diskobil

Flintstoneburger

20 indlæg i dette emne

Opskriften er til 1 burger. Ved flere ganges der blot op.

Ingredienser:

1 burger bolle

350 gram oksekød

2 æg

2 store løg

1/4 flaske ketchup

1 pakke bacon

Kødet formes til en bøf som størrelsesmæssigt matcher bollen og steges.

Løgene gennemhakkes og steges med masser af fedtstof.

Bacon steges i mikrobølgeovn hvis den har crispfunktion, ellers på pande.

Bollen lunes 1 min. i mikrobølgeovnen og skæres over på langs.

Løgene tages af og æggene slås ud på panden og steges.

Den underste del af bollen lægges på en tallerken. Her på lægges bøffen, æg, bacon, løg, og til sidst ketchup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Shit Det er 7 år siden at jeg lavede det indlæg og hvorfor kan jeg faktisk ikke huske. Det har jo nok været inspireret af noget. Men dengang var DJ Lillemand 2 år gammel. I dag er han 11 år og æblet falder ikke langt fra stammen. Mærkeligt nok er han helt vild med ketchup. :rolleyes:

Ca. 1 år efter ovenstående var vi så inde på en grillbar og skulle have en burger i forbindelse med at de var med ude og stille op ude i Brøndby: Jamen han skulle have en burger uden ost, salat og der skulle heller ikke være bøf i. Han fik så en burgerbolle og søsteren sagde straks så vil jeg have bøffen :)

PS. I dag hvor Lynge-grillen som var en lokal kulturinstitution er lukket og ungerne er blevet større har jeg omdøbt dem til Mandags-burger, Tirsdags-burger, Onsdags-burger etc. Jeg har dog ikke kunnet trænge igennem med at synspunkt om at det faktisk er økonomisk at spise burgere hver dag fordi der er flere burgerboller i en pakke end en familie på 4 kan nå at spise :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg savner nu stadigvæk de rigtige Flintstone burgere fra den legendariske Lynge Grill. Desværre ville ejeren hellere køre bus og de efterfølgende forpagtere formåede at ødelægge den på ganske kort tid. Men folk kom jo langvejs fra for at prøve kræfter med den. Hvis de spiste 3 (de var på 300 gram stykket mener jeg), var det gratis. Ellers var det betaling ved kasse 1.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pfttt... Skulle DET være en Flintstone burger!?? :wink:

Næææh du..... May i present: HOBBIT BURGEREN!!

23840_386355444095_554759095_3706171_336212_n.jpg

23840_386355459095_554759095_3706174_5046390_n.jpg

23840_386355464095_554759095_3706175_5216514_n.jpg

Burgeren indeholdte:

1,2 kilo oksekød, 600 gram bacon, 10 skiver ost, en hel agurk, 6 tomater, 3 rødløg, 1/4 tube ketchup, 1 hel tube burger dressing - og så selvfølgelig giga bollen der bla. indeholdte 2 kilo mel.. Alt ialt kom vi frem til at burgeren nok vejede ca. 5 kilo.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ville nok ikke være så sejt hvis vi talte om én der bare gik og ventede på at skulle blive friet til :) Her har vi jo bare været med fra starten mere eller mindre (det er der flere annoncører der har) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det :) Det er rigtigt og det giver en stor berøringsfladde fordi der jo er stor udskiftning af brugerne på bryllupsklar og fordi festerne ikke er slut bare fordi man er blevet gift :) I starten af maj skal jeg ud og spille en firmafest og hende der har booket mig/kontaktet os har henvendt sig fordi jeg spillede til deres bryllup for 6 år siden. :) På samme måde har der været mange runde fødselsdage og konfirmationer for tidligere bryllupskunder. Jeg har dog vist nok til gode at spille kobberbryllup for folk hvis bryllup jeg har spillet til men det kan ikke vare længe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er resultatet af at være god til det man laver; at blive booket fordi andre har anbefalet én, været til fest hvor man underholdte, eller selv personligt har valgt én igen.

Det er så dejligt og belønnende med tilbagevendende kunder :)

Det må da også være rigtig hyggeligt, sådan at tage del i en families store fester gennem årene!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer