Guest pjevs

Fremkaldelse af bryllupsbilleder

8 indlæg i dette emne

Vores venne-fotograf havde afleveret 6 film til fremkaldelse hos Japan foto, Bruunsgade i Århus.

De 6 film betalte jeg 420 kr. for, altså 70 kr. pr. film. En såkaldt luksusfremkaldelse.

Da jeg fik set billederne igennem fik jeg et chok. De var grynede, misfarvede og ridsede.

Jeg afleverede så hele skidtet tilbage ( de forlangte ALLE billederne med som dokumentation).

Sælgeren var meget ubehøvlet og arrogant. Han sagde med det samme, at det at de var grynede var pga. fotografens blits. Det kunne de ikke rette op på, det måtte jeg bare leve med :cheerleader3:

Jeg forsøgte at forklare at jeg selv har arbejdet i en fotoforretning, og derfor godt vidste hvornår der kunne gøres noget, til det sagde han bare, NÅ, jamen jeg arbejder i en fotoforretning.

Han fik alle billederne og jeg fik besked på, at jeg kunne hente dem ugen efter.

Vi var på ferie og jeg kom først derind 2 uger efter. AK, ingen billeder. De kunne end ikke efterlyse dem, da laboratoriet var lukket. Jeg ringede derind 3 gange i den kommende uge, og endelig 3½ uge efter at jeg havde indleveret dem, var billederne tilbage. Et par enkelte var stadig ridsede og de var alle stadig grynede.

Jeg tog billederne med hjem for at kigge dem alle godt efter. Så gik jeg i Japan foto i Randers og bad ham lave et par genbestillinger her og nu.

Efter 5 minutter stod med med de klareste og flotteste billeder. De var ikke det mindste grynede og ikke ridsede.

Afsted til Bruunsgade hvor jeg smed billederne på disken, og spurgte dem arrogante sælger om han kunne se forskel på billederne. Jo det kunne han da godt. Jeg sagde at han jo havde sagt at billederne ikke kunne blive bedre, men det benægtede han.

Jeg forlangte mine penge tilbage, han prøvede så at snyde mig for 100 kr.

Så nu står jeg med alle mine negativer men ingen billeder. Dem skal jeg have fremkaldt igen, men denne gang bliver det sgu ikke ved Japan foto.

Blot en advarsel til alle Århus folk. Hvis ikke jeg havde prøvet at få billederne gen-fremkaldt, havde jeg levet med grimme billeder fordi en arrogant sælger ikke gad lave billederne om.

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en frygtelig historie. Du får lige en masse :cheerleader3:

Kender godt Japan Photo i Bruunsgade, men har dog aldrig benyttet dem. Forstå slet ikke hvordan sælgeren kan sige, at man ikke kan gøre billederne bedre. Man forventer trods alt en vis kvalitet, når der bestilles en luksus fremkaldelse.

Jeg har selv været med til at lave rigtig rigtig mange billeder om pga Japan Photo. Også jeg har arbejdet i en fotoforretning - er udlært i photo team, som lå i Ryesgade og har været i fotoforretning i 3 år og stået for labbet i Frederiks Allé i lidt over et halvt år. Og det er faktisk ikke så lidt billeder der skal laves om for andre fotoforretninger. Og det er ikke ligefrem billigt at skulle genfremkalde alle billederne, da det nu er styk-pris for billederne!

Håber du kan tale dig til en god pris hvor du vælger at få dem fremkaldt og får nogle helt fantastiske flotte og klare billeder ud af det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores venne-fotograf havde afleveret 6 film til fremkaldelse hos Japan foto, Bruunsgade i Århus.

De 6 film betalte jeg 420 kr. for, altså 70 kr. pr. film. En såkaldt luksusfremkaldelse.

Et hint...: Japan Foto bruger samme tyske (eller Sønderjyske) laboratorium som Bilka og Føtex når det ikke er her-og-nu fremkaldelser, men så vidt jeg husker, så er der en væsentlig forskel på priserne. Til feriebilleder osv. er kvaliteten som regel helt uproblematisk.

Men netop med bryllupsbillederne vil vi nok ikke vælge et masse-produktions-laboratorium, men holder derimod formentlig fast i et Tysk laboratorium, som vores fotograf konsekvent bruger og dermed kan stå 100% inde for.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥

Annoncer