solbrud

Risposer

14 indlæg i dette emne

Hejsa

Min kommende mand har lovet at lave risposerne (skønt ;) ) Men jeg er ikke sikker på hvor mange man skal lave.

Altså er de til kirken, så folk får dem der udenfor eller er de til feststedet? Og hvad nu hvis man ikke må kaste ris på feststedet? :thumbsupsmileyanim:

Hvordan gør I andre det?

Hilsen solbruden

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har sagt, at hun laver risposer.

Forleden dag, kom vi til at snakke om bordopdækning, da sagde hun at vi skulle huske at der kom risposer. Så sagde jag at det trode jeg kun var til kirken, og fik det svar"det skal du ikke tænke mere på!!!"

Så jeg regner helt bestemt med at hun laver både til kirken og fest stedet.

VH Heto

0

Del dette indlæg

Jeg syne I skal tjekke, om der må kastes ris på feststedet. Hvis der ikke må kastes ris, så synes jeg ikke I skal have risposer på feststedet. Medmindre at I ved jeres gæster vil overholde reglerne - også i fuld tilstand..

I kan jo også bare dele poser ud inden i kører fra festen - hvis altså I gør det.

Vi skal helt sikkert have risposer i kirken, men hvis vores feststed ikke ønsker riskastning indendørs, så kommer der ikke poser på bordene. Vi skal nemlig sove på feststedet, så vi skal ikke forlade festen i risregn...

0

Del dette indlæg

Jeg valgte selv at lave risposer til kirken...ca. 100 stk. (damn det tager lidt tid...)

Vi skal ikke have risposer på bordet - skal nemlig også sove der og jeg syntes, at ris ved kirken er nok!

Jeg ved ikke helt hvordan traditionerne er, og nu ved jeg ikke hvor meget du selv er involveret i borddækningen...men hvis du er "in charge", ja så bestemmer du ved om de skal på bordet....men hvad folk har i lommerne kan man jo af gode grunde ikke være herre over!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi laver 100 risposer selv. Der kommer måske flere mennesker i kirken, men poserne koster ca. 5 kroner stykket, og da vi ikke ved præcis, hvor mange der kommer, laver vi til 100.

-Sophie

0

Del dette indlæg

Jeg syne I skal tjekke, om der må kastes ris på feststedet. Hvis der ikke må kastes ris, så synes jeg ikke I skal have risposer på feststedet. Medmindre at I ved jeres gæster vil overholde reglerne - også i fuld tilstand..

I kan jo også bare dele poser ud inden i kører fra festen - hvis altså I gør det.

Vi skal helt sikkert have risposer i kirken, men hvis vores feststed ikke ønsker riskastning indendørs, så kommer der ikke poser på bordene. Vi skal nemlig sove på feststedet, så vi skal ikke forlade festen i risregn...

Vi skal også overnatte på feststedet. Har nu talt med dem og de ønsker ikke riskastning i festsalen af hensyn til gulvet :biggrin: . Ellers gør det ikke noget de andre steder.

Så jeg tror ikke vi laver risposer til om aftenen.

Hvis man laver risposer til kirken. Hvor stiller man dem så? eller er der en person som skal udlevere dem til folk? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej..

Jeg har en tanke om at hænge rosenblade på kirkebænkene :balloon: ,

er der nogen der har set det brugt før, eller det et amerikansk billede, jeg har fundet?

Knuz Lotte

Aaiii... for en god ide... nej jeg har ik' set det før, men har da lige taget den til mig... :balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa

De æsker vi har lavet med fuglefrø i til kirken, de kommer til at stå i våbenhuset i nogle kurve Nillemusen har lavet for os.

Når vielsen er ovestået går Klaus og jeg i våbenhuset, hvor vi takker alle der er mødt op, samt giver dem en æske pr par.

Så når alle gæsterne er ude af kirken, går vi ud til regnen af fuglefrø :cheerleader3:

Vi synes det var den smarteste måde at gøre det på! :blush::bearhug:

Knuzzer Micha

0

Del dette indlæg

Hejsa

De æsker vi har lavet med fuglefrø i til kirken, de kommer til at stå i våbenhuset i nogle kurve Nillemusen har lavet for os.

Når vielsen er ovestået går Klaus og jeg i våbenhuset, hvor vi takker alle der er mødt op, samt giver dem en æske pr par.

Så når alle gæsterne er ude af kirken, går vi ud til regnen af fuglefrø :cheerleader3:

Vi synes det var den smarteste måde at gøre det på! :hug::blush:

Knuzzer Micha

Ud over jeg nok ville alliere mig med en der kunne udlevere dem i stedet for jer selv.

1) det er jo jer der skal lykønskes

2) I har nok hænderne fulde af noget andet... kys og knus f.eks.

/knirke :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg sidder her og tænker...

man tager da ikke selv ris poser med i kirken... det er da familien og vennerne der sørger for det... det er kun dem der står på bordet ved fest stedet der skal laves af brude parret...

knus fra louise

0

Del dette indlæg

Vi havde lavet risposer til efter middagen, (eller min svigermor havde), regnede med de skulle smide nogle efter os når vi kørte fra festen...men eftersom vi var næsten de sidste der gik, har de fleste nok bare taget dem med sig hjem, for vi fik ingen da vi kørte..(havde dog også fået rigeligt i kirken) :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer