lonesmidt

Brudebuketten

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Lone..

Jeg har hørt det er efter brudevalsen.. Men jeg ved det ikke.. Og så er det vist de færreste der smider med deres buket idag.. Mange gemmer dem og får den tørret, presset osv eller man ligger den på et familiemedlems gravsted

Knuz Mia :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider min på et tidspunkt - har alligevel ikke noget at bruge den til bagefter- har ikke lige overvejet hvornår... Mener også det er efter brudevalsen, eller lige inden brudeparret forlader festen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da det jo er en amerikansk tradition, så er der stadig ikke ret mange europæere der bruger, at kaste med brudebuketten. De fleste danskere beholder den til den visner eller får den tørret - og nogle vælger, at lægge den på en slægtnings gravsted.

Men hvis du gerne vil følge den amerikanske tradition kan du jo prøve at finde nogle amerikanske bryllupssites og spørge der, hvornår på dagen man kaster buketten "over there".

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fandt lige det her på ask-alex.dk:

Buketten

Brudebuketten bestilles i hemmelighed af gommen, men han bør lytte til brudens ønsker og kende hendes blomstersmag. Eventuelt kan han alliere sig med en af brudens veninder.

Visner en af blomsterne i buketten, inden bruden forlader kirken, varsler det ulykke. Sættes buketten i vand, får parret et kort ægteskab.

Brudebuketten kastes, enten når brudeparret forlader kirken, eller når parret forlader festen. Den, der griber buketten, bliver den næste brud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kastede min efter brudevalsen - der er alle jo samlet :denmarkflag:

Jeg fik desuden det råd af en veninde at hvis man ikke har en grav at lægge den på, så kast den.

Hun fik sin buket tørret - og bander over det i dag, 2 børn senere og akut pladsmangel. For hun kan ikke få sig selv til at smide den i skraldespanden, men den fylder alt for meget til bare at have liggende....

:boohoo: Fru Aas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej..

Tusind tak for inputsne.. Jeg tror nu nok at jeg kaster den efter brudevalsen så :denmarkflag: Jeg har godt nok min mors grav den kunne lægges på, men har fået det arrangeret at der er en enkelt blomst der kan tages ud af buketten, og ligges på min mors grav. Det ville ikke have været i hendes ånd at jeg skulle lægge brudebukketten der, men jeg synes alligevel at der skulle lægges et eller andet.

Men mange tak for hjælpen :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke helt, hvad jeg selv vil gøre med min brudebuket, men umiddelbart tror jeg, at jeg vil undersøge, hvilke muligheder der er for at gemme den...

Men da jeg læste denne tråd, kom jeg til at tænke på, at min svigerinde gjorde noget helt andet. Hun holdt en ekstra lille tale, hvor hun sagde noget med, at hun ville give sin brudebuket videre til en kvinde til festen, som, hun håbede, ville blive den næste, der ville blive gift. Det var meget sødt. Hende, der fik buketten, blev meget rørt og glad. Men jeg ved ikke, om jeg vil gøre det samme, da der er mere end én, som jeg håber vil blive gift...

Nå, men det var bare endnu et input til, hvad man kan gøre med buketten.

Knus Birgitte

Redigeret af B&B
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer