tinaa

bordkort

12 indlæg i dette emne

Hej

Som bordkort ville vi gerne bruge blade som vi plukker i skoven- men problemet er bare hvad gør man for at de skal holde sig pæne. Vi ville jo helst plukke dem dagen før. Vi har prøvet med hårlack men det hjælper ikke. sålænge de ligger i vand er de flotte og rigitg grønne, men 15 min efter de er kommet op - ruller de sammen og bliver grimme!

Er der nogen der har et godt råd?

Hilsen

Tina

Redigeret af tinaa
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med elefanthud? Det plejer jeg at bruge hvis jeg har eksempelvis buskbom i mine juledekorationer, så holder de sig flotte, blanke og grønne til dekorationen skal ud igen. Man kan dog godt se det på bladet, at det er overfladebehandlet.

Hvis det ikke virker, så vil jeg prøve at ringe til din blomsterhandler, det kan være at de har en god idé.

Du kunne evt. også bruge andre typer blade, efeu holder rigtig godt når det er plukket!

Jeg håber, at du finder en rigtig god løsning!

:thumbsupsmileyanim: Anne

post-23120-1179658873.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

I skulle tage at bruge de store efeu-blade, som man kan plukke på husmure eller andre lignende steder (ikke i skoven, da vild efeu er giftig - og meget små-bladet). Efeu-blade holder sig utroligt længe, og det ser flot ud, når man skriver med en sølv- eller guld-tush! (Har selv prøvet det til en fest).

Held og lykke med det! :thumbsupsmileyanim:

Kh

Dinah

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirsebær-Laurbær (Prunus Rotondifolia) Se hér er rigtig god og holder sig sagtens en dag. Man kan nemt skrive på dem med guld og sølvtuscher. Vi brugte dem til begge børns dåbsfester. Rigtig mange har dem i haven så du må bare på jagt hos venner og bekendte. Vin- eller efeublade er også gode.

Redigeret af TheBrideInSpe
0

Del dette indlæg

Hej.

Tænkte lige, at jeg ville nævne, at min mand og jeg brugte efeublade, der lå rundt på bordene. Vi var heldige, at et familiemedlem havde nogle store flotte nogen. Vi plukkede dem 2 dage før og jeg lagde dem i en spand med vand, så de var helt dækket. Og selv om vi dækkede bordene dagen før og vi på selve dagen havde 35 grader, var bladene stadig flotte om natten.... Så efeu kan klart anbefales.

mange hilsner Susan og stort tillykke med brylluppet

0

Del dette indlæg

:cheerleader3:

Nu har jeg haft plukket forskellige blade og ja efeu er de bedste- de kán sagten holde sig to dage uden at være i køleskab eller lign. så vi har bestemt os til at bruge efeu blade og så pynte dem med lidt perler i sammefarve som blomsterne på bordene

Tak for hjælpen

Knus

TIna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer