Guest AppelgrenRasmussen

Veninder uvenner over polterabend

13 indlæg i dette emne

Hej Alle

Ja jeg er i den uheldige situation at mine veninder er splittet i to lejre. Dem fra Kalundborg (hvor jeg oprindeligt kommer fra) og dem fra Kbh (hvor jeg bor nu). De har ikke kunne blive enige om stedet, så en af mine veninder spørger hvor jeg helst kunne tænke mig at holde dagen henne da de ikke kan blive enige og min veninde som sidder i kørestol har haft sat sig på bagben og ikke ville deltage hvis det blev i kbh.

Jeg siger at jeg selvfølgelig vil have min veninde (kørestol) med, men at jeg ikke mener det rigtig vil blive en overraskelse hvis dagen bliver holdt i kalundborg fordi jeg jo ved hvad jeg skal hvis de prøver at lokke mig derud.

Jeg snakker så med min veninde (kørestol) og spørger om det er rigtigt at hun ikke vil deltage hvis det bliver herinde..

Jeg finder så ud af fra min mor at det min veninde har sagt det er at hvis hele dagen bliver holdt i kbh ville hun nok ikke kunne deltage, men at de derfor er gået på kompromis og har lavet noget begge steder.

Så bliver de jo uvenner min veninde i kørestol og den anden veninde da der jo ikke var nogen grund til at spørge mig omkring stedet når de havde haft møde og det var planlagt. Så nu gider min veninde (kørestol) alligevel ikke og den anden er også tvivlsom.

Ja gad vide om de hitter ud af det, om jeg får to polterabender eller slet ingen. Vildt man kan kravle ned på sådan et børnehaveniveau.

Ærgerligt det skal være sådan på min dag. Øvøv

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle

Ja jeg er i den uheldige situation at mine veninder er splittet i to lejre. Dem fra Kalundborg (hvor jeg oprindeligt kommer fra) og dem fra Kbh (hvor jeg bor nu). De har ikke kunne blive enige om stedet, så en af mine veninder spørger hvor jeg helst kunne tænke mig at holde dagen henne da de ikke kan blive enige og min veninde som sidder i kørestol har haft sat sig på bagben og ikke ville deltage hvis det blev i kbh.

Jeg siger at jeg selvfølgelig vil have min veninde (kørestol) med, men at jeg ikke mener det rigtig vil blive en overraskelse hvis dagen bliver holdt i kalundborg fordi jeg jo ved hvad jeg skal hvis de prøver at lokke mig derud.

Jeg snakker så med min veninde (kørestol) og spørger om det er rigtigt at hun ikke vil deltage hvis det bliver herinde..

Jeg finder så ud af fra min mor at det min veninde har sagt det er at hvis hele dagen bliver holdt i kbh ville hun nok ikke kunne deltage, men at de derfor er gået på kompromis og har lavet noget begge steder.

Så bliver de jo uvenner min veninde i kørestol og den anden veninde da der jo ikke var nogen grund til at spørge mig omkring stedet når de havde haft møde og det var planlagt. Så nu gider min veninde (kørestol) alligevel ikke og den anden er også tvivlsom.

Ja gad vide om de hitter ud af det, om jeg får to polterabender eller slet ingen. Vildt man kan kravle ned på sådan et børnehaveniveau.

Ærgerligt det skal være sådan på min dag. Øvøv

Ej hvor er det bare træls når sådan noget går i hårdknude! :ilovebryllupsklar:

Jeg var til en polterarbend for nyligt, hor der også gik ged i den og det betød at to ikke kom. Folk blev simpelthen uvenner over programmet... :bestwishes:

Det ved bruden ikke og det skal hun heller ikke ha' at vide!

Helt overordnet, så synes jeg du skal holde dig ude af det så meget som overhovedet muligt (det er selvfølgelig ret svært, det ved jeg godt). Polterarbend er noget dine veninder arrangerer for dig fordi de godt kan lide dig - og så må de sgu tage sig sammen og finde de diplomatiske og samarbejdsvillinge bukser frem (ja undskyld, men altså..). Hvis du begynder at tage side i sagen, så ender det bare med, at det ser ud som om du vælger veninder og så går det først RIGTIG galt.

Jeg tror altid, der er større eller mindre uoverensstemmelser, når der planlægges polterarbend - det er bare rigtig surt for dig, at du har fået det at vide. Så går du og bekymrer dig og ved du hvad: Det synes jeg ikke du skal gøre!! Det er søde mennesker (ellers ville du vel ikke være venner med dem :cheerleader3: ) og de skal nok finde ud af at lave en god polter unden at rive hovederne af hinanden! jeg tror trods alt det er sjældent at det går helt i kage.

Så: Op med humøret - de skal nok finde ud af det og det skal nok blive en god polter selvom der var nogle startvanskeligheder!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nå ja - en ting til: Jeg tror polter-planlægningen går i knude nogen gange fordi en masse tøser vil give bruden en rigtig god oplevelse og så sidder de der og har alle sammen den RIGTIGE opfattelse af, hvad der gør bruden glad, for de er jo hendes gode venner...

Som regel har jeg nu oplevet at folk ender med at koncentrere sig om bruden og glemmer deres egne små fnidder-fnadder-problemer ;)

0

Del dette indlæg

Det er da godt nok en trist ting at få at vide! Altså VENINDER nogen gange! Jeg kan selv huske fra de polterabender jeg har været med til at arrangere, der har alle veninderne (klart nok) forskellige indtryk af hvad veninden synes om. Man er jo veninder fra forskellige steder og derfor skal man virkelig tænke på BRUDEN og ikke en selv.

Sådan som jeg ser det, så er dine veninder en anelse egoistiske. Jeg kan godt forstå at hende i kørestol har svært ved at komme til KBH, men ligefrem af sige at hun ikke vil med fordi de er blevet uvenner! Og den anden veninde af samme grund!

Det virker slet ikke som om de tænker på, at du gerne vil havde dem med, og det sårer dig i sidste ende at de er uenige! Hvorfor skal du straffes for det?

Men oven i alt dette, mon så ikke de finder ud af det? Jeg synes i hvert fald ikke at du skal blande dig i det overhovedet. Ved det er svært, men nu må de mande sig lidt op og komme ind i kampen... :ilovebryllupsklar::bestwishes:

:thumbsupsmileyanim: Håber det bliver en skøn dag, når dagen kommer ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo tak! Det har jeg prøvet. Eller det vil sige, at jeg er i en lignende situation som dig. Det er da utroligt, at de ikke kan enes - altså helt ærlig!

Her er det én veninde, der konsekvent ødelægger det hele for de andre. (Jeg frygter lidt, at hun lurer med her, derfor har jeg ikke nævnt det tidligere.)

Her er historien den, at én af mine veninder straks hun hørte om brylluppet spurgte mig, om hun måtte arrangere min polterabend. Hvad kan man sige? Jeg sagde naturligvis ja, men havde da aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at hun ikke ville involvere de andre... Da især mine søstre! Næh nej, i stedet fastsatte hun selv en dato, bestemte tidspunkt og arrangementer osv. Alt dette hørte jeg ad omveje fra veninder, der var godt sure over, at de ikke kunne den dag.

Heldigvis har jeg nogle vildt søde veninder og søstre, som ikke fandt sig i, at én skulle bestemme det hele. Derfor har jeg nu hørt, at veninden, der vil bestemme, ikke kommer alligevel. Men ved I hvad? Jeg er egentlig bedøvende ligeglad, sådan opfører man sig bare ikke!

Det skal lige siges, at jeg havde absolut ingen intentioner om at vide noget om min egen polterabend. Det lykkedes bare desværre ikke, og nu aner jeg ikke, om jeg skal sige fra overfor hende, eller jeg bare skal lade de andre om det. Én ting er sikkert; jeg glæder mig til den dejlige polterabend, som mine søde veninder er ved at arrangere...

Jeg undskylder, at det kom til at handle om mig... Det jeg ville sige, var bare at jeg forstår dig fuldt ud!

0

Del dette indlæg

Polterabender er rigtigt svære at planlægge, fordi der tit er så mange der ikke kun vil med - men være med til at bestemme noget af det!

Jeg har været med til to polterabend arrangeringer hvor der blev problemer.

Først til min svigerinde (kærestes søster). Her begyndte jeg og hendes søster at planlægge det sammen, og gjorde os meget umage med at sikre os at vi fik telefonnumre uden at søsteren finder ud af. Vi prøver så at invitere alle hendes veninder med, og foreslår et par datoer og et par forslag som vi synes er gode, og om der er nogen der har flere. Mænderne prøver at arrangere mandens på samme dag og vi sørger for at bedsteforældrene har tid, sådan at de kan passe børnene. Lige pludselig så ringer en af hendes veninder til hende og fortæller bruden det hele :shooter: dah - det var jo meningen det skulle være hemmelig!! Nå, men her er bruden så ikke særligt diplomatisk eller god til at håndtere det, så det ender med at hun vil bestemme heeeele programmet. Først vil hun ikke at bedsteforældrene skal passe børnene. Det har de bare gjort 100 gange både før og efter, men what. Hendes søster tilbyder at hun kan passe dem, selvom det betyder at hun så ikke kommer med. Det er heller ikke godt nok, børnene skal med! OK, så kan vi jo godt se at ingen af vores arrangementer dur, så vi trækker os fra planlægningen og siger til veninden der ringede til hende at så kan hun jo arrangere resten. Det ender med at deres polterabend bliver en god middag hjemme hos brudeparret hvor hverken mig eller hendes søster er inviteret :super: yeah...

Det er så det grimmeste eksempel jeg har...

Det andet var min veninde og tidligere roomie som skulle giftes. Mig og en veninde, der var hendes tidligere nabo, skal så arrangere det sammen. Vi var ved godt mod i starten, men det ender med at alle mine forslag blev stemt ned. Nu var det så sådan, at da jeg og bruden boede sammen, snakkede vi meget om hvad for nogle ting der kunne være sjove at prøve og hvad for nogle ting der ikke kunne, så jeg vidste jo en del... Men det blev der ikke taget hensyn til. Af frygt for at det blev ligesom den forrige, sagde jeg pænt til hende, om det ikke var en bedre idé om hun tog en anden veninde med til planlægningen i stedet. Det endte så med rebusløb, spisning og så ikke flere planer??!? Hvad sker der lige? Jeg kunne se at bruden var skuffet, så jeg foreslog så bowling. Så tog vi op og bowlede, og efter en omgang gik alle hjem... Jeg og bruden blev en time længere og spillede pool, og hun sagde bagefter at hun var meget glad for at jeg var med, ellers var hun nok endt med at tage hjem kl. 20 om aftenen... Nu blev den så 23 i stedet :lol:

Jeg håber bare at der ikke sker sådan noget til min polterabend! Men jeg tror nok det går godt, jeg er evig optimist! Jeg har så allerede fået datoen at vide, så det er de da blevet enige om (hvor mange der så er blevet sure over det har jeg heldigvis ingen idé om!). Datoen bliver nemlig to dage før brylluppet, og det er kun fordi det er så tæt på at de syntes jeg skulle ha det at vide.

Jeg tror det bedste du kan gøre er at prøve at blande dig udenom... Jeg ved det er svært, men tror alligevel at det er den måde det går bedst på. Hvis nogen bliver sure over noget, er det bedst for dem og bruden og alle andre at de bare holder mund om det...

Undskyld det blev så langt!

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres svar, det er rart at køre jeg ikke er den eneste der er/har været i situaitonen, for det er da bare skide ærgerlit.

Jeg skal også blande mig udenom.Det er bare fordi det er to barndomsveninder det handler om, så er det sku svært...

Men jeg prøver at tage den med ro og bare glæde mig til dagen forhåbentlig kommer :0)

De sladrer sku bare om hinanden de tøser, det er da for vildt at det kan lade sig gøre... Menhåber de finder ud af det..

Knus og tak for hjælpen

0

Del dette indlæg

hej søde...

jeg blev poltet i lørdags og ende med at gå grædende hjem... der var ikke styr på en skid ... på trods af en veninde der havde spurgt om hun måtte stå for det i starten.. hun fik en liste med nacne og nr på de pers der sku med.. den fik hun væk jeg lavdede en ny... i første omgang planlægger hun en dag og ringer ikke engang til mine bedste veninder og spørger om de kan kom med... så 3 uger før mit polter ved igen at jeg skla poltes den dato.. måtte tage fat i hende og sagde at det var vigtig for mig at mine bedste veninde ku kom... så de finder en ny dato... hun invitere 5 udover sig selv... på hendes liste er der 12-14.... 14 før den ny dato erder ike styr på en skid... halvdelen ikke inviteret og kan derfor ikke kom fra jylland til kbh... min kæreste kommer til at stå for at veninden for lavet en plan og den blir sendt ud... folk ringer til hende for at hjælpe osv... hun tager ikke sin tlf.... så vi blev 8 da vi var flest... 3 af dem var ikke på listen... der var ikke styr på hvad det kostede og hvad vi sku hvornår... så mine veninder måtte stå og diskutere foran mig med hende der avde arrangeret det... har haft fat i hende en million gange for at spørge om andre sku tage over.. men nej hun havde styr på det... hvilket hun ikke havde overhoved... hun ku slet ikke se hendes egne fejl.... så pinlig...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej!

Det er min største frygt. :rolleyes:

jeg kender jo mine veninder på godt og ondt, ligesom de kender mig.

Jeg har flere gange været fristet til selv at planlægge dagen, eller bede om at blive fri.

Men når alt komme til alt må man lade stå til.

Veninder og venner er "valgt" på tidligere fælles oplevelser og god kemi.

Jeg håber at de finder et fælles grundlag (mig, bryllup ect.) og laver en god dag.

~

0

Del dette indlæg

Hejsa,

For kort tid siden overvejede jeg kraftigt at aflyse min polterabend - simpelthen at sige jeg ikke gad at holde een, for jeg var træt af det hele. Grunden til dette er at min veninder er delt i to lejre - en i Jylland og en i København hvor jeg bor. På skift har de ringet til mig og grædt i telefonen og været ulykkelige over situationen. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi drømt om at de kunne finde på at arrangere min polter i jylland for jeg elsker at bo i København og det er her jeg har min base. Havde jeg påforhånd vidst det kunne blive et problem havde jeg meldt ud, at jeg gerne vil holde min polter i København. Men nu ender det hele med at jeg får to stk. polter - en i jylland som jeg kender datoen på den 16. juni og en i københavn som jeg ikke kender datoen på. Jeg synes det har været et meget opslidende forløb, som jeg bestemt ikke eønsker for andre, og det er kommet meget bag på mig. Jeg har prøvet at holde hovedet koldt og ikke at blive sur på nogle af mine veninder (for det er altså ret nemt i en situation som denne!) de vil jo bare det bedste for mig. Jeg prøver også at vende det til noget positivt - for hvor mange får to stk :boohoo: Rrrrrr skulle lige af med noget luft, for det er jo svært at tale om det her med veninderne!

Jeg skal giftes den 28. juli og er ved at få små sommer fugle i maven.

Sommerhilsner fra Tina

0

Del dette indlæg

Hmm, jeg glædede mig ellers også rigtig meget til min polterabend. Men nu er jeg ved at blvie lidt i tvivl. Jeg får hele tiden dit og dat af vide af den ene eller anden veninde, som har sagt dit og dat. De kender stort set alle sammen hinanden og nu håber jeg bare at de kan blvie enige om at glæde mig. Men jeg har dog min tvivler, har sagt at jeg ikke vil hører mere om hvad de ene og anden siger. De er trods alt mine veninder på godt og ondt.

Håber at blive positivt overrasket, ser altid det bedste i alle :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

For kort tid siden overvejede jeg kraftigt at aflyse min polterabend - simpelthen at sige jeg ikke gad at holde een, for jeg var træt af det hele. Grunden til dette er at min veninder er delt i to lejre - en i Jylland og en i København hvor jeg bor. På skift har de ringet til mig og grædt i telefonen og været ulykkelige over situationen. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi drømt om at de kunne finde på at arrangere min polter i jylland for jeg elsker at bo i København og det er her jeg har min base. Havde jeg påforhånd vidst det kunne blive et problem havde jeg meldt ud, at jeg gerne vil holde min polter i København. Men nu ender det hele med at jeg får to stk. polter - en i jylland som jeg kender datoen på den 16. juni og en i københavn som jeg ikke kender datoen på. Jeg synes det har været et meget opslidende forløb, som jeg bestemt ikke eønsker for andre, og det er kommet meget bag på mig. Jeg har prøvet at holde hovedet koldt og ikke at blive sur på nogle af mine veninder (for det er altså ret nemt i en situation som denne!) de vil jo bare det bedste for mig. Jeg prøver også at vende det til noget positivt - for hvor mange får to stk :bestwishes: Rrrrrr skulle lige af med noget luft, for det er jo svært at tale om det her med veninderne!

Sommerhilsner fra Tina

Hej Tina

Det er jo netop i den situation jeg er i... Men min mor har fortalt mig at de har fundet på noget begge steder, så alle får deres vilje... Så håber at der blir styr på det hele og det blir en fantastisk dag...

Håber det samme for dig..

Jeg skal giftes den 11. august, tiden nærmer sig med hastige skridt. Føler jeg ikke har styr på en skid..

Knus Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

For kort tid siden overvejede jeg kraftigt at aflyse min polterabend - simpelthen at sige jeg ikke gad at holde een, for jeg var træt af det hele. Grunden til dette er at min veninder er delt i to lejre - en i Jylland og en i København hvor jeg bor. På skift har de ringet til mig og grædt i telefonen og været ulykkelige over situationen. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi drømt om at de kunne finde på at arrangere min polter i jylland for jeg elsker at bo i København og det er her jeg har min base. Havde jeg påforhånd vidst det kunne blive et problem havde jeg meldt ud, at jeg gerne vil holde min polter i København. Men nu ender det hele med at jeg får to stk. polter - en i jylland som jeg kender datoen på den 16. juni og en i københavn som jeg ikke kender datoen på. Jeg synes det har været et meget opslidende forløb, som jeg bestemt ikke eønsker for andre, og det er kommet meget bag på mig. Jeg har prøvet at holde hovedet koldt og ikke at blive sur på nogle af mine veninder (for det er altså ret nemt i en situation som denne!) de vil jo bare det bedste for mig. Jeg prøver også at vende det til noget positivt - for hvor mange får to stk :bestwishes: Rrrrrr skulle lige af med noget luft, for det er jo svært at tale om det her med veninderne!

Sommerhilsner fra Tina

Hej Tina

Det er jo netop i den situation jeg er i... Men min mor har fortalt mig at de har fundet på noget begge steder, så alle får deres vilje... Så håber at der blir styr på det hele og det blir en fantastisk dag...

Håber det samme for dig..

Jeg skal giftes den 11. august, tiden nærmer sig med hastige skridt. Føler jeg ikke har styr på en skid..

Knus Stine

Hej Stine

Ja og jeg føler med dig. Jeg synes det hårdeste er at jeg ikke kan tale åbent om det med mine veninder. Jeg tænker også på selve bryllupsdagen og bordplanen - hvem kan tåle at sidde sammen! Det har været et skår i glæden for mig, men jeg prøver virkelig at få vendt det til noget positivt. Tror også det hænger sammen med veninderne så gerne vil sætte hvert deres præg på dagen, forventerne bliver måske også skruet lidt for højt op.

Ønsker dig to dejlige polter, som jeg er sikker på du får. Lige pludselig er alle forberedelserne faldet på plads

Knus fra Tina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer