Mischa

Reception eller...?

5 indlæg i dette emne

Jeg har et lille spørgsmål, som i måske kan hjælpe mig med.

Vi skal giftes kl. 13.00, og har efterfølgende valgt at holde en stor reception, for dem der ikke kommer med om aftenen til festen. Den bliver afholdt ligeefter vi er kommet ud af kirken, i nogle gode lokaler lige ved siden af. Vi skal skære bryllupskagen for og serverer champangne.

Min søde kæreste mener at det ikke hedder en reception, men at der skulle findes et andet ord for det arrangement efter vielsen? Vi kan ikke finde noget om det på nettet - er der nogen af jer der skulle kende til et andet ord?

Mange hilsner

Mischa

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alle herinde kalder det vist reception, kan ikke helt forestille mig hvad det ellers skulle hedde.

Fremmedordbogen: Modtagelse; selskabelig sammenkomst af officiel eller formel karakter

( og hotellets modtagelse af gæster; om lokalet hvor en sådan modtagelse finder sted)

Så det passer da meget godt?

Stine

0

Del dette indlæg

Jeg har et lille spørgsmål, som i måske kan hjælpe mig med.

Vi skal giftes kl. 13.00, og har efterfølgende valgt at holde en stor reception, for dem der ikke kommer med om aftenen til festen. Den bliver afholdt ligeefter vi er kommet ud af kirken, i nogle gode lokaler lige ved siden af. Vi skal skære bryllupskagen for og serverer champangne.

Min søde kæreste mener at det ikke hedder en reception, men at der skulle findes et andet ord for det arrangement efter vielsen? Vi kan ikke finde noget om det på nettet - er der nogen af jer der skulle kende til et andet ord?

Mange hilsner

Mischa

Det hedder en reception :-)

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Alle herinde kalder det vist reception, kan ikke helt forestille mig hvad det ellers skulle hedde.

Fremmedordbogen: Modtagelse; selskabelig sammenkomst af officiel eller formel karakter

( og hotellets modtagelse af gæster; om lokalet hvor en sådan modtagelse finder sted)

Så det passer da meget godt?

Stine

Ok, super - tusind tak :-)
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej - jeg synes også at "reception" er et sådan lidt gråt og uhøjtideligt ord, der alt for let giver associationer til firma-jubilæer. Vi diskuterede det også, da vi sendte invitationer ud, og løste det ret enkelt ved i invitationen at formulere det nogenlunde således: ......efter vielsen er der champagne og bryllupskagen skæres for i haven på Rudergård.... og så slap vi for at bruge "reception".

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer