Lisen

SU frist idag

18 indlæg i dette emne

Ih manner, vi har SU frist idag - og da vores svar jo skal komme skriftligt er tiden jo ved at løbe ud.

Vi mangler (ærgeligt nok) svar fra ret mange i min familie :banned:

Min søster med 2 børn

min anden søster, med mand og barn

Min nevø med kæreste

Min brors 4 børn (min bror er ikke inviteret)

Godt så..... skal vi gøre noget ved det, eller skal vi ikke? Diskussionen kører lidt derhjemme, Jesper mener at når folk ikke svare så ønsker de ikke at komme til vores fest. Meeeeeeeeeen det er jo min familie, så jeg er nok lidt mere blød.

Min søster med mand og barn er måske lidt undskyldt, hun er nemlig indlagt med en depression, men derfor kan manden for fillan da vel godt klare ærterne og skrive et kort?

Skal jeg ringe og rykke dem? Jeg ved jo godt at mine søstre ønsker at deltage, men helt ærlig de kan vel stadig godt give svar?

Vi var faktisk samlet allesammen i weekenden, de kunne vel bare have skrevet ja tak på en gul lap der...?!?!?

(dernæst så er der lige lidt økonomi i dette her, for vi kan afmelde 10% af vores gæster uden at det koster, men det er altså kun 6 - og her er altså 12 personer, og vores kuvertpris er 1.300 kr.)

:angry::blush: :baa: :bask: :banned:

- Lisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med en kuvertpris på over 1000 kr synes jeg sagtens i kan tillade jer at sige, at dem der ikke svarer inden for fristen, de kommer bare ikke med. Og det mener jeg iøvrigt lige meget hvad prisen er, har man ikke svaret inden, så er det = et nej tak.

Nu skriver du at nogen af gæsterne er din brors børn selvom han selv ikke er inviteret. Nu skriver du ikke noget om hvorfor det er sådan, men kan det være at børnene i protest over at han ikke er inviteret vælger helt at ignorere jeres invitation?

At din søster lider af en depression kunne måske godt være en undskyldning, men som du selv siger så må hendes mand jo tage sig sammen og give jer et svar. Og når i endda var sammen i weekenden uden de nævnte noget om det, så tyder det på at de ikke har lyst til at tage med, men fordi det er din søster så ved hun ikke hvordan hun skal sige det til dig, og vælger derfor i stedet for at ignorere det, og håbe på, at i så går ud fra at de siger nej fordi i ikke hører fra dem.

Jeg har selv lidt af depression i flere år (er rask nu :angry: ) men mens jeg var syg havde jeg ikke lyst til at deltage i nogen form for fester. De få fester jeg var til var fordi det var familiefester og min mor syntes ikke jeg kunne være bekendt at sige nej (hun troede også på at jeg ville have bedst af at komme ud blandt min familie og komme i gang igen), og de endte tit med at jeg sad for mig selv et øde sted og græd og ønskede at jeg havde været hjemme for mig selv, hvor jeg kunne slappe af og være mig selv.

0

Del dette indlæg

Hej Lise

Jeg ville gribe knoglen, og spørge om de har glemt at svare. Det burde ikke være nødvendigt, men så slipper i for sure miner, når det pludselig går op for dem, at de har glemt noget.

Det kan vist ikke siges for ofte, giv besked hurtigst muligt, så er der ikke noget der glipper.

Nogle af vores gæster gav heller ikke lyd fra sig, men de regnede jo med jeg vidste de ville med, og havde sagt noget hvis de ikke kunne komme.

Meeen nu i har bedt om skriftligt svar kan der være den, med man er sidste øjeblik, og så klokker PostDK i det, det er jo sket før. Husker noget om en postkasse der ikke blev tømt i 14 dage op til ju/nytår, og en takststigning trådte i kraft den 1. januar, og alle dem der havde deres julekort i pågældende postkasse fik en opkrævning på den manglende porto.

Håber du finer ud af hvad du gør mht din familie

:angry: Omzig

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Lise ring du bare!

Se et par stykker af dem der ikke havde svaret til vores svarfrist, var fordi de regnede med at jeg tog det som en selvfølge at de kom! Det var jo min moster og onkel, samt min morbror! Selvfølgelig kom de, om jeg ikke vidste det?? Øh nej i har jo ikke svaret :angry:

0

Del dette indlæg

Du kan sagtens tillade dig at ringe til dem der ikke har svaret. Det er ubehøvlet af dem ikke at svare. Man kan ikke bare regne med at værterne kan gætte at man gerne vil med.

Vi ringede til dem der manglede at svare dagen efter svarfristen - du kan tro der var nogle der fik røde ører. Og vi var endda meget venlige overfor dem - noget i stil med at vi da bare lige ville høre - det kunne jo være at invitationen ikke var nået frem eller svaret ikke var osv.

Jeg synes det er for ringe, at folk ikke svarer, når man har sendt fine hjemmelavede invitationer ud, som man faktisk har lagt noget arbejde i.

held og lykke med det.

Stine

0

Del dette indlæg

ææææjjjjj manner...det er bare SÅ irriterende! Jeg måtte også ringe og rykke folk.

Det virker bare som om folk er ligeglade...jeg blev faktisk rigtig ked af det.

Men efter rådene herinde; ja, så besindede jeg mig og smækkede ikke kassen i.

(det sku jeg have gjort....for der var 2 af min mands venner som jeg ikke har mødt der ikke havde svaret..og jeg havde forlangt at vi kendte de indbudte!)

0

Del dette indlæg

ææææjjjjj manner...det er bare SÅ irriterende! Jeg måtte også ringe og rykke folk.

Det virker bare som om folk er ligeglade...jeg blev faktisk rigtig ked af det.

Men efter rådene herinde; ja, så besindede jeg mig og smækkede ikke kassen i.

(det sku jeg have gjort....for der var 2 af min mands venner som jeg ikke har mødt der ikke havde svaret..og jeg havde forlangt at vi kendte de indbudte!)

Og jeg er faktisk også bare rigtig ked af det - tænk at MIN familie ikke engang gider at svare.

Nå men jeg talte med min mor igår, og hun omtalte SU fristen og spurgte til om vi manglede at høre fra nogen. Da hun hørte mit svar, blev hun faktisk vred.... altså på mig! :angry: for jeg skulle jo lige give folk en chance, og man glemte let at svare på en invitation... og bla bla bla!

Godt så.

Men summa sumarum er nu alligevel det, at det er let at se at hun alligevel har haft ringet rundt - fik igår en sms fra min ene søster, en "undskyld" mail fra den anden, en sød og sjov mail fra de 4 børn.

Mangler så bare lige at høre fra min nevø.

Men jeg er virkelig skuffet, det troede jeg faktisk ikke jeg ville blive :banned:

Og som svar omkring min bror, og det er ham der boycutter, kan jeg blot svare, at børnene bor hos deres mor, og hun er 100% med på at det kun er ungerne og ikke deres tossede far.

Må vist bare ryste det af mig, og komme videre. Men helt ærlig, min egen familie......!!! :oops:

:blush: Lise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du er skuffet.

Det ville jeg også være og jeg kan slet IKKE forstå din mors reaktion.

Hun kan squ' da ikke tillade sig, at blive sur på dig :baa: , du vil jo bare have svar i tide og det forstår jeg godt.

Du får lige sådan et her af mig, du har sikkert på for det lige nu :angry::blush:

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Jeg må give ncd76 ret... Jeg ville også blive skuffet! -og din mors reaktion er da helt hen i vejret! Men hun har da hjulpet dig ud af kattepinen ved at ringe rundt, så helt "slem" er hun ikke :biggrin:

Jeg kender godt problemet; vi har ved flere fester inviteret min kærestes bror, og hvis de overhovedet svarer, er det et nej. ØV! Det er en træls situation... Men han har sagt ja til at være toastmaster til vores bryllup, så jeg regner da med at ham og hans kone kommer (de ved sikkert ikke endu, at det er uden børn, så vi må se...)

:bearhug::blush::bearhug::oops: Du skal lige have disse med på vejen over dine frustrationer!

:angry: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Jeg forstår heller ikke din mors reaktion. Grunden til at man skriver en SU dato på er jo netop at man gerne vil have et svar. Glem din mors reaktion for gæsterne har jo netop fået en chance. En del af dem har sikkert kendt til brylluppet inden så de har bare gået og ventet på invitationerne så de kunne give et endeligt svar, og dem der ikke gjorde har vel fået mindst en måneds tid til at svare.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev også rigtig skuffet over, de folk der ikke svarede til tiden. Man har gjort sig overvejelser om hvordan invitationerne skal se ud, vi havde også selv lavet dem, det er en meget stor dag i ens liv og så gider folk ikke engang at svare.

Iøvrigt står der i nogle af de der "takt og tone" bøger, at "en indbydelse skal besvares hurtigst muligt, hvilket vil sige inden for 48 timer. Selvom der på invitationen nævnes en svar-udbedes-dato, der er senere, er det ikke ensbetydende med, at man skal vente til den dato."

Jeg ved godt, at det nok er et levn fra gamle dage og meget sjældent brugt i dag, men alligevel......i det mindste burde folk ihvertfald overholde fristen. Man har jo ligesom andet at lave når man planlægger bryllup end at ringe rundt til alle dem der ikke gider at svare....

Stine

0

Del dette indlæg

Jeg er blevet rigtig god til at svare folk med det samme, fordi jeg en dag glemte at sige, at vi godt kunne komme til en fest, min bror holdt. Han blev så glad da vi kom og jeg havde SÅ røde ører, da det gik op for mig, at han i ugevis havde været ked af, at jeg havde "syltet" hans invitation!!! :iloveyou::hug:

Men til et bryllup ville jeg saftsusme ikke glemme det!!!

Hvis nogen ikke svare til os inden SU-datoen, så har jeg den største lyst til at sige FINT - så har de dermed sagt nej! Men faktum er jo nok, at man ender med at stå med hatten i hånden og spørge folk, om de mon har glemt, at de har været så heldige at få en invitation :bearhug: Det burde bare få konsekvenser, at folk ikke tager det mere alvorligt!

0

Del dette indlæg

Forstår god du blev sur. vi manglede at høre fra et vennepar og en veninde(havde fået lov at svare lidt senere) og min bror. min bror har jeg ikke snakket med i 3 år. men syntes alligevel han kunne sende en mail eller sms hvis det var men nej ingen svar. så ham har jeg skrevt til at vi har sat nej tak foran hans navn. venneparret og veninden blev forleden spurgt om de ville komme eller ej. venneparet takkede nej da de ikke kunne svare lige nu og her de blev faktisk sure over vi ikke gav dem længere tid... og veninden sagde hun ikke vidste det endnu, og da hun blev spurgt om hvornår hun kunne finde ud af noget svarede hun først i november.... men der måtte vi stå fast og sige at så måtte det blive nej tak fra hende da vi skal giftes 11 november..... det er bare sur :bearhug: at dem der får ekstra tid og som man regner med siger ja ender med at sige nej. men nu kan vi da blive færdige med det sidste..

håber i får en god dag/aften trods alt.. :iloveyou:

:hug:

Daisy

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare rigtigt tarveligt, at folk ikke kan finde ud af at svare inden SU. Det er trods alt et bryllup man skal, og der burde folk vide, at der ligger en masse arbejde og forberedelser bag. Dårlig opdragelse, hvis I spørger mig. :banned:

Vi har snakket en del om det herhjemme, da vi har nogle stykker, som er utrolig dårligt til at melde tilbage, og som har været direkte flabede til andre sammenkomster, fordi dem der har holdt festen er gået dem på klingen efter sidste SU - dato.

Vi er nået frem til, at der skal være konsekvenser - hvis de folk (som ikke plejer at svare til tiden) heller ikke gør det den her gang, jamen så må det være fordi de ikke er interesserede i at komme med til bryllup. Fint for mig, så sparer vi de penge.

Nu sidder nogen af jer måske og tænker over, hvorfor vi overhovedet inviterer dem. Meget simpelt svar: Vi kan ikke lade være - det er mine storesøstre. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi mangler også svar fra et par venner og sidste frist var d. 21/9. Har ellers talt og skrevet med veninden jævnligt, og hver gang her jeg spurt til om de kommer. Har fået samme svar hver gang at det viste de ikke helt endnu. :sleepy:

Gad til sidst ikke spørge mere og i dag har vi stadig intet hørt.

Så derfor har vi taget beslutningen, de kommer ikke med. Vi gider heller ikke betale en dyr kuvert pris for nogen som måske ikke kommer. :banned:

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare rigtigt tarveligt, at folk ikke kan finde ud af at svare inden SU. Det er trods alt et bryllup man skal, og der burde folk vide, at der ligger en masse arbejde og forberedelser bag. Dårlig opdragelse, hvis I spørger mig. :banned:

Vi har snakket en del om det herhjemme, da vi har nogle stykker, som er utrolig dårligt til at melde tilbage, og som har været direkte flabede til andre sammenkomster, fordi dem der har holdt festen er gået dem på klingen efter sidste SU - dato.

Vi er nået frem til, at der skal være konsekvenser - hvis de folk (som ikke plejer at svare til tiden) heller ikke gør det den her gang, jamen så må det være fordi de ikke er interesserede i at komme med til bryllup. Fint for mig, så sparer vi de penge.

Nu sidder nogen af jer måske og tænker over, hvorfor vi overhovedet inviterer dem. Meget simpelt svar: Vi kan ikke lade være - det er mine storesøstre. :bearhug:

Hep hep - jeg synes, I er så seje!!! Jeg håber, at vi kan have rygrad og gøre det samme!!!

:bearhug::super::biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer