Den utålmodige

Mona og Allan, 1. september 2007

204 indlæg i dette emne

Ja, så blev det også vores tur.... Efter knap ni år sammen har vi besluttet at nu skal det være, så 1. september 2007 ringer bryllupsklokkerne for os. :heart:

Det skal lige nævnes at jeg har været "gifte-syg" de sidste par år, hihi.... :bearhug: -men en tilfældig dag i bilen, sad vi og snakkede om livets realiteter og pludselig siger han at vi da også kan gifte os næste år! Det skulle han jo ikke sige to gange. Vi har været forlovet siden juleaftensdag 2000 og har hele tiden været ret enige (i vores tilfælde!) om at manden er nede på knæ og spørge inden man bliver forlovet, da jeg jo så har sagt ja til at gifte mig med ham, så det ville være mærkeligt at spørge om igen. Så derfor ingen bukken og skraben denne gang! PUHA jeg glæder mig allerede og planlægger da også på livet løs....

Jeg ved godt at det er i god tid, men jeg har allerede købt min kjole, da jeg bare vidste at det skulle være lige præcis den... Jeg har købt den brugt igennem en brudekjoleforretning og det var inkl. tilretning når vi når nærmere brylluppet.

Udover den har vi også bestilt kirken (og præsten), fotografen, frisøren, serveringspersonale og mangler lige det sidste omkring kok, lokaler og musik. Vi valgte at "fortælle" vores gæster det ved at sende et "reserver-datoen-kort" eller hvad man nu skal kalde det, som (forhåbentlig) kommer herefter...

Mona :loveshower:

Redigeret af Den utålmodige
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mona... :bearhug:

Velkommen til BK! :loveshower: Dette er et vanedannende og vildt inspirerende forum med en masse skønne tøzer, som har alverdens gode råd og idéer, så hvis der er noget, så bare skriv! :heart:

Glæder mig til at følge jeres planlægning!

:bearhug: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

:heart: hej Mona....

Rigtig hjertelig velkommen. Jamen du mangler da også kun at iføre dig KJOLEN, også afsted til kirken, for du har da bare helt styr på den dag......

Ang din sygdom du kalder giftesyg... :bearhug: så er det her hvertfald ikke stedet hvor du bliver helbredt.... :bask:

Glæder mig til at se din KJOLE......... hvor eer billedet.........

Knus fra Belinda..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, de billeder blev godt nok store! :bearhug:

Nå, men tak for velkomsten... Jeg har faktisk været herinde ret længe, har nok bare ikke været så aktiv fordi der var lange udsigter til brylluppet, men så kom det jo lige pludselig :bearhug:

Jeg vil gerne ligge et billede herind af kjolen, men tør ikke helt, da jeg ikke vil have at nogen af gæsterne skal se den inden, og da slet ikke min Allan! Så er bange for i må vente... Men i kan da prøve at se om i kan finde en Sincerity Bridal 2950 et sted? Regner nemlig ikke med at han gider at skulle søge efter den selv, hihi...

Jeg synes også selv at jeg er ret godt med, men har da stadig en MEGET lang huskeliste med meget få punkter der er vinget af endnu

Jeg håber at få jeres bundærlige meninger med hele vejen, for konstruktiv respons er altid godt, så alle idéer er velkomne! :heart:

Mona

0

Del dette indlæg

Hej Mona,

:bearhug: Velkomen til din egen tråd. :bearhug:

Jeg kan se at du er nået langt i din/jeres planlægning.

Det er et sødt save the date kort. Vi har ikke valgt at sende et save the date kort ud, men jeg kan se, at der er rigtig mange som gør det, og det er også en rigtig sød tanke, synes jeg.

Glæder mig til at følge med i din tråd......og se en masse billeder :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Og velkommen til... og tillykke med dit forestående bryllup :heart:

Vi kommer nok rigtig til at følge hinanden... vi skal giftes d. 8/9-07... altså en uge efter jer.

Håber du får rigtig meget glæde ud af den her side :bearhug:

KH

Jannie

0

Del dette indlæg

Ja, så kom lokalerne også på plads! Det kunne da også være jeg skulle fortælle hvad vi har valgt osv?

- Vi skal vies i Vedsted kirke (i Birkelse), som ligger ca. 25 km fra Aalborg af sognepræst Bente Kleon Jeppesen. Jeg har boet udenfor Birkelse det meste af mit liv og er også konfirmeret i kirken. Er senere flyttet, se her

- Vi skal fotograferes af Fotografen i Pandrup, som jeg synes tager nogle rigtig gode billeder og jeg har været hos før med familien. Hun har en hjemmeside: www.fotografen-pandrup.dk hvis der er nogen der er nysgerrige. Hun tog også bryllupsbilleder da min svigerinde og svoger blev gift for nogle år siden, og de blev RIGTIG flotte.

- Frisøren, som også lægger min makeup, er en af mine gode veninder, som er rigtig dygtig.

- Festen skal holdes i Hune forsamlingshus, som også ligger oppe nordpå, tæt på Blokhus. Er senere flyttet, se her

- Jeg serverer indimellem i min fritid, så dem der kommer og serverer er nogle af mine "kollegaer" derfra.

- Vi har valgt at bruge det transparente nodepapir på alle papir-ting der skal laves, da vores store fælles interesse er musik.

Det var vist sådan ca. alt det der er på plads indtil videre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:heart: dit utålmodige væsen... :boohoo:

Nej jeg vil bare fortælle jeg lige har været inde og kigge på din kjole.... :bearhug: hvor er den bare gudesmuk..

Den er virkelig rigitg rigitg flot...har du fundet en løsning på hvordan du kommer til at prøve dette 8.vidunder.... :bearhug:

Knus fra Belinda

0

Del dette indlæg

Jeg har simpelthen kjolen hængende hjemme hos min far allerede, så den er prøvet flere gange! Og jeg får et kæmpe smil på hver gang jeg tager den på :bearhug: Jeg var heller ikke et øjeblik i tvivl om at det skulle være den, så nu venter jeg bare på at det bliver en måned inden brylluppet, så jeg skal ned til forretningen og have den tilpasset! Jeg må tilstå at jeg slet ikke har prøvet andre kjoler... Det burde jeg nok have, men der er slet ikke andre jeg har set billeder af eller set i forretningerne, der kan give mig det sus i maven som når jeg ser på min! Men det kan da godt være jeg tager ud og prøver nogen en dag...-bare for en sikkerheds og for sjov skyld :heart:

0

Del dette indlæg

Tak tak for det :heart:

Puha.... Jeg har sunget til et bryllup idag i domkirken i Aalborg med et kor jeg er medlem af, og gik derfra med en lidt mærkelig fornemmelse i maven. Det var alletiders oplevelse, men jeg kan slet ikke udholde tanken om den kirke vi har valgt nu (som det faktisk er mig der har tilknytning til)! Der var bare SÅ flot inde i kirken og præsten var frisk, nede på jorden og brugte masser af humor i sin tale. DET VIL JEG OGSÅ HAVE!!! :bearhug: Jeg prøvede sådan at lufte tanken herhjemme bagefter, om vi måske kunne "vælge om", men det vil han ikke høre tale om, snøft.... Kirken er såmænd også god nok, men er af nyere dato, så er ikke særlig romatisk eller noget og heller ikke noget at råbe hurra for indvendig, og præsten kender vi stort set ikke. Er det bare mig der tér mig som et forkælet barn eller????

Hvis jeg endelig skulle finde en middelvej, ville det nok være kirken der hvor min far og bedstemor bor, da jeg har haft præstens hustru som lærer i folkeskolen og ved at han er mere "frisk" og kirken er vildt flot. Men ved heller ikke om det er tilknytning nok hvis det er.... og et tredie alternativ kunne være kirken i den by hvor vi skal holde festen, hvor jeg er døbt, men vi slet ikke kender præsten (ved bare han ikke er helt ung, hihi). Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre, men har bare en flad fornemmelse nu ved tanken om vielsen, og synes samtidig ikke man kan være bekendt at melde fra igen, når man først har reserveret kirke og præst. HJÆLP!

Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har det præcis på samme måde med den kirke vi skal giftes i til vores bryllup i Danmark. Vi skal giftes i kirken i den landsby hvor jeg er født, og der har ligesom altid ligget i kortene, at der bliver hele familien gift. Det er da også en udemærket kirke og præsten er en meget sød dame, men det er ligesom en lidt flad fornemmelse. Ved ikke, om jeg kan forklare det; det er en kirke jeg tit er kommet i (mine forældre er meget kristne, så vi var meget i kirke da vi var børn), og jeg kunne måske godt tænke mig noget mere specielt på en så speciel dag. Men på den anden side; måske ville jeg alligevel fortryde det hvis jeg valgte en anden kirke.

Det lange af det korte er, at jeg synes, du skal kæmpe for den kirke, dit hjerte føler for. Du får (forhåbentlig) kun en bryllupsdag, så gør den så god som muligt :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg har gået og "tygget" lidt på det og giver min barndomskirke en chance lidt endnu.... Jeg regner med at kunne tage til et tilfældigt glo-bryllup der, for at høre hvordan præsten hun holder talen til brudeparret osv, for forhåbentligt at få lidt ro i sindet :balloons:

For lige at komme til et helt andet emne, så talte jeg traditioner versus ikke traditioner med min far og stedmor igår, og da kom vi ind på det med "noget nyt, noget gammelt, noget lånt og noget blåt". Da siger min stedmor så, at det med noget blåt stammer fra gammel tid, fordi man ønskede sig en dreng som sin førstefødte! Det anede jeg slet ikke, men det virker da egentlig ret logisk.... Problemet er så bare, at jeg brændende ønsker mig en pige (hvis vi er nogle af dem, som er heldige at de KAN få børn)! Så nu vil jeg lige høre jer tøser derude: Er det helt tosset at skifte det blå ud med noget rødt, eller er jeg bare for overtroisk? Og ligesådan med sløret: Det rives jo i stykker for at bringe brudeparret lykke (eller noget i den stil), men jeg tror jeg vil være rimelig øm overfor det hvis jeg har siddet og syet perler på i hånden!??? Kom endelig med jeres umiddelbare tanker og meninger :denmarkflag:

Mona

0

Del dette indlæg

Nej, det kan jeg godt følge. Jeg har også lige fundet en bog, hvor der står, at bruden (udover noget gammelt, nyt og lånt) skal bære blåt som et tegn på troskab, rødt som et tegn på kærlighed og slør som et tegn på ærbarhed og blufærdighed....-så ifølge det, har det slet ikke noget med børn at gøre! :denmarkflag: Er der mon nogen af jer, der ved hvilken af de to ting der passer??? (Bare fordi jeg nu er blevet nysgerrig) Og den med rødt har jeg dog aldrig hørt før!

Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mona.

Velkommen til BK :denmarkflag:

Mht. traditionerne....... Blåt, rødt, gult med prikker....I får nok det køn, som naturen nu engang bestemmer....den celle der når først har vundet :balloons:

Sløret er der heller ingen der skla klippe/rive i for mit vedkommende,- så jeg følger heller ikke traditionerne til punkt og prikke,- jeg synes, du skal gøre, som du føler for :balloon:

0

Del dette indlæg

Nu er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg vil være glad og tilfreds med det vi har valgt...-Det er trods alt os to det handler om, og ikke hvor vi er! Og ligesom mange af i andre kommende brude, vil jeg sige, at de VOVER lige på at røre mit slør! :bask:

Vi har også fået en smule mere på plads i planlægningen nu:

- Vi har reserveret en kok til at lave maden, og han arbejder på menuforslag, som vi venter i spænding på at se. Vi har bare sagt at det skal være alt andet end "suppe, steg og is-mad" :(

- Vi har reserveret et par stykker mere til at servere, for en sikkerheds skyld.

- Vi regner med at vi har fundet musikken til festen, og skal ud og høre dem spille inden vi tager den endelige beslutning. Det er en pianist som skal spille under maden og et band med sangerinde, som skal spille bagefter.

- Vi har spurgt Allans onkel om han vil være toastmaster, så vi venter på svar fra ham, når vi lige får snakket sammen.

- Vores lille niece på 3 år skal være brudepige og glæder sig! Hun vil have en "lysehvid" kjole, hihi. Jeg tror dog at hun mener en lysegul, og der kommer min bridezilla-tendens nok ind, for jeg vil gerne have hendes kjole til at matche min...-Lad os nu se!

- Vi har planlagt at skulle på bryllupsmesse her i Aalborg d. 17/1, og se på mere inspiration og evt. bestille ringe.

- Vi har bestemt at gæsterne skal sidde ved små ottemands-borde, hvor der på midten skal være et spejl med bloklys og kanten på spejlet skal dækkes af en blomsterkrans. Dugene skal være cremefarvede, men vi kan ikke lige finde et sted at leje dem, trods flere forsøg http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

- Vi har været ved at pusle med bordplan, men det er sørme ikke nemt!

- Vi skal snarest muligt have arrangeret at komme ind og se lokalerne, så vi kan måle op, tjekke hvad der er af service osv.

Men lige nu er der nok at se til, for min morfar fylder 75 på torsdag, mormor og morfar har guldbryllup d. 9/2 http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/00000858.gif og jeg bliver højst sandsynligt arbejdsløs d. 4/2, da mit vikariat rinder ud! :biggrin:

Mona

0

Del dette indlæg

Billeder er jo en god ting, så vil da lige smide et ind her af kirken...

(Hvis der skulle være en som kan og vil lave en stregtegning af den, vil jeg være meget taknemmelig!)

post-12323-1168197036.jpg

0

Del dette indlæg

Vi er ved at lave store ændringer i vores planer med festen, da vi nu regner med at holde festen ude! Det volder sine problemer, da det ikke ligefrem er i god tid længere... I kan se nærmere her: Vores ændring af feststed...

0

Del dette indlæg

Ja, 1-2-3 så har man lige lavet en masse om i planerne! :thumbsupsmileyanim:

Nu skal vi holde festen på Dronninglund Slot og vies i slotskirken! Jeg mangler bare at "melde afbud" til den anden præst, da hun holder ferie samt til 1 af dem der skulle servere.... Og har det heller ikke fedt med det :bearhug: For at opsummere, så var vi ude og se forsamlingshuset, og der var bare SÅ mange ting der skulle gøre udover borddækning, og som vi først kunne gøre når vi havde fået nøglen dagen før. Jeg var ved at få stress bare ved tanken! Vi har ikke lyst til at bruge hele dagen før på at vaske glas og bestik op og pudse det + gøre badeværelser rene.... og derudover sætte vores familier og venner til at hjælpe, da vi ikke kan nå det selv. Så derfor valgte vi at lede efter et sted som ordner det hele, og fandt efter stor søgen ud af at slottet var den bedste løsning for os. Vi har valgt at fortælle det til vores forældre, men ellers bliver det en overraskelse for vores gæster når de får indbydelsen, at det ikke bliver den kirke + forsamlingshuset :balloons:

Den eneste tid som var ledig i kirken var kl 16, så den har vi nappet. Vi regner så med at gå over på slottet og skære bryllupskage for bagefter og blive fotograferet mens gæsterne får kaffe og kage (selvom det bliver lidt presset). Forhåbentlig er vi klar til at spise kl 18.30, efter at have fået velkomstdrinks, men nu må vi jo se!

Derudover har vi også fået bestilt vores vielsesringe, som kommer d. 1. august og det gospelkor jeg er med i, kommer og synger til vielsen! :thumbsupsmileyanim: Jeg har fundet stof og mønster til brudepigekjole (i samarbejde med min 3-årige niece, hihi), men venter med at sy den til vi kommer noget nærmere, da den nødig skulle blive for lille. Sidst, men ikke mindst, har vi næsten lavet teksten til vores indbydelser færdig, så skal nok sætte den herind, så den sidste hånd er lagt på den! Vi regner også med at ændre farven på dugene til sandfarvet, da det så ikke ligger så tæt på min kjole, men det er først sikkert når vi har været oppe på slottet og tale med dem om menu, bordopdækning osv...

Udover at musikken stadig ikke er helt på plads :bearhug: håber jeg ikke der er noget jeg har glemt?

Mona

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer