Guest Angelseye

Klipning af gommens sok?

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Er der nogen familier der har den tradition?

Min har, Flemmings har ikke og han har sagt at han bliver stik-tosset hvis de løfter ham op og klipper dem i stykker!

Hvad gør man så lige, han skal jo helst ikke blive sur... :cheerleader3:

Jeg må indrømme at jeg har været til mange bryllupper, men aldrig nogensinde til et, hvor sokkerne IKKE blev klippet - og jeg kommer ellers fra en familie der holder nogle meget formelle bryllupper.

Enten er I nok nødt til at bede toastmasteren sige, at gommen ikke vil have dem klippet (hvilket nok kan lægge en dæmper på eller irritere lidt - og I kan risikere, at de bliver klippet alligevel), eller du kan forberede ham på, at det er en tradition i din familie og at det er deres måde, at vise ham på, at han nu virkelig ER en del af jeres familie. Evt. kan der måske findes et kompromis, hvor han skifter til et par gamle/billige sokker, inden brudevalsen?

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Er der nogen familier der har den tradition?

Min har, Flemmings har ikke og han har sagt at han bliver stik-tosset hvis de løfter ham op og klipper dem i stykker!

Hvad gør man så lige, han skal jo helst ikke blive sur... :loveboard:

Jeg må indrømme at jeg har været til mange bryllupper, men aldrig nogensinde til et, hvor sokkerne IKKE blev klippet - og jeg kommer ellers fra en familie der holder nogle meget formelle bryllupper.

Enten er I nok nødt til at bede toastmasteren sige, at gommen ikke vil have dem klippet (hvilket nok kan lægge en dæmper på eller irritere lidt - og I kan risikere, at de bliver klippet alligevel), eller du kan forberede ham på, at det er en tradition i din familie og at det er deres måde, at vise ham på, at han nu virkelig ER en del af jeres familie. Evt. kan der måske findes et kompromis, hvor han skifter til et par gamle/billige sokker, inden brudevalsen?

Med venlig hilsen

Louise

Det plejer at være lige når man skal danse brudevals så de får lov at gøre det i hullede sokker :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til de bryllupper vi har været til har det været et fast indslag at der skulle klippes sokker.Men vi har frabedt os det, godt nok kun på vores bryllupshjemmeside, men vi håber at vores gæster vil respektere det. Hmm tænker også lidt på gæsternes rygge, min kæreste er ikke noget lille my. :cheerleader3:

Omzig

0

Del dette indlæg

Til de bryllupper vi har været til har det været et fast indslag at der skulle klippes sokker.Men vi har frabedt os det, godt nok kun på vores bryllupshjemmeside, men vi håber at vores gæster vil respektere det. Hmm tænker også lidt på gæsternes rygge, min kæreste er ikke noget lille my. :cheerleader3:

Omzig

:loveboard: Min er "desværre" en tynd en på 75 kg, så han er næsten til at svinge over hovedet *G* Og tvivler på at f.eks min far ville acceptere det

0

Del dette indlæg

Hej :cheerleader3:

Jeg har heller aldrig været til et bryllup, hvor sokkerne ikke blev klippet. Jeg troede, at det var fast tradition, og jeg synes personlig, at den er god/sjov :rolleyes: For det første fordi at det bliver gjort, netop for at den nygifte mand ikke skal gå ud og gøre sine hoser grønne hos andre, men også fordi, at det er en ting alle mændene har sammen til brylluppet.

Må jeg spørge, hvorfor det er, at I ikke vil have sokkerne klippet og ligefrem bliver sure, hvis det sker? Er det ikke meget uskyldigt - og hvad skulle der ske ved det?

:loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :cheerleader3:

Jeg har heller aldrig været til et bryllup, hvor sokkerne ikke blev klippet. Jeg troede, at det var fast tradition, og jeg synes personlig, at den er god/sjov :rolleyes: For det første fordi at det bliver gjort, netop for at den nygifte mand ikke skal gå ud og gøre sine hoser grønne hos andre, men også fordi, at det er en ting alle mændene har sammen til brylluppet.

Må jeg spørge, hvorfor det er, at I ikke vil have sokkerne klippet og ligefrem bliver sure, hvis det sker? Er det ikke meget uskyldigt - og hvad skulle der ske ved det?

Manden synes det er åndsvagt og gider ikke gå i hullede sokker...

0

Del dette indlæg

Hvis det er et stort problem for ham/jer, så synes jeg da bare, at I skal melde ud, at det gider I ikke. Om de så overholder det er selvfølgelig en anden sag :bearhug: Det er jo så op til jeres venner at afgøre. Men er der ikke mulighed for at vende den om og se traditionen fra den gode side - eller er det helt udelukket? Den er da meget uskyldig og sød - men det kan jeg jo sagtens sige :rolleyes:

Min kæreste ved, at han får klippet sokkerne, så han har købt et par specielt til lejligheden med en stiplet linie og "cut here" til at stå, hvor de så skal klippe. Og så maler han hans tånegle helt pink - for det er det sidste de forventer fra hans side :loveboard: Derudover tager han et par ekstra sokker med til at skifte med bagefter.

Håber I finder en løsning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvis det er et stort problem for ham/jer, så synes jeg da bare, at I skal melde ud, at det gider I ikke. Om de så overholder det er selvfølgelig en anden sag :thanks: Det er jo så op til jeres venner at afgøre. Men er der ikke mulighed for at vende den om og se traditionen fra den gode side - eller er det helt udelukket? Den er da meget uskyldig og sød - men det kan jeg jo sagtens sige :bearhug:

Min kæreste ved, at han får klippet sokkerne, så han har købt et par specielt til lejligheden med en stiplet linie og "cut here" til at stå, hvor de så skal klippe. Og så maler han hans tånegle helt pink - for det er det sidste de forventer fra hans side :rolleyes: Derudover tager han et par ekstra sokker med til at skifte med bagefter.

Håber I finder en løsning :cheerleader3:

VI har også købt et par sokker med stiplet linie og overvejer at male gommens negle med en eller anden skrigende neglelak eller skrive noget på neglene - bare for overraskelsen. Det vil de nemlig aldrig forvente fra hans side.

Jeg synes det er en sød og sjov tradition. Og også hyggeligt at mændene har noget sammen dér, bryllupper har det jo med at blive "lige lovlig tøsede" (på den gode måde :blush: ). Har aldrig været til et bryllup hvor gommen ikke fik klippet sokker efter brudevalsen - jeg tror da endda de kongelige gør det ? Ikke fordi man skal leve efter hvordan de gør, men blot for at fortælle at det er en ret almindelig tradition.

Og så husker man selvfølgelig bare et ekstra par sokker til resten af aftenen. No problem.

Stine

Redigeret af Luna24
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener altså at det er lige EFTER brudevalsen. Det er en sød tradition, når man tænker på, at det er for at undgå, at manden gør sine hoser grønne ved andre/ går på frierfødder...

Det er lige EFTER brudevalsen de bliver klippet og det er helt korrekt som du skriver, at det er i følge traditionen for at undgå, at manden gør sine hoser grønne hos andre / går på frierfødder :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg mener altså at det er lige EFTER brudevalsen. Det er en sød tradition, når man tænker på, at det er for at undgå, at manden gør sine hoser grønne ved andre/ går på frierfødder...

Det er lige EFTER brudevalsen de bliver klippet og det er helt korrekt som du skriver, at det er i følge traditionen for at undgå, at manden gør sine hoser grønne hos andre / går på frierfødder :cheerleader3:

I min familie gør de det altid lige før brudevalsen...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer