Guest Michael/Hanna

Michael & Hannas bryllup 26 maj 2007

390 indlæg i dette emne

Hej alle i ligeså tossede bridezillaer :cheerleader3:

Så må det vist være min tur til at komme med en tråd, har indtil videre kommet med indlæg og kigget på alt hvad der nu hører sig til herinde - dejligt at vi kan dele vores tanker, kreative idéer og de mange spørgsmål vi nu har når vi skal giftes.

Det er så spændende at planlægge denne fantastiske dag, nu er vores planlægning ved at lakke mod enden og tiden nærmer sig den. 26 maj - kan godt mærke at det er ved at være snart og tankerne kredser mere og mere om det - havde mit første mareridt omkring selve vielsen i nat, og der var flere scenarier i drømmen - skræmmende :toot: men det er vist meget normalt med sådanne drømme.

Jeg er 25 år og er skouddannet og arbejder også i butik - min tilkommende er 32 år og er leder i TDC.

Vi mødtes i Metro i 1999 hvor vi på det tidspunkt begge arbejdede og fandt ret hurtigt sammen, og siden er det bare blevet bedre og bedre - det er SKØNT :kiss:

Vi har boet sammen i 7 år nu, og har et andelshus - men ingen børn, endnu

Det var lige kort omkring os - her kommer vores planlægning;

Den tekst med rød farve = er de emner der er på plads/booket

Den tekst med mørkeblå farve = er de emner vi næsten har på plads

Dato : Pinselørdag den. 26 maj 2007 kl. 15.00 i Sct. Pauls kirke i Århus C

Vi har booket en dygtig musik konservatorie studerende til at synge 'Come what may' under vielsen - vi har også booket en violinist studerende til at spille sammen med orgelet til indgangen, det bliver fantastisk

Vi har valgt Pachelbel Canon til indgangen - og Charles Marie Widor Toccata til udgangen

Kirkepynt : Vi har snakket med kirken omkring flere levende lys og blomster ved bænkerækkerne, dette skal vi selv sørge for, har "booket" Michaels mor og mormor til dette. Vi skal have skiftevis lys og blomst

Salmer : Den signede dag, I blev skabt som mand og kvinde og tilsidst Det er så yndigt

Tema : Aarhus Teater - har har valgt at lave alle vores kreative løsninger omkring den smukke gang vi skal holde middagen i - Buegangen

Reception : Vi holder reception på Café Hack i Århus, hvor vi skal have bryllupskagen og champagne - vi har foruden vores middags gæster inviteret kollegaer og bekendte til receptionen. Vi bliver 72 ialt

Bryllupskage :Bestilt hos Lille Ring Skov - de levere den ind til receptionen og stiller den op

Feststedet : Vi skal holde vores middag i Aarhus Teater - vi skal være i Buegangen, efter middagen skal vi feste på Café Hack

Invitationerne : Er sendt ud (en af vores veninder er mediegrafiker, hun har lavet invitationen, bordkortet og takkekortet)Inviteret 44 til receptionen - kommer : 14. Inviteret 59 til middagen - kommer : 56 (plus os selv selvfølgelig)

Bordkort : Er lavet

Menukort/bordhæfte : Er færdige - se side 9

Menuen : Har været til prøvemiddag, fik 3 forretter, 2 hovedretter og 2 desserter at vælge imellem - se side 4

Salmehæfte : Er lavet- og de er bare så fine. Se side 8

Takkekort : Er lavet

Ris-æsker : Har købt små glas i Søstrene Grene til risene - er lavet se side 5

Lysestager/pynt : Vi har købt to forskellige slags fyrfadsstager til at pynte bordene med

Ringe : Købt og afhentet ved Hingelberg på Storetorv i Århus

Forlover : Michaels lillebror - der lige er kommet hjem efter et ophold i et par måneder i Equador. Vi har nu snakket alle detaljer på plads med ham :bearhug:

Tøj : Har købt jakkesæt til Michael med "lang" jakke (dem der er in for tiden) med skjorte, vest, pastron, boxershorts, strømper, manchetknapper og bælte

Brudekjole : Købt hos Brud og Festgaarden i Kjellerup

Slør : Købt blondeslør i Silkehuset i København, dette kan anbefales - de har mange rigtig smukke - har også fået købt lingeri, "natkjole" og strømpebånd

Sko : Er købt og bliver prøvet jævnligt (man er vel skopige - hi hi) - Michael har også fået sine

Taske : Købt i Neye for 100 kr. Skal have klippet hanken af

Smykker : Jeg skal have øreringe på fra Dyrberg/Kern - de er købt i Magasin, og så min smukke forlovelsesring

Opsætning af hår : Birthe Gleerup i Århus hos Maria

Makeup : Får en bekendt til at lægge min makeup efter jeg har fået sat håret

Negle : Har booket tid i Grønnegade - Århus C

Musik under middagen : Musik videnskab studerende Flemming spiller på teatrets klaver - baggrunds musik

Musik til festen : Torben Pop - DJ, han er bare helt kanon og rigtig festlig - vi har flere år i træk brugt ham til vores firma julefrokost

Fotograf : Pressefotograf David Bering

Ønskeliste : Er inde på vores hjemmeside, samt ved min mor som er gavekoodinator

Hjemmeside : Er lavet og fungere fuldt ud optimalt, vores familie og venner kan sende os beskeder igennem den

Kørsel : Buick Special model 41 årgang 1950 - lejet hos Østjyllands Limousine Service

Borddekorationer : Har været nede og bestille dem - Clemens Blomster. Nede på teatret har de 5-armet "sølv" stager, der skal vi have bygget vores blomsterdekorationer op omkring. Dekorationerne bliver holdt i rødlige nuancer, da stolene på Teatret er røde

Brudebuket : Den har Michael bestemt, jeg var med inde og fortælle om hvordan jeg kan tænke mig den, og hvilke blomster der gerne må bruges. Herefter forlod jeg butikken, så Michael og blomsterdamen kunne snakke i fred. Den skal også laves ved Clemens Blomster

Brudevalsen : Booket tid hos Mads Vad fra VM dans (fra vild med dans). Brudevalsen skal danses i en af salene på Aarhus Teater, ved levende lys og brudevalsen på piano :cheerleader3:

Bryllupsnatten : Overnatte på Hotel Royal i Århus i en af suiterne

Videofilme : Min mor og hendes mand har købt et videokamera til anledningen, og vil filme vores store dag

Toastmaster : Michael lillebror - der også er forlover.

Vi har skrevet inde på vores hjemmeside at hvis der er taler eller andet, må de meget gerne kontakte ham, så han kan forberede sig

Toastmaster grej : Vi hat købt et gammeldags jagthorn/båthorn (i antik sølv), der skal vi have tyl omkring, har også købt en frø-rangle, frø "best pals" svedbånd og en lille kuffert til alle hans sager :balloons:

Gæstebog : Ordning og Reda - købt i Magasin

Morgengave : Vi har valgt ikke at give hinanden morgengave, da brylluppet løber op i temmelig meget - hvis nu vi får mange penge i gave, kan det være at vi tager 2-3 dage til Rom (det var der Michael friede). Vi er i forvejen rigtig gode til at pleje hinanden og giver tit gaver, så det gør ikke noget. Jeg har købt et nyt navneskilt til Michael, hvor der står vores nye navne på - som en lille gave

Bryllupsrejse : Vi har besluttet at uanset hvor mange penge vi får i bryllupsgave, tager vi ikke til Rom nu. Det kan vi evt. så gøre i vores sommerferie i August, eller hvad vi nu finder på. Skal jo også en tur til Orlando-Florida til September.

Men vi har booket os ind på Sauntehus Slot til et gourmetophold fra tirsdag-onsdag.Se slottet her

SURPRICE.... Vi skal ikke på slot alligevel, men skal til ROM :( hurra. Glæder mig helt vildt til det

Så tror jeg ikke at der er andet vi mangler, hvis i kommer på flere ting - må i meget gerne sige til - helst inden den 26 maj :heart:

- Hanna

Redigeret af Michael/Hanna
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej alle i ligeså tossede bridezillaer :pokey:

Så må det vist være min tur til at komme med en tråd, har indtil videre kommet med indlæg og kigget på alt hvad der nu hører sig til herinde - dejligt at vi kan dele vores tanker, kreative idéer og de mange spørgsmål vi nu har når vi skal giftes.

Det er så spændende at planlægge denne fantastiske dag, nu er vores planlægning ved at lakke mod enden og tiden nærmer sig den. 26 maj - kan godt mærke at det er ved at være snart og tankerne kredser mere og mere om det - havde mit første mareridt omkring selve vielsen i nat, og der var flere scenarier i drømmen - skræmmende :thanks: men det er vist meget normalt med sådanne drømme.

Jeg er 25 år og er skouddannet og arbejder også i butik - min tilkommende er 32 år og er leder i TDC.

Vi mødtes i Metro i 1999 hvor vi på det tidspunkt begge arbejdede og fandt ret hurtigt sammen, og siden er det bare blevet bedre og bedre - det er SKØNT :thanks:

Vi har boet sammen i 7 år nu, og har et andelshus - men ingen børn, endnu

Det var lige kort omkring os - her kommer vores planlægning;

Den tekst med rød farve = er de emner der er på plads/booket

Den tekst med mørkeblå farve = er de emner vi næsten har på plads

Dato : pinselørdag den. 26 maj 2007 kl. 15.00 i Sct. Pauls kirke i Århus C

Vi har booket en dygtig musik konservatorie studerende til at synge 'Come what may' under vielsen - vi er også ved at undersøge mulighederne for at få en violinist til at spille under vielsen

Kirkepynt : Vi har snakket med kirken omkring flere levende lys og blomster ved bænkerækkerne, dette skal vi selv sørge for

Tema : Aarhus Teater - har har valgt at lave alle vores kreative løsninger omkring den smukke gang vi skal holde middagen i

Reception : Vi holder reception på Café Hack i Århus, hvor vi skal have bryllupskagen - vi har foruden vores middags gæster inviteret kollegaer og bekendte til receptionen

Bryllupskage : Bestilt hos Lille Ring skov

Feststedet : Vi skal holde vores middag i Aarhus Teater - vi skal være i Buegangen, efter middagen skal vi feste på Café Hack

Invitationerne : Er sendt ud (en af vores veninder er mediegrafiker, hun har lavet invitationen, bordkortet og takkekortet)

Bordkort : Er lavet

Menukort : Mangler vi - skal først ned og snakke og prøvesmage i starten af april

Menuen : Vides ikke endnu - men glæder os til at smage deres forslag

Salmehæfte : Mangler vi - har endnu ikke snakket med præsten endnu, men skal snart igang med forberedelserne

Takkekort : Er lavet

Ris-æsker : Ikke lavet endnu - går og overvejer om vi også skal have frøposer

Lysestager : Vi har købt to forskellige slags fyrfadsstager til at pynte bordene med

Ringe : Købt og afhentet ved Hingelberg

Forlover : Michaels lillebror - der lige for tiden opholder sig i Equador, skulle gerne nå at komme hjem inden brylluppet :oops:

Tøj : Har købt jakkesæt til Michael med "lang" jakke (dem der er in for tiden) med skjorte, vest, pastron og boxershorts - mangler manchetknapper, bælte og strømper

Brudekjole : Købt hos Brud og Festgården, skal til tilretning den 10 maj kl. 15.30 - glæder mig allerede

Slør : Købt blondeslør i Silkehuset i København, dette kan anbefales - de har mange rigtig smukke - mangler at købe lingeri, "natkjole" og strømpebånd

Sko : Er købt og bliver prøvet jævnligt (man er vel skopige - hi hi)

Taske : Købt i Neye for 100 kr. Overvejer at klippe hanken af og sy noget af mit slør på eller sy perler på, men jeg skal lige prøve at se tasken sammen med kjolen, inden jeg begynder at lave om på den

Smykker : Jeg skal have øreringe på fra Dyrberg/Kern og ikke flere smykker - de er købt i Magasin

Opsætning af hår : Birthe Gleerup i Århus hos Maria

Makeup : Får en bekendt til at lægge min makeup efter jeg har fået sat håret

Negle : Har booket tid

Musik under middagen : Musik videnskab studerende Flemming spiller på teatrets klaver - baggrunds musik

Musik til festen : Torben Pop - DJ, han er bare helt kanon og rigtig festlig - vi har flere år i træk brugt ham til vores firma julefrokost

Fotograf : Pressefotograf David Bering

Ønskeliste : Er inde på vores hjemmeside, samt ved min mor som er gavekoodinator

Hjemmeside : Er lavet og fungere

Kørsel : Buick Special model 41 årgang 1950 - lejet hos Østjyllands Limousine Service

Borddekorationer : Har været nede og snakke med hende der skal lave dem (Clemens blomster), men hun vil gerne at vi kommer ca. 14 dage før og aftaler nærmere - nede på teatret har de 5-armet "sølv" stager, der skal vi have bygget vores blomsterdekorationer op omkring

Brudebuket : Den skal Michael bestemme, men jeg vil nu gerne lige blande mig lidt, så jeg vil komme med nogle forslag til hvordan den skal se ud, og hvilke blomster der gerne må bruges, den skal også laves ved Clemens Blomster - skal henvende os ca. 14 dage før

Brudevalsen : Booket tid hos Mads Vad fra VM dans (fra vild med dans)

Bryllupsnatten : Overnatte på Hotel Royal i Århus i en af suiterne

Videofilme : Min mor og hendes mand køber et videokamera bl.a til anledningen og vil også filme vores store dag

Toastmaster : Michael lillebror - der også er forlover.

Vi har skrevet inde på vores hjemmeside at hvis der er taler eller andet, må de meget gerne kontakte ham, så han kan forberede sig

Gæstebog : Ordning og Reda - købt i Magasin

Morgengave : Vi har valgt ikke at give hinanden morgengave, da brylluppet løber op i temmelig meget - hvis nu vi får mange penge i gave, kan det være at vi tager 2-3 dage til Rom (det var der Michael friede). Vi er i forvejen rigtig gode til at pleje hinanden og giver tit gaver, så det gør ikke noget

Så tror jeg ikke at der er andet vi mangler, hvis i kommer på flere ting - må i meget gerne sige til :thumbsupsmileyanim:

- Hanna

Det dér - det virker bare! Det er bare overromantisk! ()():cheerleader3: :cheerleader3: :huh:

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Endelig en der skal giftes samme dag som vi skal - skønt! Og sikke langt I er nået, det lyder rigtig spændende med tema omkring teater og at i skal have jeres middag på Århus Teater. Det viste jeg slet ikke at man kunne. Hvordan er I kommet på den ide?

Cafe Hack - ja det bringer minder ;) Jeg boede i Århus fra 1992 til 1997 mens jeg læste på Ingeniørhøjskolen og er gået forbi Jeres kirke mange mange gange. Den er SÅ flot.

Hilsen Solsikken :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Endnu en tråd at følge, weee ;)

Det er snart, hva - spændende spændende!!! tiden går hurtig.

SER godt ud med de ting i har nået - dejligt at i er gode til at pleje hinanden. Jeg kunne godt bruge lidt flere 'gaver' fra min tilkommende, men han er tilgengæld god til at vise hvad han føler, så det er okay ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Endelig en der skal giftes samme dag som vi skal - skønt! Og sikke langt I er nået, det lyder rigtig spændende med tema omkring teater og at i skal have jeres middag på Århus Teater. Det viste jeg slet ikke at man kunne. Hvordan er I kommet på den ide?

Cafe Hack - ja det bringer minder ;) Jeg boede i Århus fra 1992 til 1997 mens jeg læste på Ingeniørhøjskolen og er gået forbi Jeres kirke mange mange gange. Den er SÅ flot.

Hilsen Solsikken :cheerleader3:

Hej Solsikken

Tak for det -det er jo dejligt at opholde sig herinde blandt alle de glade tøser :cheerleader3:

Det er rigtig spædende at vi skal holde vores fest på Aarhus Teater - det bliver helt kanon.

Jeg fandt en annonce for Café Hack herinde (tror jeg nok - det er jo ved at være et stykke tid siden) og der var der billeder inde fra Teatret, vi bestilte en tid til rundvisning og en snak - og besluttede os meget hurtigt at det var stedet der skulle danne rammerne for vores bryllup.

Så Thomas der har Café Hack sendte en forespørgsel til Teatret på datoen, og fik ok hvis vi kunne acceptere først at gå til bords kl. ca 18.40 (pga forstilling) - vi skal holde vores middag i Buegangen (det er der man bl.a opholder sig når der er pause) derfor kan vi ikke komme til før.

De har også to andre sale som vi kunne leje og da gå til bords før, men nu havde vi lige forelsket os i Buegangen, så håber vi at det kommer til at gå altsammen :carrot:

0

Del dette indlæg

Endnu en tråd at følge, weee ;)

Det er snart, hva - spændende spændende!!! tiden går hurtig.

SER godt ud med de ting i har nået - dejligt at i er gode til at pleje hinanden. Jeg kunne godt bruge lidt flere 'gaver' fra min tilkommende, men han er tilgengæld god til at vise hvad han føler, så det er okay ;)

Det er bare så spændende at følge med rundt omkring, men kan jo forfalde til at blive siddende i flere timer.

Dejligt at din tilkommende er god til at vise hvad han føler, det er også bare skønt.

Det er min heldigvis også - tænk sig at vi har været sammen i 8 år om én måned og det føles stadigvæk somom vi er nyforelskede - vidunderligt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Glemmer helt at skrive i min tråd :cheerleader3: Men der er bare så mange emner der er spændende at følge med i.

Var ude at købe undertøj igår - Wee

Her kommer lige et par billeder (det er desværre ikke mig der er på dem) :cheerleader3:

Strømpebåndet skal jeg låne af en veninde, så jeg mangler bare nylonerne - SKØNT :thumbsupsmileyanim:

post-20779-1175757344.jpg

post-20779-1175757350.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu jeg er igang skal i da også lige se hvad jeg har fået lavet til min elskede - de koster 299 kr og er fra something blue

Her er min taske - overvejer at klippe hanken af og måske sy perler på, men skal først lige se den sammen med kjolen

Og mine flotte øreringe fra Dyrberg/Kern

post-20779-1175757655.jpg

post-20779-1175757928.jpg

0

Del dette indlæg

Nu jeg er igang skal i da også lige se hvad jeg har fået lavet til min elskede - de koster 299 kr og er fra something blue

Her er min taske - overvejer at klippe hanken af og måske sy perler på, men skal først lige se den sammen med kjolen

Her er lige lidt billeder af vores feststed Aarhus Teater

post-20779-1175807131.jpg

post-20779-1175807138.jpg

0

Del dette indlæg

Her er lige lidt billeder af vores feststed som er Aarhus Teater

Og her er den Buegangen vor middagen skal indtages :thumbsupsmileyanim: Det bliver bare helt fantastisk

Og vores kirke - Sct. Pauls kirke i Bruunsgade i Århus C

post-20779-1175807225.jpg

post-20779-1175807296.jpg

0

Del dette indlæg

Her er lige lidt billeder af vores feststed Aarhus Teater

Og her er den gang vor middagen skal indtages :thumbsupsmileyanim: Det bliver bare det helt fantastisk

Og vores kirke - Sct. Pauls kirke i Bruunsgade i Århus C

post-20779-1175807375.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

AIIIIIIIIIIIIIIIJ :thumbsupsmileyanim: Aarhus Teater og Sct. Pauls Kirke... Får bare helt hjemve lige nu!!! - Og jeg bor jo bare lige en lille time væk! :thanks: Hvor bli'r jeres bryllup da bare super fantastisk :yeah: Du må glæde dig som et lille barn...

:boohoo:

Redigeret af Rikke F
0

Del dette indlæg

Så er der kommet flere ting på plads nu - har købt "nattøj" til bryllupsnatten.

Var meget i tvivl om jeg skulle købe den berømte corsage - men blev enig med mig selv om at når vi engang kommer op på hotellet om natten, tror jeg ikke at jeg gider stadse mig ud. Synes godt nok at den er flot og sexet, men jeg kan jo altid købe den senere.

Jeg har derfor købt en top fra DAY Birger et mikkelsen og et par trusser fra H&M

post-20779-1176648205.jpg

0

Del dette indlæg

Har lige bestilt et gammeldags jagthorn/bårhorn i antik sølv til vores toatmaster - venter på det med spænding.

Har købt lidt andet godt til ham....

En kuffert til alle hans sager

Og en frø-rangle og et svedbånd hvor der står best pals (købt i Søstrene Grene)

Vores toastmaster båthorn

post-20779-1176648517.jpg

post-20779-1177877848.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige bestilt et gammeldags jagthorn/bårhorn i antik sølv til vores toatmaster - venter på det med spænding.

Her er vores scrap book - som den blev nødt til at hedde, da bogstaverne ellers ville blive for korte i den ene side.

Er købt i Netto til 49 kr. resten er fra Panduro Hobby - har en mere liggende ti lvores bryllupsalbum, har ikke fået det lavet endnu.

post-20779-1176648908.jpg

0

Del dette indlæg

Nu da vi er ved det kreative så skal i da lige se hvordan vores borde kommer til at se ud - eller ihvertfald noget i den stil.

Vi skal sidde ved runde borde med 7-9 personer ved hvert.

Vi skal have 5-armet lysestager i "sølv" på bordene, og der skal der være bygget en blomsterdekoration rundt omkring foden på den

post-20779-1176649074.jpg

0

Del dette indlæg

Nu da vi er ved det kreative så skal i da lige se hvordan vores borde kommer til at se ud - eller ihvertfald noget i den stil.

Vi skal sidde ved runde borde med 7-9 personer ved hvert.

Vi skal have 5-armet lysestager i "sølv" på bordene, og der skal der være bygget en blomsterdekoration rundt omkring foden på den

Vi har købt lysestager til fyrfad i Netto og søstrene Grene. Der skal være 3 af de råhvide og ca. 6 stykker af de små på hvert bord

post-20779-1176649202.jpg

0

Del dette indlæg

Her er vores scrap book - som den blev nødt til at hedde, da bogstaverne ellers ville blive for korte i den ene side.

Er købt i Netto til 49 kr. resten er fra Panduro Hobby - har en mere liggende ti lvores bryllupsalbum, har ikke fået det lavet endnu.

Her er også lige vores gæstebog (købt i Magasin - Ordning & Reda). Der er hvide sider i den og for enden af hver side er den sølv - derfor er der indkøbt en sølv kuglepen til at skrive i den til formålet.

post-20779-1176649398.jpg

0

Del dette indlæg

Uhhh.... :bearhug:

Der er godt nok ikke længe til det bliver den 26. maj nu hva?

Tænk - i morgen er der 5 uger til vores store dag, åhhh jeg får helt kriller i maven bare ved tanken :bearhug:

Vi skal have styr på en masse små ting her i weekenden og det glæder jeg mig til, for lige pt. føler jeg mig en smuuuuuuuule stresset http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif Jeg synes der er så mange løse ender :respekt:

Men i får da styr på lidt ind imellem kan jeg se - dejligt.

Har i mistanke om polterabend?

Hilsen Solsikken :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer