Italiensk mamma

Mit internationale bryllup 02.06.07 / 08.09.2007

403 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Så er det vist min tur til at lave en tråd. Nu er jeg efterhånden så hooked på dette forum, at jeg endda tjekker det på arbejder...... :bearhug:

Nå, men d 2 juni 2007 skal jeg altså giftes med min "italian stalion", som mine venner kalder ham, og jeg glæder mig helt vildt ()()

For at starte et sted, kan jeg da lige fortælle hvordan vi mødtes.

I foråret 2001 var jeg på udveksling i Santiago de Compostela i Spanien. I min spansk-klasse mødte jeg den sødeste italienske fyr - Diego. Vi havde kun kendt hinanden i 24 timer, da vi begyndte at komme sammen. Men....efter 5 måneder var det jo desværre tid til at tage hjem til hvert sit land. Det var så hårdt. VI bestemte os for at fortsætte som venner men ikke mere. Nå, men vi holdt kontakten, selvom han tog et halvt år til rusland og jeg fik en ny kæreste. I marts 2002 bestemte en veninde og mig os for at tage på ferien til Italien, og da jeg stadig var i kontakt med Diego var det jo supersmart at tage ned og besøge ham i Firenze. Så det gjorde vi. Og da vi stod af toget og jeg så ham igen.... jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forklare det; det sagde bare bang. Og det gjorde åbenbart det samme for ham, for min veninde blev vist efterladt lidt alene meget af ferien, fordi vi hele tiden prøvede at være alene sammen (hun har heldigvis tilgivet os begge :bearhug: ). Nå men ferien sluttede jo desværre og vi måtte sige farvel igen. Det var endnu hårdere denne gang. Vi aftalte at vi begge ville tænke over hvad vi skulle gøre og snakkes sammen igen om en uges tid. Jeg skulle ikke tænke længe - jeg var klart til at give det en chance, og efter en uges tid kom han heldigvis frem til det samme. Så vi gik i gang med et langdistance forhold. I juli 2002 tog jeg så igen ned og besøgte ham (jeg var lige blevet færdig med min bachelor), og efter 2 uger sammen med ham, tog jeg min beslutning. Jeg bestemte mig for at flytte til Italien. Han havde stadig et år tilbage på universitetet + hans militærtjeneste, så det var vores eneste mulighed for at være sammen. Jeg ville lyve hvis jeg sagde det altid var let - jeg måtte da også en tur til Danmark i et par måneder på et tidspunkt for lige at samle tankerne - men vi holdt ved, og det fortryder vi ikke. I dag bor vi så i Danmark og er rigtig lykkelige :balloon:

Redigeret af Italiensk mamma
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så lidt om vores planlægning. Vi holder to bryllupper. Et i Danmark d 2 juni næste år og et i Italien d 8 sept næste år. Vi har aldrig været i tvivl om, at vi skulle giftes i den danske folkekirke selvom Diego er katolik for det er meget vigtigere for mig en for ham. Desværre havde hans familie - og specielt min kære svigermor - ret svært ved at sluge den kamel, så vi bestemte os for også at holde et bryllup i Italien hvor vi får en katolsk velsignelse. Så slipper vi også for at skulle huse hele hans megafamilie heroppe - det ville jeg slet ikke hvordan vi skulle bære os af med.... ()()

Bryllupet i Italien står min svigermor til dels for at planlægge. Det er hende der betaler gildet dernede, men hun har lovet ingen store beslutninget at tage uden at spørge os, så det er vel okay. Indtil videre har vi kun booket kirke og sted til festen dernede, men mine svigerforældre kommer på besøg heroppe i november, og så håber vi på, vi kan få lidt mere på plads.

Mht til brylluppet i Danmark er vi meget bedre med. Vi har styr på:

Kirke: Haderup Kirke

Feststed: Borbjerg Mølle (www.borbjergmoelle.dk)

Musik: Bondebrothers

Fotograf: Lyngså Foto

Gommens tøj

Min kjole

Bryllupsrejse efter brylluppet i Danmark - vi tager et par dage til Skagen på Hotel Plesner

(www.hotelplesner.dk). Efter brylluppet i Italien tager vi på kurophold.

Vi har bestilt brudesuite (på feststedet)

Vi har fundet en toastmaster (min bror)

Mht til ringene var det meningen at min kærestes kusine, som er smykkedesigner, skulle designe og lave dem, men hun har lige sagt sit job op, så det er lidt usikkert hvad der sker på den front :balloon: .

Og så har vi fundet sovemuligheder til alle vores udenlandske gæster. Vi får gæster fra Italien, Holland, Norge, Japan, USA og muligvis Brasilien, så det er en del. Så vi har lejet et stort sommerhus og resten skal bo hos os og mine forældre.

Redigeret af Italiensk mamma
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, har været ude og prøve at finde et sjal til min kjole, men kan slet ikke finde noget, jeg kan lide og som jeg synes passer :balloon: Det er ret frustrerende. Er der nogen af jer, der har en ide til, hvor jeg kan kigge? Det havde dem også, der hvor jeg købte kjolen, men de var møgdyre, og jeg skal spare et eller andet sted.... ()()

0

Del dette indlæg

Velkommen til! Tænk engang at kunne få lov til at være prinsesse for en dag TO gange!!!! :bearhug: Det syntes jeg er det værste: al den tid vi bruger på at planlægge osv., og så er det kun en dag! Tillykke med jeres to kommende bryllupper! :balloon::bearhug: Glæder mig til at følge dig!

()() , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til! Tænk engang at kunne få lov til at være prinsesse for en dag TO gange!!!! :bearhug: Det syntes jeg er det værste: al den tid vi bruger på at planlægge osv., og så er det kun en dag! Tillykke med jeres to kommende bryllupper! :bearhug::bearhug: Glæder mig til at følge dig!

:balloon: , AnnaBritta

Mange tak :bearhug: Er også superglad for at jeg kan nyde det to gange. Og to forskellige slags bryllupper ()() Det er Danmark bliver rigtig typisk dansk mens det i Italien foregår onkring swimmingpoolen i en haven på et lille familiehotel oppe i bjergene over Firenze :bearhug: .

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Tak for hilsnen i min tråd :bearhug:

Dejligt med endnu et internationalt bryllup :balloon:

Det bliver spændende at se, hvordan I vil klare sprog barriere mm.

Vi får også gæster forskellige steder fra: Dk, Tyskland, England og Norge, så det stiller krav til kreativiteten.

Meeeeeget romantisk historie om hvordan jeres forhold udviklede sig..............suk :bearhug:

()() - Louise.

Redigeret af Louise L
0

Del dette indlæg

()() Ja, sprogbarrieren har vi tænkt længe over. Talerne fra min far og min svigerfar bliver oversat til henholdsvis dansk og italiensk og lagt ved tallerknerne. Og toastmasteren giver alle beskeder på både dansk og engelsk. Og resten må folk hjælpe hinanden med. Vi regner med at prøve at få bordplanen til at gå, så alle sidder ved siden af nogen de kan forstå og alle har en dansker, der snakker engelsk tæt på, så vedkommende kan hjælpe til med eventuelle andre taler. Men let bliver det ikke...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, har problemer med at få smidt de kilo, jeg skal, så jeg prøver at holde styr på dem herinde. Når jeg fortæller andre,hvor meget jeg taber, er jeg måske mere tilbøjelig til at tage mig sammen.

Jeg skal tabe 10 kilo for at kunne være i min kjole - så jeg skal bare i gang..... ;)

Pt vejer jeg 84,4 og jeg skal ned på min 75 kilo. Så kryds fingre for mig ()()

0

Del dette indlæg

Okay, har problemer med at få smidt de kilo, jeg skal, så jeg prøver at holde styr på dem herinde. Når jeg fortæller andre,hvor meget jeg taber, er jeg måske mere tilbøjelig til at tage mig sammen.

Jeg skal tabe 10 kilo for at kunne være i min kjole - så jeg skal bare i gang..... ;)

Pt vejer jeg 84,4 og jeg skal ned på min 75 kilo. Så kryds fingre for mig :bearhug:

Krydser ALT hvad krydses kan!!!! ()()

Du må løbende holde os orienteret :balloon::bearhug:

0

Del dette indlæg

:cheerleader3:

Dejligt med endnu et internationalt bryllup (eller dvs. nu er mit jo overstået :bearhug: )

- bliver så glad hver gang jeg hører om andre der har overlevet langdistance helvedet :loveshower:

Din kjole minder meget om min (min var samme stil, men model fra 2004 - og så uden blomsterne) - jeg havde slør på til min kjole, måske det var en idé, hvis du ikke kan finde et sjal?

Glæder mig til at følge med i din tråd.

:cheerleader3: Lene

0

Del dette indlæg

Hejsa sa!

Velkommen til og stort tillykke med det kommende bryllup! Er der ingen billeder af dig og din italienske stalion?

Endelig en der bor tæt på! Ja hvor bor i henne? Kan bare se at i skal giftes i Haderup kirke, der blev min veninde også gift i sin tid, og ja jeg kører igennem byen hver dag! Og borbjergmølle kro er bare fantastisk!

Så i får vel nok to perfekte bryllupper!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt med endnu et internationalt bryllup (eller dvs. nu er mit jo overstået :bearhug: )

- bliver så glad hver gang jeg hører om andre der har overlevet langdistance helvedet :loveshower:

Din kjole minder meget om min (min var samme stil, men model fra 2004 - og så uden blomsterne) - jeg havde slør på til min kjole, måske det var en idé, hvis du ikke kan finde et sjal?

Glæder mig til at følge med i din tråd.

:cheerleader3: Lene

Jeg får taget blomsterne af kjolen, og i stedet bliver der syet nogle gennemsigtige perler på brystet. Jeg har også købt et slør, men da jeg ikke regner med at skulle have nogen jakke eller noget, kunne jeg godt tænke mig noget til at have over skuldrene, hvis det danske sommervejr skulle drille :hug:

0

Del dette indlæg

Hejsa sa!

Velkommen til og stort tillykke med det kommende bryllup! Er der ingen billeder af dig og din italienske stalion?

Endelig en der bor tæt på! Ja hvor bor i henne? Kan bare se at i skal giftes i Haderup kirke, der blev min veninde også gift i sin tid, og ja jeg kører igennem byen hver dag! Og borbjergmølle kro er bare fantastisk!

Hvor sjovt at du bor så tæt på Haderup :cheerleader3: . Pt bor vi i Århus, men jeg er født og opvokset i Haderup, så det virkede mest naturligt at blive gift der. Og jeg har selv arbejdet mange år på Borbjerg Mølle og har altid gerne ville holde mit bryllup der. Må jeg spørge hvad din veninde hedder (er hun fra Haderup)?

Jeg skal nok lige smække lidt forskellige billeder på

Tina

0

Del dette indlæg

Hejsa sa!

Hvor sjovt at du bor så tæt på Haderup :bearhug: . Pt bor vi i Århus, men jeg er født og opvokset i Haderup, så det virkede mest naturligt at blive gift der. Og jeg har selv arbejdet mange år på Borbjerg Mølle og har altid gerne ville holde mit bryllup der. Må jeg spørge hvad din veninde hedder (er hun fra Haderup)?

Tina

Min veninde hedder Irene! Kan ikke huske hendes ungpige navn, men er gift Obitsø! Jeg bor i Spøttrup - næremere sagt Rødding!

Har selv boet det meste af mit liv i Århus! Så det er da lidt af en ombytning her!

Mht. billeder så skal du resize dem så de ikke fylder mere end 70 kb! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa sa!

Hvor sjovt at du bor så tæt på Haderup :bearhug: . Pt bor vi i Århus, men jeg er født og opvokset i Haderup, så det virkede mest naturligt at blive gift der. Og jeg har selv arbejdet mange år på Borbjerg Mølle og har altid gerne ville holde mit bryllup der. Må jeg spørge hvad din veninde hedder (er hun fra Haderup)?

Tina

Min veninde hedder Irene! Kan ikke huske hendes ungpige navn, men er gift Obitsø! Jeg bor i Spøttrup - næremere sagt Rødding!

Har selv boet det meste af mit liv i Århus! Så det er da lidt af en ombytning her!

Mht. billeder så skal du resize dem så de ikke fylder mere end 70 kb! :cheerleader3:

Det er simpelthen løgn!!! Hendes mand hedder Allan, ikke? Hans lillesøster Pia var min bedste veninde, da jeg var mindre..... :hug: Hvor er verden bare lille!

Mht billeder, så har jeg lavet dem i den rigtige størrelse, men jeg kan ikke finde ud af at lægge dem på siden. Når jeg prøver at indsætte et billede beder den om en url-addresse...??

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer