HenHen

Hjælp....

3 indlæg i dette emne

Hjælp....

Jeg prøver at vedhæfte billeder af brudekjole og tilbehør, men jeg får hele tiden at vide, at billederne er for store. Hvordan gør jeg dem mindre?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjælp....

Jeg prøver at vedhæfte billeder af brudekjole og tilbehør, men jeg får hele tiden at vide, at billederne er for store. Hvordan gør jeg dem mindre?

Hey!

Du går ind i den mappe, du har billedet liggende i på din computer (eller et USB-stik, hvis det er der den ligger), så trykker du på billedet med HØJRE museknap, så kommer der en kasse op med forskellige valgmuligheder, der trykker du: "Rediger".

Så skulle dit billede meget gerne blive åbnet med programmet paint af sig selv, og inde i paint vælger du i menuen oppe i toppen: "Billede", og i denne menu skal du så trykke hvor der står: "Stræk/vrid".

Så vil der komme en kasse op, hvor du skal kigge i den øverste del - glem alt om den nederste. I øverste del, hvor der står Stræk, vil der så stå Vandret 100% og Lodret 100%. Der skal du gå ind i et af felterne og ændre denne procent til fx 70% (alt efter hvor meget dit billede skal formindskes) - du behøver kun skrive den procent du vil have i en af kasserne, den anden ændrer sig automatisk så de passer. Så trykker du bare "OK".

Og så kommer du tilbage til Paint, hvor dit billede nu er blevet mindre. Så går du igen op i menuen foroven og vælger den menu der hedder "Filer", og der vælger du så "Gem" (hvis du ik vil gemme billedet i den originale størrelse men kun i den nye), eller "Gem som..." (hvis du gerne vil gemme billedet både i den gamle og den nye størrelse) - og ved Gem som, skal du så kalde det "lille" billede et nyt navn.

Håber du kunne forstå min beskrivelse. Hvis du ikke kunne eller der er problemer, så skriv - du kan også sende mig en PM, hvis der er noget du er i tvivl om.

Held og lykke! Glæder mig til at se din brudekjole :balloons:

:biggrin: Thilde

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer