Tulle*

Line & René' bryllupsplanlægning 04.08.2007

110 indlæg i dette emne

I går begyndte der, at komme styr på tøjet til min kæreste. Vi har kigge på det nogle gange, og egentlig ville han have haft en smoking, men han forelskede sig fuldstændigt i et jakkesæt fra Tiger, og jeg må sige, at han også ser fantastisk ud i det. Han er meget tynd og høj, og det her sæt passer bare helt perfekt til hans facon :balloons: Han er så lækker i det, og han ligner den drengerøv, han er :denmarkflag::bestwishes:

Jeg har også fået snakket med præsten igen, og det gik faktisk meget bedre denne gang, måske var det fordi, jeg var lidt forberedt på, hvordan hun er. Vi har aftalt, at der skal synges 3 salmer: "I blev skabt som mand og kvinde", "Jeg ved en blomst så favr og fin" og så "Det er så yndigt at følges ad". Jeg er godt tilfreds med, at vi kunne "nøjes" med 3, da jeg har fået lov af præsten til, at hende sangeren, som jeg allerede har booket, gerne må komme :cheerleader3: Det bliver helt fantastisk, og je glæder mig vildt meget til det :balloons:

Vi er også oppe nu på 49 tilmeldte ud af 64 (ingen afbud endnu, men nogle af dem, der mangler, er også dem, der måske ikke kan komme.....). Fristen er 1. juli, så det bliver spændende....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu nærmer det sig efterhånden.... Og jeg synes bare, der er så mange løse ender..... Lige en liste over ting, vi mangler:

Det sidste af tøjet til gommen

Snakke detaljer med kokken

Snakke med serveringspersonalet

Aflevere prøvelsesattesten til præsten

Snakke med organisten

Snakke med musikkerne

Aftale detaljer med min veninde, der skal lave blomsterne

Få ringene gjort klar

Lave salmehæfter

Lave bordkort

Lave bordplan

Jeg skal desuden have talt med sangeren til kirken, og på fredag skal jeg til første tilretning af kjolen.

På lørdag tager vi en uge på ferie, og når vi kommer hjem, så bliver der nok lidt tryk på for at blive færdige.... Bare de sidste snart vil give besked om de kommer eller ej, vi mangler nemlig stadig svar fra 6....

0

Del dette indlæg

Ja, jeres store dag nærmer sig med hastige skridt :loveboard: Det er spændende, men samtidig stresser det jo lidt, da man skal have styr på de løse ender, og samtidig begynder lidt nervøsitet måske også at presse på.

Håber da snart, at I får besked fra de sidste gæster. Vi fik en masse tilmeldinger i løbet af de første 2 uger efter, vi havde sendt invitationerne, men nu står det lidt stille. Men der er også stadig god tid til, at vores gæster senest skal svare (1. august).

Rigtig god ferie til jer - nyd hinanden, og når I kommer hjem, kan I få styr på de løse ender.

Knus Birgitte :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har I købt 72 rødvin til 64 gæster??? Nu begynder jeg at få kolde fødder om vi har købt nók. Vi køber kun 60 fl. til 77 gæster....

Bare rolig - jeg tror næppe, at gæsterne kan drikke over en flaske rødvin hver..... Vi har mest købt så meget fordi, rødvinen smager så godt, så kan vi dele det overskydende med vores forældre bagefter :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ja, jeres store dag nærmer sig med hastige skridt :loveflag: Det er spændende, men samtidig stresser det jo lidt, da man skal have styr på de løse ender, og samtidig begynder lidt nervøsitet måske også at presse på.

Håber da snart, at I får besked fra de sidste gæster. Vi fik en masse tilmeldinger i løbet af de første 2 uger efter, vi havde sendt invitationerne, men nu står det lidt stille. Men der er også stadig god tid til, at vores gæster senest skal svare (1. august).

Rigtig god ferie til jer - nyd hinanden, og når I kommer hjem, kan I få styr på de løse ender.

Knus Birgitte :thumbsupsmileyanim:

Hej Birgitte

Ja det er godt nok ved at være tæt på efterhånden, og jeg synes faktisk, vi mangler meget endnu.... Der er dog kommet styr på lidt mere. Vi har fået snakket med ham, der skal levere kokken, som laver maden, og vi har fået styr på det sidste med menuen og bordpynten. Vi har også fået afleveret vores ringe til at blive lavet istand inden brylluppet. De kan desværre ikke blive lavet større, da der er bobler i guldet, men vi vil gerne beholde dem, så så må vi lade dem blive på venstre hånd...

Da vi kom hjem fra ferie, (det var forrasten en rigtig lækker ferie, hvor vi oplevede helt vildt meget - både Bruxelles og Amsterdam er lækre byer) havde den ene af musikerne skrevet til os, så der er de fleste detaljer også ved at være på plads. I går mødtes vi desuden med to af dem, der skal servere, og det gik rigtigt godt, så der er egentlig ved at være styr på mange ting.... Har det bare alligevel vildt mærkeligt med at skulle giftes om under en måned....

Jeg overvejer en hel del at holde tale til brylluppet, men jeg synes samtidig også, det er svært, og hvad skal man dog lige sige......

Vi har forrasten hørt fra alle nu... Det blev til 3 afbud, så i alt bliver vi 61, hvilket er meget fint.

Har du fået svar på dit speciale, og hvordan går det med jobsøgningen?

Knus Line

0

Del dette indlæg

Så nærmer vi os, i skrivende stund er der intet mindre end TRE UGER tilbage!!! Ja, det er lidt mærkelligt når det kommer så tæt på, men glæder mig bare SÅÅÅÅ meget. Det bliver den bedste dag nogensinde, det er jeg helt sikker på. Nu har vi jo ventet på dagen i snart 1,5 år, tænk at det er så lang tid siden han friede, føles jo som var det igår!

Er i ved at have styr på de sidste ting? Vi nærmer os hastigt, får bare så mange ting ordnet fra dag til dag. Er lækkert at se hvor stærkt det pludselig går med planlægningen, nu rykker vi for alvor.

Vi har også afleveret ringene, de er håndlavet, og der var også lidt bobler i, så guldsmeden viste ikke helt om det kunne lade sig gøre at lave dem større, hun var bange for de ville knække. Men så aftalte vi, at så måtte de støbe dem om, hvis uheldet skulle være ude. Så vi går lige nu og er meget spændte på om vi nu har nogle ringe at have på til brylluppet... :bestwishes:

Jeg vil ikke holde tale, overvejer om jeg skulle synge for ham, men ved ikke rigtig om jeg har nerver til det den dag. Er igang med at lave en fotomontage. Så nu må vi se hvad jeg ender ud med. Et eller andet skal han jo have. :bestwishes:

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Så nærmer vi os, i skrivende stund er der intet mindre end TRE UGER tilbage!!! Ja, det er lidt mærkelligt når det kommer så tæt på, men glæder mig bare SÅÅÅÅ meget. Det bliver den bedste dag nogensinde, det er jeg helt sikker på. Nu har vi jo ventet på dagen i snart 1,5 år, tænk at det er så lang tid siden han friede, føles jo som var det igår!

Er i ved at have styr på de sidste ting? Vi nærmer os hastigt, får bare så mange ting ordnet fra dag til dag. Er lækkert at se hvor stærkt det pludselig går med planlægningen, nu rykker vi for alvor.

Vi har også afleveret ringene, de er håndlavet, og der var også lidt bobler i, så guldsmeden viste ikke helt om det kunne lade sig gøre at lave dem større, hun var bange for de ville knække. Men så aftalte vi, at så måtte de støbe dem om, hvis uheldet skulle være ude. Så vi går lige nu og er meget spændte på om vi nu har nogle ringe at have på til brylluppet... :td:

Jeg vil ikke holde tale, overvejer om jeg skulle synge for ham, men ved ikke rigtig om jeg har nerver til det den dag. Er igang med at lave en fotomontage. Så nu må vi se hvad jeg ender ud med. Et eller andet skal han jo have. :cheerleader3:

Jeg er godt nok også ved at glæde mig, men samtidig synes jeg også bare, det er vildt underligt, at JEG skal giftes om 19 dage, men det er nok nerverne, der spiller lidt ind efterhånden. Lige som dig, er jeg sikker på, det bliver den bedste dag nogensinde, for vi er omgivet af mennesker, som vi holder meget af, og vi er der alle for at fejre vores kærlighed, og så kan det jo ikke blive meget bedre :thumbsupsmileyanim: Der vil selvfølgelig være nogle ting, som ikke kommer til at gå helt, som vi har planlagt eller ønsket, men sådan er det jo, og det giver jo bare dagen et præg af virkeligheden :bearhug:

Jeg tror efterhånden, at jeg har besluttet mig for at holde tale, så nu skal jeg bare finde ud af, hvad den skal handle om.... Jeg har tænkt en del på, at lade "lykke" være omdrejningspunktet, og så må vi se, hvor det bærer mig hen.... Hvis jeg kunne synge, ville jeg gøre det, men det lyder desværre ikke ret godt, og det er derfor, jeg har fået en til at komme og gøre det i kirken.

Nu har jeg også fundet ud af, at der bliver polterabend for os.... Og faktisk har jeg nok fundet ud af lidt mere, end jeg havde lyst til.... I fredags ringede en af vores venner til mig, men jeg var i bad, så det var min kæreste, der tog telefonen. Jeg ringede så tilbage, og som jeg havde gættet, drejede det sig om polterabend.... De ville lige høre, om min kæreste skulle arbejde den 28., for der havde de planlagt det til. Han har dog taget fri den dag, fordi det er så tæt på brylluppet, så det bliver ikke noget problem, men så kom vennen lige til at afslører, at han havde snakket med en af mine veninder, som bor i København, og at det var derfra han vidste at min kæreste skulle have arbejdet.... Det var nok lidt mere, end jeg havde lyst til at høre, for jeg kan jo nok godt lægge to og to sammen..... Han ville så gerne, at jeg ikke sagde noget til min kæreste, da det jo skal være en overraskelse (for ham men åbenbart ikke for mig?), men det bliver nok ikke verdens største overraskelse, da min kæreste jo ligesom godt ved, han har haft ringet og kan regne ud om hvad, og fordi det jo er sidste lørdag inden brylluppet. Desuden er en af vores gode venner i Mexico, og han kommer hjem den 26., så det ved min kæreste jo godt, at de nok vil planlægge efter.... Nå men på en måde har jeg det nu godt med at vide lidt, men på den anden side kan jeg godt følge dig Sigrid i, at det måske er lidt trælst at blive involveret for meget, de kunne jo bare have ringet til min mor istedet for til mig.....

Når jeg tror lige, jeg vil tjekke din planlægning for at se, hvor langt du er nået med kjolen.....

Redigeret af Tulle*
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidst skrev jeg: "Der vil selvfølgelig være nogle ting, som ikke kommer til at gå helt, som vi har planlagt eller ønsket", og det kan man godt sige, at det er sket.... Sidste mandag skadede min kæreste ledbåndene i sin ene fod, og siden har han gået med krykker.... Det går bedre, men selv om der nu er gået en uge, så har han stadig ondt indimellem, og lige nu håber vi bare, at han kan nå at smide krykkerne inden brylluppet..... Det er godt nok uheldigt, men der er en god ting ved det, og det er, at nu kan han lave salmehæfter og bordkort :thumbsupsmileyanim:

I fredags besøgte vi præsten for at have vores samtale med hende, og det tog 2½ time. Hun var vildt sød og meget arrangageret men også lidt underlig. Jeg tror dog, at det nok skal blive godt nok. Hun bad os præsentere hinanden for hende, og det synes jeg virkede rigtigt godt. Ellers snakkede vi en del om selve vielsen, og selv om vi havde aftalt 3 samler, så fik hun os til at vælge en 4. Hun havde tydeligvis glemt alt om, at der kommer en sanger i kirken, men pyt med det. Nu er det så blevet til: Dejlig er jorden, Jeg ved en blomst så favr og fin, I blev skabt som mand og kvinde, og Det er så yndigt at følges ad. De fleste af gæsterne er ikke aktive kirkegængere, så det er nok meget godt at starte med en, som alle kender, så kommer vi ligesom godt igang :boohoo:

Hun fik også sat en masse tanker igang i hovedet på os, da hun bad os hver finde en metafor for ægteskabet inden næste gang. Hendes metafor var en bilmotor, og den snakkede hun længe om. Sådan en skal jo efterses af en mekaniker hvert andet år, efter 10.000 km og når der er en mislys. Hun bad os finde ud af, hvem vores mekaniker er, og hvornår der er gået 10.000 km.... Lidt underligt - for det er aldrig en tanke, vi har haft, men det er måske meget godt at snakke om.

Der er desuden mange ting i forhold til vielsen, som vi selv må få lov til at vælge, så det er også rart nok...

0

Del dette indlæg

Åh nej - stakkels René. Jeg håber da, at han når at komme helt på toppen inden brylluppet.

Er I ellers ved at have tjek på alt...Det er jo lige om lidt, at I skal giftes.

Hvis ik vi bliver kastet ud i en polterabend på lørdag, kunne jeg godt tænke mig at komme til globryllup hos jer - vi skal dog også til den årlige familie-grillfest hos min morfar den dag, så måske kan det komme til at knibe med at nå det hele....Men jeg ville nu gerne smugkigge lidt...

Hvornår er det I skal vies? Det er i Ravnstrup Kirke ikke...?

Knus Birgitte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer