ovså overvejet det - det er faktisk stadig med i overvejelserne, hvis ikke jeg snart finder en spejdehytte/feriekoloni eller lignende, hvor gæsterne kan overnatte billigt eller gratis.

0

Annonce ♥

He he! Jeg bor i Salling - nærmere betegnet Rødding! Over halvdelen af vores gæster kommer faktisk andet steds fra! Og af dem kommer en stor del fra sjælland, mange fra Århus og resten fra Nordjylland! Og alle tager turen til bette Rødding, og kører derefter de ca. 40 km til Hvalpsund færgekro!

Traditionen tro skal man jo giftes i brudens hjemsogn, så det er da ikke umuligt for jer! :rolleyes:

Dog skulle vi så faktisk have planlagt bryllup i Beder eller Århus da det er der jeg har boet størstedelen af mit liv! Men priserne er meget bedre herovre! :)

0

Øv... I dag fik vi endeligt afslag på det feststed, vi havde set os gevaldigt lune på... Så nu må jeg ud i nogle af de andre muligheder. Har bare ikke fundet noget, der er så perfekt som det :cheerleader3:

Vil bare gerne snart have fundet et sted, så vi kan få sat den endelige dato.

En anden ting der optager mig for tiden, er hvordan jeg skal tackle min mor til bylluppet...

Min mor er alkoholiker, og har været i behandling i lang tid, men hun drikker stadig, når hun kan. Det er en meget lang historie, som sikkert ligner så mange andre misbrugshistorier. Hun og min far har altid drukket et glas vin i ny og næ, men efterhånden drak min mor nærmere en flaske eller to om dagen. Til sidst var det primært stærk alkohol som whiskey.

I løbet af 2004 kom hun på et behandlinghjem, hvor hun boede i otte måneder. Det inkluderede en masse tårevædede familieseancer mv. Og dahun kom hjem, troede vi i kort tid, at alt var fryd og gammen. Men hun kunne ikke lade være med at drikke.

4. november 2004 forsøgte hun at tage sit eget liv. Jeg fandt ud af, at det ikke var første gang, da jeg fandt hendes tidligere selvmordsbreve i en skuffe... Hun kom endnu engang i alkoholbehandling - denne gang på det lokale alkoholambulatiorium, hvor hun får antabus under overvågning to gange om ugen samt samtaleterapi. Men hun drikker stadig...

Men hvad har det så med mit bryllup at gøre, spørger du måske... Jo, til bryllupper er der normaltvis champagne, øl, vin og sprut. Og hvad gør jeg så? Forbyder jeg min mor at drikke, fordi jeg ikke vil se eller opleve hende fuld? Og vil hun så lytte til mig? Eller skal jeg 'tillade' hende at drikke et glas eller to, og så håbe på at hun kan holde sig i skindet?

Da min storebror holdt barnedåb for nylig forbød han hende at drikke. Hvis hun så gjorde det, havde han forberedt hende på, at hun og min far skulle køre hjem. Og at de forøvrigt ikke skulle regne med at komme til at passe min nevø eller for den sags skyld se ham ret meget, hvis hun drak. Det overholdt hun. Men det var jo ikke just en 'drukfest' som et bryllup godt kan blive...

Hvis jeg bare vidste, at hun kunne holde sig til et glas eller to, måtte hun gerne det. Så kunne hun skåle med os et par gange og sådan... Men jeg orker bare ikke at bruge min store dag på at holde øje med hende, og på at bekymre mig om, hvorvidt hun kan holde sig i skindet...

I første omgang tror jeg, jeg tager en snak med hende om det. Men jeg er stadig lidt i syv sind, for jeg vil gerne, at vi begge skal have en god fest. Og hvis jeg forbyder hende noget, som hun virkelig gerne vil - mens vi allesammen drikker omkring hende - så blier hendes fest ikke nær så god. På den anden side vil jeg nok gå og holde øje med hende uanset hvad...

Det er utroligt, så meget alkohol kan betyde, når man ikke må drikke det...

0

Uha det er en svær en. Personligt, ville jeg ligesom din bror stille et ultimatum. At du ikke vil have hun drikker. Og for at hun ikke skal spytte i et glas vand hele aftenen, kunne hun få serveret alkoholfri vin og øl. Det smager jo lidt af fugl. Efter middagen, kan man jo også sagtens servere gode alkoholfrie drikke.

Jeg kan godt se det er lidt svært at se om der er procenter i det hun drikker, men din far kunne evt. være hendes vogter??

I min familie er det min onkel, der har et alkoholproblem. Det er også ret besværligt ved fester, men hans kone plejer at "lade" han drikke, men hun styrer hvor meget og hvornår den kun står på vand.

Håber du finder en løsning.

Omzig

0

Kære Louise!

Tusinde tak for dine ord i min tråd! Har lagt et svar til dig derinde! Det gør mig virkelig ondt at din mor stadig lider under sit misbrug! Er hun stadig under behandling med samtale?

Jeg tror desværre også jeg ville være hård og stille et ultimatum, det vil være så ærgeligt hvis din mor fik ødelagt en så højtidelig dag, du elsker uden tvivl din mor meget højt og det er psykisk hårdt at se hende på den måde, det er en ambivalent følelse at se sin mor som man elsker så højt ødelægge noget så stort, fordi man egentlig er dybt flov over hende men også meget vred.

Jeg synes at det lyder som en god ide at tage en snak med hende, måske har hun et forslag selv, det lyder da til at hun ved hun har et problem, og er måske derfor mere medgørlig til at indgå kompromisser!

Det her er så ikke alkohol, men jeg har f.eks. måtte sige til min mor at hvis min stedfar åbner munden til vores bryllup, så bliver han smidt ud! Og det har hun accepteret. Det samme gælder min onkel som godt kan lide at få en tår over tørsten, hvis han drikker for meget så bliver han smidt ud fra festen og direkte op i seng!

Din mor kan jo godt når hun ønsker det, det beviste hun ved barnedåben. Selvom at en barnedåb ikke er den store drukfest, så er det stadigvæk svært for en alkoholiker ikke at drikke når varerne er der, men det er endnu mere svært for en stolt mormor ikke at måtte skåle på vegne af hendes barnebarn.

Kender hun selv grunden til hendes behov for alkohol? Er det for at dulme eller for at erstatte, for hun er jo stærk nok til at undertrykke trangen når der bliver stillet konsekvenser?

Ja nu skal jeg ikke lyde klog eller noget, for det er jeg ikke, jeg giver bare mit besyv med! Håber ikke jeg har sagt noget forkert! Som du skrev til mig, jeg håber ikke jeg er gået for tæt på, hvilket du forresten på ingen måde gjorde!

Og hvor er det træls med det feststed, men vent og se i skal nok finde det perfekte sted, synes nu godt i kunne holde det på fur, så kunne jeg komme til globryllup :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hej Katarina, OmZig og andre,

Ja, min mor er stadig i behandling med samtale og antabus. En behandling, hun forøvrigt bliver smidt ud fra, hvis de opdager, at hun drikker...

Som jeg nævnte tidligere, har min mor lidt af en voldsom depression. Det gør hun vel i en vis grad stadig, men jeg tror, det går den rette vej med dem. Det, de har antydet til hendes behandling, er, at det måske er alkoholen, som har givet hende depressionen. Personligt tror jeg nu, det er omvendt. På nogle tidspunkter valgte hun nemlig at droppe sove og nervemedicin og i stedet drikke lidt ekstra...

Det største problem ved min mor og hendes alkoholmisbrug er, at hun aldrik 100% har indset, at hun har et problem. Jeg tror, hun indvilligede i at gå i behandling pga. mig og mine brødre. For at gøre os glade. Men det er ligesom ikke nok...

Efter hun forsøgte selvmord sidste år, gik jeg som nævnt hos en terapeut med speciale i misbrug og pårørende. Hun fik mig til at indse, at jeg måtte lære at leve mit eget liv - og ikke hele tiden bekymre mig om min mor. Hun pointerede desuden, at jeg ikke kan bestemme, om min mor skal drikke eller ej. Jeg kan til gengæld bestemme, hvordan hun opfører sig, når jeg er til stede. Hvis jeg ikke vil have det, skal jeg sige det til hende. Men så skal jeg altid være forberedt på at have en plan B eller en konsekvens klar, hvis hun bryder vores aftale. Det er bare lidt svært i forbindelse med et bryllup. For jeg vil jo ikke bruge hele dagen på at holde øje med hende...

Jeg starter med at tage en snak med hende. Regner med hun kommer over og hjælper mig med brudekjolekøbet inden længe...

Og nej, du går ikke for tæt på. Som du selv ved, så skriver man ikke den slags et sted som dette, hvis ikke man er interesseret i at folk 'blander' sig :loveboard: Jeg vil gerne høre folks mening. Ellers ville jeg slet ikke skrive sådan noget her...

Mine brødre kunne godt holde lidt øje med hende, men jeg vil også gerne, at de har 'ro' til at feste. OG min far - han har desværre ikke været så god til at holde hende i ørerne. Han har jo lært, at hun er meget mere medgørlig, når hun får sin vilje...

Nu er det godt nok ved at være lang tid siden, jeg har været sammen med mine forældre - af samme grund. Det kan jo også være, hun er blevet lidt bedre til at styre sig. Jeg tvivler. En gang misbruger - altid misbruger...

1000 tak for jeres svar. Det er altid rart at høre andre folks syn på sagen :cheerleader3:

0

Kære louise

Hvor må jeg bare give din terapeut ret! Din mor er ikke dit ansvar, og du kan på ingen måde tage ansvar for din mors handlinger! Du kan ikke leve din mors liv!

Det er et problem som mange lider af, herunder mig selv, jeg ønskede at beskytte mig mor, tog hende altid i forsvar, bekymrede mig om hende og hendes valg og satte hende altid i første række!

Det var en ting min gamle psykolog lærte mig: Din mor er ikke dit ansvar! Hun anbefalede mig også at læse bogen "min mor, mit jeg", ja jeg fik aldrig gjort det :loveboard: men har tænkt mig at gøre det en dag!

:cheerleader3:

0

Min terapeut - og forøvrigt også min veninde - har også tit sagt til mig, at jeg ikke skal lade min mors depression blive min egen. For det har jeg været meget, meget tæt på mange gange...

Faktisk tror jeg ikke, jeg var kommet igennem alt det med min mors misbrug og selvmordsforsøg og de øvrige komplikationer, det har givet for min familie, hvis ikke det havde været for min dejlige, vidunderlige kæreste...

Han har bare taget sig af mig og været der for mig hele tiden. Han er så god til at ruske op i mig, hvis jeg er nede. Om det har været en lille kærlig opsang eller blot et kærligt kram - eller en laaang dejlig puttetur i sengen - så har han altid formået at støtte mig...

HVOR ER DET DEJLIGT, AT HAN VIL GIFTES MED MIG!!!!!!!

0

Du er en heldig kvinde! Og det er godt du har ham! For du må endelig ikke gå ned på din mors vegne!

Jeg tror det er det min psykolog kalder symptombærer, ens forældres psykiske problemer bliver overført på barnet som påtager sig smerterne og lidelserne! Men det er jo ikke barnets (læs også de voksne børn) ansvar, det er forældrenes! Og dette er ikke fordi forældrene nødvendigvis pådutter børnene det, men alle børn har en behage trang og en beskyttertrang over for sine forældre og derfor søger man at hjælpe dem, men ofte ender det med at man overtager problemet!

Mht. alkoholisme er min erfaring at man ikke kan hjælpe dem før de selv ønsker at blive hjulpet! Førend de anerkender at de har et problem bliver de ikke helbredt, og ofte skal der desværre nogle meget drastiske beslutninger og konsekvenser til!

Jeg håber din mor snart får det bedre og at hun kan holde sig fra de våde varer! Og jeg håber at du formår at holde dig så vidunderlig stærk som du er nu, og undgå depressionens mørke! Der er ikke rart hernede og jeg ønsker ikke at se der her! Så BLIV VÆK! :cheerleader3: Sagt i et sødt toneleje, men meget bestemt! :loveboard:

0

Kæreste Katharina,

Jeg har det meget bedre med mig selv nu end for blot seks måneder siden. Jeg har måske også valgt at undgå de ubehagelige samtaler og konfrontationer med familien vedr. alkoholen, men ikke desto mindre, er det det, der har gjort mig glad.

Det er faktisk længe siden, jeg har tænkt over min mors problemer og ikke mindst hendes selvmordsforsøg. Det er jo ikke just noget, som gør én glad... Men det er absolut ikke fordi jeg har glemt. Jeg vælger bare at skubbe det i baggrunden og i stedet glæde mig over en fantastisk kæreste, nogle dejlige veninder, søde kolleger og et generelt godt liv her i København. Men måske er alt det her også en grund til, at jeg ikke har den store trang til at komme hjem til Jylland for at blive gift...

Jeg har været langt nede, jeg har stået på kanten af det mørke hul, du befinder dig i, men jeg har heldigvis været stærk nok til ikke at falde i. Og jeg er ret sikker på, at det ikke ville være endt sådan, hvis ikke jeg havde fået hjælp i tide. Jeg fik hjælpen hos min terapeut for at kapere min mors selvmordsforsøg. Men det hjalp mig i højere grad til at stole på mig selv, til at holde af mig selv og til at glæde mig over alle de gode ting, som foregår i min hverdag :loveboard:

Og jeg er faktisk ganske glad for tiden. Jeg skal jo giftes :cheerleader3:

0