Norup

hej søde piger

6 posts in this topic

Annonce ♥

Kan desværre ikke hjælpe dig i dit projekt.

Vi fejrer ikke valentins dag. Vi mener lige som ikke det hører til i Danmark. Det er da en meget sød tanke, men det er så det.

Jeg "friede" på min fødselsdag i september og vi blev forlovet en dag i marts.

0

Vi har det lige sådan.....

Valentines dag (og halloween) er ikke danske traditioner og vi føler lidt at det er noget detailbranchen har importeret for at tjene flere penge.

Faktisk forsøger vi helt bevidst ikke at være romantiske overfor hinanden netop den dag, men til gengæld er vi det på mange måder og ofte spontant de øvrige dage i året.

Vores frieri er faktisk et godt eksempel.

Vi var til koncert med Mezzoforte i Amager Bio d. 9. maj i år og da vi sidder der på en trappe i et hjørne af salen og hygger os med hver sin fadøl i hånden, spørger han pludselig om jeg vil gifte mig med ham. :balloons:

:) fra Marianne

0

Annonce ♥

Tak for jeres indlæg :balloons:

Det er fordi jeg på handelsskolen skal lave et projekt om kommercialicering af kultur og traditioner.

Så jeg har valgt at lave projekt om Valentins dag, da det i den grad er en "tradition" der er kommercialiceret af erhvervslivet.

Det er nemlig ikke nogen dansk tradition, som nogle af jer har kommenteret, og derfor vil jeg prøve at forklarer, med mit projekt, at man nemt kan føle, at det hele bliver trukket ned over hovedet på én.

Men dette indlæg ville jeg enten be- eller afkræfte om der var nogen som benyttede Valentins dag til at fri. Eller om danskerne kan bruge en hver lejlighed til at flade på knæ.

Jeg ved at min mand ikke friede på den dag, for den fejre vi heller ikke. :bearhug:

0