Guest Rikke Daugaard

Velkomstsang

5 indlæg i dette emne

Vi syntes det kunne være sjovt -og anderledes (det har vi ikke oplevet andre har gjort) selv at skrive velkomst sang + velbekommesang.... Så jeg har gjort min debut som sangskriver -så jeg modtage gerne konstruktiv kritik -HAHA-

Er sikker på der er nogle ting der ikke rigtig swinger :bearhug:

Mel: Jeg en gård mig bygge vil….

Vær velkommen til vor fest

Vi er glade for hver en gæst

Det var godt at I ku’ komme

Nu er ventetiden omme

Rikke fik fra Kim sit ja

Højt humør og tra la la

Rikke en familie får

Hvor sovsen har gode kår

Uden mad og uden drikke

Dur helten bare ikke

Kim og Bo de siger smovs

Når Poul har lav’t sovs

Mon en lille sang vi får

Melodien flot den går

Ja på havren skal vi synge

Om desserten vi alle synke

Ganske rigtigt det er Is

Fra René og viv det sig’s

Lone en femmer får

Ja en rulle ved dig står

Vi vil gerne du holder længe

Hele natten du kan os fænge

Salt Rebekka? d'r hældt op!

Ja stemningen er i top!

SKÅL OG VELKOMMEN

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi syntes det kunne være sjovt -og anderledes (det har vi ikke oplevet andre har gjort) selv at skrive velkomst sang + velbekommesang.... Så jeg har gjort min debut som sangskriver -så jeg modtage gerne konstruktiv kritik :bearhug:

Vi er glade for hver gæst

Nu er ventetiden omme

Rikke fik fra Kim sit ja

Højt humør og tra la la

Rikke en familie får

Hvor en sovs har gode kår

Uden mad og uden drikke

Duer helten bare ikke

Kim og Bo de siger smovs

Når ham Poul har lavet sovs

Mon en lille sang vi får

Melodien flot den går

Ja på havren skal vi synge Denne sætning forstår jeg ikke. Er den indforstået?

Forslag til de 2 foregående linier:

Vi skal spise - være glade

En dessert vi får på fade

Ganske rigtigt det er Is

Fra René og frue: Spis!

Lone nu en femmer får

Ja en rulle ved dig står

For du skal jo holde længe

Hele natten skal du hænge/svinge/fænge

Salt Rebekka? det´ hældt op!

Nu er stemningen i top!

SKÅL OG VELKOMMEN

Hej Rikke (og Kim) :bestwishes:

Du har ret, der er nogle linier som er svære at synge. Jeg synes det er fedt du laver en personlig sang, og det er slet ikke dårligt. Jeg håber mine rettelser kommer med, der er en del "finpudsninger", som gør, at det kan synges uden tvivl om, hvor trykket skal ligge. Et lille fif, når man skriver en sang: tæl stavelserne i originalen. Dét du skriver skal have samme antal stavelser, og skal falde på hver eneste tone, og så kan man høre om det ikke passer. Hvis man prøver at trække nogle ord bliver gæsterne i tvivl om hvordan det skal synges, og man mister noget fælles fodslaw i sangen..

Dvs: "Jeg en gård mig bygge vil" har 7 stavelsr. Derfor skal din tekst også have 7 stavelser: "Vær velkommen til vor fest" = Fungerer fint!

"Der skal være have til" har 7 stavelser. "Vi er glade for hver en gæst" har 8 stavelser = Svært at synge...

Iøvrigt synes jeg (trods de mange rettelser - undskyld :huh: at du har skrevet en rigtig fed og personlig sang.. Men man skal jo også lige lære det, hvis man aldrig har prøvet det før..

Håber du kan bruge denne feedback..

KH Rikke (og Kim) :bearhug:

KH Rikke

0

Del dette indlæg

Vi syntes det kunne være sjovt -og anderledes (det har vi ikke oplevet andre har gjort) selv at skrive velkomst sang + velbekommesang.... Så jeg har gjort min debut som sangskriver -så jeg modtage gerne konstruktiv kritik :bearhug:

Vi er glade for hver gæst

Nu er ventetiden omme

Rikke fik fra Kim sit ja

Højt humør og tra la la

Rikke en familie får

Hvor en sovs har gode kår

Uden mad og uden drikke

Duer helten bare ikke

Kim og Bo de siger smovs

Når ham Poul har lavet sovs

Mon en lille sang vi får

Melodien flot den går

Ja på havren skal vi synge Denne sætning forstår jeg ikke. Er den indforstået?

Forslag til de 2 foregående linier:

Vi skal spise - være glade

En dessert vi får på fade

Ganske rigtigt det er Is

Fra René og frue: Spis!

Lone nu en femmer får

Ja en rulle ved dig står

For du skal jo holde længe

Hele natten skal du hænge/svinge/fænge

Salt Rebekka? det´ hældt op!

Nu er stemningen i top!

SKÅL OG VELKOMMEN

Hej Rikke (og Kim) :heart:

Du har ret, der er nogle linier som er svære at synge. Jeg synes det er fedt du laver en personlig sang, og det er slet ikke dårligt. Jeg håber mine rettelser kommer med, der er en del "finpudsninger", som gør, at det kan synges uden tvivl om, hvor trykket skal ligge. Et lille fif, når man skriver en sang: tæl stavelserne i originalen. Dét du skriver skal have samme antal stavelser, og skal falde på hver eneste tone, og så kan man høre om det ikke passer. Hvis man prøver at trække nogle ord bliver gæsterne i tvivl om hvordan det skal synges, og man mister noget fælles fodslaw i sangen..

Dvs: "Jeg en gård mig bygge vil" har 7 stavelsr. Derfor skal din tekst også have 7 stavelser: "Vær velkommen til vor fest" = Fungerer fint!

"Der skal være have til" har 7 stavelser. "Vi er glade for hver en gæst" har 8 stavelser = Svært at synge...

Iøvrigt synes jeg (trods de mange rettelser - undskyld :biggrin: at du har skrevet en rigtig fed og personlig sang.. Men man skal jo også lige lære det, hvis man aldrig har prøvet det før..

Håber du kan bruge denne feedback..

KH Rikke (og Kim) :bearhug:

KH Rikke

Hej Rikke Mange tak for Rettelserne :bearhug:

Der er selvfølgelig en masse internt i versene som er...

Vers 1: Betyder selvfølgelig velkommen til alle gæster og vi er glade for at de er med den dag, og at jeg så længe har sukket efter denne dag -mere end Kim. Faktisk en lille kommentar til at det var mig der firede til Kim, og at jeg i Januar tog skridtet til at i år skulle bryllupet stå.. :hug:

Vers 2: Betyder at i min kommende svigerfamilie er de virkelige glade for sovs, de tager gerne en skefuld ekstra bare for at være sikker på at der de har fået nok, et måltid uden sovs i den familie vil ikke være et måltid for dem -modsat mig.. der er specielt én i familien -Poul og han kan lave sovs, det kan få selv mig til at tage en ekstra skefuld. Bo er Kims storebror og de to er MEGET madglade..

Vers 3: betyder at alle de lejligheds sange min bror René og hans kone Winnie har skreven i tidens løb til div. anledninger (og det er ikke så lidt enda) har melodien været jeg er havren.. og sidste vers slutter altid med om vi snart skal have is eller nu skal vi have is..

Vers 4: Betyder at til en af de første familiefester Kim var til i min familie, siger han til min mor (Lone) "hvem har kommet en femmer i dig?" min mor snakker ganske rigtigt meget men efter den bemærkning så snakkede hun ikke så meget mere den aften. En historie der tit kommer frem, derfor sætter vi en rulle femmere ved min mor på hendes plads, for til vores bryllup skal hun jo holde hele natten mindst, så der skal være femmere nok til hende. :bearhug: Der er også en linje i verset med Rebekka min gode veninde og salt og det er fordi hun virkelig er et saltsvin og det erkender hun selv blankt og vi har haft meget skægt med det derfor sætter jeg en stor skål/saltbøsse ved hendes plads. Så slutter vi jo af med at vi håber alles humør er i top.

Det var lidt indsider viden ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige forfattet velbekommesangen... igen modtages gode råd og idéer med glæde :heart:

Melodi: Svantes lykkelige dag…

Nu, vi siger velbekom´, vores tallerken er tom.

Håber I alle blev mæt, og ikke endnu er træt.

Livet er ikke det værste man har

Og om lidt er kaffen klar.

Danse det skal vi nu, Sjøren tag med din fru

Vi spiller den som I ka´, så ved vi I bli´r gla´

Lykken er ikke det værste man har,

Tak til René dit job, klared´ du helt i top.

Se nu hvor godt det går, mon vi nu valsen når.

Livet er ikke det værste man har

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer