Anettekj

Polterabend - Hvem skal med?

6 indlæg i dette emne

Jeg har et spørgsmål - Inviterer i alle med til polterabend, dvs. også kærestens venners kærester eller kun dem som er jeres egne venner... Jeg har kun kendt min kæreste i 2 år og kender derfor ikke hans venners kærester så godt - Har set dem et par gange... så jeg er meget i tvivl - har egentlig i første omgang kun skrevet mine veninder og mine kusiner på... men overvejer stadig lidt om jeg skulle invitere alle... Fordelen ved at tage dem alle med er jo chancen for at lære dem bedre og kende og at de lærer mig bedre at kende, men det er jo mere intimt med kun ens veninder, der kender en godt - Hvad synes i?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim:

Jeg har det sådan at alle i det mindste skal have buddet om de vil være med og så må de selv bestemme. Som du selv siger så giver det jo både dig og dem en fantastisk mulighed for at lære hinanden bedre at kende - og ikke mindst de andre gæster på lidt mere fri fod!!!

Så det er den besked jeg har givet videre til den der planlægger polter...

:cheerleader3:

Iben

0

Del dette indlæg

Jeg "inviterer" veninder og og venners kærester med også. Har kendt min kæreste i snart 8 år, så jeg kender også vennernes kærester ret godt efterhånden.

Men det kan være svært hvem man gerne vil have med, jeg har skrevet en liste med navne og tlfl numre og givet den videre til dem der arrangere min polterabend, så er det op til dem hvcem der endeligt skal inviteres

0

Del dette indlæg

jeg tror da ikke, at man selv skal have indflydelse på, hvem der skal være med til at "polte" en. jeg har fundet denne tekst på wikipedia:

Polterabend er den begivenhed, hvor man fejrer et brudepar ca. en uge før deres bryllup, for at ønske dem held og lykke i deres nye tilværelse. Først fra ca. 1980 er det også i Danmark blevet til en fast tradition at holde Polterabend. Vennerne aftaler indbyrdes terminen og gennem mund til mund metoden spredes indbydelsen til alle som har lyst til at deltage. Mange forsmåede tilbedere benytter ofte lejligheden til at på fredelig vis at tage afsked med den måske tidligere kæreste. Festen kan også betragtes som en uofficiel parallel til det fine bryllup, hvor alt helst skal være perfekt og uden mislyde.

Vennerne kan også kidnappe brudeparret (normalt pigerne/bruden og drengene/gommen) hver for sig rundt til sjove aktiviteter. F.eks. er det meget populært at indspille en CD eller få taget flotte modelfotos. Ofte klæder vennerne bruden eller brudgommen ud og viser dem offentligt frem med et skilt om halsen, hvorpå det f.eks kan stå: Hjælp jeg skal giftes eller kys kun en krone. Polterabend kan også være en form for gave som vennerne giver til de vordende ægtefælles nye status i livet.

Oprindelsen til Polterabend ved man endnu ikke. Nogen mener det er en gammel germansk skik, at man ved at knuse lertøj kunne fordrive den onde Poltergeist.

I Tyskland er det stadig en tradition at man uden for parrets bopæl smider knust glas, der skal symbolisere lykke. Ved at det kommende ægtepar i fællesskab samler skårene op symboliserer de, at de også i fremtidige livssiuationer vil holde sammen.

sådan var det i hvert fald da min veninde blev gift - hun vidste ikke noget. og det var ikke mit indtryk, at der var mislyde eller at der var noen tilstede som min veninde ikke brød sig om - og nu er det næsten et halvt år siden hun blev gift, og det har hun slet ikke talt om

Redigeret af Sweet B
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min veninde har fået en liste med alle inviterede kvinder, og så er det op til hende, at invitere dem, som hun synes skal med. DOG ved hun, at jeg gerne vil have det, som hun havde det på sin polterabend. Alle veninder, venners kærester og min kærestes veninder og venners kærester... dvs. alle de unge kvinder. Min mor og svigermor vil jeg gerne have med i starten af dagen. Synes det må være op til gæsterne selv at melde fra, men det kommer jo helt an på om man vil have det intime, eller alle med. Fordelen ved at have mange med er, at budgettet kan holdes nede, men primært at gæsterne lærer hinanden lidt at kende inden brylluppet. Jeg har været med til en polterabend, hvor jeg ikke kendte bruden særlig godt, men det er jeg jo så kommet til efterfølgende og er meget glad for at jeg var med til polterabenden.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer