rareditte

indbydelser i A5??

5 indlæg i dette emne

Vores indbydelser laver jeg selv. Er nu kommer til den del hvor jeg har skrevet det der skal stå i word. Men hvordan dælen for jeg det til at blive i en str A5?? Er det ikke det en halv A4 side hedder?

Håber nogen er rigtig gode til det med computere.. hehe :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Måske forstår jeg dig ikke rigtigt, men er det selve dit word dokument der skal være A5 ?

Hvis ja, så går du blot i filer => sideopsætning => papir => papirstørrelse sætter du så til A5.

Hvis ikke det var det du mente, så råb lige højt.

:blush: Pernille

0

Del dette indlæg

Ellers vender du bare A4- papiret i sideopsætning - og så har du to a5'ere ved siden af hinanden. Så kan du enten skrive i en tekstboks eller oprette to søjler.

Ville nok bruge tekstboksen - den er lettest at arbejde med.

:blush: knirke

0

Del dette indlæg

Hvis du skal have din invitation til at være foldet - altså en A4 der er foldet på midten, så det ender med at være i str. A5 og så det bliver ligesom andre kort, hvor man "åbner" det for at læse, hvad der står inden i - så synes jeg det er lettest at vende sideformatet så det bliver et liggende A4-ark, hvor du så laver 2 spalter:

Filer - Sideopsætning - vælg "liggende" på fanen "margener" - vælg "Ok"

Vælg herefter Formater - Spalter - vælg "2" sæt "afstand" til det dobbelte af dine sidemargener, eksempelvis 3, hvis sidemargenerne er 1,5 (se i sideopsætning hvad det er) og sæt flueben i feltet "samme spaltebredde" - vælg "Ok"

Jeg synes, det er let at arbejde med Word - og fordelen ved at arbejde i spalter direkte på dokumentet frem for i tekstbokse er, at man lettere kan sikre at tekster står placeret samme sted i forhold til papirets kant osv. Men det er bare min mening - det afhænger meget af, hvad man har mest erfaring med.

Håber du kan bruge noget af det - og at det ikke er skrevet alt for kringlet - men hvis du er i tvivl så skriv igen - så vil jeg gerne forsøge at gøre det lidt mere udførligt.

Held og lykke med det... :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer