marina29

Bryllupskage med hvid chokolade

17 indlæg i dette emne

Jeg har jo bestemt mig for at begive mig ud i det store projekt med at lave vores bryllupskage selv.

Vi har fundet ud af hvad vi skal have af creme, det bliver en chokolade-nougatcreme med cognac og hindbærcreme, kagen bliver dækket med marcipan og et lag hvid chokolade, og en smager helt fantastisk :lol:

Men er der nogen der har nogle gode ideer til at få den pyntet????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

GUD hvor lyder det lækkert - også selvom jeg ikke kan lide marcipan.... :)

Hvad med marcipan blomster ? - det er hurtigt at lave..og så kan de blive rigtig flotte..... - Rigtige blomster, sugarpaste som man farver ?

Har du købt topfigur ?

Ellers er der jo det Jordbærbrudepar, jeg kan godt findet et billede, hvor bruden jo også er overtrukket med hvid chokolade..... og så koster de ikke den horible pris der bliver krævet for en top figur.! ;)

Eller de der sølvkugler, som du måske kan trykke ind i kagen, så det giver et mønster....?

Det var lige hvad jeg kunne komme på

:lol:

HOV, nej forresten...hvad med jeres monogram i mørk chokolade ?

0

Del dette indlæg

GUD hvor lyder det lækkert - også selvom jeg ikke kan lide marcipan.... -HAHA-

Hvad med marcipan blomster ? - det er hurtigt at lave..og så kan de blive rigtig flotte..... - Rigtige blomster, sugarpaste som man farver ?

Har du købt topfigur ?

Ellers er der jo det Jordbærbrudepar, jeg kan godt findet et billede, hvor bruden jo også er overtrukket med hvid chokolade..... og så koster de ikke den horible pris der bliver krævet for en top figur.! ;)

Eller de der sølvkugler, som du måske kan trykke ind i kagen, så det giver et mønster....?

Det var lige hvad jeg kunne komme på

:lol:

HOV, nej forresten...hvad med jeres monogram i mørk chokolade ?

Vi skal have en topfigur, og jeg er helt vild med de der jordbær-bryllupspar, men Søren vil have det traditionelle, eller i hvert fald en topfigur der ikke kan spises :)

Så vi har valgt denne:

post-21950-1164007925.jpg

Mht. de små sølvkugler, så kunne det fungerer rigtig godt, det ville i hvert fald give lidt tekstur i kagen, eller hvad man nu kalder det :)

Jeg havde også tænkt på de små marcipanblomster, men jeg kunne ikke rigtig se hvordan de skulle kunne sidde fast, men jeg er så heller ikke sikker på om de sidder fast i en alm bryllupskage...

Er der nogen der ved det???

Må vist også lige tjekke ham Grigo :biggrin:

0

Del dette indlæg

Du kan jo lime blomsterne fast, med noget hvid chokolade...;) - hvis denne er størknet når roserne sættes på.....;)

KANON - topfigur ;) :lol: COOL one!

Grigo er jo dem vi skal have kage fra...de pynter "kun" med rigtige blomster + bær.....det syntes jeg også er flot, men jeg tror ikke det er kønt i en kage med flere lag....og så rigtige blomster i toppen, men jeg trækker gerne de ord i mig igen, hvis jeg finder en kage der har det ;) :)

Ellers er der ikke andet for end at prøve dig frem, jeg kommer gerne og er med spiser på dine prøvelser :biggrin::)-HAHA-:(:(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Noget som også er rigtig sødt er de der små sukkerhjerter som kan drysses ud over kagen - de kan fås i mange farver og til rimelig pris i de fleste kaffe/the butikker.

Desuden er det som tidliger nævnt vildt flot med marcipan roser

Et monogram der hænger på siden ville heller ikke være værst.

held og lykke med projektet. Jeg skal også lave vores kage - håber den bliver god - lavede en til en veninde i februar som gæsterne syntes smagte himmelsk.

:balloons:

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer