Maria Viola

Hans mellemnavn som vores nye efternavn??

6 indlæg i dette emne

Som overskriften lyder vil vi gerne have min kærestes mellemnavn som efternavn. Men var oppe p kirkekontoret i dag - det var dog i det sogn hvor vi skal giftes, men ikke hvor vi bor. Og de havde så lukket da jeg kom derop. GREAT.

Men ved jo at det koster 430 kr. at han skipper sit efternavn og får sit mellemnavn i stedet.

Men hvilken formular skal han udfylde - synes ikke at jeg kan hitte den?

Og I er enige om at det er fremgangsmåden ikke???

Tak for jeres hjælp.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som overskriften lyder vil vi gerne have min kærestes mellemnavn som efternavn. Men var oppe p kirkekontoret i dag - det var dog i det sogn hvor vi skal giftes, men ikke hvor vi bor. Og de havde så lukket da jeg kom derop. GREAT.

Men ved jo at det koster 430 kr. at han skipper sit efternavn og får sit mellemnavn i stedet.

Tak for jeres hjælp.

Du skal bruge en formular der hedder "Navneændring på bryllupsdagen". Du kan finde den på www.personregistrering.dk. Så skal du sende den til enten kirkekontoret i det sogn, hvor du bor eller til vielseskontoret i din kommune.

Det koster ikke noget at ændre navn i forbindelse med bryllup. Vi har nu begge min mands tidligere mellemnavn som efternavn. Vi skippede begge vores efternavne, og bruger nu kun hans mellemnavn. Ingen problemer i det. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Tak for jeres hjælp.

Du skal bruge en formular der hedder "Navneændring på bryllupsdagen". Du kan finde den på www.personregistrering.dk. Så skal du sende den til enten kirkekontoret i det sogn, hvor du bor eller til vielseskontoret i din kommune.

Det koster ikke noget at ændre navn i forbindelse med bryllup. Vi har nu begge min mands tidligere mellemnavn som efternavn. Vi skippede begge vores efternavne, og bruger nu kun hans mellemnavn. Ingen problemer i det. :thumbsupsmileyanim:

Jamen er de regler ikke lavet om efter 1 maj???

Nu koster det at få ens mellemnavn til efternavn - eller tager jeg helt fejl???

0

Del dette indlæg

Kan nogen hjælpe i aften - vi skal op med det i morgen

Koster det noget i forbindelse med ægteskab at slette sit efternavn og få sit mellemnavn som efternavn - gerne med henvisning til et eller andet .

Jeg sidder og skal til at betale 430 kr. for det - og der er ikke noget som hedder fortryde - og LIDT dumt at betale for noget hvis man ikke skal..... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror du tager fejl.

Vi blev gift d. 5. maj og betalte ikke noget for at få min mands mellemnavn som efternavn, og samtidig slette begge vores tidligere efternavne :thumbsupsmileyanim:

Vi fik at vide, at når man skifter navn i forbindelse med bryllup, er det gratis.

Håber du kan bruge det til noget. Jeg har desværre ikke noget jeg kan henvise til, kun det vi har fået at vide. Vi talte med kirkekontoret både i det sogn vi blev gift og i det sogn hvor vi bor, og vi fik samme svar.

Held og lykke med det (og behold bare tegnebogen i lommen) ;)

0

Del dette indlæg

Jeg tror du tager fejl.

Vi blev gift d. 5. maj og betalte ikke noget for at få min mands mellemnavn som efternavn, og samtidig slette begge vores tidligere efternavne :thumbsupsmileyanim:

Vi fik at vide, at når man skifter navn i forbindelse med bryllup, er det gratis.

Håber du kan bruge det til noget. Jeg har desværre ikke noget jeg kan henvise til, kun det vi har fået at vide. Vi talte med kirkekontoret både i det sogn vi blev gift og i det sogn hvor vi bor, og vi fik samme svar.

Held og lykke med det (og behold bare tegnebogen i lommen) ;)

Tusind tak - jeg tager derp i dag når de åbner og hvis de siger vi skal betale - så jeg bare hurtigt hjem og gøre det - og så komme med kvitteringen. De hr jo kun åbent i 2 timer hver dag.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer