Marissen

Meget dyr tilretning???

54 indlæg i dette emne

Hej med jer!

Har lige prøvet min brudekjole for anden gang. Kunne næsten ikke huske, hvordan den så ud. Købte den på udsalg og var helt forvirret efter at have prøvet mange kjoler.

Kjolen er fin, men den er for lang i bagstykket. Den skal have stivere i corsagen, så den bliver løftet op. Dette kommer til at koste 1000 kr. Så skal den lægges op og det skal slæbet også. (Et aftageligt slæb). Dette ville de have 1800 kr. for. Altså alt i alt tilretning for 2800 kr. :biggrin:

Jeg var ved at gå bagover, da jeg høret prisen. Havde givet 4500 kr. på halv pris, så tilretningen var næsten samme pris. :bearhug:

Har købt kjolen gennem nicolai og tilretningen skal foretages af Systuen på frderiksberg. rigtig sød syerske, som stod for afmålingen til tilretningen, men prisen????!!!!!

Kan det være rigtigt? Hvor meget har iIgivet? kender nogen et godt sted, hvor prisen er bedre og kvaliteten god? I København eller Nordsjælland?

Håber på jeres hjælp...

vh.

Marissen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder dobbelt så dyrt som de andre steder jeg har hørt om. omkring 1000-1500 kr. er vist normen.

Jeg håber du finder et andet sted, eller kan finde en løsning med hende syersken!

:bearhug: Anne

0

Del dette indlæg

Det lyder dobbelt så dyrt som de andre steder jeg har hørt om. omkring 1000-1500 kr. er vist normen.

Jeg håber du finder et andet sted, eller kan finde en løsning med hende syersken!

:bearhug: Anne

Det afhænger naturligvis af, hvor meget der skal laves på kjolen. Og det lyder som om, der skal laves en del på Marissens kjole...

Ikke desto mindre lyder det også meget dyrt i mine ører. Jeg ville da også undersøge andre muligheder, og hvis du er heldig, får du nogle gode tips herinde. Jeg kan desværre ikke anbefale dig nogen... Men jeg håber, du finder en mere rimelig løsning :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) Anne

Jeg håber ikke at "normen" er denne pris...

Jeg arbejder hos Cinderella Brudekjoler og vores kjole priser er inkl tilretning.

Dog er vores tilbudskjoler uden tilretning. Vores skrædder tager 200 kr i timen

og jeg har aldrig oplevet at det har taget over 4 timer og så har hele kjolen været igennem

en omforandring..

Jeg ved ikke om dét er priserne det er helt galt med eller om vi bare er for billige i det mørke jylland. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Eén ting er sikkert jeg ville aldrig give 1000kr for at få tilrettet min brudekjole

:) Heidi

0

Del dette indlæg

Jeg arbejder hos Cinderella Brudekjoler og vores kjole priser er inkl tilretning.

og jeg har aldrig oplevet at det har taget over 4 timer og så har hele kjolen været igennem

en omforandring..

Jeg ved ikke om dét er priserne det er helt galt med eller om vi bare er for billige i det mørke jylland. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Eén ting er sikkert jeg ville aldrig give 1000kr for at få tilrettet min brudekjole

Det er lige før det kan betale sig at give kjolen en tur til Jylland! Om ikke andet, så for ikke at smide så mange penge hos de andre....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

en omforandring..

Jeg ved ikke om dét er priserne det er helt galt med eller om vi bare er for billige i det mørke jylland. :bearhug:

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Heidi

Det er lige før det kan betale sig at give kjolen en tur til Jylland! Om ikke andet, så for ikke at smide så mange penge hos de andre....

Du skal være velkommen :)

Det er bare at tilrettelægge det efter hvornår der er orangebilletter ved DSB

0

Del dette indlæg

Jeg syntes at det lyder dyrt, men jeg har hørt, at det også kommer an på hvad stof kjolen er lavet af og hvor meget der skal tilrettes.

men jeg vil dog sige at 200.- er en ok pris for tilrettelse i timen, så hvis du kan finde et andet sted i kbh, hvor du kan få den tilrettet til den pris, så er det jo super.

Jeg skal ( min forældre) giver ca. 1000- 1500.- for tilretning hos house of brides.

Der fik jeg at vide, det var meget forskel på kjolen, stoffet og hvor meget der skulle laves. Så jeg tror i bund og grund det ikke er dyrt, men det lyder af mange penge også selv om kjolen er købt på udsalg, men tjek op på det. spørg hvad de tager i timen for det, og samlign med andre.

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes at det lyder dyrt, men jeg har hørt, at det også kommer an på hvad stof kjolen er lavet af og hvor meget der skal tilrettes.

men jeg vil dog sige at 200.- er en ok pris for tilrettelse i timen, så hvis du kan finde et andet sted i kbh, hvor du kan få den tilrettet til den pris, så er det jo super.

Jeg skal ( min forældre) giver ca. 1000- 1500.- for tilretning hos house of brides.

Der fik jeg at vide, det var meget forskel på kjolen, stoffet og hvor meget der skulle laves. Så jeg tror i bund og grund det ikke er dyrt, men det lyder af mange penge også selv om kjolen er købt på udsalg, men tjek op på det. spørg hvad de tager i timen for det, og samlign med andre.

:)

Hej

Jeg kommer lige med mit besyv igen :)

Vi tager ikke mere eller mindre for skrædderen fordi det er forskellige stoffer.

Der må jo åbenbart være en kæmpe forskel fra butik til butik.

Jeg har aldrig ( min tid i butikken ) ikke oplevet at en tilretning har kostet over 800kr

Men selvfølgelig kan det være forskelligt fra butik til butik.. jeg syntes bare de lyder vanvittigt.

Enten er de for dyre eller vi for billige ..

Vi lægger utrolig meget vægt på at yde en pefekt service og vi kunne ikke drømme om at sende en kjole ud af butikken som vi ikke selv er tilfreds med.. Hvilket jeg da også tror om de andre butikker.. men priserne forstår jeg absolut ikke

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Heidi

0

Del dette indlæg

ups jeg har også en tid derinde.

jeg blev helt nervøs da jeg læste det her så jeg ringede derind for at høre og hun kunne ikke give mig en pris når hun ikke havde set hvad der skulle laves. jeg forklarede at det drejede sig om oplægning ot indsygning af overdel, + et par små tilretninger af helterneck og måske nogle "draperinger" mere tror jeg nok det hedder. Fik så en ca. pris: oplægning fra 6oo og opefter, indsyning fra 500 og opefter + det løse.

Det lyder for mig allerede ALT for dyrt, så jeg er også fristet til at finde en anden, eller rettere nødt til at finde en anden for så mange penge har jeg ikke. Da jeg købte kjolen fik jeg at vide at det nok ville koste 500-1000, og det kunne jeg LIGE klare, men mere end 1000,- det kan jeg ikke.

jeg vil også lede, men håber da at der måske dukker en ide op herinde.

0

Del dette indlæg

Hej alle piger.

Til alle jer der leder efter en anden skrædder til at tilrette jeres kjoler.

Jeg er blevet henvist af bendes brudesalon til en i Holte, hun hed vist nok også Bente, og hun lød bare så sød, så der har jeg fået en tid til tilretning af min kjole.

jeg spurgte om jeg måtte henvise jer til hende og det sagde hun ok til, så hvis i er interesserede så send mig en mail t.chr@mail.dk

0

Del dette indlæg

Tusind tak for jeres indlæg. :)

Så er det ikke bare mig, der er galt på den?! Det lød også helt vildt. Kjolen er jo intet værd, hvis ikke den passer perfekt, så man er lidt på herrens mark.

Min gode veninde kommer fra Næsbjerg ved Varde og det kunne sagtens tænkes at jeg tager med hende hjem en gang i foråret. Skal måske også til tyskland og købe lidt ind til festen. Så måske kigger jeg forbi, Heidi. Hvad hedder butikken?

Dejligt at høre dine erfaringer- du ved jo virkelig, hvad du taler om, når du selv arbejder i branchen.

Jeg finder lige ud af at vedhæfte et billede, så sender jeg til dig i de kommende dage.

kh.

Marissen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Da jeg havde læst denne tråd, blev jeg også lidt hed om ørerne - for jeg har også en tid på Systuen på Frederiksberg d. 12. feb.... :bearhug:

Men jeg har altså benyttet mig af Tina's tilbud om at få nummeret på den skrædder i Holte. Jeg ringede og fik en tid, på det tidspunkt jeg oprindeligt skulle være på Frederiksberg.

Så nu skal jeg se at få hentet min kjole på Frederiksberg og have aflyst min tid der...

Hvordan synes I, jeg skal gribe det an? Skal jeg sige det, som det er, at jeg har hørt, at det bliver meget dyrere, end det man får oplyst i butikken? (jeg fik en ca. pris på 600 kr oplyst hos Casa Lezar). Eller skal jeg bare sige, at jeg har truffet en anden aftale og ønsker at aflyse?

Kan I råde mig? :balloons:

Venlig hilsen

0

Del dette indlæg

Jeg stiller mig nu også helt uforstående overfor en sådan pris....

Fik tilrettet min egen brudekjole - lagt ud, taget ind, lagt op og påsyet ophægtnings-strop til slæb og nogle andre småting....

Pris: 750 kr.

Så synes også det lyder meget vildt det du der har fået at vide...

0

Del dette indlæg

DYRT DYRT DYRT !!!

Jeg skal give 400-800 kr for tilretning af min kjole ved Panayotis i Vejle.

Forhør dig lidt rundt omkring, det kan vidst godt betale sig efter de indlæg jeg har læst...

Håber du finder en anden løsning - ellers var der da ikke meget i at købe en kjole på tilbud :balloons:

Melanie

0

Del dette indlæg

Hej,

Da jeg havde læst denne tråd, blev jeg også lidt hed om ørerne - for jeg har også en tid på Systuen på Frederiksberg d. 12. feb.... :)

Men jeg har altså benyttet mig af Tina's tilbud om at få nummeret på den skrædder i Holte. Jeg ringede og fik en tid, på det tidspunkt jeg oprindeligt skulle være på Frederiksberg.

Så nu skal jeg se at få hentet min kjole på Frederiksberg og have aflyst min tid der...

Hvordan synes I, jeg skal gribe det an? Skal jeg sige det, som det er, at jeg har hørt, at det bliver meget dyrere, end det man får oplyst i butikken? (jeg fik en ca. pris på 600 kr oplyst hos Casa Lezar). Eller skal jeg bare sige, at jeg har truffet en anden aftale og ønsker at aflyse?

Venlig hilsen

:blushsmiley: Jeg ville nok sige at jeg havde truffet en anden aftale..... Og hvis de så spørg hvorfor eller hvem jamen så er det da en kollega der er uddannet skrædder men har skiftet branche :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Da jeg havde læst denne tråd, blev jeg også lidt hed om ørerne - for jeg har også en tid på Systuen på Frederiksberg d. 12. feb.... :)

Venlig hilsen

:blushsmiley: Jeg ville nok sige at jeg havde truffet en anden aftale..... Og hvis de så spørg hvorfor eller hvem jamen så er det da en kollega der er uddannet skrædder men har skiftet branche :bearhug:

Hej

Det var da en god idé - tak!

Er der nogen der ved, om de kan finde på at kræve betaling for opbevaring i den tid, den har hængt hos dem?

Hilsen

0

Del dette indlæg

Jeg forstår ikke helt de priser I skriver om!

Jeg skal selv have min kjole rettet til på Frederiksberg og har der fået en pris på ca. 1600,-for at rette skulderstropper, sætte stropper i til bh, lave nederdelen lavtaljet, syet nogle draperinger fast og til at kunne sætte slæbet op senere på aftenen. I mine øjne er det en ok pris, når jeg tænker på hvad det er der skal laves. Er det bare mig der er naiv eller ???

Der skulle også ligge en fantastisk skrædder i Nærum som Bridefashion bruger. Har en veninde der har fået rettet sin brudekjole til der.

:balloons:

Birgitte

0

Del dette indlæg

Hej,

Venlig hilsen

Hej

Det var da en god idé - tak!

Er der nogen der ved, om de kan finde på at kræve betaling for opbevaring i den tid, den har hængt hos dem?

Hilsen

Jeg ville da ikke tøve med at fortælle den nøgne sandhed. Kunne jo være de med tiden blev lidt mere med på moden, hvad angår deres priser hvis folk lige så stille smutter...

0

Del dette indlæg

Et lille tip, hvis man leder efter en skrædder... De fleste stofforretninger har skræddere tillknyttet. I hvert fald flere af de mindre.

Jeg havde min veninde med til min sidste prøvning af kjole - hun er designer og syr selv - men henblik på at hun kunne rette den til. Hun sagde dog, at det nogle gange kan være en fordel at bruge syersker, som er vant til at arbejde med brudekjoler... Det kan vist nogle gange være lidt kompliceret med stivere osv.

0

Del dette indlæg

Jeg forstår ikke helt de priser I skriver om!

Jeg skal selv have min kjole rettet til på Frederiksberg og har der fået en pris på ca. 1600,-for at rette skulderstropper, sætte stropper i til bh, lave nederdelen lavtaljet, syet nogle draperinger fast og til at kunne sætte slæbet op senere på aftenen. I mine øjne er det en ok pris, når jeg tænker på hvad det er der skal laves. Er det bare mig der er naiv eller ???

Der skulle også ligge en fantastisk skrædder i Nærum som Bridefashion bruger. Har en veninde der har fået rettet sin brudekjole til der.

:balloons:

Birgitte

Hej

Jeg ved ikke, om det er dyrt eller billigt/rimeligt. Jeg tænker bare på Heidi (fra Cinderella Brudekjoler), som ikke mener, det bør koster meget mere end 800 kr. at få tilrettet en brudekjole.

1600 kr. er i dog mine øjne for meget, når jeg har fået oplyst ca. 600 kr.

Venlig hilsen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer