Guest Solsikken

Slør eller..........

20 indlæg i dette emne

Nå men her er så næste spørgsmål.

Hvordan har i det med slør? Skal alle have slør på?

Jeg selv er meget i tvivl fordi:

• Jeg er ved at være oppe i årene (36).
  • Det føles så´n lidt jomfrueligt, og med to børn kan jeg jo ikke ligefrem kalde mig jomfru :angry:
  • Og sidst er jeg bange for, at det bliver for meget prinsesse for min smag!
Hvad mener i?

Hilsen Solsikken

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg er 42 år og havde besluttet at jeg ikke ville have slør på -

men mine drenge på 15 og 17 mente ikke at jeg var en rigtig brud uden, så jeg fik slør på.

Personligt mener jeg det er op til en selv - hvis det føles forkert for dig, så lad være, men hvis det føles rigtigt, skal du ikke holde dig tilbage pga. andres mening.

Det har jo også lidt betydning hvordan kjolen ser ud - nogle kjoler råber næsten på et slør mens andre kjoer er lige søde med, som uden.

Kaster lige et par billeder ind, så du kan se en gammel kone med slør...

post-15040-1158922188.jpg

post-15040-1158922258.jpg

:angry: Annie

Redigeret af AnnieW
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan da gøre nøjagtigt, som man har lyst til. Det er dit bryllup og din dag, så lad være med at bekymre dig om, hvad alle andre har af fordomme.

Jeg er selv 39 og har tre børn. Endnu har jeg ikke besluttet mig for slør eller ej, men mine overvejelser går mere på, at jeg gerne vil lave noget sjovt med mit lange, mørke hår istedet.

Er desuden også 2. gang, jeg skal giftes - første gang var jeg 21 og havde ikke slør på, men et blomsterdiadem til de mørke krøller - totalt firseragtigt. (Skulle jeg måske prøve at finde et billede ?)

Vh. Laila

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg

Jeg synes bestemt ikke du er for gammel til at bære slør (det bliver jeg nødt til at sige, er også 36 og skal have slør)

Det havde været noget andet hvis du ville have sat myrter på, da Myrten er set som symbol for frugtbarhed, jomfruelighed og kyskhed.

Om det er for prinsesseagtigt, ved jeg ikke rigtigt. det er det jo ikke nødvendigvis. Men prøv evt. et slør, så viser det sig hurtigt om det er dig.

Jeg synes der er mange smukke brude både med og uden slør, men lad hellere din stil og drøm bestemme om du vælger sløret, - lad ikke alder eller antallet af børn bestemme.

Omzig

0

Del dette indlæg

Det bestemmer du helt selv.

jeg synes slør er fantastisk og havde selv et på - min kjole var meget enkel, og sløret gave den lige det ekstra der skulle til.

Mht. om det er jomfrueligt m.v. så tror jeg altså ikke på, at der er ret mange af dem i dagens Danmark - uanset om man har børn eller ej til at bevise det når man bliver gift :baa:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

men mine drenge på 15 og 17 mente ikke at jeg var en rigtig brud uden, så jeg fik slør på.

Personligt mener jeg det er op til en selv - hvis det føles forkert for dig, så lad være, men hvis det føles rigtigt, skal du ikke holde dig tilbage pga. andres mening.

Det har jo også lidt betydning hvordan kjolen ser ud - nogle kjoler råber næsten på et slør mens andre kjoer er lige søde med, som uden.

Kaster lige et par billeder ind, så du kan se en gammel kone med slør...

post-15040-1158922188.jpg

post-15040-1158922258.jpg

:angry: Annie

Hvor er det dejligt at se en voksen brud, der tør se godt ud. Tror jeg har fundet lidt inspiration til min signatur her i forum.

:blush:

- Laila

0

Del dette indlæg

Jeg runder 40 sådan lige om et øjeblik, har to unger og skal giftes for 2. gang næste sommer..

Jeg havde egentlig ikke regnet med at skulle have slør på, da jeg et eller andet sted følte at det ville blive for meget nå vi nu holder et meget lille bryllup.

Men da gemalen så billedet af det hårpynt jeg skal have lavet, spurgte han om ikke jeg skulle have et slør på ligesom det der var vist på billedet. Det synes han nemlig var flot.

Spørg lige og jeg tabte underkæben?! :blush:

Så jo, jeg skal have slør på.... og jeg er faktisk rigtig glad for at jeg besluttede det, selvom jeg lige skulle have et prik i rumpen med en gaffel af gemalen først. :bearhug::oops:

:angry: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Jeg skal fortælle dig noget sjovt. Jeg har nemlig selv stået i samme dilemma, og valgte sløret. Dog ikke på grund af nedestående. Jeg arbejder i en bogforretning og har siddet og læst i en bog om bryllupskjoler. Der står bl.a om sløret:

"Helt tilbage til oldtiden var det skik, at en kvinde, som ikke længere var jomfru, skulle tildække sit hår. Det er forbeholdt en nyere tid at betragte sløret som et symbol på den uberørte brud"

Det kan du jo sige til din familie! :blush: :bask:

I øvrigt står der også, at det var almindeligt at blive begravet med sløret. Det synes jeg er meget smukt.

:angry: Nanna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal fortælle dig noget sjovt. Jeg har nemlig selv stået i samme dilemma, og valgte sløret. Dog ikke på grund af nedestående. Jeg arbejder i en bogforretning og har siddet og læst i en bog om bryllupskjoler. Der står bl.a om sløret:

"Helt tilbage til oldtiden var det skik, at en kvinde, som ikke længere var jomfru, skulle tildække sit hår. Det er forbeholdt en nyere tid at betragte sløret som et symbol på den uberørte brud"

Det kan du jo sige til din familie! :blush: :bask:

I øvrigt står der også, at det var almindeligt at blive begravet med sløret. Det synes jeg er meget smukt.

:angry: Nanna

Godt med lidt historisk skyts, hvis man skulle vælge sløret.

- Laila (nu med foto)

0

Del dette indlæg

Jeg er også 42 år, og jeg havde også slør på da jeg blev gift. ville heller ikke have slør på, da jeg harvde været gift før..men min veninde og ekspedienten fik mig overtalt til at tage slør på da jeg prøvede kjolen, så var jeg solgt :angry:

0

Del dette indlæg

Jeg syntes bestemt du skal vælge det DU føler for.

Men jeg syntes da bestemt det kan være lige så flot og "brudeagtig" ikke at have noget på. :blush:

Glæder mig til at se hvad du bestemmer dig for.

Held & lykke

Knus Mette :angry:

0

Del dette indlæg

Jeg står i samme situation og kan heller ikke bestemme mig...! Vi skal giftes på rådhus og jeg vælger nok en kjole der ikke er alt for prinsesseagtig (skal prøve kjoler om en uge!!!). Så hvis jeg vælger slør, bliver det nok kort og diskret. Vil gerne høre hvad du vælger.

Knus Mette.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

• Det føles så´n lidt jomfrueligt, og med to børn kan jeg jo ikke ligefrem kalde mig jomfru :angry:
Hvad mener i?

Hilsen Solsikken

Jeg synes helt bestemt, at du skal vælge som du har lyst til og glemme alt om gamle fordomme.

Jeg har ikke selv lyst til at have slør på. I hvert fald ikke lige nu, men det kan jo være at jeg ændrer mening når jeg har været ude og prøve kjoler.

0

Del dette indlæg

• Det føles så´n lidt jomfrueligt, og med to børn kan jeg jo ikke ligefrem kalde mig jomfru :hug:
Hvad mener i?

Hilsen Solsikken

Din tråd kunne næsten være skrevet af mig.... jeg er også 36 og har to børn og ovenikøbet er jeg gravid og skal giftes for anden gang, så..... er virkelig i tvivl. For jeg vil helst heller ikke se alt for prinsesse-agtig ud og hvad med mit hår når de begynder at rive/klippe i sløret senere på aftenen....???

Det var rart at læse i Nannasens indlæg at det fra helt gammel tid var meningen, at kvinder der ikke var jomfruer skulle dække deres hår (så kan jeg da altid bruge den, hvis der skulle være nogle gæster der rynker på næsen over sløret). Ydermere læste jeg et andet sted, at det ikke er god kotume at have bare skuldre i kirken og det har jeg, hvis jeg ikke vælger slør - så...... men omvendt tror jeg måske, at jeg bliver lidt irriteret over at have det slør flagrende.... nå, der er jo lidt tid endnu til at bestemme sig i ..... hælder nok mest til at lade være lige pt.

held og lykke med det. Og gør det du har lyst til !!! Det er din og din kommende gemals dag.

:iloveyou:

Stine

0

Del dette indlæg

Godmorgen alle. :iloveyou:

Tusind tak for svarene - jeg tror jeg er nået dertil, at det vil jeg tage stilling til, når jeg skal prøve kjoler.

Men Nannas historie fra oldtiden var super, den er der nok ikke mange der tænker over!

Det skal nu lige siges, at det er mig selv (sagde hunden) og ikke alle andre, der er i tvivl om sløret.

God dag til alle.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer