Guest Himalaya

Frieri,

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tjah Philips "frieri" kom en stresset lørdag i Ballerupcenteret på vej op ad en rulletrappe i formen: "Ville det ikke være en god idé at få nogle ringe på?"

Ikke særligt romantisk, men det virkede da alligevel :bearhug:

0

Del dette indlæg

Nej, det lyder sgu ik særligt romantisk...

Jeg har faktisk altid tænkt, at det var ligemeget hvordan han gjorde det - bare han snart friede...

Men nu synes jeg da, det var helt fantastisk, at han var nede på knæ og var rigtig romantisk!

Jeg tror det er meget svært for mange mænd at sætte sig selv i en så sårbar situation, hvorfor nogle nok vælger en løsning, hvor de føler sig mindre udsat...

Min kæreste var simpelthen så nervøs! På trods af at vi har kendt hinanden i over 5 år, og han vidste, jeg ville flyve om halsen på ham og sige ja med det samme.

Jeg havde sagt ja, ligemeget hvordan han havde spurgt. Men synes, det var skønt, at han fik mig til at føle mig som en prinsesse :bearhug:

Venlig hilsen Kristine

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Omkring frieri så kan jeg kun gi jer ret.

Jeg friede til min Karina på Valentines dag i år. Da jeg kom hjem fra arbejde havde jeg en stor buket roser med til hende. Senere lavede vi noget god mad som vi havde aftalt og så hyggede vi ellers. Midt i hyggeriet sagde jeg at jeg lige skulle ha en trøje på (det skulle jeg ikke), da jeg kom tilbage faldt på knæ med en rød rose i den ene hånd og spurgte om hun ville være min for evigt.

JUBII det ville hun så gerne. Nu skal vi så giftes 5 maj 2007.

Venlig hilsen, Michael.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjahhh.......

Vi havde været til Cirkusrevy og var gået på irsk pub efterfølgende. Vi hyggede os meget og fik snakket godt (det er ikke så tit vi har en aften alene med to små børn i huset :griner:- )

Efter en tur på toilettet kom jeg tilbage til en meget alvorlig kæreste, og jeg tænkte nå nu skal der tales om noget meget alvorligt!

Der gik nogle sekunder (føltes som laaaange minutter) så kigger han mig dybt i øjene og siger: "Pus vil du gifte dig med mig?" mens der triller en tårer ned ad hans kind. :bearhug:

Jeg blev først helt paf, men fik fremstammet et ja det kan du tro at jeg vil, mens tårene nu trillede ned ad min kind!

Folk omkring os kiggede da lidt, men vi gik derfra kort efter og var jublende glade.

Min kæreste sagde efterfølgende at han vidste godt at det var et tarveligt sted at fri, og jeg måske havde forventet noget andet, men at det havde været det rigtige tidspunkt for ham.

Og jeg kunne kun forsikrer ham om, at det faktisk ikke betød noget, for jeg kunne se ud fra hans reaktion at det fyldte hans hjerte så meget - og den reaktion betyder langt mere for mig end stedet og måden frieriet er gjort.

Hilsen Solsikken

0

Del dette indlæg

Ja, der findes mange måder at fri på - nogle bedre end andre...

Min kæreste friede til mig, på et tidspunkt hvor jeg overhovedet ikke havde forventet det.

Det var en dag hvor han var kommet hjem fra en aftenvagt, så det var ret sent, og jeg var egentligt på vej i seng, men valgte at ventet til han kom hjem, da jeg gerne lige ville snakke lidt med ham inden jeg sagde hej til dynen.

Vi havde en rigtig hyggelig snak, og da vi begge blev enige om at gå i seng ændre han lige pludselig humør. Han slukkede lyset i stuen, så jeg ikke kunne se en disse, og gik hen til mig, tog mig i hånden og begyndte stille at danse/vugge til sange fra Michael Bolton "when a man loves a woman" - rigtig sød sang. Og det var så midt i den sang han spurgte mig. Jeg troede først ikke på ham, fordi jeg egentlig havde regnet med at han først ville fri ugen efter - på vores årsdag - så da han havde spurgt, dummede jeg mig med at spørge om han nu havde friet :blink: det grinte han lidt over og sagde ja....nøj, hvor jeg flovede mig der :bask:

Senere da vi har børstet tænder, falder han lige pludselig på knæ ude i gangen og spørger om jeg er helt sikker...og c'føli var jeg det...og viser mig så en hjerte han selv har slebet ud af elfenbensnød - i må spørge mig om hvad det er - hvorpå der står han elsker mig...en virkelig sød gave, der fik mine tårer frem - tanken om han har brug tid på at lave den i sin arbejdstid og har haft mig i tankerne der...det var da sødt. :griner:-

Så alt i alt - det var meget spontant, og han har selv efterfølgende sagt, at han syntes det var det rigtige tidspunkt... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Tjah.... Jeg drømte også om et romantisk frieri, men det blev også noget mere i retningen af "ville det ikke være praktisk hvis vi giftede os?". Det er ikke den store romantiske musikalscene med roser der kommer dumpende ned fra himlen, men i det store og hele er jeg bare glad for at den mand jeg elsker ønsker og være sammen med mig resten af livet. :bearhug:

Jeg har bare valgt at tage det helt roligt og bare være glad for at han elsker mig så højt som han gør, og så gøre så meget jeg kan for at vores bryllup blive romantisk og hyggeligt.

Desuden er det jo ikke romantikken der gør et ægteskab godt, det er kærligheden. :griner:-

Håber det hjælper :blink:

0

Del dette indlæg

Uha har altid frygtet sådan et "nååå meeen skal vi giftes eller hvad bliver det til?" spørgsmål. For mig har frieriet altid stået som noget romantisk for mig, og det vidste min kæreste godt fandt jeg ud af :griner:-

På min fødselsdag fik jeg en guldring i gave af ham, og da jeg ville til at tage den på, faldt han på knæ og sagde en hel massssssee smukke ting og spurgte så......pyyyha var helt rørt til tårer og vil aldrig glemme den fødselsdag :bearhug:

Men det er nok meget forskelligt for nogen er noget romantisk og for andre alt for sukkersødt....men vi er jo alle så forskellige :blink:

Seadancer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blink: Hvad er der galt med at han frier på ryggen om jeg må spørge :bearhug: ???

Det var faktisk sådan min mand friede til mig.

På en forlænget weekendtur (uden børn) til Stettin, hvor vi havde haft nogle vidunderlige dage og nætter -HAHA- sammen....så lå vi altså i sengen og nussede og lige pludselig så han mig dybt og alvorligt i øjnene og friede!!! Slet og ret sagde han "vil du giftes med mig?". Hverken mere eller mindre. :griner:-

Og nu lyder det nok en smule romantisk med det der kiggen dybt i øjene osv.... men NEJ - faktisk er det såda at når min mand gør netop dete, så er han så nem at læse, at jeg allerede der vidste hvad der ville komme, og faktisk var ved at dø af grin, fordi han forsøgte at se så salvelsesfuld ud så det var næsten helt åndsvagt. (har dog aldrig turdet sige det til ham, for vil jo ikke ødelægge han "store " frieri for ham...hehe

Badutski

0

Del dette indlæg

Vi sætter begge pris på hygge og romantik, så det ligger vel bare i luften, at det "skal" være et lidt sødt, romantisk, velovervejet :blink: .

Ikke at vi elsker hinaden mindre eller mere af den grund, men bare at det er det mest ægte for os.

Vi er s** nok lidt pladderballe, lalleglade en gang i mellem....

:bearhug::griner:- :yllove: :loveshower:

0

Del dette indlæg

-HAHA- Hvad er der galt med at han frier på ryggen om jeg må spørge :griner:- ???

Det var faktisk sådan min mand friede til mig.

På en forlænget weekendtur (uden børn) til Stettin, hvor vi havde haft nogle vidunderlige dage og nætter -HAHA- sammen....så lå vi altså i sengen og nussede og lige pludselig så han mig dybt og alvorligt i øjnene og friede!!! Slet og ret sagde han "vil du giftes med mig?". Hverken mere eller mindre. :blink:

Og nu lyder det nok en smule romantisk med det der kiggen dybt i øjene osv.... men NEJ - faktisk er det såda at når min mand gør netop dete, så er han så nem at læse, at jeg allerede der vidste hvad der ville komme, og faktisk var ved at dø af grin, fordi han forsøgte at se så salvelsesfuld ud så det var næsten helt åndsvagt. (har dog aldrig turdet sige det til ham, for vil jo ikke ødelægge han "store " frieri for ham...hehe

Badutski

Hehe...

Det gjorde Simon også! Dog midt i vores første og eneste skænderi, og så i svigerforældrenes elendige gæsteseng! -HAHA- Så jeg blev helt paf, hvilket kræver sin mand....! -HAHA- Men jeg skyndte mig at sige ja! Sådan kan det gå. Han ved også, at jeg syntes, at han er jordens dejligste, men uromantiske mand, så det skulle han åbentbart leve op til! -HAHA-

:bearhug: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg havde nok opgivet håbet om et romantisk frieri, og havde nok forventet at det med bryllup var noget vi på et tidspunkt blev enige om i fællesskab. :griner:-

Men pludselig i år på min fødselsdag efter over 9 år sammen faldt han på knæ foran hele vores familie. Meget romantisk, der var ikke et øje tørt. Det var det helt rigtige for os og jeg kunne ikke forestille mig noget mere romantisk :bearhug:

Henriette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej hvor er det en hyggelig tråd!!!

Jeg vil give Christina helt ret i at ..."det er meget svært for mange mænd at sætte sig selv i en så sårbar situation, hvorfor nogle nok vælger en løsning, hvor de føler sig mindre udsat"... :griner:-

Min kæreste var også rigtig meget nervøs! Og vi havde været kærster i mere end 6 år på det tidspunkt! Jeg blev helt nervøs for, hvad han havde på hjerte, for han så så alvorlig ud...

Vi var oppe i min forældres sommerhus i vinters og havde tændt op i pejsen imens vi lå henslængt på hver vores sofa. Pludselig rejste han sig op og tog min hånd - Det var dér jeg blev meget nervøs og frygtede hvad som helst - Så satte han sig på knæ og sagde en masse dejlige ting sluttende af med, om jeg ville gifte mig med ham!!! Om jeg ville - Jeg blev så glad og overrasket at jeg skiftevis lo og græd!!!...Det mærkelige var, at jeg havde det på fornemmelsen inden vi tog derop, men heldigvis havde glemt det igen!!

Jeg ville også have sagt ja, uanset hvordan han havde spurgt. Men jeg synes det var en dejlig måde han gjorde det på!!! :loveshower: Hovedsagen - som en anden af jer skrev - er jo,. at han vil dele resten af sit liv med mig!!! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Sikke en sød tråd..

Ja jeg tror altså også at det er en svær situation for mænd specielt dem der måske ikke er så romantiske blandt andet min kæreste.. Så kan godt forstå de gør det på et tidspunkt hvor de føler sig lidt trykke.! det tidspunkt har min kæreste så ik fundet endnu men han siger han godt ved hvordan han vil gøre det.. så jeg venter spændt.

0

Del dette indlæg

Hvordan kan et frieri være "det værste"??

Ja jeg spørg bare? Er det fordi man ikke får blomster og store dyre ringe eller fantastiske oplevelser? Et frieri i sengen efter sex er vel lige så godt som alt muligt andet.. Det vigtigste er vel da for pokker at manden/kvinden elsker en så højt at de vil tilbringe resten af livet med en!!

Det frieri jeg fik var rigtigt i forhold til den person David er og jeg vil ikke bytte det for noget som helst i hele verden.. Også selvom det foregik 2 min før vi skulle ud af døren og at der ikke var nogen tåre eller vilde blomsterbuketter... Han gjorde det som det passede bedst til ham... Og man må da kende sin mand godt nok til at vide at de gør hvad de kan og hvis du ikke synes om frieriet er det vel fordi i har forskellige standarter og synspunkter som med tiden vil blive mere om mere synlige..

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

:respekt:

Der vil jeg da give Mia helt ret... :denmarkflag:

Den måde Henrik friede til mig på, synes jeg var totalt romantisk... Dog ude blomster eller fin ring, men han gjorde det på sin måde.

Han faldt på knæ, foran flere tusind mennesker lige midt i køen til pandekageboden på Jelling Musikfestival...

Og da jeg havde svaret, sagde han bare, Ok - hvad skal du have i din panddekage!!

Det er en situation jeg i hvert fald aldrig vil glemme, og jeg ved jo at han ikke er den store romantiker :bearhug:

:bearhug: Jeanet

Redigeret af jkj
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan kan et frieri være "det værste"??

Ja jeg spørg bare? Er det fordi man ikke får blomster og store dyre ringe eller fantastiske oplevelser? Et frieri i sengen efter sex er vel lige så godt som alt muligt andet.. Det vigtigste er vel da for pokker at manden/kvinden elsker en så højt at de vil tilbringe resten af livet med en!!

Det frieri jeg fik var rigtigt i forhold til den person David er og jeg vil ikke bytte det for noget som helst i hele verden.. Også selvom det foregik 2 min før vi skulle ud af døren og at der ikke var nogen tåre eller vilde blomsterbuketter... Han gjorde det som det passede bedst til ham... Og man må da kende sin mand godt nok til at vide at de gør hvad de kan og hvis du ikke synes om frieriet er det vel fordi i har forskellige standarter og synspunkter som med tiden vil blive mere om mere synlige..

Knuz Mia :respekt:

Helt enig, som jeg jo ogsåkommer ind på i min tidligere psot - nemlig...

Min mand friede jo netop i sengen efter...

Og nej det var faktisk ikke romantisk formig (omend jeg ved han synes det var det-...hehe) Men det føltes helt rigtigt og ægte - og et eller andet sted kunne det ikke være mere rigtigt eller ægte for os, for sådan er han bare - det er jo også derfor jeg elsker ham....´

Så nej, jeg kan heller ikke se at det er "den værste..."

0

Del dette indlæg

I skal da os li ha min historie.. :respekt:

i Sydamerika er René født.. Hans forældre var missionærer og vi var dernede for første

gang her i sommers... det var et gensyn for ham efter 12 år, og han huskede at der sprang aber rundt i palmerne da han var lille, men alle sagde at der aldrig har været aber i palmentuin..

Meeen vi skulle ud og spise, og gik igennem denne park og for første gang i en måned så vi noget som bevægede sig i palmerne og så sprang der den dejligste lille abe omkring.. Vi satte os og kiggede på den. Så begyndte ham Rene at blive lidt kærlig og hoppede ned på BEGGE knæ, og gav mig hans kærlighedserklæring og friede med den smukkeste ring..

Det var de vildeste 10 min i mit liv, jeg græd Hylede kunne ikke trække vejret gik i panik og var lykkelig...

Dejlige dreng

post-21819-1167169424.jpg

Redigeret af Boiskov
0

Del dette indlæg

Tjaaa, jeg fik ikke noget frieri. Har en dejlig kæreste, der helt fra starten af har sagt han er total uromantisk. Jeg elsker ham nu alligevel, for i hverdagen gør han utrolig mange små søde ting for mig, så det er jo skønt :denmarkflag:

Vi havde valgt at få børn, men ikke at gifte os, da kæresten mente at kvinder ændre sig for meget når de er blevet gift :bearhug:

Efter en meget tilfædig samtale i en frokostpause med en veninde, kom vi ind på emnet bryllup. Om aftenen da kæresten kom fra arbede, fortalte jeg ham, at jeg havde tænkt på om vi skulle giftes til sommer (bagefter fortalte han at han faktisk have gået med de samme tanker). Efter lidt snak frem og tilbage over en uges tid, blev vi enige om at det skulle vi og så er datoen d. 25. august 2007.

Mænd er nu dejlige, selv om de ikke går på knæ :bearhug::respekt:

0

Del dette indlæg

Ja, nu friede min kæreste faktisk først til mig i går. Heller ikke på verdens mest romantiske måde - han er ellers totalt romantisk, men der var lige et par ting der ikke var helt som de skulle være. Men den væreste - nej, det tror jeg ikke jeg ville kalde det, selvom jeg nok havde forventet noget andet (han havde også planlagt noget andet, men det ødelagde jeg selv muligheden for - øv!)

For det første, så havde vi faktisk aftalt at vi skulle giftes. Vi har 2 børn sammen, så nu skulle det snart være. Vi ville have været gift for længe siden, men vi var nødt til at flytte - og så ja 2 børn. Bryllup måtte vente.

For det andet, så troede han at jeg i går havde set blomsterne, så i stedet for at vente til i går aftes friede han til mig i går formiddags.

Men en buket blomster, på knæ, med tårer i øjenene og "Vil du gifte dig med mig?"

- OG DET VIL JEG... :respekt:

Så vi skal giftes den 16. juni i år!!!!!!!!!

Og nøj hvor jeg glæder mig.... :bearhug:

Redigeret af Juni-bryllup
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg oplevede et meget romantisk frieri. Min kæreste og jeg var i Rom, tilfældigvis på vores 5-års dag. På dagen var vi i Vertikanet om formiddaogen og bagefter tjekkede vi ind på et 5-stjernet hotel i Rom. Han havde planlagt en hestevognstur rundt i Rom by, hvor vi blev hentet og afleveret på hotellet. Før middagen på hotellet gik vi en tur og pludselig faldt han på knæ og hev en ring frem og friede. Jeg græd af glæde og var bare så glad. Efter den dyreste middag nogensinde med udsigt over det meste af Rom, kom vi tilbage på værelset, hvor der var champagne og en langstilket rose til mig. Det var bare så romantisk og en oplevelse for livet.

/Lene

0

Del dette indlæg

Jeg har været så heldig at være den der skulle ned på knæ. I efteråret 2005 besluttede jeg mig for at jeg skulle ned på knæ d. 7/7-2006 da det var vores 4 års dag og om alt lykkes kunne vi så blive gift d. 7/7-07 altså vores 5 års dag.

Da jeg hørte Robbie Williams gav koncert i parken d. 7/7-06 skaffede jeg billetter. Allerede den gang med skumle bagtanker.

I maj 2006 købte jeg ringen og var flere gange ved at fri (før tid), fordi jeg bare havde så meget lyst.

Men fredag d. 7/7-06 smuttede jeg tidligt fra arbejdede, hentede forudbestilte 49 langstilkede røde roser og fik kørt til restuarant Al'Mercante i bredgade i København, så de kunne være placeret på bordet når vi kom kl 17:00.

Min nu forlovede blev meget glad og overrasket over at få roser på hendes 4 års dag, men overvejede ikke at der skulle ske mere. Efter forretten gik jeg på knæ, og erklærede min ubetingede kærlighed og forklarede at der var 49 roser. 1 for hvor måned vi havde været sammen og 1 for resten af livet. Hun svarede ja med det samme. Vi nød maden og smuttede til en fantastisk koncert i parken.

Alt i alt en dag jeg aldrig glemmer. :respekt:

Vi har fået kirken d. 7/7-07 kl 13:30, meeen mangler stadig resten, havde ellers aftalt med Søllerød Kro, men desværre havde de først ledigt fra kl. 19:00 som vi synes er for sent. Vi blev forældre i november så vi får ikke nået så meget som vi gerne ville.

-Ralph

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer