FruAas

Borgerlig vielse?

7 indlæg i dette emne

Hvis I skal vies på rådhuset og samtidig skifter navn, så skal I huske at det er det NYE navn I skal skrive under med.

Det lyder simpelt, men det kan nemt gå galt.....

-HAHA- Snart Fru Aas (som skal til at øve en ny underskrift inden vielsen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Vi skreg af grin da vi skulle udfylde ægteskabserklæringen, inden vores vielse på rådhuset.

Jeg er døbt Jensen. Det samme er Peder. Vi "klunsede" om, om jeg skulle skifte efternavn eller ej. Det endte med at krydset er sat i den rubrik, hvor man beholder sit eget. Tror jeg nok -HAHA-

Helle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Vi skreg af grin da vi skulle udfylde ægteskabserklæringen, inden vores vielse på rådhuset.

Jeg er døbt Jensen. Det samme er Peder. Vi "klunsede" om, om jeg skulle skifte efternavn eller ej. Det endte med at krydset er sat i den rubrik, hvor man beholder sit eget. Tror jeg nok -HAHA-

Helle

-HAHA-

Min far hed oprindelig Steen XX Hansen

Min mor ville ikke hedde Ulla Hansen, så han smed Hansen inden de blev gift (dengang kunne kvinden jo ikke beholde sit navn). Til bryllupet holdt min farfar så en meget underholdende tale om at nu ville slægten Hansen jo uddø med det bryllup...... -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg plejer også at sige at jeg ikke ville skifte efternavn efter et bryllup, mens min mand ville at jeg skulle have hans, hvis der var nogle der kommenterede at der skulle gå over ti år inden vi blev gift. ;o)

Jensen er jo ikke bare Jensen, vel? -HAHA-

Helle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde egentlig ikke nogen holdning til det, men det havde oversheriffen. Hun havde heddet Rasmussen da hun var barn og det skulle hun ikke hedde igen -HAHA- Vores dengang kommende - unger skulle også hedde det samme som os. Dvs. Rasmussen røg sig en tur.

Min fars reaktion var at jeg jo ikke kunne genvinde navnet igen hvis jeg kom til at savne det -HAHA-

Så når folk spørger mig om jeg er i familie med den eller..... så er svaret kort og godt. Nej jeg har betalt en høj pris for mit efternavn. Jeg har giftet mig til det -HAHA-

Var det svært at vænne sig ? Nej det skete så det passede med at jeg kunne skifte navn samtidig med at jeg overgik fra ansættelse i det kommunale til den private revisionsverden.

Hvad jeg underskrev mig med: Det kan jeg faktisk ikke huske i dag :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I skal vies på rådhuset og samtidig skifter navn, så skal I huske at det er det NYE navn I skal skrive under med.

Det lyder simpelt, men det kan nemt gå galt.....

:balloons: Snart Fru Aas (som skal til at øve en ny underskrift inden vielsen)

Ja, det har vi grinet meget af herhjemme. :bearhug: Lige da jeg skulle skrive under, hviskede min mand: "husk nu det rigtige efternavn". Jeg blev helt hylet ud af den og satte vist verdens grimmeste underskrift. Jeg havde ikke øvet mig og det var allerførste gang jeg skrev Larsen. jeg har beholdt mit "gamle" navn som mellemnavn og kan ikke huske om jeg fik det med i underskriften. Så det er en rigtig god ide at øve sig lidt på forhånd :blush:

Billedet her er fra netop DET øjeblik, hvor jeg skal til at skrive....

post-17693-1163070455.jpg

Redigeret af Tumling
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer