Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Sara og Craig

Forret?

11 posts in this topic

Vi skal giftes naeste sommer i Danmark :bestwishes: (er bosiddende i Australien) og har fundet en kogekone til at lave maden, men hun skal have en faerdig menu fra os.

Jeg har desvaerre ingen ide om forret, er der nogen der kan hjaelpe med forslag.

Vi vil gerne have noget typisk dansk eftersom halvdelen af gaesterne er australiere og det er deres foerste 'danske' bryllup.

Er smoerrebroed for kedeligt?

Alle forslag modtages med kyshaand- er I klar over hvor svaert det er at planlaegge bryllup fra den anden side af jorden???!!!

Edited by Sara og Craig
0

Annonce ♥

Vi skal giftes naeste sommer i Danmark :thumbsupsmileyanim: (er bosiddende i Australien) og har fundet en kogekone til at lave maden, men hun skal have en faerdig menu fra os.

Jeg har desvaerre ingen ide om forret, er der nogen der kan hjaelpe med forslag.

Vi vil gerne have noget typisk dansk eftersom halvdelen af gaesterne er australiere og det er deres foerste 'danske' bryllup.

Er smoerrebroed for kedeligt?

Alle forslag modtages med kyshaand- er I klar over hvor svaert det er at planlaegge bryllup fra den anden side af jorden???!!!

G'day Sara! :bearhug:

Ja, jeg må sige, at jeg kan godt forestille mig, hvor svært det er at planlægge bryllup fra den anden side af jorden! Det har nok været lidt nemmere for Mary.. :) Men hyggeligt at have en dansker med fra 'down under'. :bearhug:

Hvis jeg må være ærlig: Ja, det er for kedeligt med smørrebrød. Det kan bruges til næste dag, hvis I holder brunch for jeres gæster... :bearhug:

En typisk dansk forret kunne være en rejecocktail. Du kan finde opskriften her. post-22726-1182328546.jpg

I øvrigt er det nok en god side at kigge på, hvis man skal have noget 'typisk dansk'. Du får lige startsiden her. Håber du kan bruge det..

Her har Karoline tema: Bryllup. :(

En anden - lidt mere moderne - er Røget laksecannelloni med hjertesalat og pesto. post-22726-1182328648.jpg

Her kan du læse om, hvad hjertesalat er. Du får lige et billede: post-22726-1182328667.jpg

Hvornår skal I giftes? Jeg tænker her på årstid. For hvis det er den kolde årstid, er tarteletter nok meget typisk dansk. post-22726-1182328687.jpg

Nogle af mine yndlingsforretter er Tunfiskemousse post-22726-1182328704.jpg

Avocado med rejer eller caviar post-22726-1182328724.jpg

og Torskeret med creme fraîche sauce. post-22726-1182328737.jpg

Her kan du få "En bid af Danmark".

Du skriver bare igen, hvis du mangler mere. Du er også meget velkommen til at skrive en PM til mig... :bearhug::bearhug:

Edited by Coach Lajla
0

Jeg ville nok også syntes at smørebrød ikke var helt egnet, men dte er måske også fordi jeg aldirg helt har forstået det lækr i smørebrød :bearhug:

Jeg tænkte at Claus Mayer er begyndte at lave gemmelt godt nok ikke kun dansk, men nordisk mad. Anyways der er udsendlser på dr 1 og tror også man kan finde opskrifterne derinde, han har også åbnet en resturant på gammel kongevej (hvis man kommer fra Vesterport liggger det på venstre side ca. en 2/3 før frederiksberg - jeg kan ikke huske hvad den hedder tror man kan finde inspiration der. Men mon ikke han også har lavet en kogebog i forbindelse med sit nye projekt? I hvert fald laver han nogle rigtig spændende ting, som selv for en dansker egentlig er noget anderledes, for hvor tit er det egentlig vi spiser mad fra det rigtig gamle bonde samfunds nordiske køkken? Og så er det vildt lækkert :thumbsupsmileyanim: Prøv at søg på googel eller dr.dk.

Håber I finde rpå noget godt

0

Er tarteletter ikke også typisk dansk? Det er måske heller ikke vildt bryllupslækkert/elegant, men jeg ville nok syntes det var mere egnet end smørbrød ;)

0

Annonce ♥

Hej

Måske du kan finde noget her www.gamledanskeopskrifter.dk fx. under fisk

0

Hej alle sammen.

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg er nu i fuld gang med at se paa alle jeres forslag - skal nok vende tilbage naar jeg har bestemt mig for en menu.

Det var foerste gang jeg har skrevet paa bryllupsklar men det er bestemt ikke sidste gang.

Igen, tusind tak for jeres hjaelp.

0

Jeg så lige reklame for det de med Klaus mayer på dr, det vises hver tirsdag. Jeg ved ikke hvad tid, det kan jo ses på nettet, ligesom progremet kan ses som live tv på nettet..

Held og lykke med det :thumbsupsmileyanim:

0

Rejecocktail..?? Men det er måske ikke dansk? Eller stjerneskud...det er noget med en kokt og en stegt rödspätte :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Stjerneskud i en miniudgave ville være fint og lækkert og meget dansk :cheerleader3:

0

Jeg har nu besluttet mig for en menu. Og vil lige sige at Arla's hjemmeside var top klasse. :cheerleader3:

Vi skal have lakse cannelloni til forret

Lam m/ rosmarin, nye kartofler og salater til hovedret

og bryllupskage til dessert.

Er vild med den bryllupskage der har appelsin, hvid chokolade og nougat fyld. Vi skal ogsaa have almindelig fed chokolade kage da min australske partner ikke kan lide lagkage-agtige kager. Bare synd for ham, men mere til mig!

Hvad er det naeste jeg skal have styr paa?

Min mor kommer paa besoeg i November saa skal vi ud og koebe kjole.

0

Jeg har nu besluttet mig for en menu. Og vil lige sige at Arla's hjemmeside var top klasse. :cheerleader3:

Vi skal have lakse cannelloni til forret

Lam m/ rosmarin, nye kartofler og salater til hovedret

og bryllupskage til dessert.

Er vild med den bryllupskage der har appelsin, hvid chokolade og nougat fyld. Vi skal ogsaa have almindelig fed chokolade kage da min australske partner ikke kan lide lagkage-agtige kager. Bare synd for ham, men mere til mig!

Hvad er det naeste jeg skal have styr paa?

Min mor kommer paa besoeg i November saa skal vi ud og koebe kjole.

Nams, Sara, det lyder smadder-lækkert!! :blink:

- Det næste, du skal have styr på? Tja, prøv at tjekke Annas TO-DO lister :blink:

0