Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Klyver

Talen til gommen

5 posts in this topic

Her er udkastet til min tale.

Hvad siger i til den, kom gerne med respons

Tine :thumbsupsmileyanim:

Kære ????????????, kære skat.

Det nytter jo ikke noget, at jeg siger Torben til dig,

så tror du jo bare, at jeg skælder dig ud ;-)

Denne tale, som jeg aldrig i mit liv havde troet jeg skulle holde, kommer til at tage udgangspunkt i små citater.

Det første er:

Det siges, at man skal gifte sig med én, man kan leve sammen med.

Jeg har i stedet valgt, at gifte mig med én, jeg ikke kan leve uden.

Hvad er et ægteskab?

Citat:

- Et ægteskab er et sted, hvor man propper ting ind i, som man gerne vil beholde.

- Iben, 8 år -

Skat:

Tak fordi du vil være min mand, og nu må du godt kalde mig for kurn ( kone )

Jeg er utrolig glad for, du har sagt ja til mig i dag, og jeg føler mig som den lykkeligste kvinde i verden. jeg er SÅ lykkelig for, at du har valgt mig, og du skal vide, at jeg elsker dig høj.

Kære mor og far.

Til jer skal der også lyde en tak. Tak fordi I altid har støttet mig i ”næsten” alt hvad jeg har foretaget mig. Jeg erkender, at jeg nok ikke altid har været lige nem, at være forældre til, men alligevel har I hjulpet mig og guidet mig på vej.

Tak fordi I har gjort mig til den jeg er i dag, Tak fordi I har præget mig og alligevel givet mig frie hænder.

Mine stakkels forældre har forståeligt nok haft lidt svært ved at vænne sig til, at deres lille datter på kun 17år, havde fundet en kæreste. Og han var endda 9 år ældre. Og hér sidder han så!

Mor og far, jeg håber at I kan "affinde" jer med mit valg. TAK

Kære Kirsten og Bent.

Jeg vil også gerne sige en speciel tak til mine svigerforældre, fordi jeg er blevet så godt modtaget i jeres familie. Jeg har altid følt mig velkommen i jeres hjem. TAK

SKÅL

Kære Torben, skat………… vi er på mange punkter vidt forskellige. Vi gør mange ting forskelligt, og vi har vidt forskellige grader af temperament. Men jeg er sikker på, at dét, at vi er så forskellige, gøre os så gode sammen.

Vi er på mange punkter hinandens modsætning, men vi deler de samme drømme for livet, sammen har vi fundet lykken og glæden i livet, og sammen er vi hele!

DU har gjort mig hel! Du har gjort mig lykkelig!

Jeg elsker det liv vi har sammen.

Jeg elsker, at vågne op, hver morgen og vide,……………… at kaffen er klar. Ha ha.

Det er jo for det meste dig der vågner først.

Citat:

En kvinde ved om en mand er forelsket i hende, længe før manden selv fatter at han er det - Marilyn Monroe

Det er lige omvendt med os. Du viste, at du ville have mig, længe før jeg fik øjnene op for dig. Jeg husker det som var det i går…… Jeg faldt for dig med det samme, den aften hvor jeg skulle servere til din mors fødselsdag. Der gik kun 6 dage, så var vi et par, og det er nu 10 år og 3 mdr. og 2 dage siden.

Jeg tror ikke, og håber ikke, at den følelse jeg havde den dag, nogen sinde forsvinder.

Citat:

Det er en kvindes pligt, at blive gift så hurtigt som muligt, og en mands pligt at holde sig ugift så lang tid han kan! - G. Bernard Shaw

Hvis vi kikker på vores alder, så holder det jo stik.

Fra jeg var en lille pige, har jeg drømt om manden i mit liv, den 10. maj 1997 lykkedes det, og Torben, du var hvad jeg fandt, manden fra mine drømme.

Det er ikke alle, der kan prale af, at have fundet sit livs kærlighed som 17 årig.

Mange vil nok sige, at det ikke kan lade sig gøre, fordi man som 17 årig slet ikke er sikker på, hvad man vil og ikke ved, hvad livet byder på. Og det er rigtig nok.

Men samtidig vil jeg sige, at jeg aldrig har været mere sikker på noget i mit liv, end da jeg i dag, 10 år senere, sagde JA til at dele resten af mit liv sammen med dig.

Allerede få mdr. efter vores første møde, har jeg sagt, (til bland andre Sonne) at jeg ville giftes med dig. Og det er sket i dag.

SKÅL

Citat:

Når en kvinde tier, er det altid fordi hun vil sige noget. - Elinor GlynJeg tror virkelig, at du kan sige AMEN til dette udsagn!

Når jeg tier, er der eet eller andet galt. Enten er jeg sur, eller også har du ikke hørt efter eet eller andet jeg har sagt. Og jeg fortæller helst ikke hvad det er der nager mig.

NÆH NEJ, det skal du søreme SELV finde ud af!

Citat:

Den ugifte kvinde ønsker sig mest af alt en mand. Når hun har fået ham, ønsker hun sig alt muligt andet. - Engelsk ordsprogJeg har fantaseret i mange år om, hvad der egentlig ville ske, når jeg engang fandt manden i mit liv. Det kan ikke beskrives med ord, hvor meget du betyder for mig. Du ved det godt selv.

Uden dig, havde jeg ikke stået her i dag.

Uden dig, ville mit liv ikke have haft den samme værdi, og det samme indhold som det har fået.

Jeg ønskede mig en mand; fik en engel. Og nu slipper jeg dig ikke!

Tror du der findes engle?

Det gør jeg… I hvert fald nu, hvor jeg har mødt dig.

En engel er der altid. Også selvom man ikke kan se den.

En engel stråler som et lys og giver kærlighed.

Den fortæller dig altid, at du er god nok.

Derfor er du min engel.

Du er der altid, også selvom jeg ikke kan se dig.

Nu vil jeg gerne have at I rejser jer op, og skåler for min mand.

SKÅL

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0

Annonce ♥

Dejlig personlig tale, men synes måske nok lige at der er rimeligt mange citater...

Det personlige er i top, men det bliver rystet lidt af af alle citaterne.. synes jeg jo bare :thumbsupsmileyanim:

0

Hejsa,

Synes det er en rigtig god og personlig tale, men enig I at jeg personligt også synes der er for mange citater.

Og hvis det var mig, ville jeg vælge at takke/tale til forældrene først og derefter min mand.

Men stadig en vildt god personlig tale!

Knuz Micha

0

Hejsa Tine..

Kanon god personlig tale men også for mange ditater hvis jeg skal være ærlig.. (elsker at være personlig) :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hejsa,

Synes det er en rigtig god og personlig tale, men enig I at jeg personligt også synes der er for mange citater.

Og hvis det var mig, ville jeg vælge at takke/tale til forældrene først og derefter min mand.

Men stadig en vildt god personlig tale!

Knuz Micha

Enig, især med det, at sige tak til forældre mm før manden :balloons:

Skøn tale :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim:

0