Guest Marianne K

Risposer som bordpynt

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har slet ikke overvejet risposer til bordene...

Er det forresten ikke noget med at man ikke må kaste med ris?? Skal det ikke være fuglefrø??

Det skal det ved den kirke vi skal vies...

0

Del dette indlæg

Hejsa! :balloons:

Vi vil ikke have ris, men det er mest, fordi det smitter af på gommens tøj! :bask: Det er ikke af hensyn til fuglenes maver, da det er blevet afbekræftet, at de kan dø af at spise ris! Vi sætter to spande med fuglefrø ved kirkens udgang (og håber, at fedtet ikke sætter sig på tøjet!). Vi gør opmærksom på dette i vores invitationer....

Jeg har overvejet som almindelig bordpynt, men med menuhæfter, bordkort og gavepose, er der vist rigeligt på bordet!

Ergo: det er absolut ikke alle, der vælger risposer på bordet, men det er en sød idé!

:bearhug: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nemlig helt rigtigt at fugle ikke tager skade af at spise ris. Deres mave svulmer ikke op. Personligt tror jeg det er nogle der ikke gider ryde op efter riskastning der har fundet på det.

Se dette link, hvis du ikke tror mig Link til "fugle-svar"

eller her http://www.romanceshop.dk/index.aspx?type=...&PId=883090

Der findes mange steder der skriver det ene og mange steder der skriver det andet. Men helt ærligt. Ris er korn - og korn æder de sgu da.

Al respekt for, at man ikke vil have kastet med ris, for tøjets skyld. Jeg havde dog tænkt mig at tage et par fugtige engangsklude i en lille pose med - så skulle det vist gå af nemt.

Men skal vi ikke snart droppe det der fugle-halløj

Kh

Stine

Redigeret af Stine26.05.07
0

Del dette indlæg

OK - ja det kan man selvfølgelig ikke.. Jeg kopierer lige en hemmelig tekst ind fra et hemmeligt sted *S*

Hej alle sammen.

Jeg har været meget i tvivl om det her med om fuglene kan tåle ris eller ej. Læste jeg om det, det ene sted stod der en ting, og det andet sted noget andet.

Så fandt jeg en brevkasse på Skov og naturstyrelsens hjemmeside. Også skrev jeg en lille mail til dem. Og her kommer svaret:

Kære Jannie

Du spørger om småfugle kan tåle ris, i forbindelse med dit bryllup snarlig.

Først må jeg have lov at sige tillykke med brylluppet. Jeg ønsker dig at det må blive til glæde.

Dernæst om småfuglene kan tåle ris. I Kina forsøgte man at udrydde spurve fordi de spiste ris på marken. Hvorfor skulle man gøre det, hvis fuglene

ikke kunne tåle det?

Ris er korn, fugle tåler udmærket korn, også forædlede produkter. Det er muligt at de svulmer op i kroen, men så blir de blot mere mætte. Kroen kan sagtens tåle det.

Kort sagt fugle kan tåle ris, så lad du blot folk smide ris.

Risene er et ønske til dig om at blive frugtbar, og nu hjælper det måske også fuglene lidt lige i deres yngletid.

Og dette kommer altså fra Skov og Naturstyrelsen. Så nu vil jeg ihvertfald opfordre til at der smides med ris til mit bryllup, med god samvittighed.

Jeg tænke at andre måske har været i tvivl om dette, lige som jeg selv. Så jeg håber at mit indslag kan hjælpe

----------------------------

Håber det giver lidt menning?

Kh

Stine

0

Del dette indlæg

Jeg forstår ikke helt, at du spørger om det er nødvendigt med ris på bordene ????

Altså hvis du synes, at det er det sødeste du har set længe så laver du det - er det total for overskudsagtigt så lader du værre.

Det er ikke nødvendigt... bestik og tallerkner er nødvendigt - ris er det ikke.

:balloons: Pernille, som synes det var super hyggeligt med ris på bordene og synes det gav det sidste på en fantastisk bryllupsstemning når der var riskamp.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer