solbrud

Menstruation

19 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg har til min store rædsel lige fundet ud af, at jeg får min menstruation et par dage inden brylluppet :thumbsupsmileyanim:

Det er bare trælst, fordi jeg får det dårligt (ondt i maven) og heller ikke lige kan se at det er sååå nemt med den store kjole. Det er da også enormt øv til bryllupsnatten og bryllupsferien :thumbsupsmileyanim: Jeg bruger ikke p-piller og kan derfor ikke lave noget "smart" i den forbindelse.

Kan jeg udskyde/udsætte den på en eller anden måde eller springe den over????

Hvad gør I andre? Jeg kan umulig være den eneste det rammer..... :thumbsupsmileyanim: Gider bare ikke "døje" med det den dag.

Redigeret af solbrud
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv hvor irriterende :thumbsupsmileyanim:

Spiser selv p-piller, så jeg har ikke et så stort "problem". Har faktisk ikke engang undersøgt om den falder på DAGEN, det må jeg da vist hellere lige.

Synes at du skal gå til din læge, der må da være et eller andet at gøre.

Tit og ofte er det sådan at menstruationen kan være forsinket, hvis man har en masse at se til, så du kan jo også krydse fingre og tæer for at det sker, og løbe risikoen. Men jeg ville ni gå til lægen-du kan måske nå at få nogle p-piller eller minipiller....

Håber at du finder en løsning

0

Del dette indlæg

Hej..

jeg har ikke spist p-piller i 2 år, og synes det er svært at regne ud, hvordan og hvorledes da jeg hvis jeg tænker meget over det godt kan springe en måned over.

håber dog på at være gravid til brylluppet ( men det bestemmer jeg jo ikke selv, desværre )

men synes lige du skal have et :thumbsupsmileyanim: da jeg godt kan forstå dig...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan sagtens gå til lægen og få en recept på bare en enkelt gang p-piller. Det fik jeg da jeg skulle til Thailand hvor vi bl.a. skulle vandre i junglen og der havde jeg ikke lige lyst til at skulle skifte hverken det ene el andet i varmen :thumbsupsmileyanim:

Det kan muligvis også hjælpe på smerterne... Det gjorde det første p-pille-mærke jeg fik nemlig...

Jeg ville helt klart gøre dette.

Camilla

0

Del dette indlæg

Du kan sagtens gå til lægen og få en recept på bare en enkelt gang p-piller. Det fik jeg da jeg skulle til Thailand hvor vi bl.a. skulle vandre i junglen og der havde jeg ikke lige lyst til at skulle skifte hverken det ene el andet i varmen :thumbsupsmileyanim:

Det kan muligvis også hjælpe på smerterne... Det gjorde det første p-pille-mærke jeg fik nemlig...

Camilla

Hej Camilla

Hvordan virker det så med en enkelt gang p-piller? Kan man så udskyde menstruationen i 1 hel md. eller bare nogle dage? Er ikke helt inde i det :thumbsupsmileyanim:

Hvornår skal jeg så begynde med dem - der er jo ikke længe til mit bryllup. Virkede det så, altså du fik ikke din menstruation mens du ikke ønskede det. Var der nogle ulemper?

Må hellere få snakket med ham lægen :thumbsupsmileyanim:

Solbrud

0

Del dette indlæg

Hej piger

Jeg har til min store rædsel lige fundet ud af, at jeg får min menstruation et par dage inden brylluppet :thumbsupsmileyanim:

Det er bare trælst, fordi jeg får det dårligt (ondt i maven) og heller ikke lige kan se at det er sååå nemt med den store kjole. Det er da også enormt øv til bryllupsnatten og bryllupsferien :thumbsupsmileyanim: Jeg bruger ikke p-piller og kan derfor ikke lave noget "smart" i den forbindelse.

Kan jeg udskyde/udsætte den på en eller anden måde eller springe den over????

Hvad gør I andre? Jeg kan umulig være den eneste det rammer..... :cheerleader3: Gider bare ikke "døje" med det den dag.

Hej!!

Så kjedelig at noe sånt skal ødelegge en slik dag!!!

Jeg var på ferie engang, og ville utsette mens.. Fikk noen piller av legen som heter Primolutt (hvertfall i Norge!)

Håper det ordner seg for deg :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Du kan sagtens gå til lægen og få en recept på bare en enkelt gang p-piller. Det fik jeg da jeg skulle til Thailand hvor vi bl.a. skulle vandre i junglen og der havde jeg ikke lige lyst til at skulle skifte hverken det ene el andet i varmen :denmarkflag:

Camilla

Hej Camilla

Hvordan virker det så med en enkelt gang p-piller? Kan man så udskyde menstruationen i 1 hel md. eller bare nogle dage? Er ikke helt inde i det :cheerleader3:

Hvornår skal jeg så begynde med dem - der er jo ikke længe til mit bryllup. Virkede det så, altså du fik ikke din menstruation mens du ikke ønskede det. Var der nogle ulemper?

Må hellere få snakket med ham lægen :)

Solbrud

I en pakke p-piller er der til 3 måneder (altså 3 "pakker") Det jeg gjorde var at jeg startede 3 måneder før, dvs. en menstruation inden den jeg ønskede at springe over. Tog første pakke - fik alm. menstruation - tog 2pakke og fortsatte så bare direkte med 3-pakke (altså 2pakker uden pause) og gik dermed 2mdr. uden menstruation.

Der står i pakken hvordan man gør ved normal brug og lægen kan evt. vejlede dig i hvordan du springer over. Det er ikke så indviklet når det kommer til stykket. Om du bare skyder den et par dage eller tager pakken (her 3.) færdig bestemmer du selv. Når du stopper med pillerne kommer menstruationen efter et par dage.

Og det er helt uskadeligt at springe over, p-piller nu om dage er så specifikt doseret med hormoner så der intet sker ved at springe over.

Mht. virkning hedder det sig at man godt kan pletbløde en anelse, men det er aldrig sket for mig. (har sprunget over flere gange siden efter jeg startede på p-piler fast) så tror måske mere det er hvis man springer flere over itræk.

Har du flere spørgsmål skriver du bare igen ;)

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har spiral, men overvejer at begynde på p-piller. Både for at mindske blødningen, som er meget voldsom, men også fordi jeg ikke vil have min mens på dagen og under bryllupsrejsen.

Ved godt, at det måske er lidt "pjattet" med dobbelt beskyttelse, men jeg er lidt træt af den meget voldsomme blødning..

Med mindre du prøver på at blive gravid, så er det da en mulighed at starte på p-piller for en tid.. Du kan jo altid dtoppe igen.

0

Del dette indlæg

Jeg tror nu ikke det er p-piller man får - der er en anden slags piller, som vistnok er nogle, man skal tage X antal dage inden ønsket menstruation - og så på den måde udskyder man jo den nlst mens., så det ikek falder sammen med brylluppet.... har aldirg selv prøvet dem, da jeg indtil for et halvt års tid siden tog p-piller, men ved de findes, så jeg har selv planer om at skulle snakke med min læge om det i god tid inden brylluppet, så en oppustet mave m.v. ikke skal være i vejen på den store dag....

KH

Louise :)

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Man kan hos lægen få nogle mens forskydende piller. Det er vel en slags hormonpiller. Jeg har prøvet dem 1 gang hvor de virkede og 1 gang hvor det desværre kome alligevel. Jeg kan ikke helt huske om man starter på dem ved sidste mens første dag eller hvordan.

Jeg har selv samme dillemma, og har ikke rigtig lyst til at starte på p-piller bare for den ene gang. Så må vist kaste mig ud i de der forskydelses piller igen.

KH

Heksehylet

0

Del dette indlæg

Jeg tror nu ikke det er p-piller man får - der er en anden slags piller, som vistnok er nogle, man skal tage X antal dage inden ønsket menstruation - og så på den måde udskyder man jo den nlst mens., så det ikek falder sammen med brylluppet.... har aldirg selv prøvet dem, da jeg indtil for et halvt års tid siden tog p-piller, men ved de findes, så jeg har selv planer om at skulle snakke med min læge om det i god tid inden brylluppet, så en oppustet mave m.v. ikke skal være i vejen på den store dag....

KH

Louise :)

Må ærlig indrømme at jeg aldrig har hørt om sådanne piller, men de eksistere da sikkert. Men da jeg gik til lægen (som jomfru) og spurgte om hjælp til at udskyde fik jeg recept på 1 pakke p-piller som virkede upåklageligt.

Efter jeg nu tager p-piller fast har jeg også et par gange sprunget over og har aldrig pletblødt, men sprunget rent over.

Skal ikke kunne sige om det er fordi det er p-piller jeg har brugt og ikke de andre eller om jeg bare har været heldig :cheerleader3:

Men det bedste må være at snakke med lægen, så kan han/hun nok rådgive hvad der er bedst.

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har spiral, men overvejer at begynde på p-piller. Både for at mindske blødningen, som er meget voldsom, men også fordi jeg ikke vil have min mens på dagen og under bryllupsrejsen.

Ved godt, at det måske er lidt "pjattet" med dobbelt beskyttelse, men jeg er lidt træt af den meget voldsomme blødning..

Med mindre du prøver på at blive gravid, så er det da en mulighed at starte på p-piller for en tid.. Du kan jo altid dtoppe igen.

Kan man have spiral og spise p-piller på samme tid? For min mens vil med stor sandsynlighed ramme lige starten af ferien, hvilket betyder oppustethed på selve dagen... øvøv...

Lisa

0

Del dette indlæg

Hejsa :blush:

Pyha troede aldrig det skulle blive relevant for mig at tænke over det med mens.

Vi er i behandling for barnløshed og først nu har jeg fået noget der ligner en fast cyklus, og hvornår mon det falder i august? Lige præcis den 4.august på vores bryllupsdag :bearhug:

Hvad gør klog kvinde så nu hvis jeg altså ikke er gravid inden da?

Hvor hurtigt kan man blive sluset ind i p-piller? Hvis jeg starter på den i juli kan jeg så nå at springe mens over i august? For vi vil alligevel ikke i behandling i måneden op til så det er måske min eneste mulighed, men aner ikke hvor længe man skal bruge p-piller før man kan springe over?

Seadancer der bare er født under en uheldig og klumset stjerne :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

KH

Louise :cheerleader3:

Må ærlig indrømme at jeg aldrig har hørt om sådanne piller, men de eksistere da sikkert. Men da jeg gik til lægen (som jomfru) og spurgte om hjælp til at udskyde fik jeg recept på 1 pakke p-piller som virkede upåklageligt.

Efter jeg nu tager p-piller fast har jeg også et par gange sprunget over og har aldrig pletblødt, men sprunget rent over.

Skal ikke kunne sige om det er fordi det er p-piller jeg har brugt og ikke de andre eller om jeg bare har været heldig :bearhug:

Men det bedste må være at snakke med lægen, så kan han/hun nok rådgive hvad der er bedst.

Camilla

Den er nu god nok...... de piller findes.. har et par veninder som (med succes) har brugt pillerne i forbindelse med ferie... de hedder "Perlutex"...... Er receptpligtige - så man må li' en tur forbi lægen..

KH

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg så været ved doktormanden :balloons:

Vi fandt ud af at den bedste løsning for mig ville være at tage nogle piller der hedder Perlutex (som allerede nævnt tidligere).

De kan udsætte menstruationen. De skal tages ca. 5-7 dage før forventet mens. og så lige så længe man ønsker den udsat. Når man stopper med pillerne kommer menstruationen. Man må ikke tage dem for længe inden forventet mens. da de så ikke vil kunne tilbageholde blødningen, men tværtimod fremkalde en kraftigere blødning. Når man stopper med pillerne og mens. kommer, vil den højst sansynlig være kraftigere end normalt.

Så nu har jeg fået en recept på dem. :thumbsupsmileyanim: Godt jeg kom derop.

Håber I andre med samme problem, finder en løsning der passer til jer. :bearhug:

Tak for hjælpen tøser GP

Solbrud

0

Del dette indlæg

Hejsa :boohoo:

Pyha troede aldrig det skulle blive relevant for mig at tænke over det med mens.

Vi er i behandling for barnløshed og først nu har jeg fået noget der ligner en fast cyklus, og hvornår mon det falder i august? Lige præcis den 4.august på vores bryllupsdag :boohoo:

Hvad gør klog kvinde så nu hvis jeg altså ikke er gravid inden da?

Hvor hurtigt kan man blive sluset ind i p-piller? Hvis jeg starter på den i juli kan jeg så nå at springe mens over i august? For vi vil alligevel ikke i behandling i måneden op til så det er måske min eneste mulighed, men aner ikke hvor længe man skal bruge p-piller før man kan springe over?

Seadancer der bare er født under en uheldig og klumset stjerne :denmarkflag:

hej seadancer du er ikke den eneste der er født under en sådan stjerne det er jeg også, ville gerne have været gravid og have født nu men det ser ikke ud til at kunne lykkes for mig(min cyklus stoppede for noget nær et år siden) det værste er vente tiden jeg kan først komme til speciallæge her den 23maj så jeg kan få en diagnose og vi kan starte i behandling bare man dog vidste noget) regner med at det er pco det har min læge snakket om orker bare ikke at skulle gennem alt det med hormon behandling osv. men jeg aner heller ikke hvad jeg vil gøre hvis jeg får min cyklus tilbage tør ikke starte på p-piller igen da de evt har startet det hele, fremkaldt reaktionen. så det bliver lidt et problem kan godt forstå at i frygter det ville jeg også gøre.

hilsen sanni.

0

Del dette indlæg

Hej

HAr du en kobberspiral? Jeg har selv en hormonspiral, og det er en hamrende god investering...

Før havde jeg en langvarig mens med tilhørende kvalme, smerter og utilpashed i de første fire dage. Nu har jeg "mens" en kvart dag hver tredje måned. Og ikke mere end hvad et alm. trusseindlæg kan klare. Den kan helt klart anbefales. Den er noget dyrer end kobberspiralen (jeg gav 1200), men til gengæld har jeg ikk ebrugt 1 krone på bind eller tampax.

Helle

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer