Xzenia

Vask af brudekjole i 100%silke

8 indlæg i dette emne

Hejsa

Min brudekjole har været til rens. men blev slet ikke ren. Den kan derfor hverken sælges eller lånes ud. Øv. Damen på renseriet sagde også til mig, at den ville hun aldrig kunne få til kjole igen.

Det er jeg jo enormt ked af - for det er en flot kjole (synes jeg selv) og jeg kan næsten ikke bære at den skal være ødelagt. :biggrin::blush: også selv om jeg selv aldrig selv får brug for den :balloons:

Spørgsmål

Kjolen er i 100% silke. Er der nogen der ved om jeg selv kan vaske den på en eller anden vis. Jeg tænker bare, at når den nu alligevel ikke kan renses ren og nu er ubrugelig, så kan gode råd eventuel være værd at prøve af.

De er primært blevet beskidt af vejsstøv/fodspor og så ser det ud til at den har fået enkelte kaffepletter. Det er altså ikke tale om fx. rødvin.

Mange hilsener

Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke vaske den, hvis jeg var dig - min er også 100% silke, og jeg fik at vide, a den ikke kunne tåle vand.

Prøv evt. at tage den til et andet renseri og hør, hvad de siger.

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men jeg mener der ligger et inde ved Kgs. Nytorv i København, der skulle være rigtig godt, og specielt til selskabstøj.

0

Del dette indlæg

Jeg ville ikke vaske den, hvis jeg var dig - min er også 100% silke, og jeg fik at vide, a den ikke kunne tåle vand.

Prøv evt. at tage den til et andet renseri og hør, hvad de siger.

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men jeg mener der ligger et inde ved Kgs. Nytorv i København, der skulle være rigtig godt, og specielt til selskabstøj.

Ja, de sagde også på renseriet at det var begrænset hvad de kunne gøre netop fordi den var i 100% silke. Det er bare totalt Øv. Det kan godt være at jeg skal troppe op med kjolen på et andet renseri og høre om mulighederne.

Mange hilsener Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte en totaaalt sart jakke der KUN kunne renses...ak, det der før var svedlugt var nu indtørrede gulke rander! Det kan ikke blive bedre sagde renseriet...nå, ja, tænkte jeg, det kan så ikke blive VÆRRE så jeg købte noget uldvask og forsigtigt vaskede jeg jakken..og VUPTI! Væk var rander og lugt! Siden da er intet blevet renset! Jeg skyller selv fine uldting, silketøj og alskens blandinger med jeg skrubber ikke jeg dypper det nærmest og tager hånden ind og støtter større tøjstykker.

En forretningsansat sagde at man ikke længere anbefaler håndvask idet folk flår og skrubber tøjet, så det er mere hårdhændet end maskinerne.

Jeg ville prøve med lunkent vand i et stort kar!

0

Del dette indlæg

Jeg købte en totaaalt sart jakke der KUN kunne renses...ak, det der før var svedlugt var nu indtørrede gulke rander! Det kan ikke blive bedre sagde renseriet...nå, ja, tænkte jeg, det kan så ikke blive VÆRRE så jeg købte noget uldvask og forsigtigt vaskede jeg jakken..og VUPTI! Væk var rander og lugt! Siden da er intet blevet renset! Jeg skyller selv fine uldting, silketøj og alskens blandinger med jeg skrubber ikke jeg dypper det nærmest og tager hånden ind og støtter større tøjstykker.

En forretningsansat sagde at man ikke længere anbefaler håndvask idet folk flår og skrubber tøjet, så det er mere hårdhændet end maskinerne.

Jeg ville prøve med lunkent vand i et stort kar!

Hejsa

jeg tror jeg tænker det samme som dig. Når den nu ifølge renseriet alligevel ikke kan blive bedre, så kunne det måske betale sig at forsøge selv. Jeg mener en ødelagt kjole kan ikke blive værre end bare ødelagt. Og mht. håndvask! Hvem vil begynde at flå og skrubbe sin elskede brudekjole. Ikke jeg. Lige nu er den min STORE kærlighed jo - altså efter min mand selvfølgelig. Så hvis jeg bslutter at sætte fingeren i den, så blier det MEGET NÆNSOMT.

Hilsen

En der stadig er i tvil om hvad hun skal gøre for at få sin kjole til kjole igen :-)

Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer