Nanna78

Pladser i kirken

17 indlæg i dette emne

Jeg må have hjælp :wacko:

Min kæresten har en ven som forlover.

Men... da vi havde møde med præsten blev han spurgt om hvem han ville have ved sin side. Der valgte han begge sine forældre (de er skilt). Dvs. begge mine forældre får også plads ved alteret.

Det fortalte vi begge hold forældre samme aften ved min fødselsdag.

Forloveren blev placeret bag min kæreste ved siden af fotografen.

Nu 14 dage senere har min kæreste fortalt forloveren hvor han skal sidde. Så siger forloveren "så kan det jo være ligemeget med mig som forlover, jeg vil synes det er forkert at sidde der". Så nu ved min kæreste ikke hvad han skal.

Forældrene har jo fået beskeden om at de skal sidde sammen med os, min mor blev meget glad. Jeg vil nødigt fortælle hende at hun ikke må sidde der alligevel, fordi forloveren er blevet fornærmet over sin plads.

Men der kan vel ikke sidde 4 på den ene række og 3 på den anden?

Eller kun en af hans forældre, det ville give ballade.

Hvordan løser I det med forældre og forlover?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg er lidt på bar bund. Jeg har nemlig aldrig set mere end 4 stole ved alteret.

Hos os sidder min far og jeg sammen, og min kæreste skal sidde med sin forlover/bror

Han skal da vælge det han har lyst til, og ikke hvad forloveren ønsker, han er jo forlover lige meget hvor han sidder. Men jeg troede også automatisk at de skulle sidde sammen..

:boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, der er for en gangs skyld et problem, vi undgår!

Det kunne ellers godt have været noget rod for os også, da jeg har 2 forældre og en brudepige, mens Jesper har 2 forældre og 2 forlovere...! :bearhug:

Men det løser sig heldigvis af, at vores slotskapel er så... Skal vi sige "petit", at hele "følget" skal sidde på den forreste række i hver side, mens vi skal sidde foran alteret på to små skamler... Lidt á la Frederik og Mary (jeg kan godt lide sammenligningen :boohoo: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også foreslået at de kan sidde på de første rækker, men det er forloveren vist ligeglad med, og jeg ved min mor ville blive lidt skuffet, hun har glædet sig til at være tæt på mig - vi er meget tæt, så jeg har det også godt med at hun sidder deroppe.

Og min kæreste kan jo ikke bede den ene af sine forældre om at sidde et andet sted, de er jo skilt så det vil bare give problemer med forskelsbehandling.

Det er altså ikke nemt :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at du sidder ved siden af dine forældre, mens din kæreste sidder ved siden af forloveren, og bag dem sidder din kærestes forældre....? Jeg synes altså, at forloveren skal sidde ved siden af brudgommen, men det er jo bare min holdning.

Vi har ikke helt det samme problem...vi har også en ide om, at begge vores forældre skal sidde ved siden af os...men vi skal giftes i en meget lille kirke, og vi er meget i tvivl om, om der er plads til 3 personer i hver side...det er rigtig æv, da jeg utrolig gerne vil have både min mor og far til at sidde hos mig. Vi skal have en snak med præsten om det.

Mvh Birgitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også mene at forlover skal side ved siden af gommen.

I vores tilfælde skal min far side ved min side, og gommens forlover (bror) ved hans side. Alle andre på bænkerækkerne!

Men det er jo meget forskelligt, hvad folk gør alt afhængig af familiesituation og hvem forlover er.

I dit tilfælde ville jeg forslå således:

Gom, forlover, far, mor.

Brud, far, mor

Jeg synes ikke det gør noget, at der sidder tre på den ene side og fire på den anden - medmindre der ikke er plads til det.

Håber i finder en løsning.

Kram

Melanie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes altså at det kun er brudeparret, forlover samt den der følger bruden op der skal sidde ved alteret. Men det er jo jeres beslutning.

Jeres forældre skal jo alligevel sidde på forreste række i kirken.. Derefter vil jeg sige, at forloveren reagerer barnligt.

Du kan jo også lave den løsning, at du går op ad gulvet med BEGGE forældre og har begge siddende hos dig og så har din kæreste kun forloveren ved sin sidde.

Jeg ved jo så ikke om dine svigerforældre vil blive lidt kede af det, MEN hvis begge dine forældre følger dig op så er de begge jo "kvalificeret" til at sidde ved alteret. Håber du forstår.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter min mening er de eneste der skal sidde oppe ved alteret

bruden + den der fører hende op af kirkegulvet

gommen + forlover

Ideen med forloveren er jo netop at det er ham der skal sørge for at berolige og støtte gommen inden/under vielsen, det er vel lidt svært hvis han ikke skal sidde ved siden af gommen.

Jeg synes personlig at det virker forkert at det ikke er forloveren der sidder ved gommen, det er jo det man forbinder med forloverens "job"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Jeg synes sådanset der er kommet mange gode bud på, hvordan det kan løses, men jeg tor nu jeg ville vælge noget helt andet, hvis jeg var dig og jeg havde sagt til forældrene, at de skal sidde der (hvis ikke jeg havde sagt det til dem, ville jeg kun have valgt brud+far & brudgom+forlover). Men da det jo er sket ville jeg vælge at få en person mere med derop. Jeg synes ikke det er pænt, hvis der ikke sidder lige mange i hver side og jeg synes også det er en dårlig ide, at forloveren skal sidde bagved. Jeg tror jeg ville spørge min bedste veninde om ikke hun ville være en slags brudepige. Så kunne hun sidde deroppe sammen med alle jer andre, og så havde du også en til at holde ved brudebuketten, sprede din kjole/slør flot ud inden du går ned ad kirkegulvet igen eller hvad man nu lige mangler en hjælpende hånd til. Det er da i hvert fald endnu en mulighed, og det kunne måske afhjælpe at nogle blev skuffede... Om man så sidder 4 på række eller forældrene sidder bagved kan man jo selv vælge, hvis ellers kirkens størrelse tillader det.

Hilsen MSH

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Tusind tak for de mange svar og meninger. :boohoo:

Vi skal have besøg af forlover og toastmaster (skal giftes 14 dage før os) samt deres kærester på lørdag, så der håber jeg vi finder en god løsning for alle. Men den med en ekstra række bag hver af os synes jeg er en god ide, så jeg vil finde ud af om der er plads til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan I har tænkt jer det skulle være, men "normalt" er det jo sådan, at man bytter plads, så gommen kommer til at sidde ved bruden efter vielsen, så dine forældre skal flytte over til din mands familie og forlover.

Så skal der jo være plads til én ekstra derovre.

(Giver det overhovedet mening, det er lidt svært at forklare :-) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan I har tænkt jer det skulle være, men "normalt" er det jo sådan, at man bytter plads, så gommen kommer til at sidde ved bruden efter vielsen, så dine forældre skal flytte over til din mands familie og forlover.

Så skal der jo være plads til én ekstra derovre.

(Giver det overhovedet mening, det er lidt svært at forklare :-) )

Min kæreste bytter plads med min far, jeg sidder så mellem min kæreste og min mor. Det var sådan præsten forklarede os "plads bytteriet".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup skal begge vore forældre sidde sammen med os ved alteret, og forloveren skal sidde på forreste række. Jeg ved godt, at forloveren normalt sidder med ved alteret, men vi vil gerne have vores forældre med deroppe. Jeg synes ikke man skal hænge sig så meget i, hvad man plejer at gøre.

- Henriette -

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Jeg synes sådanset der er kommet mange gode bud på, hvordan det kan løses, men jeg tor nu jeg ville vælge noget helt andet, hvis jeg var dig og jeg havde sagt til forældrene, at de skal sidde der (hvis ikke jeg havde sagt det til dem, ville jeg kun have valgt brud+far & brudgom+forlover). Men da det jo er sket ville jeg vælge at få en person mere med derop. Jeg synes ikke det er pænt, hvis der ikke sidder lige mange i hver side og jeg synes også det er en dårlig ide, at forloveren skal sidde bagved. Jeg tror jeg ville spørge min bedste veninde om ikke hun ville være en slags brudepige. Så kunne hun sidde deroppe sammen med alle jer andre, og så havde du også en til at holde ved brudebuketten, sprede din kjole/slør flot ud inden du går ned ad kirkegulvet igen eller hvad man nu lige mangler en hjælpende hånd til. Det er da i hvert fald endnu en mulighed, og det kunne måske afhjælpe at nogle blev skuffede... Om man så sidder 4 på række eller forældrene sidder bagved kan man jo selv vælge, hvis ellers kirkens størrelse tillader det.

Hilsen MSH

Det bliver den løsning vi vælger!

Der er fint plads ved alteret.

Tak for de mange input :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer