Guest metteogcarsten

Tekst i indbydelser

5 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg er i gang med at skrive teksten til vores indbydelser.

Vi vil gerne holde antallet af sange og taler nede på et tåleligt niveau.

Vi har nemlig selv prøvet at være til et bryllup hvor vi skulle igennem 3-4 sange og taler mellem hver ret, og det orker vi ikke til vores bryllup (det ødelægger også stemningen til festen)

Men er der nogen af jer, som har nogle ideer til hvordan vi kan skrive det på en "pæn" måde i vores indbydelser?

Vi forestiller os, at der kun skal være sange/taler fra de allernærmeste familie og venner. LÆS: behøver ikke en sang fra onkel børge om dengang jeg gyngede i hans have som 3 årig....

Men hvordan dælen får man lige det formuleret i en indbydelse.....

Hjælp..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyh, vi har ca. samme problem!

Vi vil vildt gerne have taler o.l., men let's face it: Der er altid én i en familie, som er god til at skrive sange, og én, som altid skriver sange... Og i vores familie er det altså IKKE den samme person!! Hehe -HAHA-

Så vi har simpelthen taget konsekvensen og "forbudt" sange. Mine forældre får nok lov til at skrive én på trods af dette, men i vores invitationer står der simpelthen med småt helt nederst på siden : "Sange frabedes, hvorimod taler o.l. er meget velkomne". Simpelthen! :bearhug:

Det er naturligvis ikke for at være uvenlige, men vi er jo også nødt til at være bestemte, så alle ikke sidder hver for sig og tænker "det er nok de ANDRE, de mener, JEG kan godt lige skrive en lille sang..." for så er vi jo tilbage, hvor vi startede! :hug:

Men jeg kan godt se at det er lidt mere kompliceret for jer, når I kun vil begrænse antallet af sange... Måske kunne man så bare skrive "sange forbudt" på en pæn måde til alle gæster undtagen dem, I gerne vil have sange fra...?

Måske noget a la "der er desværre ikke mulighed for at..." eller "sange frabedes venligst...." e.l.?

Held og lykke med det! :lol:

0

Del dette indlæg

Det er svært dette emne - fordi du støder en masse ved at "forbyde" sange, det er måske ikke alle der kan stille sig op og holde en tale istedet for.

Men kan på den anden side også godt forstå, hvis man ikke vil sidde og høre på den ene sang efter den anden.

Men hvis det er familien der kan "volde problemner" så må jeres forældre træde til og sørge for at det bliver holdt nede på et "tåleligt" niveau, eller måske foreslå onkel Børge om han laver et indslag af en art istedet for.

Tror også hvis man forbyder det helt, så vil folk måske også bare tænke "det skal de sku ikke bestemme" og så gør de det alligevel - men jeg ved det ikke....

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Min kommende mand HADER virkelig lejlighedssange. :angry1: Derfor har vi i vores indbydelse skrevet: "sange frabedes venligst men bestemt!" Nogle i familien har da kommenteret, at det kom lidt bag på dem, men da de så fik forklaringen, så var det ikke noget problem for dem. Vi håber så på, at der selvfølgelig bliver lidt taler til os istedet for. :yeah:

Det er et ømtåleligt emne, men når I har det på den måde, så må folk respektere det. Det er jo jeres bryllup, så I skal jo helst synes, at det er en fantastisk fest og det bliver det bare ikke med en eller anden fjollet sang fra onkel Bendt, der hverken rimer eller holder melodien! :cheerleader3: Måske I kan prøve at begrænse antallet af sange igennem toastmasteren. Skrive noget med, at pga tidsmangel er der begrænset mulighed for antallet af sange, så de må spørge toastmasteren, om der er plads på programmet. Så kan I jo på forhånd aftale med jeres toastmaster, hvem der gerne må være fra og hvem der er "no go". Eller som Michael/Hanna skriver, kan I prøve at få jeres forældre til at træde til og sørge for, at familien ikke går amok med sangeskriveriet.

Håber at I finder en god løsning, der passer til jer. :thumbsupsmileyanim:

Mvh Pernille.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyh, vi har ca. samme problem!

Vi vil vildt gerne have taler o.l., men let's face it: Der er altid én i en familie, som er god til at skrive sange, og én, som altid skriver sange... Og i vores familie er det altså IKKE den samme person!! Hehe :cheerleader3:

Så vi har simpelthen taget konsekvensen og "forbudt" sange. Mine forældre får nok lov til at skrive én på trods af dette, men i vores invitationer står der simpelthen med småt helt nederst på siden : "Sange frabedes, hvorimod taler o.l. er meget velkomne". Simpelthen! :cheerleader3:

Det er naturligvis ikke for at være uvenlige, men vi er jo også nødt til at være bestemte, så alle ikke sidder hver for sig og tænker "det er nok de ANDRE, de mener, JEG kan godt lige skrive en lille sang..." for så er vi jo tilbage, hvor vi startede! -HAHA-

Men jeg kan godt se at det er lidt mere kompliceret for jer, når I kun vil begrænse antallet af sange... Måske kunne man så bare skrive "sange forbudt" på en pæn måde til alle gæster undtagen dem, I gerne vil have sange fra...?

Måske noget a la "der er desværre ikke mulighed for at..." eller "sange frabedes venligst...." e.l.?

Held og lykke med det! :thumbsupsmileyanim:

Hejsa

Jeg skal til min søsters bryllup på lørdag, og i deres invitation har de skrevet: sange frabedes. Jeg kan godt forstå dem, men hold kæft hvor blev jeg alligevel sur. Der blev jo helt klar lagt op til at jeg skal holde en tale. Jeg har aldrig holdt tale før, og jeg sidder nu nærmest med mavesår over at skulle have skrevet den tale. Den er nu skrevet, men jeg syntes alligevel det er forkert at skrive sange frabedes, da jeg syntes at min søster ikke har tænkt situationen igennem. Vi skal selv giftes om 5 mdr, og i vores invitation vil vi ikke skrive at sange frabedes, men vi har snakket med diverse gæster som skal med, og har givet udtryk for at vi ikke gider de sange der er ikke er personlige. Gæsterne må meget gerne komme med sange, men det skal ikke være en der bare er kopieret og så er navnene streget ud, og erstattet med vores. Jeg er fuldstændig skrækslagen for talen, og jeg vil først kunne nyde min søsters bryllup når min tale er overstået. Og jeg ved 200% sikkert at jeg ikke får en tale fra hende til mit bryllup - jeg syntes bare det er at ligge et for stort pres på mig, og de andre der gerne vil "lave noget"

Joan :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer