frejaena

Hvor henne får man fremkaldt bryllupsbilleder...

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

jeg synes vi fik de bedste billeder, den bedste og hurtigste service og en rigtig god pris på - og så får man dem sendt og skal ikke hente dem. deres upload er meget brugervenlig

http://www.billedbutikken.dk/ (den blev også anbefalet af vores fotograf)

Og vi brugte også Elgigantens online bestilling - billederne og prisen var også got - men det tog lidt længere til vi kunne hente dem

:boohoo: Sandra

0

Del dette indlæg

Det ser meget godt ud....måske man skulle prøve der...måske et temmelig dumt spørgsmål, men hvordan kan man vide hvilken størrelse ens kamera tager billeder i.....da det er ret mange billeder som vi skal have fremkaldt vil jeg være frygtelig ked af at vælge den forkerte billedbehandling!!

Mange hilsner Lone - som vist har snart 1000 billeder liggende fra det sidste år på computer og cd som vi egentlig gerne vil have lavet til papirbilleder, måske vi bare skal bestille det hele nu!

jeg synes vi fik de bedste billeder, den bedste og hurtigste service og en rigtig god pris på - og så får man dem sendt og skal ikke hente dem. deres upload er meget brugervenlig

http://www.billedbutikken.dk/ (den blev også anbefalet af vores fotograf)

Og vi brugte også Elgigantens online bestilling - billederne og prisen var også got - men det tog lidt længere til vi kunne hente dem

:boohoo: Sandra

0

Del dette indlæg

Vi bruger altid elgiganten, deres fremkald eller print sker samme sted som f.eks. bilka, jubii o.m.a.

der printes på kodakpapir af en god kvalitet, og så skærer de billedet til.

Dvs selv om ens kamera måske er "forkert" i indstillingen og kun tager et billede der er 10x13 cm, så printes billedet i den størrelse, og er kameraet "korrekt" indstillet så passer foto'et med 10x15 cm

derfor kan man også uden problemer fremkalde firkantede fotos hos dem, altså f.eks. 20x20 cm.

De fremkalder i formaterne (bredden ) 10, 13, 15 og 20 cm.

Til alm. billeder er deres produkter helt fint, der printes på blankt papir.

Men prisen, den er den bedste på markedet p.t. 50 øre pr. lille foto, og ingen opstartsgebyr. Vilman have sine billeder tilsendt koster det 30 kr.

Til store flotte bryllupsbilleder, der f.eks. skal i scrapmappe, stort album eller lign. ville jeg nok finde nogle der printer på sådan lidt mat og nopret papir, da det giver et virkeligt smukt billede. Der ikke giver genspejl. Men jeg ved desværre ikke hvorhenne det er muligt at fremkalde på sådan noget papir.

Hanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

lige en tilføjelse. på elgigantens hjemmeside er der mulighed for at downloade et opload pgr.

selve programmet er super nemt at anvende !! Jeg plejer at samle alle mine foto's der skal fremkaldes i en mappe, og impoterer bare hele baduljen. Så vælger man efterfølgende antal, og skal man bruge flere størrelser klikker man bar epå en knap så kommer samme billede frem endnu engang.

Løbende som man ændrer i antal, str. m.v. kan man se prisen i bunden af programmet. Når man er færdig beregner programmet den endelige pris, komprimerer billederne og afsender dem ( det tager ca. 30-45 min for mig at komprimere og sende 100 forskellige billeder af 1½-2 mb str. )

selve fremkaldelsen, m- store fotos, tager en 4-5 dage så er de klar til afhentning i butik (y)

Jeg hentede en stak fotos igår. 175 alm str og 13x18. og måtte af med 105.25 kr :boohoo:

Hanne

0

Del dette indlæg

Det ser meget godt ud....måske man skulle prøve der...måske et temmelig dumt spørgsmål, men hvordan kan man vide hvilken størrelse ens kamera tager billeder i.....da det er ret mange billeder som vi skal have fremkaldt vil jeg være frygtelig ked af at vælge den forkerte billedbehandling!!

Mange hilsner Lone - som vist har snart 1000 billeder liggende fra det sidste år på computer og cd som vi egentlig gerne vil have lavet til papirbilleder, måske vi bare skal bestille det hele nu!

Håber jeg har forstået dit dspårgsmål rigtig - de fleste digitalkamera tager 10x13 format i stedet for 10x15 som de fleset gammeldags kameraer tager. Men selv om formatet er beskåret - vi havde nogle billeder vi lavede kvadratisk - så beskærer de dem så de passer igen. Det er vist bredden man bestiller de går efter. Hvis man har en kvadratisk billede og bestiller 20X30 - skærer de bare 10 cm af (eller du kan vælge ikke at få dem beskåret - så kommer de i den angivende format med hvide kanter) og formatet bliver 20x20. Håber det forklarer det lidt bedre.

Det sammen gælder for El-giganten - men som sagt irriterer deres ventetid og afhentning mig. Ved billedbutikken har man billederene i postkassen dagen efter.

Hilsen Sandra

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg er uddannet i en fotobutik og har fremkaldt mange mange tusinde billeder i min tid :boohoo:

Med hensyn til størrelsen, så kommer det an på, hvilken størrelse du bestiller. Nogle steder kan du kun vælge standard 10x15 eller 13x18. Men andre steder har du den mulighed at vælge det der hedder 10xcut eller 13xcut. Det vil sige, at billedet bliver 10 eller 13 cm på den ene led. Den anden led afhænger af hvilken størrelse billedet er taget i på digitalkameraet. Så du kan ende op med et billede der er 10x10 cm eller et der er 10x18 cm (bare et par eksempler) alt efter hvordan kameraet er indstillet.

Da vi fik vores bryllupsbilleder fremkaldt valgte jeg at få dem i størrelsen 13xcut, da jeg var klar over, at 13x18 ville beskære noget af billedet væk, så da jeg modtog mine dejlige billeder var de i størrelsen 13x19 cm.

Så ved at vælge en fast størrelse billeder kan du risikere, at billedet enten bliver trukket lidt eller at det bliver beskåret lidt i siderne.

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres input...

Altså grunden til at jeg spørger om størrelsen er at vi, da vi sidst (for meget længe siden!) bestilte billeder var det gennem Bilka, og der har vi jo nok fået det der heder 10xcut, for det var godt nogle små billeder, som vi fik :boohoo: men på den anden side, så vil jeg da være ked af at billederne blev beskåret for meget, det kunne jo godt ødelægge nogle af billederne.....Er der noget med at man ikke har det problem, hvis man bestiller 13x18, da beskæringen så nærmst er ikke eksisterende...uha jeg synes at det er lidt svært, kunne jo selvfølgelig også starte med at bestille et mindre antal billeder først.

Og til dig 'Xenobia' ved du noget om, hvor man kan få fremkaldt billeder i den 'nopret' kvalitet som én af de andre beskriver?!

Mange hilsner

Lone

Hejsa

Jeg er uddannet i en fotobutik og har fremkaldt mange mange tusinde billeder i min tid (y)

Med hensyn til størrelsen, så kommer det an på, hvilken størrelse du bestiller. Nogle steder kan du kun vælge standard 10x15 eller 13x18. Men andre steder har du den mulighed at vælge det der hedder 10xcut eller 13xcut. Det vil sige, at billedet bliver 10 eller 13 cm på den ene led. Den anden led afhænger af hvilken størrelse billedet er taget i på digitalkameraet. Så du kan ende op med et billede der er 10x10 cm eller et der er 10x18 cm (bare et par eksempler) alt efter hvordan kameraet er indstillet.

Da vi fik vores bryllupsbilleder fremkaldt valgte jeg at få dem i størrelsen 13xcut, da jeg var klar over, at 13x18 ville beskære noget af billedet væk, så da jeg modtog mine dejlige billeder var de i størrelsen 13x19 cm.

Så ved at vælge en fast størrelse billeder kan du risikere, at billedet enten bliver trukket lidt eller at det bliver beskåret lidt i siderne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger også Elgiganten og har kun rigtig gode erfaringer med dem..

Sidste jeg bestilte omkring 100 billeder lå de i min postkasse 3 dage efter jeg havde bestilt dem..

Når man har uploadet sine billeder kommer de med en anbefalelse på hvor stort det kan fremkaldes, det synes jeg er en ret god hjælp hvis man ønsker en forstørrelse..

Det er jo lidt surt at betale for en og så det ser forfærdeligt ud når de kommer..

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Ja jeg selv har faktiskbrug Bilkas billedservicve - og er faktisk meget positivt overrasket!! (prøvede med et enkelt ubetydeligt sæt først - og da resultatet kom tilbage sendte jeg alle bryllupsbillederne afsted)

Synes kvaliteten er fin og på Kodak-papir. Havde samtidig fået fremkaldt nogle andre ruller film hos min normale foto-forhandler. Endda den dyre fremkaldelse til 3,75 pr. billede - og der var Sgi ingen forskel på resultaterne...... så jeg vil klart anbefale Bilka

Badutski

0

Del dette indlæg

Hej vi bruger et tysk firma der hedder pixum, de er billige, der er upload på nettet, og man kan få billederne lige i den ønskede størrelse.

Har prøvet en gang at billederne ikke kom, der var ingen problemer de sendte bare et nyt sæt til os, så de er virkelige seriøse.

Til vores bryllup fik vi ca. 1000 billeder dernede fra og der gik max 5 dage så var de hos os

KNUS

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer