Sign in to follow this  
Followers 0
Cilisimus

Christine og Frederiks bryllup

31 posts in this topic

Så må jeg nok få nedskrevet mi bryllupsberetning. Må indrømme jeg har udskudt det, for der har været så meget andet. Men here goes - vi starter fredag d. 6.april:

Fredag d. 6. april:

Da vi vågner om morgenen d. 6. april er det med en underlig ophøjet ro i maven. Jeg kører efter morgenmad, mens Frederik laver kaffe og gør det lidt hyggeligt. Vi spiser, og går så i bad begge to inden vi samler de sidste ting sammen og kører ned til feststedet. Her får vi afleveret bordplan, menukort, bordkort etc. og overtjeneren får de sidste instrukser. Derefter kører vi ud til mine svigerforældre, hvor vi spiser lidt frokost og hygger, inden turen går mod mine forældres hjem. Der bliver jeg sat af, og efter en kort sludder og en sodavand er Frederik ude af døren igen.

Hmm, det er sgu lidt underligt - jeg har ikke sovet "hjemme" de sidste 5 år, og så var det altså lidt mærkeligt at stå i døren og vinke farvel og vide, at næste gang jeg så ham, ville være i kirken dagen efter.

Heldigvis var min dejlige kusine, som skulle være brudepige, der til at underholde, og der gik heller ikke mange timer før mostre, onkler og endnu en kusine dukkede frem i døren for at spise middag med os. Så alt i alt endte der 14 mennesker (det var dog helt planlagt) hjemme hos mine forældre til middag. Det var super hyggeligt, og dejligt at kunne tilbringe min sidste aften sammen med min dejlige familie. Kl. lidt i otte brød folk op, hvilket også var helt fantastisk, for så kom der lige ro på et par timer. Os der var tilbage (mor, far, mormor, kommende brud, moster, onkel og kusine) sad og snakkede en times tid, inden jeg hoppede i et lant varmt bad, og så gik folk ellers til ro. Jeg ringede til Frederik for at sige godnat, men vi snakkede kun i kort tid, for jeg var halt færdig. Kl. 22 sov jeg, og vågnede først igen 06.30 lørdag d. 7. april.....

Lørdag d. 7. april:

Som sagt vågende jeg da jeg skulle, og lå og så lidt tv (godt med tegnefilm) inden min søde mormor stod op. Hun kom ind til mig med en lille gave og et kort, og sagde at hu godt vidste, at det var mandens opgave at give en morgengave dagen efter brylluppet, men hun syntes alligevek jeg skulle have denne her. Jeg læste kortet, og der stod dagens første tårer så ud af krogene - det var meget rørende. Dertil fik jeg så en halskæde med Georg Jensens magurit i hvid og guld.

Efterhånden vågnede folk, og min dejlige kusine kom ind og puttede lidt under dynen hos mig, inden min moster jog mig ud for at få tøj på. Vi skulle sammen til frisøren og dulles op. :bearhug: Det var bare SÅ hyggeligt, og vi havde nogle fantastiske rolige tre timer hos Charlotte Elsted. Her er jeg lige kommet hjem - klokken er ca. 11. 30.

post-17738-1176968035.jpg

Edited by Cilisimus
0

Annonce ♥

Da vi var kommet hjem var det frokost-tid for mig, mens de sidste i selskabet kom i bad. Det var faktisk rigtig rart, at der var så meget styr på tingene, selvomvi var mange mennekser. Det hele forløb fuldstændig stille og roligt, og der var ikke noget tidspunkt, hvor der var paniske tilstande.

Efter frokosten kom folk i tøjet -der var stadig ingen sommerfulge i maven på mig, hvilket var underligt, for jeg havde alligevel ikke troet, at jeg ville være så rolig. Beskeder fra veninder, svigerfamilie, venner, medstuderende tikkede konstant ind på min tlf, så jeg havde nok at se til, indtil klokken blev så mange, at det var min tur til at komme i kjolen. På det tidspunkt var det lige blevet lidt for meget for min far - han var så rørt hele dagen - så ham og min mor, blev nødt til at gå nogle gange rundt om huset inden han ligesom gevandt roen. :bearhug: I mens fik min moster mig i kjolen og fik sat sløret ordentligt - så var jeg klar.

Her ser mine dejlige forældre mig for første gang

post-17738-1176968449.jpg

0

Klokken var nu lidt i to, så det var tid til mor, mormor, onkel og kusne at køre mod kirken. Vi skulle godt nok først vies kl. 15, men in søde mor havde påtaget jobbet med at få Frederiks og mit tøj til dagen efter bragt ind på Admiral Hotellet, hvor vi skulle overnatte. Derudover så var min onkel fotograf, og vi ville gerne have billeder når Frederik tog imod folk ved kirken. Så de duttede afsted, og tilbage var jeg, min far og moster. Så manglede vi bare bilen, så kunne vi også komme afsted.

Bilen kom kl 14, og i stedet for at sidde og trippe i et kvarter besluttede vi at køre MEGET langsomt mod kirken. Så min far og jeg ind på bagsædet, og moster op ved chaufføren, og så gik den vilde tur ellers gennem byen. Hold da op, hvor får man bare meget opmærksomhed når man kommer kørende i sådan en bil - det var ret skægt. Vi var alt for tidligt på den, så vi tog en omvej ned forbi Dragør Havn, hvor festen skulle holdes og igen var det med vink og store smil fra de mennesker vi kom forbi.

Mens jeg sad og slappede af, var Frederik i fuld gang med at tage imod ved kirken. Jeg vil ikke lægge billeder ind, for jeg tror ikke folk er så vilde med at komme ud og ligge på nettet.

Langt om længe kunne vi se kirken, og kirketjeneren stod også undenfor og holdt øjne med os. Så snart han så bilen løb han ind og tændte for klokkeren, så der var et værre bimleværk da vi kom. Frederik har fortalt, at han blev så glad da han hørte klokkerne ringe, for så vidste han, at jeg var kommet.

Her ses Frederik (i uniform) og forloveren der venter.....

post-17738-1176968938.jpg

Edited by Cilisimus
0

Annonce ♥

Får min buket, og så var det ellers tid til at gå op af gulvet. Min søde far var så rørt, mens jeg bare var helt rolig. Sommerfuglene baskede dog rundt, men jeg vidste jo, hvad jeg gjorde. :bearhug: Dog må jeg indrømme, at da jeg så Frederik så vendte jeg blikket ud mod gæsterne - det var alligevel for meget. :heart:

post-17738-1176969428.jpg

post-17738-1176969473.jpg

0

Efter vielsen var der selvfølgelig det opbligatoriske riskastning, og Frederik fik da også hugget hovedet af en champagneflaske. Derefter kørte vi hjem til mine svigerforældre, hvor Frederik skiftede tøj, mens gæsterne kørte mod Dragør Strandhotel....

Da vi kom derned holdt vi en kort velkomsttale, inden vi gav ordet til vores toastmaster - så skulle vi ikke bekymre os om mere den dag. Derefter nåede vi at pakke alle vores gaver op, og hold da op, hvor fik vi rigtig mange dejlige ting. Middagen kom og gik med super lækker mad, og kanon god betjening, og vores toastmaster styrede talerne med hård hånd. Første taler var min søde far. Han holdt en fantastisk tale, som var utrolig rørende, og som fik mange (inkl. mig selvfølgelig) til at knibe en enkelt tåre.

Dernæst kom Frederiks tale, som både var alvorlig, humoristisk og meget sød. :bearhug: Endvidere fik han afsløret (på en noget raffineret måde) at vi skal have en lille søn, og der gik lidt tid inden det gik op for folk, hvad han sagde. Så kom der til gengæld også et jubeludbrud fra alle gæsterne, og igen sad min dejlige far min tårer i øjnene, men min mor bare kom med et kæmpe smil og et lille klem. Det skal lige siges, at vi ikke har nogen drenge i min familie, så det bragte dobbelt glæde.

Derefter skulle jeg virkelig tisse, og så blev min dejlige mand overfaldet af alle de kvindelige gæster... :heart: Her er det min søde kusine, der har været i gang.

post-17738-1176970499.jpg

0

Annonce ♥

Så var vi færdige med forretten, og nu kom hovedretten på bordet. Det var nu forloveren tur til at tale, og det havde vi absolut ikke regnet med han villegøre - han hader det, og bliver virkelig fysisk dårlig. Men han gjorde det, og fik et kæmpe knus bagefter. Det var virkelig flot.

Hovedretten blev nu serveret for anden gang, og så var det svigerfars tur til at tale. Igen havde vi ikke regnet med det, da han ligesom min svoger ikke kan udstå det. Men han holdt en smuk smuk tale og præsenterede derefter en sang, som var fra hele min svigerfamilie. Den var super sjov, og frembragte en masse grin. :bearhug:

Hovedretten blev taget af, og det var nu min tur til at sige noget. Da jeg havde øvet mig derhjemme var det gået så fint, men da jeg første begyndte, så knækkede stemmen op til flere gange, og det blev sagt skål et par gange. Dog fik jeg (som ses på billedet) og et par grin frem.....Til gengæld fik jeg min mand til at få røde øjne, så det var en præstation i sig selv. Og bagefter kom mange af gæsterne hen og roste den, så selvom makeuppen skulle rettes bagefter, så var det det hele værd.

post-17738-1176970938.jpg

post-17738-1176970986.jpg

Edited by Cilisimus
0

Efter min tale smuttede Frederik (efter kraftig opfordring for nogen af drengene, har jeg senere fået at vide) og så blev jeg ellers mega snasket til.... Dog må jeg indrømme, at jeg var glad for at Frederik kun smuttede den ene gang (jeg gik med gangen efter :bearhug: ) for SÅ vild er jeg altså heller ikke med at blive kysset af gamle onkler.... Men det var hyggeligt mens det varede...

post-17738-1176971139.jpg

post-17738-1176971177.jpg

0

Desserten blev serveret, og imens kom flere taler, bla. fra min kusine og min søster. Pigerne fra min polterabend havde også lavet noget sjov med billeder, hvor den utrolig dårligesang vi havde indspillet i et studie blev spillet i baggrunden. Nøj, hvor lød det forfærdeligt, og alle gæsterne var færdige af grin....

post-17738-1176971476.jpg

0

Så kom drengene på banen.... de havde ikke lavet nogle billede-halløj, men satte også Frederiks sang på "kald det kærlighed" og stillede sig så op midt i rummet i skrålede med på opkvædet, som en hyldest til Frederik og mig, og vores kærlighed til hinanden. Puh ha, det lød virkelig skidt, men frembragte også en våd øjenkrog....

post-17738-1176971758.jpg

0

Annonce ♥

Middagen sluttede, og det var tid til kaffe og BRYLLUPSKAGE!!!! Vi var så spændt på at se vores kage fra Kreative Kager, og vi blev absolut ikke skuffede. Den var så flot, og flere af gæsterne stod og måbede fuldstændig da de så den..... Lige i vores ånd - og så havde bruden på kagen rent faktisk mave på, så man kunne se hun var gravid - det var mere end man kunne sige om mig... Og så smagte den i øvrigt helt vildt godt...

post-17738-1176971945.jpg

post-17738-1176971988.jpg

0

I mellemtiden var bandet kommet og havde stillet op, og klokken var efterhånden ved at nærme sige brudevalsen.... Vi havde øvet lidt, men det gik helt galt da vi endelig skulle danse. Men pyt med det, for det er den bedste dans vi nogensinde har danset sammen.... Uanset hvor mange forkerte trin vi lavede, og hvordan det har set ud, så var det så topromantisk, at jeg stadig får tårer i øjnene, når jeg tænker på det....

post-17738-1176972137.jpg

post-17738-1176972228.jpg

0

Efter brudevalsen blev der selvfølgelig klippet slips og sokker og revet slør.... og så spillede bandet ellers op til dans i to stive timer. De var fantastisk gode, og folk var på dansegulvet konstant - både unge og gamle....

post-17738-1176972387.jpg

post-17738-1176972504.jpg

0

Klokken nærmede sig hastigt 02, og det var tid til natmad.... Vi fik en masse lækkert brød og pålæg, og folk tog virkelig for sig... :heart: Vi spiste en hurtig mad, og så var vi ellers så mættede af oplevelser og indtryk, at vi ringede efter en taxa og kørte mod vores hotel.

Dagen var så perfekt. Alting klappede og var som det skulle være, vi hyggede os så meget, gæsterne hyggede sig og ja..... man kan vist ikke ønske sig mere. Det var den allerstørste dag i vores liv. Så nu hvor vi har fået papir på hinanden....ja, så er der ikke andet at gøre end at nyde tosomheden, inden vores dejlige søn kommer til verden om 4 ½ måned. :heart:

Tusind tak fordi du læste med...og hvis du endnu ikke er gift, så glæd dig. Og husk at nyd det hele - dagen går alt for stærkt.

:bearhug: Christine

post-17738-1176972865.jpg

Edited by Cilisimus
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Åååååhhh altså.....jeg kan slet ikke tåle bryllups beretninger i disse dage.....tuder nærmest inden jeg åbner tråden :cheerleader3::cheerleader3:

Stort stort tillykke med brylluppet. :respekt::respekt::respekt:

Hold op hvor var du dog smuk og din mand virkelig elegant i uniformen!!! I ser ud til at have haft en perfekt dag/aften og alle ser super glade ud på billederne..... 1000 tak for at fremkalde glædes/forventnings tårer i mine øjne!!!

0

Så er jeg lige inde og snuse her 7 dage før min 1 års bryllupsdag. -HAHA-

Har lige siddet og læst min beretning igennem og får nøjagtig samme sug i maven som for et år siden. Et år - det er simpelthen gået så stærkt. D. 14. september 2007 (præcis til tiden) kom vores "lille" søn Nikolaj til verden, 4450 g og 55 cm lang. Han er nu 6½ måned og fylder vores hverdage med smil og glæde. En rigtig dejlig dreng med masser og grin og mod på livet. Så vi går og hygger os herhjemme mens far leger soldat ude i den store verden. :boohoo:

Jeg ville såmænd ikke rigtig noget andet end lige at sende et lille vink og ønske alle held og lykke med deres kommende bryllupper.

:) Christine

Billedet er fra vores ferie i Thailand da Nikolaj var knap 4 mdr gammel. :boohoo:

post-17738-1206957347.jpg

0